Šta je novo?

Pančevački most

ma pre mislim da je to zato sto im ime firme pocinje na A, pa nasi uzmu ko je prvi u imeniku i njemu kazu "E ti ces sad bato da renoviras pancevac (umesto pancevca staviti ime bilo kog veceg infrastrukturnog projekta u srbiji)"
 
Kada se bilo sta kreditira iz inostranstva, strane banke naravno imaju uticaj na to ko ce biti izabran kao izvodjac radova, tj. kriterijumi kredita to odredjuju. E sad, Alpina ce naravno mnogo lakse i brze dokazati svoje reference posto joj je sediste u EU, a gradi bukvalno na svakom cosku u EU..
 

Još ništa od popravke „Pančevca”

Posao koči žalbeni postupak koji je pokrenula „Goša Montaža”, a stručnjaci upozoravaju da je rđa na mostu već uzela maha
MOST,Pacevacki23.jun.jpg

Dotrajalo, i pitanje je koliko je bezbedno (Foto L. Vuletić)

Obnova jedinog beogradskog prelaza preko Dunava najverovatnije neće početi ni do kraja ovog meseca, iako su radovi najavljivani još za mart. Rokovi su više puta probijani uglavnom zbog problema oko nadležnosti nad mostom, a sada je glavni „kočničar” žalba koju je preduzeće „Goša Montaža”, drugoplasirani na konkursu za izvođača radova, podnelo Komisiji za zaštitu prava ponuđača. Sve dok žalbeni postupak ne bude okončan Direkcija za građevinsko zemljište neće moći da potpiše ugovor sa srpsko-austrijskim konzorcijumom „Alpina”, pobednikom konkursa koji je održan pre mesec dana.

Drugoplasirana „Goša Montaža” tada je uputila žalbu na koju komisija, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, mora da odgovori u roku od 14 dana od datuma prijema dokumentacije. Taj rok je uveliko istekao, a potpisivanje ugovora sa „Alpinom” i početak radova još nisu na vidiku zbog toga što je komisija, u međuvremenu, zatražila od „Goše Montaže” da joj dostavi potpuniju dokumentaciju.

Nenad Bajić, šef Informativne službe Direkcije za građevinsko zemljište, kaže da će ukoliko odgovor komisije bude negativan Direkcija i „Alpina” odmah potpisati ugovor,

– Ako bi Komisija, nekim slučajem, uvažila žalbu „Goša Montaže”, ona bi nam onda poslala odluku koju je donela i mi bismo morali da je prihvatimo i da po njoj postupimo, ma kakva ona bila – objašnjava Bajić ne želeći da spekuliše kada bi komisija konačno morala da da odgovor na „Gošinu” žalbu.

Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP, više puta je upozoravao da radovi moraju da počnu što pre kako projektna dokumentacija koju je CIP uradio ne bi zastarela. On smatra da je posredi politička igra oko formiranja vlade, kao i da ljudi koji vode grad i Republiku moraju da shvate da je reč o bezbednosti stotina hiljada ljudi, a ne o politici.

– Cela ta procedura trebalo bi da se nekako ubrza i da radovi već jednom počnu. Treba iskoristiti lepo vreme i početi popravku, jer što se više bude odugovlačilo rđa na mostu će biti sve veća – upozorava Ignjatović.

Milan Milosavljević, saobraćajni stručnjak koji je 35 godina radio u Sekretarijatu za saobraćaj, misli da se već godinama niko ne usuđuje da počne da popravlja „Pančevac” jer su čelni ljudi i grada i Republike svesni da bi to izazvalo saobraćajne gužve.

– Nije dobro rešenje, kao što predlažu, da se za vreme radova poploča deo pruge i da tuda prolazi drumski saobraćaj, jer će i to dovesti do kolapsa. Dovoljno je samo zatvoriti jednu kolovoznu traku i eto poremećaja i zastoja. Oni su svesni da most, da bi se popravio, mora biti zatvoren za saobraćaj, ali niko to ne sme da uradi. Verovatno čekaju da „Pančevac” bude pred urušavanjem pa će onda početi da ga popravljaju kako treba – smatra Milosavljević.

Predviđeno je da most bude obnavljan u dve faze. Najpre će se raditi „metalni sanduci” i nosači mosta, a njihova popravka obavljaće se u toku cele godine. Tek posle toga počeće preuređenje same saobraćajnice, odnosno kolovoza na mostu.

N. Miković
[objavljeno: 24/06/2008]
извор Политика
линк http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Josh-nishta-od-popravke-Panchevca.lt.html
 
Jaoo.... kad se most bude srusio, svi ce biti u cudu i pitace se kako se to desilo, kako je moguce...
 
Nadam se da nece biti skoro,dok ga ne obnove. :rolleyes:
Kada bi i doslo do toga nastao bi pravi kolaps.Onda bi se i Gazela srusila od opterecenja,pa svi mostovi redom :lol: :lol:
Recni saobracaj bi bio blokiran,pa bismo morali da plivamo do Novog Bg,odnosno Starog.
 
mozda je to i jedini nacin da dobijemo novi most preko dunava? :)
 
Treba sto pre definisati ko ce sve nositi odgovornost ako se mostu nesto desi, a pogotovo ako ne daj Boze ikada bude bilo povredjenih. A onda neka se slobodno igraju zatvorom...
 
Najmanje sto mogu da ucine je da kad uvide da je opasnost najveca,da zaustave saobracaj na mostu,bar da spasu zivote ljudima,ali zato tesko Frikomu i Imleku koji se nalaze u blizini mosta,i kojima je taj most najblizi vid transporta robe,tako da ce biti velikih finansijskih gubitaka
 
Nenad":1gbdo1rs je napisao(la):
Treba sto pre definisati ko ce sve nositi odgovornost ako se mostu nesto desi, a pogotovo ako ne daj Boze ikada bude bilo povredjenih. A onda neka se slobodno igraju zatvorom...
Odgovornost je reč od koje u ovoj zemlji svi beže k'o djavo do krsta. Piši propalo.
 
^^Slazem se i to je najporazavajuca cinjenica. Boze me sacuvaj da se zna ko je odgovoran za ovakvo odugovlacenje.
 
Saobraćajni stručnjaci tvrde da se već godinama niko ne usuđuje da počne da popravlja Pančevac jer su čelni ljudi i grada i Republike svesni kakave će to saobraćajne gužve izazvati. Po njima, nije dobro rešenje da se za vreme radova poploča deo pruge i da tuda prolazi drumski saobraćaj, jer će i to dovesti do kolapsa. Takođe, dovoljno je zatvoriti jednu kolovoznu traku, i eto haosa. Most, da bi se popravio, mora biti zatvoren za saobraćaj, ali niko to ne sme da uradi. R. V. B.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Svaki dan se pitam sta sve prezivesmo i kako prezivljavamo.Stvarno mi nas narod nije jasan ni malo :/
 
То је сасвим могуће да се не усуђује неко.
 
„Alpina“ definitivno obnavlja most
Radovi na „Pančevcu“ kreću do kraja meseca
Autor: S.Palić | foto: Beta | 03.07.2008 - 10:28
pancevac_v.jpg

Sanacija najugroženijih delova Pančevačkog mosta, dotrajalih i zarđalih donjih nosača, počeće do kraja meseca. Postupak žalbe na izbor izvođača je završen, drugoplasirana „Goša inženjering“ je, kako „Blic“ saznaje, odbijena, čime su se stekli uslovi da pobednik na tenderu, konzorcijum „Alpina“, krene u rekonstrukciju.

- Stigao nam je dopis Uprave za javne nabavke kojim se odbija zahtev za zaštitu prava „Goše inženjering“. Ovim je postupak izbora izvođača radova okončan. Direkcija za građevinsko zemljište će narednih dana raditi na zaključivanju ugovora sa izabranim izvođače, konzorcijumom „Alpina“, i očekujemo da ga do kraja meseca uvedemo u posao - rekao je za „Blic“ Nenad Bajić, portparol Direkcije.

Rekonstrukcija Pančevačkog mosta dugo je pripreman posao za koji stručnjaci kažu da je trebalo da „počne juče“. Otkad je sazidan 1935. godine, pa srušen u drugom svetskom ratu i obnovljen 1946. godine, popularni „Pančeva“, jedini most koji spaja levu i desnu obalu dunava u Beogradu, nikad nije bio rekonstruisan.
Vršene su samo „hitne intervencije“, poslednja od njih prošle godine, kako bila sačuvana bezbednost 80.000 vozila koji svakodnevno prelaze ovim mostom.

Prva faza rekonstrukcije Pančevačkog mosta, prema planu i projektu, treba da traje oko šest meseci. Za to vreme, kako se planira, biće zatvorena desna strana mosta ka Pančevu, dok će se i drumski i železnički saobraćaj obavljati levom stranom.
Nakon završetka prve faze radova, kompletan saobraćaj biće preusmeren na desnu stranu mosta, uključujući i novi železnički kolosek. U drugoj fazi, koja treba da traje dodatnih šest meseci, biće rekonstruisana leva strana Pančevačkog mosta. Paralelno sa rekonstrukcijom mosta, trebalo bi da se radi na sređivanju prilaza sa obe strane.

Konzorcijum „Alpina“ izabran je na tenderu za izvođača radova pre skoro dva meseca. Odlaganje zbog žalbe „Goše inženjering“ dodatno je oteglo početak rekonstrukcije ovog veoma važnog prestoničkog mosta.
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=47864
 
Počela popravka „Pančevca“
Prva faza radova na Pančevačkom mostu počinje za koji dan. Ove nedelje izvođač radova je uveden u posao i započeo je sa pripremama za ulazak u noseće stubove i mostovsku konstrukciju, kaže Nenad Bajić.
Kao što je ranije najavljeno radovi u prvoj fazi, koja će trajati najmanje do kraja godine, neće remetiti saobraćaj preko mosta.
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=49484

Počela obnova Pančevačkog mosta
Do kraja godine radovi na „Pančevcu” neće uticati na funkcionisanje saobraćaja (Foto L. Adrović) Pripremom gradilišta i obnovom nosača stubova dugo najavljivana popravka Pančevačkog mosta konačno je počela. Ekipe konzorcijuma „Alpina” od ponedeljka su na terenu i u naredne dve godine sređivaće jedini beogradski prelaz preko Dunava.

Nenad Bajić, šef Informativne službe Direkcije za građevinsko zemljište, kaže da će nosači stubova najpre biti čišćeni od korozije, što spada u pripremne radove, posle čega će početi znatno obimniji posao.

– Do kraja godine radovi koji budu obavljani na „Pančevcu” neće uticati na funkcionisanje saobraćaja, a posle toga će jedan deo železničke pruge biti popločan i tuda će prolaziti automobili – ističe Bajić i dodaje de će se most obnavljati u dve faze.

Tako je planirano da se pored nosača najpre popravljaju „metalni sanduci”, a tek posle toga sledi uređenje samog kolovoza.

Popravka „Pančevca” odlagana je nekoliko puta u toku ove i prošle godine, a glavni razlozi bili su nadležnost nad mostom. Poslednja prepreka za početak radova bila je žalba koju je preduzeće „Goša montaža”, drugoplasirano na konkursu koji je raspisala Direkcija za građevinsko zemljište, podnelo Komisiji za zaštitu prava ponuđača. Budući da je žalba odbijena Direkcija je potpisala ugovor sa srpsko-austrijskim konzorcijumom „Alpina”, pobednikom konkursa, što je bio i poslednji preduslov za početak ovog obimnog posla.

Obnova Pančevačkog mosta biće finansirana iz gradske, republičke i kase opštine Pančevo, a ukupna vrednost radova je oko tri milijarde dinara.

N.M.
[objavljeno: 17/07/2008]
izvor Politika
link http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Pochela-obnova-Panchevachkog-mosta.lt.html
 
080725_1.jpg


080725_2.jpg


080725_3.jpg


080725_4.jpg


Prva faza sanacije Pančevačkog mosta
Prva faza sanacije trajaće do kraja godine, a Direkcija istovremeno priprema tendersku
dokumentaciju, kao i dokumentaciju za prijavu radova druge faze.

Druga faza radova podrazumeva izmene u saobraćaju, jer će se rekonstruisati saobraćajnice
na mostu, železniči kolosek i pristupni putevi, ali saobraćaj neće biti zaustavljan već preusmeravan
po trakama, a radiće se tzv. nizvodna, pa uzvodna strana mosta.
Glavni projekat sanacije predvideo je radove u trajanju od 24 meseca za obe faze.
Ceo text : http://www.beoland.com/aktuelnosti/aktuelnosti.asp?a=080725
 
Dragane, video sam na ovim slikama da su ploče spojene zakivcima. Da li se i na Pančevcu radi samo peskiranje i farbanje ili je potrebno i zameniti neki deo?
 
Rekonstrukcija Pančevačkog mosta odvija se po planu
tanjug |||| - 07.10.2008. - 14:52
Rekonstrukcija Pančevačkog mosta odvijaju se prema planu a uskoro treba da bude gotova i dokumentacija za raspisivanje novog tendera za izvođača druge faze radova, koja treba da počne sledeće godine.
netmost%20%20%20text.jpg

MOST Predstavnik Direkcije Nenad Bajić je kazao da dobro napreduju radovi na mostu iznad obale, na delu sa Pančevačke strane, kao i da su već završena četiri "polja", od ukupno osam. Radovi prve faze, koji su započeli u julu i treba da traju do kraja godine, obuhvataju skidanje rđe, zaštitu od korozije i farbanje. Bajić je rekao da se radovi odvijaju i sa skela ispod mosta i da je 80 odsto površine glavnog nosača mosta već očišćeno od korozije, nakon čega će se pristupiti njegovoj zaštiti.

"Ova faza radova je vrlo značajna jer može da da jasnu sliku šta treba da se zameni i gde treba ojačati konstrukciju mosta, pošto tek kada po skidanju korozije može da se vidi pravo stanje i koliko se ono razlikuje od onoga što je prvobitno bilo planirano da se uradi", objasnio je Bajić.

On je podsetio do kraja godine radovi neće uticati na odvijanje saobraćaja na samom mostu i da će do tada biti raspisan novi tender za izvođača druge faze radova, koja će obuhvatiti rekonstrukciju saobraćajnica na samom mostu i pristupnih puteva, a planirano je da traje godinu i po dana. Za izvođača radova prve faze rekonstrukcije Pančevačkog mosta na tenderu je u julu izabran konzorcijumom "Alpina".

Više puta je odlagana rekonstrukcija jedinog beogradskog mosta koji povezuje Beograd i južni Banat preko Dunava. Pančevački most podignut je 1935. godine i posle rušenja u Drugom svetskom ratu obnovljen je 1946. godine, a prema nekim procenama preko tog mosta svakodnevno prelazi preko 100.000 vozila. Direkcija za građevinsko zemljište učestvovaće u obnovi sa 600 miliona dinara, dok će iz gradske kase biti izdvojeno 1,2 milijarde dinara. Najviše novca biće obezbeđeno iz Nacionalnog investicionog plana - 1,6 milijardi, opština Pančevo izdvojiće 200 miliona dinara, dok je projekat rekonstrukcije mosta izradio saobraćajni Institut "CIP".
извор 24сата
линк http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=35504
 
Obnova „Pančevačkog mosta“
Na proleće kreću pravi radovi
168v7l0.jpg

Druga faza obnove „Pančevačkog mosta“ trebalo bi da krene na proleće, najavljuju nadležni. Međutim još uvek se ne zna ko će rekonstruisati preostali deo čelika, stubove mosta, beton, ogradu i kolovoz. Ono što najviše zabrinjava građane „sa one strane Dunava“ je kako će i da li će uopšte moći da dođu u grad kad krenu radovi na mostu. Kako najavljuju nadležni, potpunog zatvaranja mosta neće biti.

- Tender za izvođača radova u drugoj fazi će uskoro biti raspisan i tek kad se bude znalo ko izvodi radove, znaće se i kako će saobraćaj funkcionisati - kažu u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju i dodaju da će prilikom odabira izvođača radova biti uzeti u obzir svi relevantni parametri između ostalog i rešenje za funkcionisanje saobraćaja.

Od svih mostova koje Beograd ima, u poslednjih nekoliko meseci pokazalo se da najslabije funkcioniše „Pančevac“. Zbog specifične konstrukcije i, čini se, nešto užih saobraćajnih traka nego na ostalim mostovima, samo jedan manji sudar dovoljan je da se u potpunosti zaustavi saobraćaj. To se i dešavalo nekoliko puta tokom prošle i pretprošle nedelje. Osim toga, jednom priliko bila je zatvorena i desna kolovozna traka na mostu u smeru ka Beogradu, a zbog radova na zameni dilatacije pa je saobraćaj otežano funkcionisao.
Podsetimo, proteklih godina predlagana su i različita rešenja za odvijanje saobraćaja u vreme rekonstrukcije. Pominjalo se zatvaranje po jedne strane mosta na po šest meseci, zaustavljanje vozova, postavljanje pontonskog mosta, ali i zabrana prelaska vozilima preko mosta osim autobusima gradskog prevoza, vozilima Hitne pomoći i policije. Kad je most građen projektant je ostavio prostor za izgradnju drugog koloseka koji nije izgrađen i taj prostor bi trebalo da bude popločan armirano betonskim pločama širine 5,5 metara preko kojih će se vozila prolaziti. Projekat sanacije mosta i elaborat o regulisanju saobraćaja za vreme radova radio je Saobraćajni institut CIP. Kako još uvek nije raspisan tender za izvođača radova u drugoj fazi, nije isključeno da se početak glavnih radova na mostu odloži, a imajući u vidu da je početak rekonstrukcije više puta odlagan jer tender nije uspevao.

Građani: Most se ljulja
Mnogi građani koji žive sa druge strane Dunava javljaju se redakciji „Blica” iskazujući svoj strah od „Pančevačkog mosta“. Oni kažu da je najnezgodnije kad se nađu na mostu u sred saobraćajne gužve i kada kolona vozila stane. Tada se, prema njihovim rečima, oseća blago ljuljanje i „vidi se da se most nekako nakrivi na jednu stranu, valjda zbog opterećenja“, kažu građani Borče.


Izvor: Blic
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=64365
 
Панчевачки мост мора да буде безбедан
2u8w8k9.jpg

Министарка за Национални инвестициони план Верица Калановић обишла је јуче Панчевачки мост где се изводе радове, и нагласила је да је санација тог моста веома важна, јер он повезује југоисточну са средњом Европом. Истакавши да се радови делом финансирају из средстава НИП-а, она је казала да санација мора задовољити безбедносне и све друге стандарде.

Калановићева је најавила да ће следећи пројекат НИП-а бити изградња моста код Винче, како би се заокружила обилазница око Београда и растеретио саобраћај кроз централну зону града. Средства за реконструкцију Панчевачког моста, у износу од 600 милиона динара, обезбедиће Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда, док ће из градске касе бити издвојене 1,2 милијарде динара.

Највише новца биће обезбеђено из НИП-а – 1,6 милијарди, општина Панчево издвојиће 200 милиона динара, док је пројекат реконструкције моста израдио Саобраћајни институт ЦИП. Радови прве фазе обухватају скидање рђе, заштиту од корозије и фарбање, а започели су у јулу и треба да трају до краја године, када ће бити расписан нови тендер за извођача друге фазе радова.

Она ће обухватити реконструкцију саобраћајница на самом мосту и приступних путева, а планирано је да траје годину и по дана.

Танјуг
[објављено: 15/11/2008]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Panchevachki-most-mora-da-bude-bezbedan.sr.html
 
Ovo je prvo novije najavljivanje mosta kod Vince! Drago mi je da je i dalje u planu, s' obzirom da ga na sajtu Ministarstva infrastrukture nigde nema (osim u jednoj brosuri).
 
Da, pa cak i na WIkipediji (clanak o obilaznici). Ne znam kako su mogli tako nesto da previde i to u odgovornom ministarstvu!? MOzda da im pisemo i podsetimo ih sta treba da grade!

Pisacu im bas danas pa cemo da vidimo sta kazu!
 
Vrh