Bilo bi dobro da se neformalno dogovorimo gde ćemo da kačimo vesti i pričamo o problemu manjka vozača i merama za rešavanje toga, pošto to pominjemo na nekoliko tema.
Evo najnovije vesti na tu temu a koja se uglavnom fokusira na privatnike, pa je stavljam ovde.
GRAD REŠAVA MANJAK VOZAČA GSP: Evo ko će voziti Beograđane
Nezvanično,
tokom prethodne godine ovaj posao napustilo je oko 200 domaćih vozača, pa je potražnja za njima sve veća.
U toku su razgovori sa vozačima iz nekoliko zemalja, potvrdili su privatnici, a više detalja znaće se u narednom periodu.
- Nedostaje ozbiljan broj vozača na našem tržištu, ali ovde se radi o 200 vozača u javnom gradskom prevozu, što bi nama zadovoljilo potrebe - ističe Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika. - I stranci će pristići najdalje do kraja ove godine, a mi se nadamo da će početkom septembra prve grupe pristizati i započinjati rad. Stranci će morati da imaju iste dozvole kao i naši vozači i radiće pod istim uslovima.
Radi se o iskusnim vozačima i profesionalcima koji poseduju svu dokumentaciju za rad i koji su već obavljali posao javnog gradskog prevoza u drugim zemljama i takve mi njih dovodimo ovamo, kao iskusne vozače - kaže Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika.
Plate vozača koji "drže volan" u vozilima javnog gradskog prevoza mogu doseći do 1.000 evra sa smenskim radom i dodatnim bonusima, dok se u evropskim zemljama za isti posao može zaraditi minimum duplo više novca. Ipak, rešenje o dolasku stranaca neće biti jednostavno sprovesti.
Teško da bi se oni snašli ovde i to da će neko da ih drži godinu dana i da ih uči, mislim da to nema veze - kaže vozač Dragan Mišić. Onda nepoznavanje grada, mentalitet ljudi, sve je različito, teško da bi se uklopili. Neće ljudi da rade za ove pare, dok dođe do D kategorije, njemu treba do 2.500-3.000 evra. Samo malo veća plata i vratiće se naši iz inostranstva.
I penzioneri za volanom
Kako su "Novosti" ranije pisale, u toku prošle godine autobuse koji saobraćaju gradskim ulicama vozilo je i 175 vozača starijih od 65 godina. NJih nije bilo samo u JKP GSP "Beograd" i SP "Lasta" a. d. Beograd. Zakon je definisao da se vozačima starijim od 65 godina vozačka dozvola izdaje najviše na pet godina.
AUTOBUSE javnog gradskog prevoza od septembra bi mogli da voze i stranci, tvrde u Konzorcijumu privatnih prevoznika.
www.novosti.rs