Šta je novo?

Privatni prevoznici

Мегабус и Фап као да су у земљу пропали.
Последњи пут су виђени крајем јуна, пред почетак летњег режима.
И Необус јако дуго нисам видео у саобраћају.
Возни парк 47 и 48 сада је овакав: ИК, МАЗ, Волво, Темса и Кобра.
 
Megabusevi i FAP-ovi su ove godine prešli starosnu granicu od 10 godina. Ima još jedan Transproduktov FAP koji je 2013. godište i koji zna da zavrti na 504. Neobusi su bili 2011. godište, tako da su oni starosnu granicu od 10 godina prešli još prošle godine.

P.S. Bamiron takođe ima jednu Megu iz 2013. Video sam da prodaje neke Mege na oglasima, pa nisam siguran da li i ona spada tu.
 
Megabusevi i FAP-ovi su ove godine prešli
P.S. Bamiron takođe ima jednu Megu iz 2013. Video sam da prodaje neke Mege na oglasima, pa nisam siguran da li i ona spada tu.
Bamironove Mege se prodaju iz 2. puta ta 4. komada. Nekoliko komada je u Boru i tamo rade gradski.
 
Volvo u zadnje vreme kao da se trudi da pravi sto ruznije autobuse. Al ne mislim na izgled maske nego na oblik i linije.

I unutra su jako cudni. Gledam onaj jedan sto vozi na 26, do pola vozila niski pod i onda odjednom krece bukvalno amfiteatar, tj tribinu da pravi kako se ide ka nazad.

Imaju neke skroz opicene prakse u dizajnu.
 
@Bender Rodriguez
Ti autobusi se jednostavno prave primarno za skandinavsko tržište. Gradovi i javni prevoz tamo su tako koncepirani da su LE autobusi (kao pomenuti volvo) fenomenalni i za putnike i vozače.

Što se tiče dizajna eksterijera, to je pak stvar ukusa. Ni meni ovaj sa slike nije neki lepotan, ali postoje i noviji modeli koji su mi zaista interesantni.
 
То је ултрамодеран дизајн, присутан на скоро свим западним возилима од 2010.

А ови из Азије су све то ископирали, нарочито Иранци и Турци.
 
П41513, 2012-2022:
1664222484234.png

 
Много драга возила, сећам се да је јесенас један радио на 59.
Звук им је врло специфичан, Мечка бруји фино а Фојт сасвим коректно мења брзине. Једина замерка је распоред шипки, као и седишта, значи делимично незграпна егрономија простора.
 
Evo jedan primer kakvi sve voze ljudi, mada ovo manje više znamo. Danas sam sa 88 išao iz Požeške ka Žarkovu. Stižemo do okretnice na Banovom brdu i u jednom trenutku vozač naglo koči i mi svi polećemo napred. Niko nije pao, na svu sreću. Pogledam napred i imam šta i da vidim. Vozač sa 531 izleteo ispred autobusa u kojem sam se vozio. Čak je krenuo i da skreće, iako je video da mu dolazimo u susret. Vozač sa 88 je zaobišao autobus i nastavio dalje, jer je to bilo jedino izvodljivo u tom trenutku, a da ne dođe do čukanja.​
 
Skoro se neko raspitivao. Danas je Bamironov Megabus P42014 vrteo na 94.
 
Što je donekle razumljivo, za sličan novac može da se uveze vozilo sličnog godišta, koje je mnogo manje eksploatisano i izakano. I da pritom nije u kućnoj radinosti proizvedeno, uz dužno poštovanje prema ljudima koji su sastavljali taj autobus.
 
Он је 2013. годиште, зашто би сад продавали?

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
84, не знам који је тачно модел, али један од ретких мало комфорнијих што се тиче приватника

IMG_20221021_112909.jpg
 
Jeste Cobra. Solidna možda, baš odlična i nešto specijalno kvalitetna teško. Još manje spada u kategoriju najboljih što Turska nudi. I nove znaju da se zatresu, par primeraka relativno brzo dobilo veće mehaničke nedostatke, prilično loša izolacija pozadi itd. Takođe, mogli bi malo da porade na dizajnu.
 
Vozim već oko dve godine Kobru, te mogu da prenesem iskustva. Od prednosti naveo bih udobno "gramerovo" vozačevo sedište, kamere iznad vrata, ergonomičan enterijer i pored 28 sedišta (mana je eventualno što su sva izdignuta), snažan retarder, stabilan u krivinama, dobro rešeni prenosni odnosi na ZF Ecolife menjaču, takođe i šema instalacija sa relejima i elektro ormanom.


Nedostaka ima, najmasovniji se pojavio sa pucanjima nosača motora, auspuha i vođice na vratima usled gužvi (koje su tokom praćenja garancije i otklonili), slabija antikorozivna zaštita i farba na aluminijumskoj oplati, ceo pod je od nešto tanjih dasaka (da kada dete jače zalupi nogom ceo autobus odzvanja), kraće međuosovinsko rastojanje utiče na to da je nešto krući pri vožnji, osetljiviji prednji trap na silne neravnine i ležeće policajce, da uz kombinaciju sa istrošenijim amortizerima se ponaša poput zaprege. I u poslednje vreme pumpa od Ad blue tečnosti, zaprljana dizna Ad blue pumpe ili senzori izduvnih čestica (Nox) se pojavljuje kao neki od manjih problemčića koju se u hodu rešavaju. Meni lično najveća zamerka je na lošu preglednost, oba prednja stuba su široka i prave veliki mrtav ugao, pogotovo levi stub uz pribijeni levi retrovizor pored stuba mi je par puta onemogućio da uočim pešaka na prelazu. Drugi je na grejanje, nema nikakvog kalorifera na podu u kabini, već samo na vetrobran i iz instrument table, kao ni dodatni grejač. U salonu je nešto bolje rešeno uz dugački radijator i dva kalorifera. Kasnije su malo poboljšali ali ne može da se poredi spram drugih proizvođača (koliko para toliko muzike...).

Za uloženi novac i sa osnovnom opremom, deluje mi kao solidan autobus koji može da odradi planirani period do 10 godina uz neko osrednje održavanje.
 
Poslednja izmena:
Vrh