Pančevac dobija novu ulaznu i izlaznu rampu
Izgradnjom nove ulazne i izlazne rampe sa Pančevačkog mosta u velikoj meri rešiće se saobraćajne gužve sa kojima su, naročito u „špicu“, žitelji ovog dela Palilule svakodnevno suočeni. Jedna rampa vodiće od centra grada ka Borči, a drugom će se saobraćaj spuštati u pravcu ka Karaburmi.
Zbog nove petlje biće srušeno oko 20 objekata
Prema regulacionom planu koji je usvojio i gradski parlament, planirano je i proširenje dela Bulevara despota Stefana u dužini od oko 300 metara, i to na potezu od uključenja u Bulevar iz pravca ulica Mitropolita Petra i Dragoslava Srejovića tako da će na tom delu, umesto dosadašnje dve, biti tri trake.
- Tom novom, trećom trakom, kretaće se saobraćaj ka ulaznoj rampi na Pančevački most u pravcu prema Borči. Njenom izgradnjom u velikoj meri će se popraviti trenutna saobraćajna situacija jer, načinom na koji je sada regulisano penjanje na most, stvaraju se ogromne gužve, a udesi su jako česti - kaže za „Blic“ predsednik Opštine Palilula Danilo Bašić, ističući da je ova rampa prioritet.
Drugom rampom (silaznom) kretaće se saobraćaj sa Pančevačkog mosta (iz pravca Borče) prema naselju Karaburma.
- I ova rampa će rasteretiti saobraćaj jer će skratiti put vozačima. Trenutno je situacija takva da vozila iz pravca Borče moraju da idu do Bogoslovije i odatle prema Karaburmi. To će se izbeći tako što će se saobraćaj sa mosta novom rampom spuštati u Bulevar despota Stefana i odatle kretati ka Karaburmi - objašnjava Bašić.
Prema njegovim rečima, zbog izgradnje ovih rampi privremeni objekti koji se nalaze u zonama oko Pančevačkog mosta biće uklonjeni. U pitanju je dvadesetak objekata, među kojima ima stovarišta, baraka, ali i kiosaka, i svi oni su privremenog karaktera. Stambenih objekata u ovoj zoni nema.
- Vlada Srbije je utvrdila javni interes na ovoj lokaciji. Sada se radi na formiranju građevinske parcele i to je posao koji će potrajati oko dva meseca. Kada je u pitanju imovina, svo zemljište je vlasništvo opštine Palilula, odnosno Grada Beograda, tako da oko toga ne bi trebalo da bude problema - kaže Bašić.
Uključenje i isključenje sa Pančevačkog mosta među glavnim su tačkama usporenog saobraćaja u ovom delu grada. Izgradnjom prilaznih puteva, odnosno rampi, brže će se „izvlačiti“ saobraćaj iz oba pravca koji bi trebalo da se odvija bez zaustavljanja.
Ovaj projekat finansiraće Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. Procena je da će izgradnja ove dve rampe i proširivanje saobraćajnice u Bulevaru despota Stefana koštati oko pet miliona evra.
U funkciji do kraja 2011. godine
U Opštini Palilula očekuju da bi lokacijska dozvola mogla da se dobije tokom zime, a radovi da počnu tokom sledeće godine.
Procena je da bi oni potrajali oko šest meseci i da bi, u najboljem slučaju, do kraja 2011. godine čitav posao mogao da bude završen.