Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Vidi, ovo je supstandardno u svakom smislu; ne može skretanje za omanji Beograd da bude najsporednije od svih.

Nama je cilj da se za vožnju između Žarkova i Mirijeva sutra koristi obilaznica, a ovo nam ne pomaže.
 
Znaš na šta sam mislio. E sad, što nekome smeta što neće moći da sa 130 ode ka gradu već će morati da izgubi 2 minuta preko ova dva kružna toka, to je drugi par čarapa.

Nisi uhvatio poentu (bar ne moju)... Ne radi se o 2 minuta razlike, nego o činjenici da ovakvo rešenje, dakle skretanja sa obilaznice ka gradu preko 2 kružna toka sa prekidom AP, prosto nije bezbedno u meri u kojoj je na projektu od stotina miliona evra i desetina godina izgradnje moralo da bude. Zaista se ne smemo zadovoljavati polurešenjima.

Ovo je projekat od prvorazrednog značaja i jedno siromašno društvo nema luksuz da ne potrefi sve IZ PRVE. Tri puta da meri, a kada seče, da seče mudro.

Na žalost, osim nešto malo vremena, ovakvo rešenje će u godinama pred nama uzimati danak i u materijalnoj šteti i daj bože da ostane samo na njoj.
 
Auuuu iznenadio sam se kad videh slike i pročitah vaš tekst.
Ako stvarno naprave dva kružna toka onda je to dno dna 😬.
Isto kao ka završiš tortu pa se onda na nju da izvinite kokakiš. Tu apsolutno mora biti prijoritet isključenja za Beograd bez ikakvog dodatnog priključka , eventualno odvajanje na levo za stari put pre podvožnjaka. Sve mi se čini da će tortu da upropaste ! Ništa od slavlja 😬.
 
Valjda je isto tako bitno da se Kruzni put spoji komercijalnom zonom kod Ikee kao i sa lokalnim putevima prema juznim naseljima Transped, Zuce, Vrcin kako ne bi morao da se koristi autoput. Mogli su da naprave i denivelisanu raskrsnicu, ali mislim da ovim resenjem sa dva kruzna toka daju prednost lokalnom saobracaju jer ce ga ovde i najvise biti.

Ko bude dolazio za Beograd sa severa A1, A3 ide na petlju Dobanovci prema gradu, A2 dobija vezu sa NBG, u oba slucaja je kraci put nego da se iskljucuje neko kod Bubanj Potoka i da se vraca preko brda ka istocnom delu grada. Za putovanje izmedju Zarkova i Mirijeva ne treba da sluzi tranzitna frekventna obilaznica, vec SMT koji je isto tako vazan. To sto je povezanost izmedju nekih delova grada katastrofalna i nepostojeca, ne znaci da Bubanj Potok bogu iza nogu treba da im resava probleme.
 
Neće biti SMT-a do Žarkova, niti do Čukarice, nažalost. Samo do Rakovice. Uopšte nije 'bogu iza nogu' Bubanj potok od petlje Lasta, naprotiv, sasvim je blizu.
 
Projekat Obilaznice je fenomenalan u kakvim uslovima je projektovanje teklo. Detaljni urbanistički plan je iz 1998. Sa pripremnim radovima na projektovanju je početo 10-tak godina pre. Znači da pričamo o nekih 30-tak godina. Mislite da je ideja-realizacija Obilaznice tada i sada ista. Glavni projekat za Sektor 6 je završen 2012, a sve je bilo definisano još 1998. - znači 15 godina pre!

Pogledajte primer Južnog Jadrana. Po prvobitnom projektu je trebao da počne od Ostružnice ka Obrenovcu, u nastavku 4 trake od Sajma koje bi se proširile za zaustavnu i eto autoputa sa logičnim izlazom iz Beograda. Iz ko zna kojih razloga je preusmereno na Surčin sa preskupim mostom preko Save. Da nepričam šta će biti na vezi Surčin-N.Bgd i gužve koja se sprema na kružnom toku u Vojvođanskoj ulici.
A sada se projektuje brza magistrala od Ostružnice do Obrenovca po istoj prvobitnoj trasi autoputa Ostružnica-Umka-Obrenovac. Ko je ovde lud. Projektanti nisu sigurno, veži petlju gde ti gazda kaže. U slučaju Obilaznice, projektantu su bile vezane ruke.
U jednom trenutku bi Srbija počela da plaća penale na nepovučena sredstva iz banaka za izgradnju Obilaznice. Projekti su spakovani na brzinu i krenulo je sa izgradnjom. Eksproprijacija još nije bila zavrešna na Sektoru 6. Šta je država čekala!

Puteve ćemo napraviti ovakve ili onakve. Sigurno će biti bolji nego pre. Možda nećemo moći do garaže ili do prijatelja direktno sa autoputa, ali izabrali smo život u gradu.

Loše u celoj priči je što su domaći izvođači na kraju lanca i sve pare odoše van zemlje.
 
Pogledajte primer Južnog Jadrana. Po prvobitnom projektu je trebao da počne od Ostružnice ka Obrenovcu, u nastavku 4 trake od Sajma koje bi se proširile za zaustavnu i eto autoputa sa logičnim izlazom iz Beograda. Iz ko zna kojih razloga je preusmereno na Surčin sa preskupim mostom preko Save.
...
A sada se projektuje brza magistrala od Ostružnice do Obrenovca po istoj prvobitnoj trasi autoputa Ostružnica-Umka-Obrenovac. Ko je ovde lud. Projektanti nisu sigurno, veži petlju gde ti gazda kaže.
To treba ponavljati, jer ovde ljudi pamte kao zlatne ribice.
Niko ne spori da je lepo što se radi od blokova do Obrenovaca, ali toliko prioritetnijih stvari postoji koje su mogle da budu urađene za te, ne male, pare.
Inače, nije da su i projektanti bbez krivice. Ovakve petlje su komedija.
Pogledajte koridor X kako je rađen, sa neuporedivo manje tehnike i para.

Loše u celoj priči je što su domaći izvođači na kraju lanca i sve pare odoše van zemlje.
"Loše" je blaga reč, ja bi rekao "nacionalna izdaja".
Zemlja koja je gradila puteve, mostove, brane i pruge po čitavom svetu je dozvolila da joj drugi grade na sopstvenoj teritoriji.
 
@Pendolino ako misliš na “koridor x” pod autoput bratstva i jedinstva, sve više mislim da je urađen na vrlo jeftin i nekvalitetan način pošto nije uzimao u obzir potrebe širenja kapaciteta. Tako da sada imamo autoput kroz grad koji je praktično nemoguće širiti, petlje koje su jako male, onaj ludački uspon kod Bubanj Potoka itd.
 
Moguće je indirektno širenje kroz grad jer su planom Unutrašnjeg Magistralnog Prstena još po 2 trake trebale biti praktično proširenje autoputa kroz grad negde od onih solitera kod Šumica pa paraleno autoputem do Autokomande, a onda odliv jednog dela saobraćaja sa autoputa tunelom Topčider ka mostu na Adi. To bi rasteretilo bar 10-20% gužvi u gradu, bila je dobra ideja i imala je mesta za proširenje ali je projekat stopiran kad je SNS došao na vlast i prebacio pare na suludi privatni Beograd na Vodi. Sad kako se Bg na Vodi završava, polako se možda otvaraju ti projekti protiv gužve poput navedenog UMPa i SMTa, doduše nešto izmenjene trase prioriteta spoja mosta na Adi sa Rakovicom umesto navedenim ka tunelu i pored autoputa. Nažalost i obećani nastavak SMTa od Trošarine ka Lasti na autoputu je posle završetka parčeta do Trošarinw pre par godina, stao. Bez ove dve stvari, autoput će još godinama kroz grad biti u kolapsu pola dana.
 
Savršen dan za vožnju bajsem :).

1679238470190.png

Sa prilaza nadvožnjaku prema Resniku su uklonjene barijere sa strane Rakovice.

1679238497071.png

Sam nadvožnjak deluje završeno, osim par segmenata ograde i signalizacije. Ne znam da li je predviđena i rasveta.

1679238531936.png

Deo od tunela Straževica do novog bajpasa prema KP je sveže asfaltiran, obeležen i deluje skoro spreman za puštanje saobraćaja.

1679238517758.png

I sa druge strane, prema novom bajpasu.

1679238564107.png

Oko novog bajpasa se poravnava teren.

1679238586514.png

Sam bajpas deluje prilično usko, nova crna tačka u najavi.

1679238619100.png

Rampa za buduće isključenje sa Obilaznice ka Avali.

1679238655220.png

Radi se vredno i nedeljom popodne :).

1679238669642.png

Lepo će izgledati nova petlja.

1679238722963.png

Krak za isključenje iz pravca Niša.

1679238696101.png

180° panorama.

1679238753642.png

Sveže asfaltirani prilazi iz pravca Miljakovca 3 prema novom nadvožnjaku (između Resnika i Petlje Avala).

1679238770571.png

Na desno, put koji se nekada spajao sa kružnim tokom na ulasku u Resnik, sada je slepa ulica.
 
@Pendolino ako misliš na “koridor x” pod autoput bratstva i jedinstva, sve više mislim da je urađen na vrlo jeftin i nekvalitetan način pošto nije uzimao u obzir potrebe širenja kapaciteta. Tako da sada imamo autoput kroz grad koji je praktično nemoguće širiti, petlje koje su jako male, onaj ludački uspon kod Bubanj Potoka itd.
Projektovan je pre 50 godina, građen u etapama.
Deo kroz grad je zasebna priča. Van toga je manje više ok. Ima naravno mana, od kojih jeste najveća ta 3 brda sa usponima neprimerenim za autoput. Petlja Batočina je dobra, ali sada sakata zbog dograđenih objekata. Pojate je katastrofa, videćemo kako će da je sad reše.
Ima još, npr. loši mostovi kod V. Plane, zona sa dve trake kod Aleksinca i tako.
Ali generalno, put radi, uz redovne opravke.

Što se tiče kapaciteta, pre 50 godina na X bilo maksimalno četrdesetak hiljada vozila dnevno. Sad ima dana sa preko 100.
Tako i ova Obilaznica. Projetovana je 2x(1+1), sad je završavaju kao 2x(2+1) a niko, sem nas ovde, ne razmišlja o potencijalnom i vrlo mogućem proširenju.
 
За полетак да видимо хоће ли све бити готово до 15.јуна? То је нешто мање од 3 месеца, урадити се може са довољним бројем људи и механизације. Има још доста бетонских радова на петљи Авала и овом несретном скретању ка БГу. Свакако би било добро пре летње сезоне да се отвори!
 
Savršen dan za vožnju bajsem :).

Pogledajte prilog 156567
Sa prilaza nadvožnjaku prema Resniku su uklonjene barijere sa strane Rakovice.

Pogledajte prilog 156568
Sam nadvožnjak deluje završeno, osim par segmenata ograde i signalizacije. Ne znam da li je predviđena i rasveta.

Pogledajte prilog 156570
Deo od tunela Straževica do novog bajpasa prema KP je sveže asfaltiran, obeležen i deluje skoro spreman za puštanje saobraćaja.

Pogledajte prilog 156569
I sa druge strane, prema novom bajpasu.

Pogledajte prilog 156571
Oko novog bajpasa se poravnava teren.

Pogledajte prilog 156572
Sam bajpas deluje prilično usko, nova crna tačka u najavi.

Pogledajte prilog 156573
Rampa za buduće isključenje sa Obilaznice ka Avali.

Pogledajte prilog 156574
Radi se vredno i nedeljom popodne :).

Pogledajte prilog 156575
Lepo će izgledati nova petlja.

Pogledajte prilog 156577
Krak za isključenje iz pravca Niša.

Pogledajte prilog 156576
180° panorama.

Pogledajte prilog 156578
Sveže asfaltirani prilazi iz pravca Miljakovca 3 prema novom nadvožnjaku (između Resnika i Petlje Avala).

Pogledajte prilog 156579
Na desno, put koji se nekada spajao sa kružnim tokom na ulasku u Resnik, sada je slepa ulica.
Na nadvožnjaku nije predviđena rasveta kao ni na celom kružnom putu.
Što se tiče dajpasa, ne bi trebao da bude crna tačka, jer će se samo preusmeriti saobraćaj sa Obilaznice na kružni put ka Resniku. Ka nadvožnjaku je već postavljen NewJersy, betonska barijera, vidi se na slici, a to je jedino skretanje koje bi neko mogao da koristi. Samo treba poštovati ograničenje, ipak su radovi u toku.
 
За полетак да видимо хоће ли све бити готово до 15.јуна? То је нешто мање од 3 месеца, урадити се може са довољним бројем људи и механизације. Има још доста бетонских радова на петљи Авала и овом несретном скретању ка БГу. Свакако би било добро пре летње сезоне да се отвори!
Za funkcionalnost glavnog pravca obilaznice, jedini problem je opremanje tunela Beli potok. Sve ostalo se ne dovodi u pitanje.
Krak na Bubanj potoku - odvajanje za Beograd naravno da neće stići, početo je pre dva meseca, a i nije bilo u planu i ugovoru.
 
Moguće je indirektno širenje kroz grad jer su planom Unutrašnjeg Magistralnog Prstena još po 2 trake trebale biti praktično proširenje autoputa kroz grad negde od onih solitera kod Šumica pa paraleno autoputem do Autokomande, a onda odliv jednog dela saobraćaja sa autoputa tunelom Topčider ka mostu na Adi. To bi rasteretilo bar 10-20% gužvi u gradu, bila je dobra ideja i imala je mesta za proširenje ali je projekat stopiran kad je SNS došao na vlast i prebacio pare na suludi privatni Beograd na Vodi. Sad kako se Bg na Vodi završava, polako se možda otvaraju ti projekti protiv gužve poput navedenog UMPa i SMTa, doduše nešto izmenjene trase prioriteta spoja mosta na Adi sa Rakovicom umesto navedenim ka tunelu i pored autoputa. Nažalost i obećani nastavak SMTa od Trošarine ka Lasti na autoputu je posle završetka parčeta do Trošarinw pre par godina, stao. Bez ove dve stvari, autoput će još godinama kroz grad biti u kolapsu pola dana.
Ne tako davno pre 5-6 godina sam bio angažovan na projektu UMPP-u od Šumica do Bogoslovije. Po mom mišljenju UMP = "nemoguća misija". Potrebno je srušiti dobar deo navedene trase. Ko će platiti eksproprijaciju i raseljavanje, Nema tih para.
Što ti reče, šta je sa delom SMT-a od Trošarine do makar lakat krivine kod Braće Jerkovića. Imaju dve kuće na otvorenoj trasi, parcele već pocepane a povezao bi 2+2 trake.
 
Za funkcionalnost glavnog pravca obilaznice, jedini problem je opremanje tunela Beli potok. Sve ostalo se ne dovodi u pitanje.
Krak na Bubanj potoku - odvajanje za Beograd naravno da neće stići, početo je pre dva meseca, a i nije bilo u planu i ugovoru.
Благодарим, колико времена треба претпостављам за електромашинско опремање тунела од 360м?
 
Ne tako davno pre 5-6 godina sam bio angažovan na projektu UMPP-u od Šumica do Bogoslovije. Po mom mišljenju UMP = "nemoguća misija". Potrebno je srušiti dobar deo navedene trase. Ko će platiti eksproprijaciju i raseljavanje, Nema tih para.
Što ti reče, šta je sa delom SMT-a od Trošarine do makar lakat krivine kod Braće Jerkovića. Imaju dve kuće na otvorenoj trasi, parcele već pocepane a povezao bi 2+2 trake.
Pošto je ova Obilaznica treći prsten oko Bga, a UMP trebao biti prvi, SMT drugi, pomenuo sam deo UMPa vezan za autoput, a to je negde od nivoa Šumica do Autokomande, tu nema puno eksproprijacije i taj deo plus tunel Topčider mogu se odrade. Eksproprijacija tu je na nivou sad ove na NBg-Surčin 500m pre kružnog toka, tamo može, ovde ne može 10 godina. Za ostali deo od Šumica do Novog groblja ka Pančevcu se slažem da je gusto naseljeno za eksproprijaciju, al brate plaćamo 200 godina ovde poreze, a one njive na NBg se izgradile u skupe bulevare, a ovde je problem ako jedna nova ulica treba se plati, proširi u po 2-3 trake, a nisu zgrade pa da ne može već većim delom poluudžerice. Dakle nije nemoguće, a oko cene, skupoće, mora se uzeti u obzir da taj kraj mnogo duže plaća poreze pa nije problem onda i ako skuplje košta jer su za infrastrukturu već platili više nego mnogi drugi novi krajevi
 
Ja ne mogu da verujem da su oni stavili jersy barijere na put ka Rakovici. Pa do kada ce da maltretiraju Resnik. Ovo je moglo biti zavrseno jos oko Nove godine. Onaj bajpas su trebali praviti kod kruznog toka na ulazu u Resnik na taj nacin da onaj slepi krak sto je nekada isao preko recice upravo bude sada u funkciji bajpasa tj. veze obilaznice i kruznog puta. Bilo bi mnogo jednostavnije a Resnicanima mnogo prakticnije
 
Vrh