Beograd 21. 04. 2010
PRESS
Stala obnova Pančevca
Prilazne konstrukcije Pančevačkog mosta ugrožava korozija, dok druga faza sanacije nije ni počela jer, po svemu sudeći, novac za ovaj obimniji deo posla još nije obezbeđen
Ni dve godine od početka sanacije Pančevačkog mosta ne zna se kada će ona biti završena! Gradski i republički čelnici svojevremeno su najavljivali da će ceo posao biti gotov upravo u tom periodu, ali je do sada privedena kraju samo prva faza radova. Za drugu, obimniju fazu, po svemu sudeći još nije obezbeđen novac!
Prema prvobitnom dogovoru, za rekonstrukciju mosta novac je trebalo da bude izdvojen iz republičkog budžeta i Nacionalnog investicionog plana, u iznosu od 1,6 milijardi dinara, dok bi Beograd dao 1,2 milijarde, a grad Pančevo 200 miliona dinara.
Još dva sloja farbe
Profesor Dr Ljubomir Vlajić iz Saobraćajnog instituta CIP, glavni projektant sanacije, navodi da su prilazne konstrukcije za drumski saobraćaj koje do sada nisu sanirane, trenutno najviše oštećeni delovi Pančevačkog mosta!
SAOBRAĆAJ PREKO PRUGE
Dok za vreme prve faze rekonstrukcije nije obustavljan prelaz vozilima ni u jednom smeru, izmene u režimu saobraćaja biće neophodne kada bude počeo drugi deo radova. Prema nacrtu regulisanja saobraćaja, na mestu neizgrađenog pružnog koloseka biće postavljene betonske ploče, čime će biti stvorena još jedna, privremena traka za drumski saobraćaj. Na nju će, kada se bude radila rekonstrukcija postojećeg kolovoza, biti naizmenično preusmeravana vozila zavisno od trake na kojoj u tom trenutku budu izvođeni radovi.
- Prilazne, prethodno napregnute konstrukcije na desnoj obali, sa uzvodne i nizvodne strane, veoma su oštećene zbog dejstva soli, korozije, mehaničkih oštećenja, udara vozila i slično. Njihovo trenutno stanje zahteva hitne intervencije koje su predviđene u drugoj fazi projekta sanacije. Ta faza podrazumeva i izvođenje radova na delovima glavne čelične konstrukcije i inundacionih konstrukcija na levoj obali Dunava, preko kojih se odvija drumski saobraćaj - objašnjava Vlajić.
Prema njegovim rečima, radovi u prvoj fazi su dobro urađeni, ali ni taj deo posla nije okončan!
- Kompletna konstrukcija između glavnih rešetki i ispod nivoa koloseka je potpuno ojačana, a preostalo je da se uradi antikoroziona zaštita donjih pojaseva. Tamo je nanesen jedan sloj farbe i treba da se dodaju još dva sloja - zaključuje Vlajić.
Ekipa Pressa juče je bila na gradilištu ispod mosta i nije primetila da se sada tamo odvijaju bilo kakvi veći radovi. Trenutno je tamo samo nadzorna služba, smeštena u montažnoj baraci.
ĐILAS: NIŠTA PRE GAZELE
Gradonačelnik Dragan Đilas juče nam je rekao da je grad, kada je reč o rekonstrukciji Pančevačkog mosta, svoj deo posla uradio, i da za sada tamo neće biti novih radova.
- Mi smo finansijski sve obavili i most je trenutno bezbedan za saobraćaj. Međutim, dok traje rekonstrukcija Gazele i radovi na mostu preko Ade Ciganlije, ali i zbog gužvi u saobraćaju, još nećemo ulaziti u dalju sanaciju Pančevačkog mosta - naveo je Đilas.
U Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kažu da je, sa njihove strane, ispoštovano sve što je dogovoreno za prvu fazu radova.
Grad svoje uradio
- Grad Beograd je utrošio je 535 miliona dinara za finansiranje prvog dela radova. To je sada završeno i sva sredstva su obezbeđena od izvornih prihoda, odnosno od naknade za uređivanje građevinskog zemljišta. Mi smo za sada svoje uradili, ali u tom poslu nismo sami, a ne mogu da komentarišem šta će raditi drugi koji su uključeni u ovaj projekat - rekao nam je portparol Direkcije Nenad Bajić.
Fakti:
- Za kompletnu rekonstrukciju Pančevačkog mosta namenjeno je oko tri milijarde dinara
- Preko njega dnevno pređe i po 150.000 vozila
- Kompletan projekat sanacije konstrukcija, koji sadrži i projekte saobraćajnih rešenja, infrastrukture i tehnologije izvođenja radova, izrađen je u CIP-u početkom 2007. godine
On, međutim, nije mogao da kaže ni kada će biti raspisan tender za izvođača radova u drugoj fazi. Podsetimo, u prvom delu popravljena je glavna čelična konstrukcija mosta, a ostalo je da se saniraju i delovi mosta predviđeni za drumski saobraćaj.
Kako je ranije isticano, iz NIP-a je trebalo da bude izdvojen najveći deo novca za sanaciju Pančevačkog mosta. Da bismo saznali zbog čega posao kasni, juče smo pozvali i Ministarstvo za NIP, a tamo nam je rečeno da ministarka Verica Kalanović nije u mogućnosti da odgovori na ovo pitanje.
D. MINIĆ - J. DRAGIĆEVIĆ
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/113317/Stala+obnova+Pančevca.html