Šta je novo?

Rekonstrukcija ulice Kneza Miloša

Кад неко познаје тематику и срж проблема, то је управо ово што је написао СТФ у неколико реченица.
Укњижен плусићћћ

Још кад би градски оци били "напредни" :D , па да испланирају и ураде један тунелчић од Немањине па до Цвијићеве, пуна капа.
 
Pa da, napisao ono sto sam ja napisao u svom predhodnom postu. Eureka.
 
Onda ja živim u svetu u kojem Kneza Miloša prolazi pored Kliničkog centra i Urgentnog centra pa bi smanjenje broja traka otežavalo prolaz vozila hitne pomoći, u kojoj se nalazi Vlada Srbije, nekoliko ministarstava u samoj ulici i još nekoliko u okolnim, kao i veliki broj stranih ambasada, pa bi smanjenje broja traka pogoršalo bezbednosnu situaciju, to je dalje ulica koja seče grad a kroz koju bi vatrogasna vozila onda takođe sporije prolazila.
Koliko linija javnog prevoza prolazi kroz Kneza Miloša?
I onda dodajmo udes u jednoj od samo dve trake, zatim usporen saobraćaj zbog magle, pljuskova, vejavice....
Da li i dalje mislite da bi suženje Kneza Miloša na 2+2 zato što bi trebao da postoji neki zaobilazni put oko gradskog jezgra, bila dobra ideja? Da li bi ste voleli da Kneza Miloša bude kao Vojvode Stepe, samo bez tramvaja?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365610#p365610:16qp67d6 je napisao(la):
relja » 05 Јан 2016 01:03 pm[/url]":16qp67d6]
Da li i dalje mislite da bi suženje Kneza Miloša na 2+2 zato što bi trebao da postoji neki zaobilazni put oko gradskog jezgra, bila dobra ideja? Da li bi ste voleli da Kneza Miloša bude kao Vojvode Stepe, samo bez tramvaja?

Да ти се не чини да си издраматизовао ситуацију са примесама параноје?

Краља Милана је пример који те демантује у пракси.

Друмски саобраћај најмање смета и најмање кошта ако иде континуалном брзином кроз град. Ако се на једном правцу убрзава, па онда успорава, стварају се тромбови у "крвотоку".

Физички није могуће успоставити 3+3 од Мостара до Деспота Стефана. Једини начин да се уклоне саобраћајни тромбови је да се Кнеза Милоша сузи на оптималну 2+2.

Џабе и хитној и ватрогасцима и јавном превозу што су прошипчили кроз Кнеза Милоша када су се заглавили на тромбу, код "Лондона".
 
Imas pravo mada mi ovde govorimo o dodavanju prakticno jedne trake do Nemanjine sto nije preterano saobracajno opravdano ali ne moze da skodi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365883#p365883:3cagbz2y je napisao(la):
stf » 07 Jan 2016 11:40 pm[/url]":3cagbz2y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365610#p365610:3cagbz2y je napisao(la):
relja » 05 Јан 2016 01:03 pm[/url]":3cagbz2y]
Da li i dalje mislite da bi suženje Kneza Miloša na 2+2 zato što bi trebao da postoji neki zaobilazni put oko gradskog jezgra, bila dobra ideja? Da li bi ste voleli da Kneza Miloša bude kao Vojvode Stepe, samo bez tramvaja?

Да ти се не чини да си издраматизовао ситуацију са примесама параноје?

Ne čini mi se, ali znam da nisi ni psihijatar niti psiholog.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365883#p365883:3cagbz2y je napisao(la):
stf » 07 Jan 2016 11:40 pm[/url]":3cagbz2y]
Краља Милана је пример који те демантује у пракси.

Kako? Da li je Kralja Milana isto što Kneza Miloša? Nije. Da li je položaj isti, okruženje, pravac? Nisu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365883#p365883:3cagbz2y je napisao(la):
stf » 07 Jan 2016 11:40 pm[/url]":3cagbz2y]
Друмски саобраћај најмање смета и најмање кошта ако иде континуалном брзином кроз град. Ако се на једном правцу убрзава, па онда успорава, стварају се тромбови у "крвотоку".

Saobraćaj nije kao krvotok. Niti se jedna ulica može posmatrati sama za sebe.
Ulice se mogu posmatrati kao sistem spojenih sudova, ali samo kao model.
Najveća greška je kada se model uzima za stvarnost, a model ne može da predvidi sve situacije i probelem.
Zato treba uzimati u obzir i nepredviđene situacije.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365883#p365883:3cagbz2y je napisao(la):
stf » 07 Jan 2016 11:40 pm[/url]":3cagbz2y]
Физички није могуће успоставити 3+3 од Мостара до Деспота Стефана.

Pa? Ovde pričamo o Kneza Miloša, a ne o Takovskoj.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365883#p365883:3cagbz2y je napisao(la):
stf » 07 Jan 2016 11:40 pm[/url]":3cagbz2y]
Једини начин да се уклоне саобраћајни тромбови је да се Кнеза Милоша сузи на оптималну 2+2.

Nije. Izmišljaš probleme tamo gde leži poboljšanje. Ne rešenje - poboljšanje u vidu žute trake.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365883#p365883:3cagbz2y je napisao(la):
stf » 07 Jan 2016 11:40 pm[/url]":3cagbz2y]
Џабе и хитној и ватрогасцима и јавном превозу што су прошипчили кроз Кнеза Милоша када су се заглавили на тромбу, код "Лондона".
Ovde već ti dramiš.
 
Pa jedino sto bi moglo da pomogne je da javni prevoz bude protocniji i da dobije svoje zute trake. Naravno ne treba zanemariti i hitne medicinske sluzbe koje prolaze bas tim delom ulice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365893#p365893:37l07y2g je napisao(la):
Igor » 08 Jan 2016 12:24 am[/url]":37l07y2g]Pa jedino sto bi moglo da pomogne je da javni prevoz bude protocniji i da dobije svoje zute trake. Naravno ne treba zanemariti i hitne medicinske sluzbe koje prolaze bas tim delom ulice.

A šta više može da se očekuje? To je tako očigledno.
 
Ne postoje uslovi za nesto vise eventualno sto sam pominjao podvoznjake i sl. mada pitanje je koliko bi pomogao jedan.

Problem Kneza Milosa je sto ona nije pesacka ulica vec iskljucivo automobilska cak nesto ne pamtim na starim fotografijama da je i ranije imala vise pesacki karakter nego sada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365883#p365883:19ulewdi je napisao(la):
stf » 07 Jan 2016 11:40 pm[/url]":19ulewdi]Џабе и хитној и ватрогасцима и јавном превозу што су прошипчили кроз Кнеза Милоша када су се заглавили на тромбу, код "Лондона".

Колико год то чудно звучало, није тромб код Лондона. Икс пута ми се десило да стојим на тој тачки и гледам како буквално нема ниједног возила између Лондона и Немањине, а на семафору у Немањиној стоји река аутомобила. Буде зелено светло, сви они прођу, упали се црвено - опет исто. Слично се дешава и када сам у бусу/троли. Никако да се довучемо до Немањине, а након ње све иде без проблема. То се дешава чак и кад није шпиц. Кад је шпиц, онда је гужва све до Таковске, а и у њој.

Нема скретања из Кнеза Милоша у Краља Милана и обратно, зато се ту и не ствара чеп. Тај део код Лондона је најмањи проблем. Исто мислим као Игор да би 3+3 са жутим тракама само убрзало јавни превоз а не би се направила додатна гужва.
 
Kada gledam slike ove ulice izmedju dva rata, po konstrukciji cini mi se da je ulica imala znacajan pesacki karakter u to vreme, sto ne znaci da je i koriscena kao takva.
kneza_milosa1940.jpg


Ulica+Kneza+Milo__a.jpg


podseca me malo na becki Ring, sa duplim drvoredima
Wien_Parlament_um_1900.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365913#p365913:3akpe9if je napisao(la):
Barkley » 08 Jan 2016 09:28 am[/url]":3akpe9if]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365883#p365883:3akpe9if je napisao(la):
stf » 07 Jan 2016 11:40 pm[/url]":3akpe9if]Џабе и хитној и ватрогасцима и јавном превозу што су прошипчили кроз Кнеза Милоша када су се заглавили на тромбу, код "Лондона".

Колико год то чудно звучало, није тромб код Лондона. Икс пута ми се десило да стојим на тој тачки и гледам како буквално нема ниједног возила између Лондона и Немањине, а на семафору у Немањиној стоји река аутомобила. Буде зелено светло, сви они прођу, упали се црвено - опет исто. Слично се дешава и када сам у бусу/троли. Никако да се довучемо до Немањине, а након ње све иде без проблема. То се дешава чак и кад није шпиц. Кад је шпиц, онда је гужва све до Таковске, а и у њој.

Нема скретања из Кнеза Милоша у Краља Милана и обратно, зато се ту и не ствара чеп. Тај део код Лондона је најмањи проблем. Исто мислим као Игор да би 3+3 са жутим тракама само убрзало јавни превоз а не би се направила додатна гужва.


Тачно, нема тромба код Лондона, осим кад се поквари трола, или томе сл.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365931#p365931:3838u0kn je napisao(la):
dusan » Fri Jan 08, 2016 12:16 pm[/url]":3838u0kn]Kada gledam slike ove ulice izmedju dva rata, po konstrukciji cini mi se da je ulica imala znacajan pesacki karakter u to vreme, sto ne znaci da je i koriscena kao takva.
kneza_milosa1940.jpg


Ulica+Kneza+Milo__a.jpg

...a što opet ne znači da joj ne treba pokušati vratiti pješački karakter. Za sve ulice u centru grada važno je povratiti (ili stvoriti) taj pješački karakter. Pričamo o silasku grada na rijeke a zaboravljamo potrebu da grad izađe na ulice.

P.S. lijepe slike :kk:
 
kada bi postojale fotografije iz nekog ranijeg perioda, recimo iz sredine sesnaestog veka, jasno bi videli da je ulica imala znacajan sumski karakter, pa je kao takva i koriscena kao suma

edit: ilustracija
rtw.jpg
 
U nekom idealnom smislu K. Milosa bi imala taj pesacki karakter kao na staroj fotografiji, posto je jedna od najlepsih ulica u Beogradu.
 
Pitanje je gde vodi ulica tj ka kojim sadrzajima.
 
Pitanje je i sadrzaja u ulici ali je i pitanje uslova za kretanje i boravak pjesaka u toj ulici. Ako su trotoari zakrceni automobilima a po sredini bruje vozila u 6 traka, ako nema drvoreda ili nekog zelenila, ulica nece ni imati znacaj za pjesake. Pretvorice se u poluautoput ili neku magistralnu vezu centra i autoputa.

S obzirom da je ulica u centru grada, onda postoji mogucnost da je koristi i veliki broj pjesaka koji zivi ili radi u blizini. Njima treba dati prednost prilikom planiranja, ispred svih prevoznih sredstva koja bi koristila ulicu.
 
E ti ga mudrijes za sve pare... :D
Rade veliki broj ljudi, pa sta?
Prvo i osnovno, ova ulica niti je pesacka zona, niti je trgovacka zona.
Samim tim ona nije atraktivna za pesake!
U celoj ulici od pocetka i kraja imas po 5-6 lokala sa svake strane i to je to.
Ocekujes setace u njoj?
Nikada. Ili dobro, bar ne u neko skorije vreme.
Ko neveruje neka pogleda potez od Nemanjine ka Takovskoj.
I bas na delu gde je najsiri trotoar, i gde nema niti jednog vozila parkiranog da smeta pesacima, delu od Vlade Srbije do 'Londona' broj pesaka je najmanji.
Zasto?
Zato sto tu za obicnog gradjanina nema nicega.
I tako je u vecem delu Milosa Velikog.
Predstavnistva nekoliko firmi, opstina savski venac, poresko iste opstine i gomile ambasada, kao i drzavne institucije.
To uzrokuje da nema prolaznika. Ima namernika, svakako, ima punih stanica javnog prevoza i to je to.
Niko nece setati od Mupa do Vlade Srbije.
Totalno drugacija prica od Kralja Milana. A i pored 2 reda idiotski parkiranih vozila prostor za pesake je veci u Milosa Velikog.
Jednostavno je karakter ulice drugaciji.
I uvek je bio drugaciji.
I dok god su u njoj objekti ovakve namene, ona nece biti prometna pesacka ulica, sve i da sad poplocamo svih 5 saobracajnih traka...
 
Pošto je već spomenuto da pešaci baš i nemaju šta da rade u Kneza Miloša, logično bi bilo napraviti bici stazu (nauštrb trotoara). Ali ta staza mora da ide negde odatle...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366129#p366129:ftki4nmc je napisao(la):
laki72 » Sat Jan 09, 2016 10:38 pm[/url]":ftki4nmc]
Prvo i osnovno, ova ulica niti je pesacka zona, niti je trgovacka zona. Samim tim ona nije atraktivna za pesake! U celoj ulici od pocetka i kraja imas po 5-6 lokala sa svake strane i to je to. Ocekujes setace u njoj?

Naravno!
Prvo i osnovno, SVE ulice u gradskim centrima moraju da pruze sto bolje uslove za kretanje pjesaka. Zasto? Ima mnogo razloga...

Od svih nacina kretanja ljudi u gradovima, pjesacenje je najjeftinije. Infrastruktura (trotoari) je jeftina. Ne zahtjeva skupa ulaganja za izgradnju i odrzavanje. Ne trosi se nikakvo gorivo za kretanje pjesaka. Ne zagadjuje se okolina. Od svih nacina kretanja ljudi u gradovima, pjesacenje je najzdravije. Takodje, pjesaci u svom okruzenju doprinose ekonomskom razvoju. Tamo gdje ima pjesaka otvaraju se prodavnice, restorani, itd...raste vrijednost stambenog i poslovnog prostora, itd, itd,...

Tako gradske ulice TREBA da izgledaju.

Ja znam da Kneza Milosa nije takva ulice, ali to ne znaci da u planiranju rekonstrukcije ulice i razvoja tog dijela grada, ne treba polaziti od gore pomenutih uslova i pruziti priliku i ovoj ulici da postane (ostane) gradska ulica.
 
Кнеза Милоша мора да буде високог капацитета за друмски саобраћај и проходна само из једног разлога, а то је Клинички центар којем је приступ најједноставнији из Кнеза Милоша. Иситна што рече Лаки, у тој улици нажалост пешаци немају шта да претерано траже. Ту нема простора за нове локале пошто су у питању све старије зграде типа министарства, институције, амбасаде, eвентуално стамбене зграде без локала у приземљу или куће попут вила. Ја бих волео када би та улица била пешачка, због архитектуре у њој пре свега, али нажалост, она не спаја никакве токове пешака, већ је једна од битнијих саобраћајних артерија града.
 
Koliko god traka da stave biće više nego dovoljno mesta za pešake.
Ja se plašim da ne ostave mnogo parking mesta na površini.

Poslato sa telefona
 
Пешака опет ту уопште и нема пуно.
 
Vrh