Šta je novo?

Privatni prevoznici

Lekonova Cobra sa 48 vuče kao luda, čini mi se da te Cobre imaju Mercedesov motor naspram onih unacopovih sa 50 koje se vuku kao mrtve, te verovatno imaju cummins motor
 
Сагине прве Кобре имају Cummins као и Линеине прве, Вељине и Транс југове старије.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Ove novije sagine Cobre imaju mercedesove motore. Pored različitog zvuka, prepoznaju se i po tome što one sa Cummins motorima nemaju rešetke na poklopcu motora.
 
Tako je, pojedini prevoznici su naručili "mercedesov" E6 motor dok su drugi sa "kamins" E6 motorima. Identičnih su performansi (snaga, zapremina od 6.7 litara, idu lepo u obe varijante), razlika je recimo u tome da "kamins" radi sa nižim pritiiskom ulja motora i višom radnom temperaturom antifriza (leti redovno rade na oko 100 st. C, što nije problem za motor ali vremenom taj uticaj visoke temperature se odražava na rashladna creva, PVC creva od vazduha u zoni hladnjaka i može dovesti do problema).

Osim navedenih razlika u zvuku, glavna razlika ogleda se ispod motora, tj. način kako je izduvni sistem smešten i zaštićen. Kod "kaminsa" to malo ružno izgleda, vidi se izduvna cev prekrivena ceradom koja je mahom i iscepana, dok "mečka" za razliku od njih ima šlus pleh ispod motora. No oba muku muče sa nosačima auspuha, štedelo se na kvalitetu materijala, izduv težak, uticaj vibracija i neravnina tokom vremena ih prosto lomi.

Npr. Unacop ima jednu "kobru" br. P40546 (radi mahom na 35) sa MB motorom, dok su sve ostale naručene sa "kamins" motorima. Spolja skroz identično izgleda kao i one starije iz prvog njihovog lota što se viđaju od nedavno na 50, ali za razliku od njih poseduje digitalnu instrument tablu (dok su one sa analognom) i osetno je povoznija i drugačijeg zvuka.
U drugom i većem lotu od 2020. i posle 2021. godine, svi autobusi su isporučeni sa digitalnim švajcarskim TEQ instrument tablama (bez obzira na odabir motora), i na žalost sa gorom završnom obradom (paneli zategnuti sa nekim plastičnim šrafovima koji popuštaju, dok je stariji lot imao prohromske leptir matice na panelima koji dosta manje zveckaju) i neverovatno sporijim radom vrata (što dosta više umara vozače).
 
Promenljiva završna obrada je stvarno primetna od serije do serije. Što kažeš, vidljiva je štednja. Inače, motori ne bi trebali biti baš isti. Mercedesov je iz serije OM936 od 7.7L, i samim tim što je zapreminom veći od Cummins ISB motora, daje i oko 150Nm obrtnog momenta više. Mercedes ima i agregat nešto manje zapremine od 7.2L (OM926La), al on je prisutan samo kod MAZ-a čini mi se.
 
Tako je, pojedini prevoznici su naručili "mercedesov" E6 motor dok su drugi sa "kamins" E6 motorima. Identičnih su performansi (snaga, zapremina od 6.7 litara, idu lepo u obe varijante), razlika je recimo u tome da "kamins" radi sa nižim pritiiskom ulja motora i višom radnom temperaturom antifriza (leti redovno rade na oko 100 st. C, što nije problem za motor ali vremenom taj uticaj visoke temperature se odražava na rashladna creva, PVC creva od vazduha u zoni hladnjaka i može dovesti do problema).

Osim navedenih razlika u zvuku, glavna razlika ogleda se ispod motora, tj. način kako je izduvni sistem smešten i zaštićen. Kod "kaminsa" to malo ružno izgleda, vidi se izduvna cev prekrivena ceradom koja je mahom i iscepana, dok "mečka" za razliku od njih ima šlus pleh ispod motora. No oba muku muče sa nosačima auspuha, štedelo se na kvalitetu materijala, izduv težak, uticaj vibracija i neravnina tokom vremena ih prosto lomi.

Npr. Unacop ima jednu "kobru" br. P40546 (radi mahom na 35) sa MB motorom, dok su sve ostale naručene sa "kamins" motorima. Spolja skroz identično izgleda kao i one starije iz prvog njihovog lota što se viđaju od nedavno na 50, ali za razliku od njih poseduje digitalnu instrument tablu (dok su one sa analognom) i osetno je povoznija i drugačijeg zvuka.
U drugom i većem lotu od 2020. i posle 2021. godine, svi autobusi su isporučeni sa digitalnim švajcarskim TEQ instrument tablama (bez obzira na odabir motora), i na žalost sa gorom završnom obradom (paneli zategnuti sa nekim plastičnim šrafovima koji popuštaju, dok je stariji lot imao prohromske leptir matice na panelima koji dosta manje zveckaju) i neverovatno sporijim radom vrata (što dosta više umara vozače).
To sa vratima se lako reši, otvarala su se vrata sporo i kod Solarisa i Higera, pa sada to više nije slučaj, sigurno mogu nekako da se otpuste vrata da bi se brže otvarala
 
To sa vratima se lako reši, otvarala su se vrata sporo i kod Solarisa i Higera, pa sada to više nije slučaj, sigurno mogu nekako da se otpuste vrata da bi se brže otvarala
U ovoj generaciji 2018-22 se značajno brže vrata otvaraju od predhodne.
 
To sa vratima se lako reši, otvarala su se vrata sporo i kod Solarisa i Higera, pa sada to više nije slučaj, sigurno mogu nekako da se otpuste vrata da bi se brže otvarala
Bogme, brzina otvaranja vrata na pojedinim Solarisima je zaista prevelika, vrata se otvaraju i zatvaraju toliko brzo i jako, da me zaista čudi kako do sada neko nije povređen...
 
Bogme, brzina otvaranja vrata na pojedinim Solarisima je zaista prevelika, vrata se otvaraju i zatvaraju toliko brzo i jako, da me zaista čudi kako do sada neko nije povređen...
Tačno, a kada su bili novi otvarala su se baš sporo, očigledno da je neko otpustio te ventile ili su se oni sami otpustili vremenom, a niko ih nije sređivao jer ovo sad odgovara vozačima
 
Поновио се Веља Кобром.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
@Vinča307
Ne verujem da ikom odgovaraju vrata koja se otvaraju, kao da se lansiraju. Povrede putnika nikom nisu u interesu. Pisano je ranije šta je kod Solarisa problem. Štelovanje vrata, tj pritisak vazduha se reguliše preko nekih plastičnih zatezača, koji se vremenom pojedu. Nije najsrećnije rešeno, al opet mogu da se zamene verovatno.
 
@Vinča307
Ne verujem da ikom odgovaraju vrata koja se otvaraju, kao da se lansiraju. Povrede putnika nikom nisu u interesu. Pisano je ranije šta je kod Solarisa problem. Štelovanje vrata, tj pritisak vazduha se reguliše preko nekih plastičnih zatezača, koji se vremenom pojedu. Nije najsrećnije rešeno, al opet mogu da se zamene verovatno.
Kad nikog nisu povredila u ovakvim gužvama, ni neće, tako da to sigurno neće sređivati ostaviće ga tako kako jeste
 
Pre jedno dva sata na Zrenjanincu kod skretanja za Kotež, Arrivin Ikarbus, sa natpisom na displeju "Obuka vozača", a unutra 20-ak tamnoputih vozača u reflektujućim prslucima.
 
Pre jedno dva sata na Zrenjanincu kod skretanja za Kotež, Arrivin Ikarbus, sa natpisom na displeju "Obuka vozača", a unutra 20-ak tamnoputih vozača u reflektujućim prslucima.
1B1A2131-A5F1-4DAF-A103-22FFF74F9024.jpeg
 
Vozači su sa Šri Lanke, radi se o ukupno 30 ljudi, koji će stizati u manjim grupama, plus još 10 vozača iz Indije, kao i 3 mehaničara.
Ova tema je preopširna, ali ovo je iznuđeno rešenje, nepopularno i vrlo nezahvalno, ali iznuđeno.
Naša država radi sve godinama unazad da uništi ovo polje, nesporan je globalni nedostatak profesionalnih vozača, ali niz mera koje su čisto lokalnog karaktera, doveli su do toga da "uvozimo" profesionalne vozače.
Jedne od onih koje bi se mogle navesti, ukidanje obuku kroz vojni rok, ukidanje obuke kroz stručne saobraćajne škole, reorganizacija auto škola koja je višestruko podigla cenu (podržavam odluku) i nakon svega toga izmišljanje CPC sertifikata za doobuku vozača profesionalaca, čisto uzimanje novca, kojim se obesmišljava sama obuka za profesionalnog vozača i uloga auto škole. Koja je svrha auto škole, kada nakon nje ne možete da se bavite tim poslom, bez sertifikata vozača koji košta dodatnih 1400e.
Broj vozača koji polažu za autobus na godišnjem nivou je zanemarljiv u odnosu na broj koji je potreban, ljudi neće da nose tu odgovornost za plate koje su i dalje smešne, nema prava na godišnji, neretko i na bolovanje, smene koje su mnogo veće od zakonski dozvoljenih i svašta nešto, loša vozila, bez klime/grejanja, neispravnosti, loše gume, veliki stres.
Ovi ljudi koji su došli, ugovorom su vezani 2 godine, obuka i prilagođavanje je veliki problem, obzirom na velike razlike kulturološke razlike, ali ovi vozači su već selektovani, obzirom da su imali testiranja i u matičnoj zemlji, koliko mi je poznato među 200 vozača su birani ovi koji su došli. Ono što ne valja, što su u boljem položaju od ostalih vozača, plaćeni smeštaj i obrok, bez režija je nešto što je velika razlika u odnosu na plate domaćih vozača.
 
Vozačka obuka u Srbistanu je postala velika mašina za dranje i to je to. Bilo da pričamo o D, B, A kategoriji... kojoj god.
Ni više cene, ni više kriterijuma (na papiru), ni veći broj debila od vozača među ljudima (mislim na saobraćaj generalno), ni više pogibija i nesreća.

Pojedine gluperde u Srbiji (mislim prvenstveno na neke ''stručnjake'' sa fakulteta i iz ''institucija'') se ponose time što imamo tako s'bane zakone, pravila i raskrsnice da svake godine po nekoliko puta imamo u novinama razne pitalice, zagonetke, misterije i igrice na pitanje ko ima prednost na nekoj debilno regulisanoj imaginarnoj raskrsnici. Koja, nažalost, predstavlja i realno stanje i simulacije sa terena, jer je Srbija prepuna debiloznih raskrsnica i pravila o njima.

Za to vreme, država i auto škole mlate masne pare sprovodeći ljude kroz obuke nakon kojih će opet biti nesposobni za vožnju u realnom svetu i realnim uslovima.


Sami propisi i regulisanja su isto debilna, od toga da se od vozača u Beogradu očekuje da napamet zna svaku raskrsnicu u gradu, te da unapred u letu planira da ako hoće iz Nemanjine da skrene u Kneza Miloša ka Mostaru, ne može, nego mora da obilazi 5 blokova da bi to izveo ili da se je**va u tesnoj Birčaninovoj... preko toga da se u auto školama uče neki znakovi koji apsolutno nigde ne postoje i nigde se ne koriste, pa sve do toga da viđam neke raskrsnice po gradu gde projektanti kao da očekuju od vozača da stane i u svesci uradi studiju na račun toga ko ima prednost i kada. Alo rođaci, raskrsnicu treba da regulišeš tako da svaki tupson može u roku od 2 sekunde da proračuna ko ima prednost i da dela u skladu sa time. Ne da se pravi neka faking nauka od ukrštanja 5 ulica na jbnom Vračaru... Ako ne umete da izregulišete i označite raskrsnicu tako da se cela rešava za 2 sekunde, onda se prosto bacite s mosta. Za koj moj ste učili škole i usavršavali nauku regulisanja i označavanja ako ćete svaku raskrsnicu da pretvorite u rebus???

Ima dosta sličnosti sa našim obrazovanjem uopšteno. Daješ nemale pare raznim bolidima na pozicijama da te uče nečemu, polažeš neka debilozna pitanja koje prave debili sa stavom ''Bog zna za 10, ja za 9, ti u najboljem slučaju za 6'', obično im ne možeš ništa jer su zaštićeni ko beli medvedi i međusobno se čuvaju, i na kraju izađeš iz ''institucije'' nesposoban za život, znajući od svega ponešto a u stvari ništa konkretno. Isto je i sa vozačkom obukom. Na papiru i u teoriji sve kul i nikad bolje. U realnosti raspad sistema i velika mašina za pljačkanje ljudi i stanje koje se svake godine sve više srozava.
 
Очигледно да се послодавцима у неким њиховим рачуницама исплати више да доведу раднике из Азије и обезбеде им пут, смештај, папире, разне дозволе и обуке и слично,
него да повећају плате и задрже домаће раднике који одлазе у иностранство,
а још једно занимљиво питање, зашто доводе возаче из земаља у којима се вози у контра смеру, то јест левом страном.
 
Pa čuveni srpski mentalitet, tj. mentalitet jednog dela Srbalja: ''ako ti nećeš da radiš za bedu, ima ko hoće!''
а још једно занимљиво питање, зашто доводе возаче из земаља у којима се вози у контра смеру, то јест левом страном.
Dobro zapažanje.
 
а још једно занимљиво питање, зашто доводе возаче из земаља у којима се вози у контра смеру, то јест левом страном.
Ahahah, malo trivije: u Zemunu se nekad vozilo levom stranom, jer je bio u Austro-Ugarskoj, gde se tako vozilo (onaj ljuti čika sa brkovima im je to tek promenio). Možda zato:)
 
Vrh