Šta je novo?

Pančevački most

Nek se te radove završe, jer stanje Pančevačkog mosta je dugo vreme znatno loše. Najbolja bi bila kompletna rekonstrukcija, razume se i infrastruktura u blizini mosta. Postoji gomila projekata, ali realizacija? .... stalno kasni...
 
Opet prica o pontonskom mostu
Pančevački most će biti otvoren samo za gradski prevoz i taksije?
Pripremni radovi pred rekonstrukciju Pančevačkog mosta su u toku

OBNOVA - Pripremni radovi pred rekonstrukciju Pančevačkog mosta su u toku. Odvijaju se samo noću od 22 do četiri ujutru, uz delimično zatvaranje saobraćaja.
Od 20. maja počeće zatvaranje po jedne kolovozne trake od 22 do četiri ujutru. Dok radovi budu trajali, saobraćaj će se preusmeravati svetlosnom signalizacijom i saobraćajnim znacima. Datum početka rekonstrukcije još nije poznat, a raspisivanje tendera tek predstoji. Kompletna popravka Pančevca trajala bi najmanje godinu, a po šest meseci bila bi zatvorena po jedna kolovozna traka.

Stručnjaci iz Saobraćajnog instituta CIP, smatraju da je jedino rešenje da se spreči saobraćajni kolaps postavljanje pontona.
- Pontonski most bi zamenio jednu kolovoznu traku. Vozila bi mogla da baržama, u dve trake, idu ka Pančevu, dok bi se u smeru ka Beogradu prelazilo preko Pančevačkog mosta. - ističe Milutin Ignjatović, direktor CIP-a.


Gradski sekretar za saobraćaj Zoran Pešović smatra da bi se vozila po pontonima sporije kretala nego na mostu.
- Izvesnije je da će „Pančevac", kada se zatvori jedan smer, biti otvoren samo za vozila javnog prevoza i taksiste, dok će građani vozila ostavljati na parkingu blizu mosta. - objašnjava Pešović.
izvor 24 sata
link http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=9900

I jos malo podataka iz Danasa
Ni dinara za rekonstrukciju
Pančevački most izgrađen je 1935. godine, kao most kralja Petra Drugog. Svečano ga je otvorio knez Pavle Karađorđević, a tokom Drugog svetskog rata most je srušen. Obnovljen je 1946. godine. Prvi voz preko Pančevca prošao je 7. novembra, a pešački i drumski saobraćaj krenuo je 29. novembra 1946. godine. Od tada do danas nije uložen nijedan dinar u rekonstrukciju!
http://www.danas.co.yu/
 
Četiri scenarija za Pančevački most
Stručnjaci Saobraćajnog instituta CIP, predstavnici Skupštine grada, JP „Putevi Srbije“ i „Železnice Srbije“ još traže adekvatno rešenje za saobraćaj preko Dunava u vreme velike rekonstrukcije Pančevačkog mosta, koja će trajati godinu dana.
Vremena za razmišljanje ima jer ni tender za izvođača radova još nije raspisan. Tačan datum početka radova nije poznat, ali se očekuje najkasnije do jeseni. NAJJCRNJI SCENARIO: Jedno od rešenja koje se razmatra i koje bi, prema rečima direktora Saobraćajnog instituta CIP Milutina Ignjatovića bilo „najcrnje“, jeste zatravaranje jedne strane Pančevačkog mosta, na po šest meseci, dok radovi na drugoj traju. To bi značilo da bi se saobraćaj u oba pravca odvijao u jednoj traci što bi, pored usporenog saobraćaja za putnička i vozila Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd“, značilo i teško probijanje vatrogasaca i vozila Hitne pomoći i policije. Ovim rešenjem bi saobraćaj na Pančevačkom mostu bio najzagušeniji.
ZAUSTAVLJANJE VOZOVA: Ideja o kojoj se razmišlja jeste i da se regulisanje drumskog saobraćaja reši na uštrb železničkog. Direktor Saobraćajnog instituta CIP kaže da bi to bilo bolje rešenje od pretvaranja jedne kolovozne trake u dvosmernu. Ovaj scenario podrazumeva zaustavljanje vozova na obalama. Oni ne bi prelazili most već bi se kretali do i od „Pančevca“, a kolosek na mostu bio bi adaptiran za kretanje vozila. Na ovaj način dobile bi se još dve kolovozne trake. Problem ove varijante je usklađivanje vozova i putnika sa jedne i druge strane reke.
PONTONSKI MOST: Kako kažu u CIP-u možda bi najbolje i najbezbolnije rešenje bilo postavljanje barži preko Dunava, na kojima bi se nalazile kolovozne trake. Pontoni bi mogli biti postavljeni, a prilazne saobraćajnice izgrađene pre početka velike sanacije mosta. Uz potrebne dozvole i saglasnosti, rečni saobraćaj bi mogao da se odvija od 23 sata do pet časova ujutru, kada bi se barže otvarale za prolazak brodova. Problem ovog rešenja je što zahteva znatna dodatna ulaganja.
ZABRANA ZA AUTOMOBILE:
Priča se i o rešenju gde bi funkcionisala po jedna traka u oba smera, a preko mosta bi se kretala samo vozila javnog prevoza, taksi vozila, Hitna pomoć, policija i vozila za snabdevanje, dok bi sa obe strane mosta bili izgrađeni parkinzi gde bi građani ostavljali svoje automobila. Time bi se smanjio protok saobraćaja preko „Pančevca“. Direktor GSP „Beograd“ Slavena Tice kaže da bi, prema njegovom ličnom mišljenju, svakako prioritet trebalo dati vozilima gradskog prevoza čiji bi broj, u tom slučaju, morao da bude povećan.
Na nivou Grada formiran je Koordinacioni odbor koji će se baviti pronalaženjem adekvatnog rešenja kako bi saobraćaj preko Pančevačkog mosta funkcionisao sa što manje problema. Komisiju čine predstavnici Sekretarijata za saobraćaj, CIP-a, „Železnica Srbije“, kao i gradski menadžer Bojan Stanojević koji je rekao bi trebalo naći rešenje koje je izvodljivo i bezbedno za sve učesnike u saobraćaju.
Projekat rekonstrukcije Pančevačkog mosta, kao i elaborat o regulisanju saobraćaja za vreme trajanja radova radi Saobraćajni institut CIP, ali kako kažu iz Sekretarijata za saobraćaj, razmatraće se i rešenja koja budu bila predložena „sa strane“.

Rasteretiti Bulevar despota Stefana
Sigurno će najteže biti onima koji žive preko mosta, ali je ovo teška situacija za sve učesnike u saobraćaju. Možda bi trebalo obezbediti lakše prilaze mostu, ali i rastereti Bulevar despota Stefana jer, ako ovde imate zastoj, sigurno će ga biti i na mostu. Možda bi moglo da se organiči i vreme kada teretna vozila mogu da prolaze, a pojača javni prevoz - kaže Aleksandar Belić iz „Žutog taksija“.
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=3114
 
Izabrano rešenje za „Pančevac“
Most se zatvara samo za vozove

Dugo očekivana i preko potrebna rekonstrukcija Pančevačkog mosta počeće u septembru ukoliko Ministarstvo za kapitalne investicije obezbedi 20 miliona evra. Stručnjaci CIP, „Železnica Srbije“ i gradske vlasti završili su važne pripreme i našli rešenje za obavljanje saobraćaja tokom godinu dana duge obnove mosta. Čekaju se samo pare.
most_1.jpg

- Od tri razmatrane varijante, odlučili smo se za onu koja se ispostavila kao jedina moguća, a to je da se vozovi zaustave na godinu dana i da se taj deo mosta koristi za drumski saobraćaj u dve trake ka Pančevu. Za to je potrebno da jedan kolosek popločamo, za šta će nam trebati tri meseca - objašnjava za „Blic“ Milutin Ignjatović, direktor CIP-a.
Automobili iz pravca Pančeva ka Beogradu kretaće se takođe u dve trake, onim delom saobraćajnice na mostu koja se ne rekonstruiše.
Blic ceo text : http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=3961
 
Ovo je i po meni najbolje rešenje. Ne zaustavljaš saobraćaj na Dunavu (a pontonski most i dosta košta), a drumski saobraćaj će se obavljati kao da se ništa i ne dešava - 2x2 trake, kao i do sada. Naravno, biće gužve, ali će to biti uobičajena gužva koja se tu stvara i koja iziskuje bar još jedan most preko Dunava.
Pošto kažu da im je potrebno tri meseca da popločaju šinski deo, nadam se da će početi odmah kako bi radovi zaista i mogli da krenu u septembru. Brine me onaj deo "rekonstrukcija Pančevačkog mosta počeće u septembru ukoliko Ministarstvo za kapitalne investicije obezbedi 20 miliona evra" - zar pare nisu već obezbeđene iz NIP-a ili tako nešto?
 
Nisu tačni podaci iz lista Danas da most nije nijednom rekonstruisan od 1946 do danas. Uz pomoć sovjetskih stručnjaka most je provizorno popravljen 1946 sa samno JEDNOM trakom koja je sluzila i za zeleznički i drumski saobraćaj i to naizmenice u oba pravca. Na praktično istim stubovima (proširenim) nov most je izgrađen 1957 - 1958. Most je imao dvostruki zeleznički kolosek i posebno u svakom smeru po dve trake za drumski saobraćaj. To je most koji postoji i danas. Prema tome ozbiljnije nije rekonstruisan ne od 1946 već od 1958. Svako odlaganje rekonstrukcije bilo kog mosta je krajnja besmislica pošto se na kraju za ozbiljnu popravku obično mora dati oko 10 puta više novca nego što bi koštalo redovno odrzavanje.
 
jelenabg":5c1r9eme je napisao(la):
Ovo je i po meni najbolje rešenje. Ne zaustavljaš saobraćaj na Dunavu (a pontonski most i dosta košta), a drumski saobraćaj će se obavljati kao da se ništa i ne dešava - 2x2 trake, kao i do sada. Naravno, biće gužve, ali će to biti uobičajena gužva koja se tu stvara i koja iziskuje bar još jedan most preko Dunava.
Pošto kažu da im je potrebno tri meseca da popločaju šinski deo, nadam se da će početi odmah kako bi radovi zaista i mogli da krenu u septembru. Brine me onaj deo "rekonstrukcija Pančevačkog mosta počeće u septembru ukoliko Ministarstvo za kapitalne investicije obezbedi 20 miliona evra" - zar pare nisu već obezbeđene iz NIP-a ili tako nešto?
Iako mislim da ce to biti koliko toliko podnosljivo, saobracaj se sigurno nece odvijati bas tim tempom kao do sada. U tim "novim" trakama koje ce biti poplocane nece moci da se vozi istom brzinom kao i po normalnim trakama jer ne znam da li ce biti spojene te dve trake ili ne. Mislim da ne, ukoliko ne gresim. Tako da u slucaju kada neki kamion udje u jednu od tih traka preticanje je nemoguce a brzina se samim tim smanjuje na brzinu kamiona. Zbog skucenog prostora ce i ti kamioni voziti sporije nego uobicajeno. U svakom slucaju i ja se slazem da je ovo najbolje resenje i da ce uspeti da drzi situaciju pod kontrolom za vreme rekonstrukcije mosta a ujedno se i nadam da ce to sto pre poceti i da termini nece opet biti pomerani zbog birokratije i sujete nekih ljudi.
 
"Pančevac" bez vozila
S. JANJIĆ, 24. maj 2007

PANČEVAČKI most će 1. 2. i 3. juna tokom noći biti zatvoren za pešački, drumski i železnički saobraćaj! Zabrana prolaska važiće od 1 do 5 časova ujutru, s tim što će se u 2 sata i u 3.30 časova na 15 minuta propustiti vozila, ako ih bude u koloni. Potpuna obustava saobraćaja je neophodna da bi geometri CIP-a snimili čeličnu konstrukciju i kolovoze, što je osnova za izradu tehničke dokumentacije sanacije mosta. Table sa obaveštenjem o četvoročasovnom noćnom zatvaranju biće sledeće sedmice postavljene na svim pravcima koji vode ka Pančevačkom mostu.

O ovome su se u četvrtak dogovorili nadležni - CIP, Ministarstvo za infrastrukturu, "Putevi Srbije", "Železnica", Gradski sekretarijat za saobraćaj i policija.

Kako objašnjava tehnički direktor CIP-a Milosav Anđelković pod saobraćajem se most ugiba, pa su parametri, dobijeni geodetskim snimanjem u takvim uslovima neprecizni.

- Konstrukcija "Pančevca" je takva da se most pomera čak i kada pešaci prelaze preko njega - navodi Anđelković. - Kada je prošli put most bio zatvaran pripremili smo sve za snimanje, ali je duvao tako jak vetar, da geometri nisu mogli da rade, jer se most pomerao. Zato je neophodna potpuna obustava saobraćaja...
izvor Vecernje novosti
ceo tekst http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=104143&datum=2007-05-25
 
E pa ovo moram da prekucam, nema on-line.
Nesto o ovome vec nacuh u Hronici ali sam cekao potvrdu
Popravka "Pancevca" nazimu

Nedoumice oko regulacije saobracaja zbog predstojece popravke Pancevackog mosta jos traju, ali se nazire resenje, saznajemo u Saobracajnom institutu CIP. Jedan od realnih predloga, koji bi trebao da ponogne da se izbegne potpuni zastoj pri prelasku preko Dunava, predvidja da je potrebno poplocati zeleznicki kolosek na mostu, preko kojeg idu vozovi.
- Kada pocnu radovi, najpre ce biti popravljen deo mosta u smeru iz Beograda prema Pancevu, sto ce trajati barem sest meseci. U slucaju da predlog poplocavanja bude prihvacen, to bi pomoglo da guzve budu svedene na minimum. Kada bi uz to prilikom radova uveli i zabranu prelaska za teretna vozila, bilo bi odlicno - objasnjava Milutin Ignjatovic, generalni direktor CIP-a.
...
Nas sagovornik istice da, sto se Saobracajnog instituta tice, tender za izvodjace radova moze da bude objavljen u toku sledecih 20 dana, jer je projekat popravke kompletiran. Medjutim u projekat popravke Pancevackog mosta mora da bude upisana i mogucnost poplocavanja zeleznickih sina. To moze da izazove jos jedno odlaganje pocetka obimnih radova, tako da ni poslednja najava da ce posao na "Pancevcu" poceti u septembru nece biti ostvarena.
izvor Politika 8. jun 2007. str. 26
 
Данас у Хроници гостовао Бојан Станојевић и поред приче о Макишу 2 помену и Панчевац.
Рече човек да не зна када ће обнова кренути. Да је ово нормална земља неко би изгубио посао због целе оне помпе о почињању радова.
 
Pa i Pancevac, a i Gazela. Ajde sto ne znaju tacan datum, ali oni ne znaju ni koje godine!
 
MOLIM VAS nek mi neko objasni kako je to moguce da oni ne znaju kada ce poceti obnova Pancevca. Pa koga da pitamo mi gradjani?? Ako si gradska vlast onda ima da znas kad pocinje popravak mosta u tvom gradu a bogami i tacno kad se zavrsava. Ako se ne zavrsi penali MORAJU da se placaju. Bas me zanima sta ce biti sa Autokomandom i firmom "Svitelski". Verovatno ce vremenske prilike biti krive za kasnjenje od 3 meseca kao sto su krive za zagadjenje Panceva!! :mad: :mad:
 
Обнова кључних градских мостова
Стручњаци уверавају да неће бити великих застоја у саобраћају приликом поправке „Газеле” и „Панчевца”
N_nOIPaI86lEa0ptZiz233MlnWaGvrsaxWagY.jpg

Предстоји комплетно сређивање „Газеле”
(Фото Д. Јевремовић)

Велики подухват обнове „Газеле”, која је заказана за октобар и комплетно сређивање Панчевачког моста које би, после низа одлагања, требало да почне следеће године у марту, већ изазивају страх возача од потпуне блокаде града.

Грађани имају довољно разлога за бојазан од колапса: изградња обилазнице око Београда тапка у месту, нема алтернативних путева за аутомобиле, поготово када је „Панчевац” у питању, а непостојање путева и мостова је хронична престоничка бољка и у „нормалним” ситуацијама. Осим тога, низ институција ради на сређивању послова око мостова, а грађанима остаје нада да се неће обистинити пословица „Много бабица, килаво дете”.

Обнова та два кључна градска моста потрајаће око две године, а стручњаци уверавају да ће повремено затварање коловозних трака на њима почети следећег лета и до тада ће, тврде они, бити учињено све да се умање неминовне гужве.

У Саобраћајном институту ЦИП кажу да ће 1. августа бити предат пројекат уређења саобраћаја приликом поправке „Панчевца” и да нема места за бригу.

Милутин Игњатовић, генерални директор ЦИП-а, каже да је у његовом предузећу све учињено да до колапса не дође, када поправке мостова добију пун замах и почне затварање коловозних трака. Он има другу муку. Огорчен је, каже, што држава још није објавила тендер за извођача поправке Панчевачког моста.

– Ми смо пројекат санације моста предали још прошле године тадашњем Министарству за капиталне инвестиције и представницима у градској власти. Нико још не реагује и ја не знам зашто се то дешава. Надали смо се да ће поправка почети у децембру, али од тога неће бити ништа – каже Игњатовић.

Он истиче, да још има времена да се објави тендер за оправку Панчевачког моста како би посао почео што пре.

– Било би идеално да се ради зими, али то вероватно неће бити могуће. Ја сам се обраћао свим институцијама које су надлежне, од Владе Србије до београдских власти, али више немам живаца. Оно што могу да урадим јесте да предам пројекат регулације саобраћаја и да поштено завршим са том причом – вели Игњатовић.

Подсетимо, Панчевачки мост је требало да буде поправљан овог лета и од тада је посао више пута најављиван и одлаган, највише због тога што је требало три месеца да буде формирана нова Влада Србије. Тада се у јавности помињало пет сценарија који би омогућили колико-толико нормалан проток саобраћаја, од постављања баржи преко Дунава, до заустављања саобраћаја у једној траци, што је тумачено као погубно за кретање возила.

– Дошли смо до најбољег решења, а то је да поставимо бетонске плоче преко једног железничког колосека, који ће послужити за возила. У случају затварања коловозних трака, возила ће бити пребачена на тај колосек и то ће омогућити бољи проток, уз мања ограничења брзине – каже Игњатовић.

Бранко Јоцић, генерални директор „Путева Србије”, каже да је један од услова да Београд функционише нормално, када почну велике поправке мостова, наставак изградње обилазнице око Београда. И он, попут Игњатовића, има проблема, додуше другачије врсте.

– Апелујем, у ствари молим Владу Србије да уложи још 50 милиона евра у градњу обилазнице, да бисмо могли да је припремимо за огромне захвате на мостовима – каже Јоцић.

Он напомиње, да је за деоницу обилазнице од Батајнице до Добановаца Европска банка за обнову и развој одвојила 115 милиона евра, и исто толико за деоницу Орловача–Бубањ Поток, али они очекују да посао почне да би проценили да ли треба да наставе са улагањем.

– Потребно је да изградимо поверење како би се кредитирање наставило. Све би то могло да помогне смањењу гужве на путу. Потребан је новац и за завршетак тунела Стражевица и градњу тунела Липак. Бирократија бескрајно успорава све те радове – тврди Бранко Јоцић.

Јоцић каже да ће за време поправки, које ће трајати две године, мостови бити делимично затварани укупно око четири месеца.

Бојан Станојевић, градски менаџер, такође каже да нема разлога за панику.

– Ни „Газела” ни Панчевачки мост неће бити затварани до половине следеће године, не треба плашити грађане без потребе. ЦИП је урадио добар пројекат регулације саобраћаја за Панчевачки мост. Све остало, што се тиче тендера, кредита и уговарања посла је ствар републичке владе. Ми само чекамо зелено светло да бисмо обезбедили функционисање у граду. Мостови ће углавном бити поправљани под саобраћајем, неће бити никакве блокаде града – уверава Бојан Станојевић.

Станко Стаменковић
[објављено: 23.07.2007.]
Политика
http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=35342
 
Данас сам слушао Бранка Јоцића на ТВ Авала, најавио је почетак радова за март 2008., цена 25 милиона евра, рок 18 - 20 месеци.
 
CIP: Mostovi u Srbiji i Beogradu dobri i stabilni
BEOGRAD, 2. avgusta 2007. (Beta) - Direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović ocenio je danas da su mostovi u Srbiji "dobri i stabilni", ali da je veliki problem njihovo održavanje i sanacija.

Povodom urušenja jednog mosta preko Misisipija u Mineapolisu (SAD), Ignjatović je u izjavi Beti upozorio da se na održavanju mostova u Srbiji malo radilo proteklih decenija i naveo primer Pančevačkog mosta, za koji je CIP uradio projekat sanacije.

"U sanaciju Pančevačkog mosta nije se ulagalo poslednjih 45 godina i ako bi dozvolili da se još 40 godina služimo tim mostom bez neophodnih popravki, sigurno bi došlo do tragedije poput noćašnje u Americi", kazao je on.

On je još kazao da je projekat izgradnje Pančevačkog mosta "izuzetno urađen", a sam most, kako je rekao, je izuzetno služio godinama. "Preko njega i dan danas prođe deset puta više vozila i šlepera, nego za kapacitet koji je projektovan", dodao je on.

Direktor CIP-a je zaključio da problema sa rušenje mostova, bilo u Srbiji, bilo u Beogradu, neće biti ako se država i grad na vreme uključe u ozbiljnu sanaciju mostova.
Izvor: Beta
Link: http://www2.beta.co.yu/default.asp?m=Ekonomija,eko&j=sr&h=Home,sr&prikaz=1677034
 
Više od 30 godina bez obnove mosta
Beograd -- Posle pada mosta u Mineapolisu preko reke Misisipi, s razlogom pokrenuto pitanje kakvi su mostovi u Srbiji.

Most preko Misisipija bio je star 40 godina, u poslednjoj proveri od pre godinu dana nije utvrđen nikakav problem. U oktobru počinju radovi na Gazeli, najprometnijem mostu u Srbiji koji nikada nije rekonstruisan.

Iako nadležni kažu da su mostovi stabilni i sigurni, uznemirava informacija da Pančevački i Stari savski most nisu obnavljani više od 30 godina. Preko četiri beogradska mosta, od kojih samo Brankov ne treba da se obnavlja, dnevno pređe oko pola miliona vozila.

Na osnovu projekta sanacije koji je bio urađen 2003. godine procenjeno je da su mostovi u Beogradu u veoma lošem stanju i da se to posebno odnosi na Pančevački most i Gazelu.

Dragoslav Šumarac, tadašnji ministar urbanizma i građevine, kaže da je apelovao na gradske vlasti i Republičku direkciju za puteve da nađu sredstva za njihovu rekonstrukciju:

"Ja sam još 2004. ukazivao na alarmantno stanje i Gazele i Pančevačkog mosta, pre svega Gazele gde ima dosta korozije na glavnim nosačima. Takođe, one prilazne konstrukcije su korodirale, čak i kablovi za prenaprezanje. Pančevački most je u još lošijem stanju. Koliko ja znam, napravljen je projekat za rekonstrukciju oba mosta. Apelujem na republičke i gradske vlasti da se što pre počne s tim", kaže Šumarac.

Milutin Ignjatović iz Saobraćajnog instituta CIP potpuno je siguran da se katastrofa slična onoj u Mineapolisu kod nas ne može desiti, ali da mu nije jasno zašto se do sada nije počelo sa saniranjem mostova:

"Nedopustivo je da jedan most, kao što je Gazela ili Pančevački, ne bude saniran tokom 45 godina. Imate, recimo, most Golden gejt u San Francisku, koji je dugačak 2,7 kilometara. Kada krene njegova sanacija, farbanje, krene od 1. januara i završava se 31. decembra i počinje se 1. januara iznova. Kod nas to kao da je prepušteno nikome".

Prema zvaničnim planovima, radovi na Gazeli trebalo bi da počnu u oktobru i trajaće oko godinu i po, Stari savski most trebalo bi da se rekonstruiše u septembru sledeće godine, a Pančevački od marta 2008. godine.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=08&dd=03&nav_id=258053

Vest je vezana i za ostale beogradske mostove ali sam je eto ovde stavio.
 
Београдски мостови издржљивији од америчких
N_GCb1NqGgtAUBxJVZKl32AKUePeHhtSUrjiW.jpg

Не треба упоређивати САД и Србију, јер смо ми одувек пратили немачку школу градње мостова. Пре свега, имамо среће што су и Панчевачки мост и „Газела” грађени да трају веома дуго – тврди Радомир Радичевић, генерални директор „Мостпројекта” и наглашава да рушење моста у току поправке код нас не може да се деси.

Мост у Минеаполису, који се срушио прошле недеље, када је седморо људи погинуло, означен је као „структурно мањкав” још 1990. године, јављају агенције, а требало је да прође 17 година пре него што је овај мост дошао на ред за поправку, приликом које је и пао. Имајући у виду да су обимне поправке Панчевачког моста и Газеле планиране за следећу годину, логично питање гласи: да ли у Београду може да се понови „амерички сценарио”? Стручњаци тврде да су мостови у Београду сасвим безбедни и да не постоји никаква опасност од рушења када почну обимна преуређења.

Милутин Игњатовић, генерални директор Саобраћајног института ЦИП, истиче да су мостови у Београду стабилни и безбедни, само им је неопходна поправка.

– Кључни проблем је у томе што се у Србији не зна ко води бригу о мостовима. Добар пример за то је монтажно-демонтажни мост у Новом Саду. Његов рок трајања је две до четири године, а успут је требало да се гради Жежељев мост, који је срушен у бомбардовању, али то се није десило. И монтажни мост са кратким роком трајања, преко кога иду и шлепери, стоји већ осму годину – истиче Игњатовић.

Он каже да не постоји опасност да се било који од београдских мостова сруши и да је пројекат поправке и регулације саобраћаја за Панчевачки мост добро урађен. Важно је једино да се што пре почне са санацијом.

– Ми смо проверили 600 узорака узетих са моста и тврдим да је 2008. година последњи рок за поправку. Ако не почне поправка, боље да га сами сручимо у Дунав – тврди Игњатовић.

Према његовим речима, Панчевачки мост је пројектован за 10.000 до 15.000 хиљада возила, а данас преко њега прелази десет пута више аутомобила. Осим четвороточкаша, преко њега иде и воз.

– Носећа конструкција биће поправљана под саобраћајем и у то време биће затварана једна коловозна трака. Саобраћај ће ићи спорије и биће застоја, али безбедност неће бити угрожена – уверава Игњатовић.

Од 2000. године било је више покушаја да се оронули престонички мостови поправе. У току 2003. године јавност је алармирана после изјаве Драгослава Шумарца, тадашњег министра урбанизма и грађевине, да су мостови у Београду „на стакленим ногама” и да им је неопходна поправка. Исте године, Тихомир Тимотијевић, бивши генерални директор Републичке дирекције за путеве, рекао је да је „Мостоградња” направила елаборат стања Газеле.

– Знам да је Газела, која није поправљана 30 година, имала пројекат санације, а на тендеру 2001. године изабрана је словеначка фирма која је требало да га поправља. Од тог посла није било ништа – вели Игњатовић.

Што се Панчевачког моста тиче, он је до сада стизао до пројекта за поправку. Два пројекта преуређења моста су урађена и оба су завршила у фиоци. Последњи план за поправку „Панчевца” је завршен прошле године и сада се очекује објава тендера.

Према подацима страних агенција, 73.000 америчких мостова, око преко 600.000 хиљада колико их има, имају ознаку да су структурно мањкави, што је 12 одсто. Тимотијевић је пре четири године изнео сличну статистику: у Србији има 3.400 мостова, а на 40 одсто њих је потребна хитна интервенција. Он је тада рекао да у Републичкој дирекцији за путеве постоји база података о стању мостова у земљи.

Радомир Радичевић, генерални директор „Мостпројекта”, фирме која је урадила пројекат санације Газеле, наглашава да рушење моста у току поправке код нас не може да се деси.

– Не треба упоређивати Америку и Србију, јер смо ми одувек пратили немачку школу градње мостова. Пре свега, имамо среће што су и Панчевачки мост и Газела грађени да трају јако дуго. Надзирали су их и градили врхунски стручњаци у земљи, имали смо и одличну фабрику челичних конструкција. Вероватно је мост у Мисисипију био у много горем стању него што је то било приказано – истиче Радичевић.
Он каже да би, када би приликом поправке било примећено да је мост нестабилан, одмах био заустављен саобраћај. Што се поправке Газеле тиче, Радичевић каже да је у току тендер за избор страног консултанта, који ће надгледати радове, а затим следи и одабир главног извођача, који би требало да буде познат до краја године.
Станко Стаменковић
[објављено: 08.08.2007.]
Извор: "Политика online"
Линк: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=37022
 
Састанак о поправци мостова 11. септембра
По плану, на пролеће следеће године почеће радови у „Прокопу”, где ће бити главна железничка станица, каже Миланко Шаранчић, генерални директор „Железница Србије”

Велики најављени послови обнове и изградње у Београду довели су до тога да представници „Железница Србије” блискије сарађују, каже за „Политику” Миланко Шаранчић, генерални директор „Железница Србије”. Шаранчић је најавио да ће се 11. септембра састати са представницима градских власти, када ће разговарати о кључним плановима који су зацртани за следећу годину - поправци Панчевачког моста, градњи станице „Прокоп” и увођењу „Беовоза” у јединствени тарифни систем градског превоза.
- Договараћемо се са градским властима око уступања дела земљишта које припада „Железницама”, како би гужва приликом поправке Панчевачког моста била што мања. Велики део саобраћаја ће приликом поправке градских мостова ићи преко Савске улице и то ће створити загушења на путу. Понудићемо надлежнима у граду да „позајме” део земљишта поред пруге и ту изграде коловозне траке - најављује Шаранчић.

Он каже да је планирано да се објекти који се тренутно налазе поред шина изместе на другу локацију, како би туда прошао пут.

Шаранчић напомиње да дуж железничких пруга постоји много земљишта у власништву „Железница” и они су спремни да део те територије понуде граду, како би био искоришћен за смањење гужве када почну радови на Панчевачком мосту.

- Широм Београда, примера ради, на Топчидеру, Карабурми, Ади Хуји и у Новом Београду има доста простора који би могао да буде искоришћен, али тако да се не ремети Детаљни урбанистички план Београда. На Панчевачком мосту 87 одсто саобраћаја је на коловозу. Ипак, осим прилаза мосту, он је комплетно у власништву „Железница” и зато смо заинтересовани да помогнемо. У пројекту је планирано да изградимо још један железнички колосек који до сада није био у употреби. Већ у следећих десет дана би могао да буде расписан тендер за извођача радова, који би почели следеће године - каже Шаранчић.

Први човек „Железница Србије” недавно је најавио раскидање уговора са фирмом „Тригранит” због тога што радови нису почели ни 14 месеци од када је добила посао за градњу „Прокопа” и зато што је тражила више од онога што је било понуђено на тендеру. Он је најавио да ће и градским властима на предстојећем састанку предложити да градњу „Прокопа” понуде другопласираној фирми на прошлогодишњем конкурсу, предузећу „Енергопројект”.

- Ако све буде текло по плану, на пролеће следеће године почеће и радови на „Прокопу”, који би временом постао главна железничка станица, док би досадашња била угашена. Поред тога, желимо да разговарамо и о градњи станице у Новом Београду - каже Шаранчић.

Оно што би свакако обрадовало Београђане јесте и најава увођења „Беовоза” у јединствени тарифни систем. „Беовоз” је био у градском превозном систему до 1999. године, а после тога је било више неостварених најава да поново буде укључен у то, пре свега због тога што увођење возова у јавни систем превоза захтева улагање из градског буџета.

- Мислим да је то сада сасвим изводљиво. Веома је важно да пронађемо заједничка решења - истиче Шаранчић.
С. Стаменковић
[објављено: 28.08.2007.]
Izvor: Politika Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=39022
 
Само добар Беовоз може нас са ове стране Саве да спаси хаоса кад почне да се ради газела... Могли би да уведу линију Земун -панчевац на сваких 15-20 минута, и уживанција :) Не би ме видео ни један аутобус! Од станице на нбг-у до вука стиже за само 13 минута! Баш штета што не функционише боље...
 
Zapostavljenost Beovoza me nervira vise nego klima uredjaji na fasadama! :o
 
Ministar bez portfelja Dragan Đilas predstavio Nacionalni investicioni plan predsednicima beogradskih opština

Pančevački most prioritet
Beograd - Ministar bez portfelja Dragan Đilas predstavio je juče Nacionalni investicioni plan i novi model konkurisanja za projekte koji se finansiraju iz NIP predstavnicima Skupštine grada Beograda i predsednicima gradskih opština. On je, podsetivši da konkurs traje do 1. oktobra, istakao da su od četiri prioriteta NIP, koje je odredila Vlada Srbije, čak tri interesantna i za prestonicu a to su projekti koji razvijaju infrastrukturu, podstiču otvaranje novih radnih mesta i ulaganje u ljudske resurse. Projekat može da prijavi ministarstvo i drugi državni organ ili organizacija, javna ustanova, autonomna pokrajina, opština, grad i udruženja građana. U 2008. godini projekti NIP finansiraće se iz budžeta ali i iz privatizacionih prihoda, kredita međunarodnih organizacija i pretpristupnih fondova Evropske unije.
Đilas je primetio da je Beograd dosad prijavio veoma malo projekata a među njima su obnova Pančevačkog mosta, završetak obilaznice oko Beograd i mosta preko Save u Obrenovcu i pozvao predstavnike opština da do isteka roka prijave još projekata. Ministar bez portfelja je posebno izdvojio obnovu Pančevačkog mosta pošto je po mišljenju stručne javnosti to prioritetnije čak i od rekonstrukcije mosta Gazela....
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
"Pančevac" na
staklenim nogama

M. Č. P., 11. novembar 2007
AKO do kraja godine ne bude potpisan ugovor za obnovu Pančevačkog mosta, jedina beogradska ćuprija preko Dunava mogla bi već 2008. da postane nebezbedna za drumski i železnički saobraćaj, a dovelo bi se u pitanje i najavljeno integrisanje "Beovoza" u javni gradski prevoz.

Tim rečima Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP, koji je još u prvoj polovini godine napravio projekat popravke "Pančevca", opominje "uspavane" nadležne na nužnost hitne rekonstrukcije mosta, prve otkad je izgrađen, pre 43 godine. Prema rešenju CIP-a, popraviće se betonski delovi mosta, a čelična konstrukcija potpuno očistiti od korozije. Vrednost radova, zvanično zakazanih za proleće 2008. godine, trebalo bi da bude 30 miliona evra, ali taj novac još nije obezbeđen.

Otkada je, pre nekoliko godina, trošnost mosta postala očigledna, pokrenuto je više inicijativa za njegovu obnovu, ali su projekti uglavnom završavali u fiokama.

Ignjatović dodaje da je Pančevački most, uz njegov značaj za drumski, neophodan i za železnički saobraćaj. Ni studija o integraciji "Beovoza" u sistem javnog gradskog prevoza, koju će njegov institut početi da radi ovih dana, neće vredeti ako most, kojim prolaze najvažnije linije gradske železnice, bude truo.
- Pre svega je neophodno da se dotera infrastruktura i nabave nove garniture vozova, kako bi putnici imali komforan prevoz - kaže generalni direktor CIP-a. - "Beovoz" bi, kada se vrati pod okrilje javnog gradskog prevoza, trebalo da dopunjuje druga sredstva. Red vožnje biće usklađen sa ostalim podsistemima. Institut će studiju završiti do proleća. Već smo izgubili dva meseca, pa ćemo malo ubrzati posao.

I Željko Đukanović, prvi čovek Direkcije za javni prevoz, podvlači značaj saradnje GSP-a i "Beovoza".

- Ocena grada je da obim i kvalitet koji pruža ovaj podsistem nije na zadovoljavajućem nivou - podvlači Đukanović. - Potpuna integracija "Beovoza" obezbedila bi njegov razvoj, a izrada ove studije prvi je korak kojim će se detaljno ispitati dalji razvoj jedinstvenog tarifnog sistema.


SPORO

STUDIJA Saobraćajnog instituta CIP za "Beovoz" najavljena je još početkom septembra, ali je institut tek sada dobio "zeleno svetlo". Inače, gradskom železnicom povezane su tri isturene tačke grada - Pančevo, Stara Pazova i Ripanj, a jedna linija iz Banata ide čak do Valjeva. Polasci su na 45 ili 90 minuta, ali red vožnje se retko kada doslovno poštuje.
Izvor: Vecernje Novosti
Link: http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=111108&datum=2007-11-12
 
"Pančevac" na proleće
M. Č. PRELEVIĆ, 13. novembar 2007
SASVIM je realno da rekonstrukcija dotrajalog Pančevačkog mosta najzad počne na proleće. Pri kraju je izrada saobraćajne studije, pa bi do kraja godine trebalo da bude raspisan i tender. Zasad se još ne zna koliki će deo novca - od predviđenih 30 miliona evra - dati Grad, a koliki će biti ulog Nacionalnog investicionog plana i pokrajinske vlade Vojvodine.
Bojan Stanojević, gradski menadžer, kaže da pregovori o finansiranju posla još traju. Prolaze u dobroj atmosferi, pa je dogovor na pomolu. Najverovatnija je podela budžeta na tri dela, ali bi Grad mogao da učestvuje i malo više od ostalih.
- U razgovore su uključene i "Železnice Srbije". Pošto ćemo i mi finansirati popravku mosta, očekujemo da nam oni izađu u susret prilikom drugih radova u Beogradu - jasan je Stanojević. - To su, pre svega, proširenje Savske ulice i izgradnja petlje kod Hipodroma, koja je neophodna Beogradu.
I Branko Smiljanić, zamenik sekretara za saobraćaj, ocenjuje da će veliki posao "spasavanja" jedine beogradske ćuprije na Dunavu početi dogodine, kako je bilo i planirano. Početak radova diktiraće i drugi veliki poslovi na ulicama Beograda, kako se ublažio mogući saobraćajni kolaps.
Stručnjaci Saobraćajnog instituta CIP, koji su izradili projekat obnove Pančevačkog mosta, više puta su upozorili da se "Pančevac" mora sanirati najkasnije do sledeće godine. Most toliko propada, da bi projekat pao u vodu ako se sa poslom ne počne na vreme.
Od kada je po drugi put sagrađen, Pančevački most nikada nije popravljan. Preko njega svakog dana prođe više od 70.000 vozila, iako je projektovan za pet puta manje. Projekat CIP-a pokazao je da most treba očistiti i zaštititi od korozije, ojačati kaiševe, zameniti češljeve, podmazati zapuštena ležišta... Mnogobrojne su i pukotine u betonskoj konstrukciji, pa i ona vapi za presvlačenjem. Kada se sanacija najzad završi, umesto jednog pružnog koloseka imaće dva.

POSAO

RADOVI na zameni dilatacionih spojnica na mostu, u smeru ka Pančevu, obavljeni su sinoć. Putari su tokom noći obezbedili radove saobraćajnom opremom i svetlosnom signalizacijom, a ceo posao završen je pre pet časova i jutarnje navale vozila preko Dunava. Izvođač radova je "Mostogradnja".
Izvor: Novosti
Link: http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=111207&datum=2007-11-14
 
kako izgleda sve ce poceti u ovoj zemlji na prolece. i rekonstrukcije Gazele i Pancevca i izgradnja mosta na Adi, a da ne pricam o autoputevima po Srbiji koji svi krecu na prolece....wow....kakvo prolece da ne verujes... :rolleyes:
 
Vrh