Александар Бијелић, градски менаџер
Сва градилишта отворена у току целе године
Наставак изградње моста преко Аде Циганлије, почетак градње моста Земун–Борча, завршетак радова на Царевој ћуприји, реализација пројекта градске железнице, обнова саобраћајне инфраструктуре и проширење канализационе мреже најважнији су пројекти по обиму рада у 2010. години. Планирамо набавку и нових возила за јавни градски превоз, изградњу обданишта, као и стабилно снабдевање енергентима. То су неки од планова које је, у интервјуу за „Политику”, издвојио Александар Бијелић, градски менаџер.
Пре неколико дана одборници су усвојили трећи ребаланс буџета. Колико ће, због економске кризе, развојни пројекти трпети следеће године?
Буџет Београда је због наглог скока евра и смањеног трансфера од стране Републике и неуспеле приватизације Београдског сајма мањи 12 милијарди динара, односно 22 одсто. Због тога смо морали да пронађемо решење и постигнемо договор са извођачима да се радови наставе планираном динамиком, са кратким роковима. Део обавеза измирићемо ове, а остатак следеће године. И поред великог смањења буџета, нисмо заустављали инфраструктурне пројекте, као ни социјалне програме. У граду је уведено рационалније понашање и штедња.Одлуком градоначелника смањили смо плате запосленима у градској управи, умањили накнаде члановима управних одбора јавних комуналних предузећа, а ограничили смо коришћење службених аутомобила. Највише смо уштедели оснивањем Агенције за јавне набавке преко које смо објединили све градске набавке.
Сви грађевински подухвати су завршени пре рока. Да ли можете да гарантујете да ће исто бити и следеће године?
Трудићемо се да тако буде, јер смо у прошлости због једне погубне политике изгубили доста времена. Развој Београда се не сме заустављати. Ми смо генерација која има задатак да надокнади оно што је претходних година пропуштено. Због тога су основни задаци које је себи поставила ова градска управа да се инвеститорима омогући дашто лакше дођу до потребних дозвола, да се рокови изградње скрате, а трошкови смање. Наставком улагања у нову инфраструктуру и ревитализацијом старе, као и подизањем нивоа комуналног стандарда, ствараћемо услове за потенцијалне инвеститоре, којих ће, како криза буде престајала, уверен сам, бити све више.
Које ће прво градилиште бити отворено у 2010. години?
Сва градилишта у Београду раде у току целе године и радници ће, без обзира на ниску температуру, радити већ и прве недеље јануара.
Једно од првих нових градилишта биће сигурно преуређење Булевара краља Александра, а изабран је и извођач.
Како напредује изградња моста преко Саве?
Радови теку по плану. На шпицу Аде Циганлије почело је побијање шипова на које се ослања главни стуб моста – пилон. У темељ пилона побијено je 113 бетонских шипова и изливена је наглавна плоча дебљине девет метара, која се састоји из три слоја. За овај највећи монолитни темељ у мостоградњи Србије утрошено је око 1.300 тона арматуре и 16.370 кубика бетона. На чукаричкој страни избетониран је и комплетиран стуб број седам и монтирана опрема за навлачење конструкције задњег распона. Стигла су два од девет челичних делова моста, који чине конструкцију главног распона од пилона до новобеоградске обале. Спајаће се на градилишту и потом помоћу челичних ужади, уздизањем кроз пилон, монтирати у конструкцију. Завршавају се и радови на привременим стубовима у чукаричком рукавцу, док се на левој обали Саве, као и на градилишту Мале Аде, завршавају темељи преосталих стубова моста.
За приступне саобраћајнице приводи се крају техничка контрола главних пројеката јужних и северних путева. Убрзо ће почети и израда идејног пројекта петље „Радничка” према условима из плана детаљне регулације и на основу добијених идејних решења на спроведеном конкурсу. Саобраћајна петља „Хиподром” је у изградњи од овог лета и радови ће трајати до јесени следеће године.
Када би требало да почну радови на изградњи моста Земун–Борча?
Крајем следеће године. Последњих дана октобра у Влади Србије потписан је предуговор са кинеском компанијом „China road and bridge corporation” (CRBC) за пројектовање и извођење радова. За обезбеђивање кредита за финансирање и изградњу моста задужено је Министарство економије и регионалног развоја.Вредност инвестиције је 170 милиона евра. Дужина моста биће 1.507 метара, а приступних саобраћајница 21,6 километара. Реалан рок за завршетак моста је 2013. година.Завршетак моста значиће нову етапу у развоју града Београда.Он ће повезати два дела Београда, два дела Србије, и побољшаће саобраћај у граду.
Да ли ће у 2010. години бити завршена сва обданишта која су почела да се граде и да ли ће бити искључени спискови за упис деце у вртић?
Градоначелник је пре годину дана обећао, а ја ћу се максимално потрудити даoд априла идуће године листе чекања за сву децу чија оба родитеља радепостану прошлост. То значи да ће обданишта која су почела да се граде бити завршена почетком 2010. године.Убеђен сам да ћемо то успети захваљујући залагању свих извођача који нас прате. У току 2010. године планирана је изградња нових објеката на Бежанијској коси, у Војвођанској улици у Блоку 61, у Универзитетском насељу у Блоку 67, на Бањици, у Стублинама и Белом Пољу код Обреновца, као и у месној заједници Гај у Барајеву.
Планирана је, такође, санација и адаптација још 12 вртића на Вождовцу, Савском венцу, Звездари, у Земуну, Раковици и Старом граду.
-----------------------------------------------------------
Убрзати радове на обилазници
Градски менаџер очекује да ће следеће године бити настављени радови на обилазници око Београда, али подсећа да је то у надлежности Републике.
За град је веома важно да се радови на обилазници интензивирају и да се уради деоница од Добановаца до Батајнице и од Орловаче до Бубањ-потока, јер ће тада моћи да се понуди алтернатива и да буде смањена саобраћајна гужва.
– Обилазница око престонице од Батајнице преко Добановаца, Остружнице, Орловаче, Бубањ-потока и даље ка Винчи и будућем мосту на Дунаву требало би да умрежи све магистралне и међународне путне правце који се спајају на територији града и обезбеди везу Европе са Грчком, Турском и Румунијом.Када буде готова овај део града биће сјајно место за инвестицији и нове индустријске зоне, што ће подстаћи развој Београда и омогућити отварање нових радних места – сматра Александар Бијелић.
Д. Спаловић
[објављено: 21/12/2009]
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Sva-gradilishta-otvorena-u-toku-cele-godine.sr.html