Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Kakav je to bio reporterski napad na gradilište, sa zemlje i iz vazduha :D združeno delovanje.
 
Svaki put iznova, kada gledam sličan snimak, ne mogu da se otmem utisku kako je bolje ostaviti postojeće "privremeno stanje" iznad tunela Beli potok, umesto povratka Kružnog puta na staro rešenje... Ovako mi, laički doduše, deluje i protočnije i bezbednije. Može li neki komentar/mišljenje ljudi koji rade na projektu, nezvanično naravno?
 
Petlja Avala,slabo ili nikako ,tesko da ovo sve moze do 1 juna da bude gotovo.Posle nove godine ,drasticno je opao broj radnika.
 
Svaki put iznova, kada gledam sličan snimak, ne mogu da se otmem utisku kako je bolje ostaviti postojeće "privremeno stanje" iznad tunela Beli potok, umesto povratka Kružnog puta na staro rešenje... Ovako mi, laički doduše, deluje i protočnije i bezbednije. Može li neki komentar/mišljenje ljudi koji rade na projektu, nezvanično naravno?
Evo komentara od #Sander iz juna 2022

Potpuno se slažem sa tvojim viđenjem situacije, o čemu sam već pisao
 
Svaki put iznova, kada gledam sličan snimak, ne mogu da se otmem utisku kako je bolje ostaviti postojeće "privremeno stanje" iznad tunela Beli potok, umesto povratka Kružnog puta na staro rešenje... Ovako mi, laički doduše, deluje i protočnije i bezbednije. Može li neki komentar/mišljenje ljudi koji rade na projektu, nezvanično naravno?
Kazu da se vraca na staro. Ova trenutna situacija nije dobra za one koji idu izmedju BG i podavalskih sela, a njih ce biti vise od onih koji ce ici starom obilaznicom. Ali svakako je lose ukljucenje od 1000 ruza ka Resniku. Uvek mi je bila frka da presecem obe trake. To mi je nebezbednije nego obicno skretanje levo, jer tu secem samo jednu traku koja mi ide u susret.
Kad bi iskoristili postojece i bivse devijacije, mogli bi da naprave nesto ovako kao na slici, gde se na staru obilaznicu ne bi ukljucivalo levo, vec samo desno. Cak se ni na avalski put ne bi ukljucivalo levo. Jedino od Avale ka Resniku, skretalo bi se levo (obelezio sam crveno) i od Kumodraza ka Avali, sto je i trenutno.

 
Ja ne mogu da verujem da su oni stavili jersy barijere na put ka Rakovici. Pa do kada ce da maltretiraju Resnik. Ovo je moglo biti zavrseno jos oko Nove godine. Onaj bajpas su trebali praviti kod kruznog toka na ulazu u Resnik na taj nacin da onaj slepi krak sto je nekada isao preko recice upravo bude sada u funkciji bajpasa tj. veze obilaznice i kruznog puta. Bilo bi mnogo jednostavnije a Resnicanima mnogo prakticnije
Narode, ne može se na autoput uključivati svako selo. Da se ne vređaju Resničani a i sam sam iz ovog kraja. Resnik ima kružni put i priključak na njega. Sa kružnog puta u neposrednoj blizini Resnika je uključenje na obilaznicu-Avalska petlja, pa gde će bliže. Po pravilima projektovanja, petlja ide na svakih ~10km. Na obilaznici je na ~ 5. Inače ovde je bajpas najekonomičniji jer ne prelazi reku. A jedino Jersy može da opameti Srbe da poštuju postavljenu signalizaciju.
 
Narode, ne može se na autoput uključivati svako selo. Da se ne vređaju Resničani a i sam sam iz ovog kraja. Resnik ima kružni put i priključak na njega. Sa kružnog puta u neposrednoj blizini Resnika je uključenje na obilaznicu-Avalska petlja, pa gde će bliže. Po pravilima projektovanja, petlja ide na svakih ~10km. Na obilaznici je na ~ 5. Inače ovde je bajpas najekonomičniji jer ne prelazi reku. A jedino Jersy može da opameti Srbe da poštuju postavljenu signalizaciju.
+ će puštanjem obilaznice saobraćaj na kružnom jako da prodiše pa će se njime dosta brzo stizati do petlje Avala.
 
Petlja Avala,slabo ili nikako ,tesko da ovo sve moze do 1 juna da bude gotovo.Posle nove godine ,drasticno je opao broj radnika.

Petlja Avala je pri samom kraju i u poslednje vreme je tamo najvidljiviji napredak.
Završili su najvažnije betonske delove na delu (polukrugu), koji je preprojektovanjem zamenio prvobitni nasip.
Dakle, gotov je i "gornji stroj", sad slede "pešačke staze", hidroizolacija, asfalt i bele linije, uz nešto nasipa na rampama.
Iako deluje previše toga, do belih lajni ostalo je od mesec dana (udarnički) do 2 meseca (laganini), zavisno od toga koliko će da se iscimaju.
Još dosta manje vremena trebaće im da ga spoje sa KP skandaloznom trokrakom raskrsnicom, gde bi morao da bude barem KT.
Ko što reče Sander, jedino je upitno EM opremanje tunela, mada mene više brine ovo kopanje na izlaznom portalu, neki kolektor valjda.
Mada cut&cover i vice-versa tuneli se mnogo skromnije opremaju (vidi: Lipak, Železnik, Trbušani) od NATM (Straževica, tuneli na A1, A2, A4).
 
Sad vidim, uslikao sam i tvog drona:

1679332540222.png


1679332569840.png
 
caribrode zaboravio si komentarisati petlju bubanj potok
kako ti se to cini
znaci da bi moglo do 1 juna da se pusti obilaznica
 
Petlja Bubanj potok je skoro cela gotova osim ovog novog nadvožnjaka i njegovog spajanja sa postojećim delovima. Petlja može da se pusti i bez toga.
 
Petlja Avala je pri samom kraju i u poslednje vreme je tamo najvidljiviji napredak.
Završili su najvažnije betonske delove na delu (polukrugu), koji je preprojektovanjem zamenio prvobitni nasip.
Dakle, gotov je i "gornji stroj", sad slede "pešačke staze", hidroizolacija, asfalt i bele linije, uz nešto nasipa na rampama.
Iako deluje previše toga, do belih lajni ostalo je od mesec dana (udarnički) do 2 meseca (laganini), zavisno od toga koliko će da se iscimaju.
Još dosta manje vremena trebaće im da ga spoje sa KP skandaloznom trokrakom raskrsnicom, gde bi morao da bude barem KT.
Ko što reče Sander, jedino je upitno EM opremanje tunela, mada mene više brine ovo kopanje na izlaznom portalu, neki kolektor valjda.
Mada cut&cover i vice-versa tuneli se mnogo skromnije opremaju (vidi: Lipak, Železnik, Trbušani) od NATM (Straževica, tuneli na A1, A2, A4).
Dobro zapažanje. 👍
Opremanje tunela zavisi od njegove dužine. U principu se svi opremaju po istom standardu. Za kraće npr se ne stavljaju ventilatori itd.
Inače na izlaznom portalu se ne dešava ništa neobično mada izgleda da je ogromna denivelacija. I jeste denivelacija, mesto gde se nalazi beli kran, na snimcima, je izdignuto u odnosu na sam izlaz tunela za oko 5-6m. To je visina terena iz prve faze radova kota ploče tunela, pa se sada od krana praktično silazi u tunel. Valjda sam objasnio da razumete 😃.
 
Narode, ne može se na autoput uključivati svako selo. Da se ne vređaju Resničani a i sam sam iz ovog kraja. Resnik ima kružni put i priključak na njega. Sa kružnog puta u neposrednoj blizini Resnika je uključenje na obilaznicu-Avalska petlja, pa gde će bliže. Po pravilima projektovanja, petlja ide na svakih ~10km. Na obilaznici je na ~ 5. Inače ovde je bajpas najekonomičniji jer ne prelazi reku. A jedino Jersy može da opameti Srbe da poštuju postavljenu signalizaciju.
U pravu si, ja nisam ni obratio paznju da je petlja Avala samo 2,3 km od kruznog toka. Novoasfaltirana stara obilaznica je dosta ravnija i pravija i nema nekih objekata i usporavanja do petlje, pa je to oko 2,5 min voznje do petlje i 1,5 min nazad. Bilo bi krajnje neisplativo praviti petlje tako blizu.
Ja sam navikao da tu deonicu pod opterecenjem prelazim i za 15 min, pa mi delovala daleko :)
 
Исприча човек доста тога за деоницу до Панчева, али није речена главна ствар. До ког дела Панчева? Да ли има неко план који је усвојен или се и он у ходу прилагођава?
 
caribrode zaboravio si komentarisati petlju bubanj potok
kako ti se to cini
znaci da bi moglo do 1 juna da se pusti obilaznica

Jesam negde napisao na temi da kilave sa račvom iz pravca Niša dok ne završe spojeve ka i iz Pančeva, trenutno nikom potrebne.
To će svakako završiti i pustiti dosta pre 1. juna, tako da mi nije u fokusu.
Da se opet nadovežem na Sandera, sve osim reinkarniranog pravca obilaznica-grad, sada preko 2 KT.
Ovo je "bolje išta nego ništa" rešenje, nekom direktnom vezom plus petljom u Resniku, ful petljom PB mogli su dodatno da rasterete i nege pravce po gradu.
A samu petlju BP, čak i trenutno nepotrebne pravce ka tunelu, krakove za i iz PA (tamo gde smo čekali da prednapregnu), završiće najkasnije sredinom maja.
 
Petlja Avala je pri samom kraju i u poslednje vreme je tamo najvidljiviji napredak.
Završili su najvažnije betonske delove na delu (polukrugu), koji je preprojektovanjem zamenio prvobitni nasip.
Dakle, gotov je i "gornji stroj", sad slede "pešačke staze", hidroizolacija, asfalt i bele linije, uz nešto nasipa na rampama.
Iako deluje previše toga, do belih lajni ostalo je od mesec dana (udarnički) do 2 meseca (laganini), zavisno od toga koliko će da se iscimaju.
Još dosta manje vremena trebaće im da ga spoje sa KP skandaloznom trokrakom raskrsnicom, gde bi morao da bude barem KT.
Ko što reče Sander, jedino je upitno EM opremanje tunela, mada mene više brine ovo kopanje na izlaznom portalu, neki kolektor valjda.
Mada cut&cover i vice-versa tuneli se mnogo skromnije opremaju (vidi: Lipak, Železnik, Trbušani) od NATM (Straževica, tuneli na A1, A2, A4).
За опремање се узима дужина тунела, тј што је тунел дужи мора имати више система..
На пример Липак и Железник имају исти број система као и Стражевица. Бели Поток неће имати вентилацију јер је краћи од 500м, Трбушани такође немају вентилацију итд..
Мање више ово су неки од система који се инсталирају на дужим тунелима:
Дојава пожара,
Дојаве провале,
Видео надзор (надзорни и детекција инцидената),
Измењива саобраћајна сигнализација,
Вентилација,
Систем управљања хидрантским постројењем,
Бројачи саобраћаја,
Детекција опасних гасова,
Сепаратори уља из кишне канализације,
Беспрекидно напајање, дизел агрегат и УПС,
Трафостаница,
Телекомуникациони репетитори,
Централни систем за управљање..
 
Ako su već štedeli, mogli su da iskoriste ovaj nadvožnjak koji je 200m pre ovog sa 2 KT za vezu kružnog puta i IKEA-e a ovoj što sad prave da bude FULL veza autoputa tj. da se ne ukršta sa kružnim putem nego da bude direktno isključenje. Trenutno se ovaj nadvožnjak ničemu ne služi.

2.jpg


1.jpg
 
Pre nekog vremena kada sam ovde pisao da sam razočaran time što na ovoj petlji nije planirano isključenje za BG neko od forumaša je skočio u odbranu projektanta kako je sve planirano samo sam ja nestrpljiv da se uverim u to...
E sad, napokon, imamo insajdera sa gradilišta koji kaže da to nije sad bilo planirano da se radi nego da je naknadno ubačeno u projekat (možda je neko nekad crtao taj put ali nisu mislili sad da ga rade) ali zato su ovaj nadvožnjak koji ti pominješ planirali i napravili...
Što bi rekli mladi "Ludilo mozga"!!!
Ja bih bio najsrećniji kad bi ovaj što ga nije planirao rekao je*******i ga ljudi... ja zaboravio... šta ću... svakom se desi.
U svakom drugom slučaju bi se to moglo jedino opisati kao DILETANTIZAM.
 
Vrh