Ima i toga što pišete, al pojedina zanimanja realno neće nikada imati više interesenata, kao pre nekoliko decenija. Pisao već da to jednostavno nije toliko do plata. Cela Evropa kuburi sa svim kategorijama vozača, a i kod nas, recimo, vozači kamiona nisu tako loše plaćeni, pa što ih opet nema. Uvoze ih svi, jer generalno se Evropa odvikava odavno od napornih, teških i vezujućih poslova. Nekada je 30% ljudi znalo da koristi računar, a danas zna jedno 80%. Svi gledaju da dođu do novca na što lakši način.
A D kategorija već obavezuje. Ko će da se cima da dolazi do nje, ako mu nije namera da stvarno to i radi narednih xy godina, pa sve i da se obuka pojednostavi, i učini dostupnijom. Može to i preko vojnog roka, kao što pisah ranije. Evropa uvozi sa Balkana, mi ćemo još dalje sa Istoka, i ne vidim tu nešto nenormalno. Ne znam dal negde u Evropi vozači preskaču primarijuse, inženjere itd, mislim u zaradama. Teško sigurno. Zato se i uvoze kao radna snaga. Vozači u gradskom saobraćaju, u većini, jesu na budžetu lokalnih samouprava. Ne mogu zaraditi novac prosto. Lako je programeru da čak i ovde uzme i po 3000 evra. To što on radi, proda se lako, bar za sad. Ne znam koja bi to plata ovde zaustavila odliv. 120000 sigurno da ne bi. Većina ljudi neće da vozi autobus ni za 200000, a i šta ćemo sa kadrovima koji bi to radili samo zbog neke nenormalno visoke zarade, na primer 300000. Lupam sad. Dobili bi gomilu vozača koji bi satirali vozila, a verovatno i naše bubrege stilom vožnje. To nešto treba da se radi, jer se i želi, a ne samo zbog para. Naravno da su plate svima prioritet, al treba valjda makar malo i voleti taj nimalo naivan posao.
Rešenje problema teško da može ležati u dizanju plata, a u međuvremenu ljudi se sve više školuju, uče da rade opet profitabilne, a ipak lakše poslove u smislu manjeg stresa, manje odgovornosti itd. Na sreću ili nesreću, tu je Istok kao nepresušan izvor radne snage, što zbog nataliteta, što zbog kadrovske strukture stanovništva. E sad, koje i kakve posledice to može imati, samo vreme može da pokaže. Nas, i ne samo nas, razvoj šinskih sistema može da spase u bližoj i daljoj budućnosti. Oni se već sad mogu samostalno kretati, i na kraju krajeva, mogu se odvojiti od ostatka saobraćaja. Neki gradovi u Evropi su odavno dočekali da im stranci po broju debelo preskoče domaće vozače D kategorije u gradskom prevozu. To će, plašim se, jednog dana zadesiti i nas.