[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364638#p364638:385f6bah je napisao(la):
laki72 » 28 Dec 2015 10:34 am[/url]":385f6bah]@Drakche
"Podzemne garaze ce postati "napustena" mesta?"
Zasto bi bila?
Covek se nikada nece (svojevoljno) odreci slobode.
Licno prevozno sredstvo, bilo ono bickl, motorcikl, automobil ili avion, nebitno, coveku daje slobodu u vezi transporta.
Te garaze, koje ti vidis kao resenje vozacima, su resenje i onoj majci sa decijim kolicima, koja sada pravi slalom po trotoaru u K.Milosa, zar ne?
Pa dobro, meni je slododa da idem na posao prevozom, stavim slusalice u usi i ne razmisljam kuda prolazim sve dok ne stignem do cilja, a da u auto sednem ako je nuzda ili ako idem negde dalje. Ako je sloboda redovan zastoj i ocajnicko trazenje parkinga onda neka hvala. Efikasan gradski prevoz bi morao da bude sloboda kreatnja za decu i odrasle u kolicima, dok automobili, tehnicki gledano, to bas i nisu, pa ni podzemna garaza. Sto je vise parking mesto to ce ljudi vise racunati na automobile kao prevozno sredstvo (do centra np.), a to nije strategija kojom se smanjuje broj automobila na ulicama, sto nam je, valjda, svima ultimativni cilj. Treba postojati neki balans tako da nema guzvi ni u prevozu, ni na cesti, sto je najteze postici.
Ono sto sam, zapravo, hteo da kazem je to kako nam uslovljavanje parking mestima paradoksalno diktira da li ce uopste biti rekonstrukcije tj. da li ce Beograd postati lepsi ili nece. Podzemne garaze su nam potrebne i nema ih dovoljno, ali same po sebi, svojim dimenzijama, troskovima i po tome sto su cest preduslov za izgradnju i rekonstrukciju bilo cega cine jednu vrstu obskurne realnosti modernog vremena, investiciju koja je, za razliku od rekonstrucije ulice, iskljucivo stvar savremene tehnologije, opet, mnogo vremena i sredstava trosimo kako bi to resili.
Sem u slucaju nekog apokalipticnog scenarija gde ce podzemne garaze biti spas, a mozda i nece, no tu jezivu mogucnost ne bi trebali da ukljucijemo u diskusiju.