Izvor: Grad BeogradСанација Панчевачког моста трајаће две године и у њега ће Република Србија, Град Београд и општина Панчево уложити три милијарде динара, најавио је данас министар Драган Ђилас приликом обиласка Панчевачког моста. Обиласку су присуствовали в.д. градоначелника Београда Зоран Алимпић, председник општине Панчево Срђан Миковић, директор ЈП „Железнице Србије” Миланко Шаранчић, главни архитекта града Ђорђе Бобић, градски менаџер Бојан Станојевић, градски секретар за саобраћај Зоран Пешовић, директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Борис Ранковић и директор Саобраћајног института ЦИП Милутин Игњатовић. По обиласку моста у згради панчевачке општине потписан је споразум о санацији Панчевачког моста.
– Изгубили смо доста времена размишљајући у чијој су надлежности одржавање и поправка овог моста и зато одмах почињу припреме тендерске документације и комисија, тако да одмах после 1. јануара могу да буду расписани сви тендери за извођаче радова. Грађане не интересује коме припада мост, већ само то да могу безбдно да га користе. Верујем да ће приступ који смо направили овде и на изградњи обилазнице око Београда бити пример како треба да радимо у целој Србији, односно да престанемо да гледамо шта коме формално припада, већ да заједно решавамо проблеме – рекао је Ђилас.
Санација моста ће из Националног инвестиционог плана и буџета Републике Србије бити финансирана са 1,6 милијарди динара, из буџета града са 1,2 милијарде динара а општина Панчево ће учествовати у овом послу са 200 милиона динара. Најважније за Београђане је да се саобраћај ниједног тренутка неће прекидати, већ ће на мосту увек бити отворене две саобраћајне траке. По завршетку радова мост ће бити бољи него када је направљен, најавио је Ђилас.
Зоран Алимпић је подсетио да је Панчевачки мост једини мост на Дунаву и изузетно важан за одвијање саобраћаја, будући да га Београђани користе у највећој мери.
– Не можемо више да чекамо законске услове да мост буде у нашој надлежности, па ће одлуком Скупштине града у буџету за 2008. и 2009. годину бити предвиђена 1,2 милијарде динара за његову санацију. Надам се да ће новим Законом о Београду и сама надлежност за овакве радове бити пренета на град, тако да ће наша одлука бити усаглашена са надлежностима. Трудићемо се да ова средства не угрозе друге пројекте који се финансирају из градског буџета – рекао је Алимпић.
Срђан Миковић је казао да је Панчевачки мост од великог значаја за цео јужни Банат, а не само за Панчево, па је због тога општина Панчево у буџету за 2008. годину предвидела 200 милиона динара за његову санацију. Мост је од великог значаја како за привреду тако и за хитне медицинске интервенције за све људе јужног Баната па се, према Миковићевим речима, очекује да и Војводина финансијски помогне радове.
Миланко Шаранчић је подсетио да је мост у употреби већ 46 година и да га дневно пређе 120.000 до 150.000 аутомобила. До сада није било озбиљних радова на мосту, а после реконструкције он ће бити дугорочно у употреби. Посебно је значајно то што ће се преко њега обављати и сигурнији домаћи, па и међународни саобраћај возова.
На основу детаљног прегледа и узимања више од 3.000 узорака, Саобраћајни институт ЦИП је установио да су на челичној и бетонској конструкцији моста у најгорем стању челични сандуци изнад Дунава. Они су потпуно пропали, па ће прво бити расписани тендери за њихову замену, рекао је Милутин Игњатовић.
Укупна дужина моста је 1.135 метара, рачунајући и стубове на почетку и крају моста, а са бетонским вијадуктом и инундационим мостом 1.526 метара. Висина главних носача је 18 метара. Мост има по две траке у оба правца за друмски саобраћај, а предвиђен је и за двосмерни железнички саобраћај. Тренутно на мосту постоји само један железнички колосек.
Драган Ђилас је данас најавио и да су при крају преговори са јапанском владом о почетку грађења моста на Ади Хуји, за који ће Србија добити веома повољан кредит на 40 година, са грејс периодом од 10 година и каматом од 0,2 одсто.
Ово ће бити изузетно важан инфраструктурни објекат за Београд. Када за пет до шест година овај део града почне полако да личи на Нови Београд, имаћемо већ спреман мост. Тако нећемо опет бити у ситуацији да прво направимо ново насеље, нове хипермаркете и друге пројекте, а онда да се питамо како ће људи да прелазе реку. Међутим, један мост Београду није довољан, па сви данас размишљамо да под хитно почнемо са пројектом моста између Борче и Земуна, који ће бити грађен у склопу обилазнице око Београда – рекао је Ђилас.
izvor Press"PANČEVAC" STIG'O NA RED!
Sanacija Pančevačkog mosta definitivno počinje na proleće, nadležni obećavaju funkcionalan saobraćaj za vreme radova
Rekonstrukcija Pančevačkog mosta definitivno počinje na proleće, sredstva su već isplanirana, a tačan datum početka radova zavisiće od tendera za izbor izvođača, koji će uskoro biti raspisan. Most se nalazi u katastrofalnom stanju, a zatečeno stanje, iako je odavno poznato da je konstrukcija ruinirana, iznenadilo je i inženjere Saobraćajnog instituta CIP. Tokom rekonstrukcije biće obezbeđeno normalno funkcionisanje saobraćaja u dve trake preko Dunava.
To su juče prilikom obilaska ovog mosta potvrdili i ministar bez portfelja zadužen za sprovođenje Nacionalnog investicionog plana Dragan Đilas, v. d. gradonačelnika Zoran Alimpić, direktor JP "Železnica Srbije" Milanko Šarančić i predsednik opštine Pančevo Srđan Miković. Oni su u opštini Pančevo potpisali i protokol o obezbeđenju finansijskih sredstava za sanaciju, prema kome će iz NIP-a biti izdvojeno 1,6 milijardi dinara, grad će obezbediti 1,2 milijarde, a opština Pančevo 200 miliona dinara.
Projekat sanacije uradio je Saobraćajni institut CIP, a kako je najavio Đilas, sledi priprema tenderske dokumentacije, dok će tender biti raspisan najverovatnije već u januaru.
- Izgubili smo dosta vremena razmišljajući u čijoj je nadležnosti most. Krajnje je vreme da počnemo sa rekonstrukcijom, a prvi na redu biće delovi koji su u lošem stanju, jer bi odlaganje tih popravki dovelo u pitanje čitav projekat - naglasio je Đilas.
Stručnjaci iz CIP-a upozoravaju da su u ovom trenutku zbog korozije najugroženiji metalni sanduci, koji predstavljaju vitalne nosače mosta, i njihova sanacija ne može da se odloži.
- Ovi radovi neće uticati na saobraćaj i trajaće između tri i pet meseci. Za njih će najpre biti raspisan tender. Treba da se uradi i popločavanje armiranim asfaltnim pločama jednog železničkog koloseka koji ni do danas nije završen, kako bi se saobraćaj prilikom zatvaranja jednog pravca preusmerio na njega - objasnio je Milutin Ignjatović, direktor CIP-a.
Nakon ovih radova počeće sanacija celog mosta, a svi radovi, prema sadašnjim procenama, trajaće ukupno 21 mesec. Gradski sekretar za saobraćaj Zoran Pešović najavio je da za vreme rekonstrukcije mosta građani sigurno neće trpeti.
- Javni prevoz će sigurno biti pojačan i apelovaćemo na građane da što manje koriste svoje automobile - najavio je Pešović.
Potpisnici protokola saglasili su se da je Pančevački most izuzetno važan za život velikog broja građana. Predsednik opštine Pančevo Srđan Miković naglasio je da za stanovnike njegovog grada i Beograda ima naročit značaj, jer mnogi od njih žive u jednom, a rade u drugom mestu.
M. RAKOČEVIĆ
Uskoro most na Adi Huji
Izgradnja mosta preko Dunava na Adi Huji sve je izvesnija, a pregovori Skupštine grada i Vlade Japana o finansiranju radova pri kraju su.
- Reč je o drumsko-železničkom mostu koji će se graditi na oko 1,5 kilometara nizvodno od Pančevačkog mosta. Tim stručnjaka japanske vlade trenutno radi studiju izvodljivosti ovog projekta, i kada oni utvrde mogućnosti napravićemo konačan dogovor - rečeno je u kabinetu v. d. gradonačelnika Zorana Alimpića.
fakti
- Pančevački most izgrađen je 1931. godine, a u današnjem obliku postoji od 1961. godine
- Od 1961. godine nije bilo ozbiljnih intervencija na održavanju mosta
- Preko Pančevačkog most svakog dana pređe između 120.000 i 150.000 automobila
- Ukupna dužina mosta je 1.526,4 metra
Izvor: BlicRekonstrukcija Pančevačkog mosta, koja je nekoliko puta odlagana, definitivno počinje na proleće. Sredstva su isplanirana, a tačan datum početka radova zavisiće od tendera za izbor izvođača, koji će uskoro biti raspisan. Iako je odavno poznato da je konstrukcija mosta ruinirana, zatečeno stanje iznenadilo je i inženjere Saobraćajnog instituta CIP. Najavljeno je da tokom rekonstrukcije neće biti zatvaranja drumskog saobraćaja.....
izvor PolitikaНеизвестан почетак обнове Панчевачког моста
Сви рокови увелико пробијени. – Ове недеље тек тендер за извођача радова
„Панчевац“ дневно пређе од 70.000 до 120.000 возила (Фото Д. Јевремовић)
Нико од градских функционера не може са сигурношћу да потврди да ли ће преуређење Панчевачког моста, које је најављено за јануар, заиста и почети овог месеца. Средином децембра, Драган Ђилас, министар без портфеља у Влади Републике Србије задужен за спровођење Националног инвестиционог плана, Зоран Алимпић, в.д. градоначелника, као и надлежни из ЦИП-а и „Железница Србије” најавили су да би обнова Панчевачког моста требало да почне у првим данима ове године, као и да су сви рокови увелико пробијени.
Међутим, још није расписан ни тендер за извођача радова, што је предуслов отпочињања овог обимног посла.
Како је рекао Ненад Бајић, шеф Информативне службе Дирекције за грађевинско земљиште, надлежност за избор извођача, као и за надгледање поправке моста преузима Дирекција.
– Ове недеље ћемо знати када ће тендер бити расписан. За сада је тешко рећи да ли ће преуређење „Панчевца” започети у јануару, јер ми још нисмо прегледали пројектну документацију коју смо добили од ЦИП-а – рекао је Бајић.
Панчевачки мост је у надлежности Републике, односно предузећа „Железнице Србије”, а Дирекција ће учествовати у обнови са 600.000.000 динара. Град ће из буџета обезбедити 1,2 милијарде динара, а општина Панчево издвојиће 200.000.000 динара. Највише новца за обнову јединог београдског прелаза преко Дунава обезбеђено је из НИП-а, чак 1,6 милијарди динара.
Преуређење „Панчевца” трајаће, како је најављивано, две године, али ће за време радова саобраћај несметано функционисати, јер је предвиђено поплочавање дела железничке пруге куда би пролазила моторна возила. Стручњаци са Саобраћајног факултета недавно су упозорили да би евентуално постављање понтонског моста на Дунаву угрозило речни саобраћај, али градске власти уверавају да таква намера не постоји.
– Понтонски мост неће бити постављен, јер за тиме нема потребе. Међутим, ми ћемо свакако морати да размишљамо о мосту на баржама који би био у употреби за време поправке „Газеле” – истакао је Ђорђе Бобић, главни градски архитекта.
Стручњаци Саобраћајног института ЦИП више пута су упозорили да се поједини делови моста налазе у веома лошем стању и да би обнова морала да почне што пре. Милутин Игњатовић, генерални директор ЦИП-а, рекао је да не би смела и даље да се одлаже поправка „металних сандука” који представљају најкритичније тачке на мосту, како не би дошло до угрожавања безбедности учесника у саобраћају.
– Ако обнова „сандука” не почне одмах, ЦИП-ов пројекат ће постати застарео и мораће да се ради нови. Због тога би бар оправка „металних сандука” требало да почне ових дана, а остатак „Панчевца” може да сачека пролеће – нагласио је Игњатовић.
За израду ЦИП-ове пројектне документације, која је обављена још 2001. године, утрошено је око 700.000 евра, што значи да би израда нове представљала додатно оптерећење за пореске обвезнике.
Панчевачки мост, чија је прва верзија изграђена 1935. године, дневно прелази од 70.000 до 120.000 возила, што је знатно више од дозвољеног броја. Ипак, стручњаци уверавају да су и железнички и друмски део ове саобраћајнице засад безбедни.
Н. Миковић
[објављено: 14.01.2008.]
Izvor: TanjugBEOGRAD , 16. januara - Tender za rekonstrukciju Pančevačkog mosta biće raspisan u narednih 15 dana a radovi će, po procenama, trajati oko godinu i po dana, najavio je danas gradonačelnik Beograda Zoran Alimpić.
Alimpić je rekao novinarima u Vladi Srbije da je u toku formiranje tenderske komisije u kojoj će biti predstavnici grada i Vlade, koji će izabrati najboljeg izvođača.
Pančevački most je u nadležnosti Republike, ali je Beograd pristao da učestvuje sa 1,2 milijarde u finansiranju, dok će jedna milijarda biti obezbeđena iz NIP-a, Vojvodina će finansirati svoj deo, kao i opština Pančevo, ukazao je Alimpić.
Prema njegovim rečima tačan početak radova znaće se tek po okončanju tendera.
On je napomenuo da je najvažnije da saobraćaj neće morati da bude zatvoren tokom radova na mostu, nego će se kretati sve vreme, samo malo otežano, a Gradski sekretarijat za saobraćaj planira i posebne mere.
izvor PolitikaКада ће коначно почети обнова Панчевачког моста знаће се за 14 дана када ће Дирекција за грађевинско земљиште преузети пројектну документацију од ЦИП-а. Тада ће бити познато колико ће оправка трајати, али је сигурно да неће бити краћа од две године.
– Покушавамо да реализујемо пројекте који чекају мајсторе 35 година – објашњава Бојан Станојевић, градски менаџер.
– Београд је прихватио да финансира обнову, иако то није у нашој надлежности. Очекујем да ће радови почети на пролеће. Неће бити потребе за постављањем понтонског моста, јер ће „Панчевац” бити затваран само ноћу. Путничка возила и ГСП ће нормално прелазити мост, али ће бити промењен режим за теретна возила – вели он.
Панчевачки мост је у надлежности Републике, односно предузећа „Железнице Србије”. Дирекција за грађевинско земљиште учествоваће у обнови са шест стотина милиона динара, Београд ће из буџета обезбедити 1,2 милијарде динара, а општина Панчево двеста милиона динара. Највише новца за обнову јединог београдског прелаза преко Дунава за Банат обезбеђено је из НИП-а, 1,6 милијарди динара.
извор ПолитикаДо краја месеца биће расписан конкурс за извођача радова на Панчевачком мосту, поручују из Дирекције за грађевинско земљиште
Обнова Панчевачког моста, најављивана и одлагана неколико пута у току прошле године, требало би коначно да почне у априлу. Дирекција за грађевинско земљиште преузела је од Саобраћајног института ЦИП пројектну документацију тако да су се створили услови за расписивање конкурса за извођача радова.
Ненад Бајић, шеф информативне службе Дирекције за грађевинско земљиште, каже да ће тендер бити расписан до краја месеца, а да ће сам поступак избора извођача трајати од 30 до 40 дана, тако да се почетак оправке очекује за два месеца.
– Да би се ови планови остварили, потребно је да Република претходно да све неопходне сагласности, јер је мост у надлежности предузећа „Железнице Србије” – објашњава Бајић и подсећа да је Дирекција тек ове године преузела одређена овлашћења од републичких органа, те да из тог разлога обнова није могла да почне раније.
Милутин Игњатовић, генерални директор ЦИП-а, више пута је упозоравао да радови морају да почну што пре како животи људи не би били доведени у опасност.
– Тренутно се у најкритичнијем стању налазе „метални сандуци” чију је поправку требало одавно започети. Срећом, зима је била блага и на мосту није посипана со која би изазвала додатна оштећења – напомиње Игњатовић и истиче да ће се, по отпочињању оправке, најпре хемијским путем скинути рђа, да би потом била нанета антикорозивна заштита.
Према његовим речима, конкурс који ће Дирекција ускоро расписати односиће се на поправку „сандука”, као и обнову носача моста. То би, како је најављено, требало да буде завршено у првој фази преуређења „Панчевца” које ће укупно трајати око две године.
За време обнове мост неће бити затворен за саобраћај, већ ће део железничке пруге бити поплочан како би туда саобраћала путничка возила и ГСП, док ће бити промењен режим саобраћаја за „теретњаке”. Градске власти раније су поручиле да оправка Панчевачког моста неће изазвати веће гужве у околним улицама.
Преуређење „Панчевца” биће финансирано из градске и републичке касе. Дирекција за грађевинско земљиште учествоваће у обнови са 600 милиона динара, а из градског буџета биће обезбеђене 1,2 милијарде динара. Из Националног инвестиционог плана биће издвојено 1,6 милијарди динара, а општина Панчево ће из буџета обезбедити још 200 милиона динара.
Панчевачки мост, који има велики значај не само за Београд већ и за цео јужни Банат, дневно прелази од 120 до 150 хиљада возила. Његова прва верзија саграђена је 1935. године, када га је свечано отворио кнез намесник Павле Карађорђевић, а није озбиљније поправљан од 1965. године.
Н. Миковић
[објављено: 25/02/2008]
извор БлицAutor: Tanjug | 13.03.2008 - 12:15
Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograd objavila je konkurs za izvođača radova na prvoj fazi sanacije Pančevačkog mosta koja će trajati dve godine.
Radovi na drumsko-železničkom mostu preko Dunava biće izvršeni na čeličnoj rešetkastoj konstrukciji mosta ispod kolovozne ploče i železničke konstrukcije na levoj obali Dunava.
Rok za podnošenje ponuda je 45 dana počev od 7. marta kada je konkurs objavljen u "Službenom glasniku Republike Srbije", a otvaranje ponuda obaviće komisija po isteku roka za podnošenje ponuda.
Obnova Pančevačkog mosta, najavljivana i odlagana nekoliko puta u toku prošle godine, trebalo bi konačno da počne u aprilu. Direkcija za građevinsko zemljište preuzela je od Saobraćajnog instituta CIP projektnu dokumentaciju tako da su se stvorili uslovi za raspisivanje konkursa za izvođača radova.
Preuređenje „Pančevca" biće finansirano iz gradske i republičke kase. Sanacija mosta će iz Nacionalnog investicionog plana i budžeta Republike Srbije biti finansirana sa 1,6 milijardi dinara, iz budžeta grada sa 1,2 milijarde dinara, opština Pančevo će učestvovati u ovom poslu sa 200 miliona dinara, dok će Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda učestvovati u obnovi sa 600 miliona dinara.
Za vreme obnove most neće biti zatvoren za saobraćaj, već će deo železničke pruge biti popločan kako bi tuda saobraćala putnička vozila i GSP, dok će biti promenjen režim saobraćaja za „teretnjake".
Gradske vlasti ranije su poručile da opravka Pančevačkog mosta neće izazvati veće gužve u okolnim ulicama.
Pančevački most, koji ima veliki značaj ne samo za Beograd već i za ceo južni Banat, dnevno prelazi od 120 do 150 hiljada vozila. Njegova prva verzija sagrađena je 1935. godine, kada ga je svečano otvorio knez namesnik Pavle Karađorđević, a nije ozbiljnije popravljan od 1965. godine.
Ukupna dužina mosta je 1.135 metara, računajući i stubove na početku i kraju mosta, a sa betonskim vijaduktom i inundacionim mostom 1.526 metara. Visina glavnih nosača je 18 metara.
Most ima po dve trake u oba pravca za drumski saobraćaj, a predviđen je i za dvosmerni železnički saobraćaj. Trenutno na mostu postoji samo jedan železnički kolosek.
извор ПолитикаZa vreme radova most neće biti zatvoren za saobraćaj. – Preuređenje jedine beogradske ćuprije preko Dunava biće finansirano iz gradske i republičke kase
Obnova Pančevačkog mosta, najavljivana i odlagana nekoliko puta u toku prošle i ove godine, trebalo bi, konačno, da počne u maju. Direkcija za građevinsko zemljište preuzela je od Saobraćajnog instituta CIP projektnu dokumentaciju i 7. marta raspisala konkurs za izvođača radova koji će biti otvoren do 22. aprila. Očekuje se da ubrzo posle toga bude potpisan ugovor sa budućim izvođačem, kao i da radovi počnu u prvim danima maja.
Prema rečima Nenada Bajića, šefa informativne službe Direkcije za građevinsko zemljište, Direkcija je tek ove godine preuzela određena ovlašćenja od republičkih organa, tako da popravka mosta i nije mogla da počne ranije. Bilo je neophodno, kaže, da Republika prethodno da sve neophodne saglasnosti, jer je most u nadležnosti preduzeća „Železnice Srbije”.
– Most će biti popravljan u dve faze. Najpre ćemo raditi „metalne sanduke” i nosače mosta, a njihova popravka obavljaće se u toku cele godine. Tek posle toga moći ćemo da započnemo obnovu same saobraćajnice, odnosno kolovoza na mostu – objašnjava Bajić.
Milutin Ignjatović, generalni direktor CIP-a, više puta je upozoravao da radove treba započeti što pre kako životi ljudi ne bi bili dovedeni u opasnost.
– Popravka „metalnih sanduka” trebalo je odavno da počne, jer su u kritičnom stanju. Sva sreća da je zima bila blaga i na mostu nije posipana so koja bi izazvala dodatna oštećenja. Samo zahvaljujući tome, projektna dokumentacija koju je uradio CIP još je upotrebljiva, inače bismo mogli da je bacimo u Dunav – ističe Ignjatović i napominje da bi preuređenje „Pančevca” trebalo da traje ukupno dve godine.
Za vreme obnove most neće biti zatvoren za saobraćaj, već će deo železničke pruge biti popločan kako bi tuda prolazila putnička vozila i autobusi. Nesmetano će funkcionisati i „Beovoz”, a jedino će biti promenjen režim saobraćaja za „teretnjake”.
Gradske vlasti ranije su planirale da za vreme opravke most bude zatvoren i da bude postavljen pontonski, ali se od te namere odustalo da ne bi bio ugrožen rečni saobraćaj.
Preuređenje jedinog beogradskog mosta preko Dunava biće finansirano iz gradske i republičke kase. Direkcija za građevinsko zemljište učestvovaće u obnovi sa 600.000.000 dinara, a iz gradskog budžeta biće obezbeđeno 1,2 milijarde dinara. Najviše novca biće izdvojeno iz NIP-a – 1,6 milijardi dinara, a GO Pančevo će obezbediti još 200.000.000 dinara.
Pančevački most, koji ima veliki značaj ne samo za Beograd već i za ceo južni Banat, dnevno prelazi od 120 do 150 hiljada vozila. Njegova prva verzija podignuta je 1935. godine, kada ga je svečano otvorio knez namesnik Pavle Karađorđević, a nije ozbiljnije popravljan od 1965. godine kada je završena izgradnja mosta započeta posle rušenja u toku Drugog svetskog rata.
N. M.
[objavljeno: 24/03/2008]
izvor PolitikaUkoliko do kraja sledeće nedelje bude završen izbor izvođača, potpisan ugovor i prijavljeni radovi, popravka će početi do kraja meseca – poručuju iz Direkcije za građevinsko zemljište
Ukoliko se nastavi sa odugovlačenjem, projektna dokumentacija koju je CIP uradio postaće neupotrebljiva (Foto D. Jevremović)
Neizvesno je da li će obnova Pančevačkog mosta, za koga stručnjaci odavno upozoravaju da je zreo za opravku, početi do kraja ovog meseca kako je najavljivano već nekoliko puta. Ovaj obiman posao koji će trajati oko dve godine trenutno koči izbor izvođača radova. Konkurs je trebalo da bude završen juče, ali ime preduzeća koje će popravljati most neće biti poznato, najverovatnije, do kraja sledeće nedelje.
Prema rečima Nenada Bajića, šefa Informativne službe Direkcije za građevinsko zemljište, postupak prijave radova je prilično složen jer most nije u nadležnosti grada, već republike.
– Uprkos svemu, nadamo se da će se majstori naći na „Pančevcu” do kraja meseca – ističe Bajić i dodaje da je Direkcija tekove godine preuzela određena ovlašćenja od republičkih organa, tako da iz tog razloga popravka mosta nije mogla da počne ranije.
Predviđeno je da most bude popravljan u dve faze. Najpre će se raditi „metalni sanduci” i nosače mosta, a njihova popravka obavljaće se u toku cele godine. Tek posle toga počeće obnova same saobraćajnice, odnosno kolovoza na mostu.
Stručnjaci CIP-a više puta su upozoravali da radovi moraju početi što pre kako životi ljudi ne bi bili dovedeni u opasnost. Tvrde da je popravku „metalnih sanduka” trebalo odavno započeti jer su u lošem stanju. Naglašavaju da će, ukoliko se nastavi sa odugovlačenjem, projektna dokumentacija koju je CIP uradio postati neupotrebljiva. Iz Direkcije, međutim, poručuju da je projekat važeći i da će se u skladu sa njim obavljati radovi.
Dok bude trajala obnova jedinog beogradskog prelaza preko Dunava most neće biti zatvoren za saobraćaj, već će deo železničke pruge biti popločan kako bi tuda saobraćala putnička vozila i javni prevoz. Nesmetano će funkcionisati i „Beovoz”, a jedino će biti promenjen režim saobraćaja za „teretnjake”.
Gradske vlasti ranije su planirale da za vreme opravke Pančevac bude zatvoren i da bude postavljen pontonski most, ali se od te namere odustalo kako ne bi bio ugrožen rečni saobraćaj.
Posle uvođenja trajektne linije Brankov most – Blok 70, u Sekretarijatu za saobraćaj razmatraju mogućnost uvođenja broda koji bi saobraćao od Borče do Zemuna, jer veruju da bi se na taj način Pančevački most dodatno rasteretio. Prethodno je, međutim, neophodno očistiti Dunav, što je veoma obiman posao.
Preuređenje jedinog beogradskog mosta preko Dunava biće finansirano iz gradske i republičke kase. Direkcija za građevinsko zemljište učestvovaće u obnovi sa 600.000.000 dinara, a iz gradskog budžeta biće obezbeđeno 1,2 milijarde dinara. Najviše novca biće izdvojeno iz Nacionalnog investicionog plana – 1,6 milijardi, a opština Pančevo će obezbediti još 200.000.000 dinara.
Procenjuje se da Pančevački most, koji ima veliki značaj ne samo za Beograd već i za ceo južni Banat, dnevno prelazi od 120 do 150.000 vozila.
N. Miković
[objavljeno: 12/05/2008.]
извор БлицAutor: Goran Svilar | 13.05.2008 - 10:02
„Alpina“ izabrana da popravlja „Pančevac“
Austrijsko - srpski konzorcijum „Alpina“ izabran je na međunarodnom tenderu za izvođača radova na rekonstrukciji Pančevačkog mosta. Ipak, tenderska procedura još nije završena jer je drugoplasirana „Goša Montaža“ uložila žalbu na takvu odluku. O žalbi će odlučivati nezavisna komisija, a ukoliko ona bude odbijena radovi će početi već krajem meseca, najavljuju u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju.
- Do 21. aprila dobili smo šest ponuda od kojih je jedna firma odmah otpala zbog nedostatka dokumentacije. Od preostalih ponuda najpovoljnija je bila ona koju je dao konzorcijum „Alpina“. Međutim, „Goša Montaža“ je uložila takozvani zahtev za zaštitu ponuđača. Ta vrsta žalbe se odnosi na deo sprovedenog postupka pri izboru ponuđača. Do kraja nedelje nezavisna komisija će doneti odluku o žalbi koju će i obrazložiti nakon čega će se, nadam se, konačno znati ko je izvođač radova. Ukoliko sve bude po planu prva faza rekonstrukcije će početi već krajem meseca - kaže Nenad Bajić, šef odeljenja za odnose sa javnošću u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju.
Popravka jedinog beogradskog mosta preko Dunava, koji povezuje Beograd i južni Banat više puta je odlagana. Tender za izvođača radova objavljen je još 7. marta uz najavu nadležnih da će „ukoliko ne bude nekih nepredviđenih žalbi i komplikacija prva faza početi već krajem aprila, početkom maja“. Projekat rekonstrukcije mosta uradio je saobraćajni institut CIP. Zbog čestih odlaganja, direktor CIP-a Milutin Ignjatović ranije je najavljivao da će projekat „baciti u Dunav“ ukoliko rekonstrukcija ne bude počela.
- Prednost je što smo imali blagu zimu i po mostu nije posipana velika količina soli zbog koje se stvara rđa. Projekat je još uvek aktuelan i daleko od toga da je most ugrožen do te mere da će se srušiti, ali zahteva hitnu rekonstrukciju - kaže Ignjatović i dodaje da je najpre neophodno revitalizovati limene sanduke koji su najugroženiji jer ih je rđa nagrizla iznutra.
Rekonstrukcija u dve faze
U prvoj fazi radova na drumsko - železničkom mostu preko Dunava revitalizovaće se čelična konstrukcija ispod kolovozne ploče i železničke konstrukcije na levoj obali Dunava, a biće naneta i antikorozivna zaštita na donjim nosačima mosta. U drugoj fazi predviđeno je preuređenje kolovoza i prilaznih saobraćajnica. Kako bi se saobraćaj nesmetano odvijao u planu je da se postojeći kolosek pretvori u neku vrstu saobraćajne trake.
Finansira i Grad i republika
Radove će finansirati grad i republika. Iz Nacionalnog investicionog plana i budžeta Republike Srbije obezbeđeno je 1,6 milijardi dinara, iz budžeta grada 1,2 milijarde dinara, Opština Pančevo će uložiti 200 miliona dinara, dok će Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda učestvovati u obnovi sa 600 miliona dinara.
Izvor: eKapija20. 05. 2008. | 09:53
Prva faza rekonstrukcije Pančevačkog mosta, po svemu sudeći, može najranije da počne krajem juna, a ne maja, kako je planirano. Komisija Direkcije za građevinsko zemljište odbila je žalbu preduzeća "Goša Montaža" vezanu za tendersku proceduru, ali iz ove firme kažu da će se žaliti dalje.
- Prigovori "Goše" su uglavnom proceduralne prirode. Naša komisija je još jednom razmotrila odluku koju je donela i nije našla nikakvih osnova da uvaži žalbu ove firme. O tome je i obavestila ovo preduzeće koje može još da se žali Komisiji za zaštitu republičke Uprave za javne nabavke - kaže Nenad Bajić iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište.
Od trenutka kada dobije obaveštenje da su pregigovori odbijeni, preduzeće "Goša Montaža" ima 8 dana da se žali Komisiji za zaštitu. Prema Zakonu o javnim nabavkama ova komisija mora da odluči u roku od 15 do 25 dana od prijema kompletne dokumentacije.
Ako ustanovi da su prigovori "Goše" neosnovani, Direkcija i austrijsko-srpski konzorcijum "Alpina" mogu da potpišu ugovor i prijave radove Ministarstvu za infrastrukturu. U tom slučaju, rekonstrukcija "Pančevca" mogla bi da počne za oko mesec dana.
Međutim, ukoliko delimično ili potpuno ponište tender, može da se desi da popravka jedinog beogradskog mosta preko Dunava sačeka još duže.
Osim toga, iako "Goši" danas (20. maj 2008. godine) ističe rok za žalbu, u ovom preduzeću kažu drugačije.
- Još nismo dobili nikakvo zvanično, pismeno obaveštenje da je naš prigovor odbijen. Zato danas ne može da bude poslednji dan za žalbu. Ako u Direkciji tvrde drugačije, moraju dokazati da su nas pismeno obavestili - kaže Branko Šljivar, generalni direktor preduzeća "Goša Montaža".