Tak sam danas vidio ovu temu i nisam imao priliku da se ukljucim
Evo par najkracih mogucih komentara...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364435#p364435:2ppf9j62 je napisao(la):
Igor » Sun Dec 27, 2015 1:50 am[/url]":2ppf9j62]Solidno resenje ....
:notok:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364462#p364462:2ppf9j62 je napisao(la):
Blade » Sun Dec 27, 2015 11:38 am[/url]":2ppf9j62]Ideja je odlicna.
:notok:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364588#p364588:2ppf9j62 je napisao(la):
relja » Sun Dec 27, 2015 10:51 pm[/url]":2ppf9j62]
Na temi o "UMPu" sam svojevremeno pisao da će takav automobilski koncept razvoja Beograda stvoriti još veći problem parkiranja, ali ovako nešto, kao "rešenje", nisam mogao da zamislim.
:kk:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364628#p364628:2ppf9j62 je napisao(la):
Drakche » Mon Dec 28, 2015 3:56 am[/url]":2ppf9j62]Kada bi samo jednom za svagda mogli da se resimo tog hendikepa rekonstrucije bi bile znatno jeftinije i jednostavnije za izvodjenje, ovako ogroman deo budzeta mora da se izdvoji za np. podzemnu garazu, sto logicno rezultira jeftinijim materijalima, rasipanjem sredstava, duzim rokovima itd.
:kk:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364740#p364740:2ppf9j62 je napisao(la):
Gorstak89 » Mon Dec 28, 2015 7:51 pm[/url]":2ppf9j62]
A da, vas anti auto ekipu će obradovati podatak da zbog loše ekonomske situacije sve manje i manje ljudi registruje kola, a i oni koji registruju sve manje voze. Ako jednom uvedemo konačno da svaka zgrada mora da ima svoj parking sa adekvatnim brojem mesta, ili kao u japanu (što reče neko na novogodišnjem okupu) da svako ko želi da uzme auto prvo mora da obezbedi mesto, rešili bi puno problema.
:notok:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364752#p364752:2ppf9j62 je napisao(la):
Delija » Mon Dec 28, 2015 9:26 pm[/url]":2ppf9j62]
Иначе, градња подземних гаража уз трајно катастрофално стање јавног превоза је рецепт за генерисање још горе саобраћајног стања, што се иначе управо и дешава из године у годину. Најсвежији пример је оно симболично, иронично прекривање метро коридора у БЗЂ паркинг местима - Пронаћи паркинг место тамо је скоро исти подухват као и раније али смо зато накрцали у булевар још коју стотину аутомобила.
:kk:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364775#p364775:2ppf9j62 je napisao(la):
astrodule » Mon Dec 28, 2015 11:13 pm[/url]":2ppf9j62]
Nove garaže i parkinge vidim kao jedini način da dobijemo pešačke zone u centru i da obrišemo veliki broj parking mesta na površini.
:notok:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364779#p364779:2ppf9j62 je napisao(la):
Kokos » Mon Dec 28, 2015 11:24 pm[/url]":2ppf9j62]Taj argument da funkcionalni metro nećemo imati za 20 godina nema baš smisla. Zar ne bi baš iz tog razloga trebalo da počnemo odmah?
:kk:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364801#p364801:2ppf9j62 je napisao(la):
Drakche » Tue Dec 29, 2015 8:37 am[/url]":2ppf9j62]
Pa dobro, meni je slododa da idem na posao prevozom, stavim slusalice u usi i ne razmisljam kuda prolazim sve dok ne stignem do cilja, a da u auto sednem ako je nuzda ili ako idem negde dalje. Ako je sloboda redovan zastoj i ocajnicko trazenje parkinga onda neka hvala.
:kk:
E, oko sljedeceg komenatra moram malo da se zadrzim jer mi se cini najozbiljniji a ne slazem se u potpunosti sa stf-om oko ovog pitanja...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364654#p364654:2ppf9j62 je napisao(la):
stf » Mon Dec 28, 2015 11:38 am[/url]":2ppf9j62]Изградња аутомобилских гаража у центру града може а и не мора бити урбицид, односно може а и не мора бити "аутомобилски концепт развоја града".
Ovde se slazem
Разлику прави задржавање паркинг места на површини улице. Уколико се површине тротоара ослободе од возила, то никако не може бити "аутомобилски концепт" већ управо супротно.
Ovde se ne slazem!
Nije razlika u lokaciji parking mjesta. Razlika je u tome da li je saobracajna infrastruktura u osnovi automobilska ili ne.
U automobilsku infrastrukturu spadaju ulice, parkiralista i garaze. Sasvim je nebitno da li su ti elementi podzemni ili nadzemni. Teoretski, kad bi svi ti elementi bili pod zemljom, dakle i ulice, i na njima se odvijalo 90% saobracaja, to bi opet bio automobilski grad.Nema veze sto bi bilo sve pod zemljom, saobracaj bi se oslanjao na automobil.
U gradu koji NIJE "automobilski" postoje i ulice i parkiralista i garaze. Postoje cak i autoputevi ali za razliku od "automobilskog grada" autoputevi su na obilaznicama a ne u centru. ulice u centru nemaju 6 traka nego dvije. Garaze nisu sa 1000 mjesta vec sa 100, itd...
Dodatno, "NEautomobilski" grad za javni prevoz koristi najvise metro, zeljeznicu, LRT a "automobilski" koristi autobuse, trolejbuse i tramvaje.
Аутомобили богатијих посетиоца центра који НИКАДА неће прећи у градски превоз ће и даље заузимати сваки педаљ тротоара. Па да ли је боље да их гурнемо у гараже, или да остану на тротоарима?
Zabluda je ako mislimo da ce se izgradnjom garaza automobili skloniti sa trotoara. Ako hocemo da sklonimo automobile sa trotoara dovoljno je udariti stubice duz trotoara. Ne trebaju ti za to podzemne garaze.
No, u tom slucaju, reci ce neko, pa kako ce ljudi da se parkiraju? Nikako!
Parkirace se tacno tamo gdje mogu. Onoliko koliko ima mjesta. posto je to malo onda ce biti i skupo. Posto je skupo onda ce i manje ljudi imati (koristiti) automobil. posto ce manje ljudi imati (koristiti) automobil onda ce morati postojati efikasan sistem masovnog javnog prevoza i tako cemo doci do tacke da umjesto iz godine u godinu pare rasipamo na parkiralista, garaze i nove automobilske trake, poceti da gradimo efikasnije sisteme javnog gradskog saobracaja. Sinske sisteme.
Гараже у центру су такође неопходне уколико се настави са конвертовањем улица у пешачке зоне. Та одузета паркинг места треба надокнадити или ће центар града наставити да одумире како се буде повећавао број тржних центара и шопинг молова.
Ne. Treba samo graditi soping molove bez parkinga. Ili ako se vec oce autom u soping, onda na poljanu 20 km od grada.
P.S.
u sustini, u ovim iznijetom planu, meni najvise smeta prosirenje ulice na 6 traka. Nije mi problem toliko ni ta garaza jer ona ce zbog troskova biti na kraju smanjena na mjeru u kojoj nece imati nikakav uticaj na saobracaj, vec mi je problem sto ce se novom trakom i uz to jos i razdjelnim ostrvom (koja glupost) TRAJNO suziti pjesacki koridori (trotoari) a uz to ce se i intevizirati automobilski saobracaj ulicom.
Naravno, potrebno im je to jer shvataju da projektom BNV u centar grada uvode nove hiljade automobila, autobusa i trolejbusa (i mozda pokoji novi tramvaj) a nemaju saobracajnice da opsluzuju tolike automobile.
Sretno!