Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Najveća ironija je da postoji jedna institucija - rastrošna i neefikasna do bola - koja se zove naša javna vlast; ona uzme koliko joj treba, nikad ne može da ode u stečaj i ne napravi u principu niśta. Radi neviđene gluposti, presipa iz šupljeg u prazno, unazađuje društvo decenijama. Svaka firma bi, da tako posluje, već 1.000 puta propala... osim pokoje državne firme.

A mi, ako i imamo kakvu opoziciju, ona je za više države i njenog upravljanja. Nikad se mi bede nećemo izbaviti. Što se mene tiče, prema javnim stvarima sa moje strane odsad samo težak konzervativizam i reakcionarstvo.
 
pogledajte komentar ljudi. hoće metro u Bulrvaru a ne smeta im što nema trotoar tamo

Screenshot_20230114-162932.png
 
Оно што написах горе, најбоље се огледа у случају:

Београдски планери версус грађани Београда и Србије - Просторна демонстрација силе, корупције и незнања - Од Зеленог Венца до Савског Трга и Славије

Тамо где нем је требало мало шминке и еколошки и просторно прихватљив превоз набили су нам у гркљан урбаног центра Београда дизел аутобусе и додатно зачинили оним суштински шатл бусевима од земунских насеља до З. Венца и на крају скували на тихој ватри дистопијских пешачких коридора и пролаза као испалих из Блејд Ранера. Још мало оваквог ваздуха и имаћемо и оне наслаге пепела. Репликанте у виду разних партијских послушника већ имамо.

А тамо где нам су требали преседачка чворишта, пешачки коридори и тргови добили смо шминку, фонтане, споменике и лед расвету. Да трагедија буде већа - Ми смо ту већ имали саобраћајна чворишта и сасвим довољно простора за горепоменуту хармонију. Буквално су нам отели најкраће пешачке коридоре, најлогичније саобраћајне тргове и целу главну железничку станицу а платили смо дебело за лед фонтане и траљаво изведене плочнике који ничему не служе јер немамо више ту јавни саобраћај.
 
Tačno, tragično je na šta liči centar. Još sam danas prošao podzemnim od Balkanske do Terazija... Dalje nema.

Tu više nije aktuelno ni lickanje mrtvaca, i tu fazu su prošli, dok nije odsvirala fontana na Slaviji, pa i te zvučnike pogasiše. Moraće ovde nešto iz temelja da se menja. Prekardašijan je uveliko.
 
- Ако ће се тамо копати метро кроз 4-5 година а код Цветка трамвајска станица, булевар сада треба само нашминкати. Манте се више мега урбанистичких а неодрживих захвата привременог карактера који се анулирају већ у првој следећој инфраструктурној интервенцији (погледати под Радничка петља).

- Сви, апсолутно сви бус терминуси у Београду су естетска, урбанистичка ругла и имамо једно само 1000-1500м даље и постојеће, мање у наставку Господара Вучића које сасвим фино функционише

- Савршена саобраћајна чворишта која подразумевају потчињавање урбаног простора ултра ефикасном саобраћају нису решење. Једно мора да допуни друго и створи хармонију простора и ефикасности у што је могуће већој мери.. Никако крајности једног од та два! Ово што је скицирано је скоро па идентично постојећем терминусу на Коњарнику - нека хвала.

- За ово што је Карло нацртао експропријација по тржишној цени би била неких 10+ милиона евра наших пара. "Он" нека издвоји свој део за то, "ја" нећу
Izvini ako ću zvučati grubo, ali ja ovde nijednu smislenu rečenicu nisam video. Samo floskule o nekoj formi, a glavno pitanje se ne gadja sa tim da je stanje u tom delu grada na nivou Indije - kao rak rana ukrštanje sa Mite Ružica, nepostojanje trotoara i tramvaji koji već idu uz same zgrade. Estetiku i slično neću ni uzimati u obzir ovaj put. Jednostavno nebezbedno kako za pešake, tako i vozače, i to je činjenica koja je neoboriva, slagali se mi ili ne. Možeš sminkati to 50 puta, ali djubre ostaje djubre.
 
Нема потребе да се извињаваш због сопственог неразумевања.

Под шминком се наравно подразумева довођење тог дела Булевара на пристојан ниво а што укључује и тротоар. Ако бисте ви радили озбиљније, скупље и више од тога па поново све испочетка током градње метроа онда са задовољством завршавам дискусију овде.
 
Нема потребе да се извињаваш због сопственог неразумевања.

Под шминком се наравно подразумева довођење тог дела Булевара на пристојан ниво а што укључује и тротоар. Ако бисте ви радили озбиљније, скупље и више од тога па поново све испочетка током градње метроа онда са задовољством завршавам дискусију овде.
Zna se šta je sminkanje, a zna se šta je rekonstrukcija. Ako si mislio na rekonstrukciju, da se svi nebezbedni elementi uklone, i poboljša saobracaj, imas moje izvinjenje.
 
Нема потребе да се извињаваш због сопственог неразумевања.

Под шминком се наравно подразумева довођење тог дела Булевара на пристојан ниво а што укључује и тротоар. Ако бисте ви радили озбиљније, скупље и више од тога па поново све испочетка током градње метроа онда са задовољством завршавам дискусију овде.
Метро се свакако неће скоро градити.Сва обећања о метроу до сад показала су се као празне приче.
 
Нема потребе да се извињаваш због сопственог неразумевања.

Под шминком се наравно подразумева довођење тог дела Булевара на пристојан ниво а што укључује и тротоар. Ако бисте ви радили озбиљније, скупље и више од тога па поново све испочетка током градње метроа онда са задовољством завршавам дискусију овде.
Ti zaista misliš da će oni uraditi ova proširenja i prebacivanje šina na sredinu kada/i ako budu pravili metro?

Po toj logici možemo sačekati i tu 2030 (u najrealnijoj iluziji) i tek onda uraditi te trotoare barem.
 
Тротоари одмах, проширење кад се макар дефинитивно закуцају позиције трасе и станица. Не знам шта ту има толико компликовано да се схвати?

Активизам и само резоновање и планирање по питању траса и проширења булевара морају ићи под руку једно са другим, побогу!

Овако, држите се неког чврстог става на темељу претпоставки шта ће ови имбецили да ураде или неће?! А ни сами не знају где ће и шта ће по питању највиталније инфраструктуре.
 
Н срећу ово је један од ретких коментара, неког ко би због своје (вероватно) нелегалне куће (уџерице) да заустави проширење једне од најважнијих улица у граду!
Најјачи је коментар да се код Цветка стави натпис: "ко овде улази, нека остави сваку наду иза себе"! Трагикомично!
pogledajte komentar ljudi. hoće metro u Bulrvaru a ne smeta im što nema trotoar tamo

Pogledajte prilog 152408
 
Нема потребе да се извињаваш због сопственог неразумевања.

Под шминком се наравно подразумева довођење тог дела Булевара на пристојан ниво а што укључује и тротоар. Ако бисте ви радили озбиљније, скупље и више од тога па поново све испочетка током градње метроа онда са задовољством завршавам дискусију овде.
Ако није проблем да објасните, како би сте и где направили пристојан тротоар на десној страни булевара од Дескашеве до нових солитера код Клуза? Како а да не померите шине на средину (није планирано овом инвестицијом), порушите нешто на левој страни (није планирано овом инвестицијом) или срушите солитере код Клуза (који су изграђени на грађ. линији и имају дозволу)? Како?
 
Н срећу ово је један од ретких коментара, неког ко би због своје (вероватно) нелегалне куће (уџерице) да заустави проширење једне од најважнијих улица у граду!
Најјачи је коментар да се код Цветка стави натпис: "ко овде улази, нека остави сваку наду иза себе"! Трагикомично!
Kućice nisu nelegalne već se to javio verovatno neko od soliteraca koji se protivio izgradnji garaže.
 
Sve što ne uključuje pomeranje tramvaja u sredinu jeste štetno!

Svaki projekat može (a tako se zapravo uvek i radi) da se osmisli i izvodi u fazama. Argument da za stanice u sredini nedostaje širine ne stoji - jer bi se predvidela i obavila hitna eksproprijacija u zonama stanica i, naravno, u zonama važnih raskrsnica (koje bi bile projektovane i izvedene kako dolikuje). Broj stanica ne mora nužno da ostane isti - izostavljanje makar po jedne stanice po smeru doneo bi i uštede i ubrzanje protoka.
Ubrzavanje tramvajskog saobraćaja koje bi se dobilo šinama u sredini donosi brojne prednosti, koje neću nabrajati jer ih svi znate. Podsećam samo da je jedna od njih i smanjenje protoka kolskog saobraćaja.
Rekonstrukcija vodovodnih, kanalizacionih, toplovodnih, elektro i dr. instalacija bila bi projektovana i odrađena tako da se u sledećoj fazi - fazi proširenja kolovoza na 2+2 celom dužinom (jednom, po obavljenoj kompletnoj eksproprijaciji, itd), radovi ne ponavljaju.
Pomoćna okretnica kod Cvetka neophodna je! I nju je moguće izvoditi fazno.

Ne sporim da bi idealno bilo da imamo dovoljno pameti, sredstava i tehnološke moći, pa da zagazimo u velike i važne investicije kao što je mreža metro linija. Međutim nemamo, niti ćemo u ovoj generaciji imati. Stoga treba planove i projekte da upodobimo količini sredstava i sposobnosti kojima kao zajednica raspolažemo, i da ne ostavljamo sledećim generacijama samo lepe želje i krš uokolo.
 
Poslednja izmena:
- Ако ће се тамо копати метро кроз 4-5 година а код Цветка трамвајска станица, булевар сада треба само нашминкати. Манте се више мега урбанистичких а неодрживих захвата привременог карактера који се анулирају већ у првој следећој инфраструктурној интервенцији (погледати под Радничка петља).
За 4-5 година имамо само земљане радове за депо у Макишу, а и ако СНС крене да гради, даће приоритет на Макиш - Панчевачки мост, са великим прекорачењем рокова и трошкова. Нико, па ни Кинези неће повући максималну грађевинску оперативу у Београд, која ће доћи до Цветка за мање од 12-15 година градње.

Али, хајде да правимо Јовинов метро, који је свакако далеко бољи од напредног. Сам Јовинов тим је направио алгоритам радова код којег је за иницијалну мрежу Стари Меркатор - Вуков споменик и Калемегдан - Аутокоманда потребно 8 година. Како и најбољи наилазе на повећање рокова и трошкова при подземим радовима, то би било минимум 10 година. Ако се та иницијална мрежа изгради, логични следећи кораци би били дистрибуцију тог дистрибутивног метроа, а то је Прокоп-Баново брдо, Стари Меркатор - Гардош и Сава центар-Железничка станица Нови Београд, и радови на регионалном метроу (прилагођавање постојећих пруга и почетак залазка унутар Круга двојке). То је још 4-5 година.

Односно:
- Не постоји реалан и смислем сценарио по којем би метро радови на Цветку почели за мање од 12 година.
- Широка булеварска регулација од Цветка до устаничке је предуслов за рационалнију градњу кат енд кавр методом.
- Квалитетна реконструкција са проширењем је пројекат при којем се за мање од две године омогућава људима да нормално живе сада, и у ближој будућности да имају квалитетан метро фидер.
- Широк саобраћајни трг омогућава ефикасну организацију саобраћаја у току радова на подземној станици.

- Сви, апсолутно сви бус терминуси у Београду су естетска, урбанистичка ругла и имамо једно само 1000-1500м даље и постојеће, мање у наставку Господара Вучића које сасвим фино функционишег
- Савршена саобраћајна чворишта која подразумевају потчињавање урбаног простора ултра ефикасном саобраћају нису решење. Једно мора да допуни друго и створи хармонију простора и ефикасности у што је могуће већој мери.. Никако крајности једног од та два! Ово што је скицирано је скоро па идентично постојећем терминусу на Коњарнику - нека хвала.
Лепи или ружни, већи бус терминуси су питање желиш ли употребљив масовно коришћен јавни превоз или не! Ево Харлем затим Амстердам поглед са рампи за аутобусе и преко главног канала. Затим центар вечног града Рима, затим Ђенова и могао бих до прекосутра. Поменути градови са светски познатом архитектонском баштином се нису одрицали великих терминуса. Терминус 55 је полуфункционално решење, зато што 46 и 55 немају обједињено стајалиште у смеру Аутокоманде, преседање је са преко минут дугим пешачењем. Са тог преседачког чворишта логично гранање мреже линија је на следећих 7 праваца: Вуков споменик, Смедеревски пут, Цвијићева, Панчевачки мост, Миријево, Аутокоманда и Медаковић. Питате откуда сада Крњача и Медаковић? Зато што је мрежа линија из тих делова града неразграната.

А када помену Коњарник, на Звездари имамо претрпан Коњарник, претрпан Смедеревски пут, Шумице без веће резерве капацитета и са преседањем са аутобуса на аутобус, и чак три неповезана терминуса у зони Цветка. Разговарајући са власницима бизниса у Војводе Степе, дошао сам до цифре 20-40 милиона евра пословних губитака због дуготрајне обуставе трамвајског саобраћаја у тој улици. Немамо трамваје са управљачницама на обе стране, а за трамвајски терминус је потребан круг полупречника минимум 20 метара, односно пречника 40 метара. Перон мора бити 60 метара, што је стандард за цео Булевар. За већину Грочанских насеља су градски аутобуси 17, 31, 46, 55, 77, тролејбуси 19, 28, 40 непосредно недоступни. Постојањем обједињеног терминуса на Цветку било би могуће на 302 ставити зглобне аутобусе и продужити до Цветка, рецимо 304 послати на Коњарник, а 17 на Смедеревски пут, направити круг 40 преко Јерковића, који би на Цветку имао терминус за оба круга, продужењем 28 до Цветка омогућити великом делу Грочана да имају везу са строгим центром са само једним преседањем, неки од Борчанских аутобуса, рецимо 104 да иде до Цветка преко Градске болнице.

Ако желимо да центар Београда ослободимо од великих аутобуских терминуса, или бар умањимо постојеће, потребно је направити неколико терминуса у круг у ширем центру везаних за трамвај, железницу, БРТ (аутобус/тролејбус који је 100% у жутој траци са системом управљања), и будући метро. Тај круг је Панчевачки мост, Цветкова пијаца, Прокоп, Савски трг/Економски факултет и Хајат. И са свим тим би, због полуострвског положаја историјског центра морао (ако се жели ефикасан јавни превоз) бити бар један терминус при строгом центру, чак и уколико би се изградила Јовинова линија 2. Да ли је могуће то урадити уважавајући естетско-архитектонске критеријуме? Могуће је, али рачунај да у свим комбинацијама они заузимају 0,3-0,5 хектара наменски коришћеног простора.
- За ово што је Карло нацртао експропријација по тржишној цени би била неких 10+ милиона евра наших пара. "Он" нека издвоји свој део за то, "ја" нећу
У питању је око 5000 метара квадратних откупа једноетажних објеката староградње, али хајде нек буде 2000 евра по метру квадратном или реда цене 10 милиона евра.

Један минут уштеде у јавном превозу на правцу кретања оптерећеном попут Булевар краља Александра је реда добитка 10 милиона евра годишње. Ако та уштеда не постоји, онда не постоји ни основа да икада метро буде изграђен. Метро је финасијски далеко далеко већи пројекат, па сам одлучуј хоћеш или нећеш улагати у пројекте који штеде време-новац.
 
Posle dva dana skupljanja peticije na Cvetkovoj pijaci mogu reći da imamo preko 1000 potpisa peticije što je znatno više nego što smo očekivali. Danas su ljudi dolazili jer su videli u medijima i čuli od prijatelja da skupljamo potpise za peticiju što znači da se priča "zavrtela". Došli su i građani koji imaju nekretnine u udžericama koje čekaju ekspropriaciju na trasi širenja Bulevara kako kažu već 40 godina. Što je zanimljivo bila je i jedna gospođa koja ima istu situaciju na regulaciji Žičke, zamolila je da urgiramo da se proširi i Žička, čak nam je upisala na papir i broj katastarske parcele :)

Praktično niko ne zna da je od strane uprave Grada Beograda planirano asfaltiranje Bulevara za 19 miliona evra bez unapređenja saobraćajnih rešenja. Danas je čak bila i ekipa aktivista vladajuće partije sa štandovima pored nas koja je došla da deli kalendare. Nisu ni znali da je planirano da se radi asfaltiranje Bulevara pa smo ih informisali i dali im flajere. Jedino su znali da ponavljaju kao naučenu pesmicu da je Bulevarom predviđeno da ide metro i da obe linije idu u Mirijevo. Nisu smeli da potpišu peticiju ali su donekle izrazili simpatije za to što informišemo građane, pogotovu jer je deo njih iz Mirijeva pa znaju koliko bi im značilo proširenje Bulevara. Čekamo da odu do centrale na brifing pa da vidimo koju taktiku će SNS izabrati da bi objasnio kako širenje Bulevara nije potrebno.
Nastavljamo akciju prikupljanja potpisa sledećeg vikenda na istom mestu, a biće još punktova a i akcija o kojima ćete biti blagovremeno informisani. :gobb:


 
Da nema radova na putu Surcin NBG i privatnih investicija na aerodromu i prokopu ne bi imali gradilista infrastrukture u Beogradu. Ne mogu da verujem da ovakve manje projekte kao bulevar odlazu. Cak ne mogu da desetak kucica sruse u Makenzijevoj, cije trenutno stanje dramaticno lose utice na saobracaj Slavije!
 
Da nema radova na putu Surcin NBG i privatnih investicija na aerodromu i prokopu ne bi imali gradilista infrastrukture u Beogradu. Ne mogu da verujem da ovakve manje projekte kao bulevar odlazu. Cak ne mogu da desetak kucica sruse u Makenzijevoj, cije trenutno stanje dramaticno lose utice na saobracaj Slavije!

Pravda za bulevar Patrijarha Pavla, tamo se već 3+ godine testira najnovija metoda efikasnog i racionalnog upravljanja projektima gde raznovrsne radove obavljaju 3 radnika, a ako bog da i njihovi potomci će nastaviti posao na bulevaru.
 
Ако није проблем да објасните, како би сте и где направили пристојан тротоар на десној страни булевара од Дескашеве до нових солитера код Клуза? Како а да не померите шине на средину (није планирано овом инвестицијом), порушите нешто на левој страни (није планирано овом инвестицијом) или срушите солитере код Клуза (који су изграђени на грађ. линији и имају дозволу)? Како?
Парцијална екпропријација на том једном критичном потезу.
За 4-5 година имамо само земљане радове за депо у Макишу, а и ако СНС крене да гради, даће приоритет на Макиш - Панчевачки мост, са великим прекорачењем рокова и трошкова. Нико, па ни Кинези неће повући максималну грађевинску оперативу у Београд, која ће доћи до Цветка за мање од 12-15 година градње.

Али, хајде да правимо Јовинов метро, који је свакако далеко бољи од напредног. Сам Јовинов тим је направио алгоритам радова код којег је за иницијалну мрежу Стари Меркатор - Вуков споменик и Калемегдан - Аутокоманда потребно 8 година. Како и најбољи наилазе на повећање рокова и трошкова при подземим радовима, то би било минимум 10 година. Ако се та иницијална мрежа изгради, логични следећи кораци би били дистрибуцију тог дистрибутивног метроа, а то је Прокоп-Баново брдо, Стари Меркатор - Гардош и Сава центар-Железничка станица Нови Београд, и радови на регионалном метроу (прилагођавање постојећих пруга и почетак залазка унутар Круга двојке). То је још 4-5 година.

Односно:
- Не постоји реалан и смислем сценарио по којем би метро радови на Цветку почели за мање од 12 година.
- Широка булеварска регулација од Цветка до устаничке је предуслов за рационалнију градњу кат енд кавр методом.
- Квалитетна реконструкција са проширењем је пројекат при којем се за мање од две године омогућава људима да нормално живе сада, и у ближој будућности да имају квалитетан метро фидер.
- Широк саобраћајни трг омогућава ефикасну организацију саобраћаја у току радова на подземној станици.


Лепи или ружни, већи бус терминуси су питање желиш ли употребљив масовно коришћен јавни превоз или не! Ево Харлем затим Амстердам поглед са рампи за аутобусе и преко главног канала. Затим центар вечног града Рима, затим Ђенова и могао бих до прекосутра. Поменути градови са светски познатом архитектонском баштином се нису одрицали великих терминуса. Терминус 55 је полуфункционално решење, зато што 46 и 55 немају обједињено стајалиште у смеру Аутокоманде, преседање је са преко минут дугим пешачењем. Са тог преседачког чворишта логично гранање мреже линија је на следећих 7 праваца: Вуков споменик, Смедеревски пут, Цвијићева, Панчевачки мост, Миријево, Аутокоманда и Медаковић. Питате откуда сада Крњача и Медаковић? Зато што је мрежа линија из тих делова града неразграната.

А када помену Коњарник, на Звездари имамо претрпан Коњарник, претрпан Смедеревски пут, Шумице без веће резерве капацитета и са преседањем са аутобуса на аутобус, и чак три неповезана терминуса у зони Цветка. Разговарајући са власницима бизниса у Војводе Степе, дошао сам до цифре 20-40 милиона евра пословних губитака због дуготрајне обуставе трамвајског саобраћаја у тој улици. Немамо трамваје са управљачницама на обе стране, а за трамвајски терминус је потребан круг полупречника минимум 20 метара, односно пречника 40 метара. Перон мора бити 60 метара, што је стандард за цео Булевар. За већину Грочанских насеља су градски аутобуси 17, 31, 46, 55, 77, тролејбуси 19, 28, 40 непосредно недоступни. Постојањем обједињеног терминуса на Цветку било би могуће на 302 ставити зглобне аутобусе и продужити до Цветка, рецимо 304 послати на Коњарник, а 17 на Смедеревски пут, направити круг 40 преко Јерковића, који би на Цветку имао терминус за оба круга, продужењем 28 до Цветка омогућити великом делу Грочана да имају везу са строгим центром са само једним преседањем, неки од Борчанских аутобуса, рецимо 104 да иде до Цветка преко Градске болнице.

Ако желимо да центар Београда ослободимо од великих аутобуских терминуса, или бар умањимо постојеће, потребно је направити неколико терминуса у круг у ширем центру везаних за трамвај, железницу, БРТ (аутобус/тролејбус који је 100% у жутој траци са системом управљања), и будући метро. Тај круг је Панчевачки мост, Цветкова пијаца, Прокоп, Савски трг/Економски факултет и Хајат. И са свим тим би, због полуострвског положаја историјског центра морао (ако се жели ефикасан јавни превоз) бити бар један терминус при строгом центру, чак и уколико би се изградила Јовинова линија 2. Да ли је могуће то урадити уважавајући естетско-архитектонске критеријуме? Могуће је, али рачунај да у свим комбинацијама они заузимају 0,3-0,5 хектара наменски коришћеног простора.

У питању је око 5000 метара квадратних откупа једноетажних објеката староградње, али хајде нек буде 2000 евра по метру квадратном или реда цене 10 милиона евра.

Један минут уштеде у јавном превозу на правцу кретања оптерећеном попут Булевар краља Александра је реда добитка 10 милиона евра годишње. Ако та уштеда не постоји, онда не постоји ни основа да икада метро буде изграђен. Метро је финасијски далеко далеко већи пројекат, па сам одлучуј хоћеш или нећеш улагати у пројекте који штеде време-новац.
А земљиште вреди 0 евра? Само локали у каквом год да су стању уз тротоар тамо вреде 4-6 000 евра а земљиште 5-10 милиона евра. Дакле експропријација је минимум 20 милиона.

Изразито сам против било каквог дуплирања различитих шинских система на истим правцима у околностима толико непокривених или слабо експлоатисаних постојећих праваца. Дакле, за Булевар нагазни семафори и евентално денивелација на најподеснијим местима за то и ништа више од тога. Метроом спасавати Душановачки, Врачарски и миријевски гребен.

Тскође, формирати нови мега бус терминал поред два постојећа мања и 1500м пре другог великог бус терминала на Коњарнику ми је у овим околностима других далеко критичнијих тачака јавног превоза крајње нерационално. Овде макар већ постоји солидно укрштање бус и трамвајског терминала.
 
Vrh