Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

relja":eig73sko je napisao(la):
Pitanje: šta se dešava sa neiskrišćenim iznosom na nepresonalizovanoj karti, kada ta karta istekne?
Da li postoji mogućnost da se iznos prebaci na drugu nepersonalizovanu kartu?
Zar plastična nepersonalizovana prestaje da važi? Ja sam shvatio da samo papirne više ne važe.

Poslato sa telefona
 
Hvala Gošo, vredi proveriti.

@Astrodule:
nisam bio precizan - svaka pojedinačna nepersonalizovana ima rok upotrebe, to nema veze sa izmenom tarifnog sistema od 1. februara.

Ja imam nepersonalizovanu koju retko koristim, imam par stotina dinara na njoj, a rok upotrebe joj ističe u februaru.
Rok upotrebe može da se očita na nekim uplatnim mestima, ne na svim, a koliko se sećam, odštampan je i na računu za dopunu.

Zanima me da li da ispucam taj kredit do kraja, odnosno da li to može da se prebaci na drugu, novu nepresonalizovanu karticu?
 
Nisam mogao da verujem kad sam procitao za dnevne karte, kako im pise na sajtu
"Karte važe 24h, 72h odnosno 120h i to od momenta kada se dopune na kiosku''
Ovaj idiotizam nisam video nigde u evropi, a posetio sam dosta gradova i uvek koristim gradski prevoz.
Karta treba da pocne da vazi od vremena validiranja a ne od vremena kupovine na kiosku, sta ako odlucim da je sutra iskoristim?
I jos veci lopovlik je cena papirnate od 40 din tako da dnevna nije 280din nego 320din. Ajde mozda bih i progutao ovakav sistem
ali da na svakoj stanici ima automat za karte, da su autobusi redovni, da imamo metro.....
Ovo meni sve lici na legitimnu pljacku naroda a pruzanje usluga nula.
 
Cek, moras da platis 40 dinara dodatno, nije uracunato u cenu(
 
Možda je ovo off ali bi trebalo da se zakonom zabrani prikazivanje cene bez neizbežnih troškova. Slučaj BusPlusove kartonske karte ne bi bio jedini. Neki pružaoci telekomunikacionih usluga uslovljavaju da se za plaćanje obaveza prema njima moraju koristiti institucije platnog prometa koje za svoje usluge uzimaju proviziju. Isti slučaj su i turističke agencije koje često izuzimaju troškove aerodromskih taksi iz cene usluga.
 
relja":22501fuc je napisao(la):
Hvala Gošo, vredi proveriti.

@Astrodule:
nisam bio precizan - svaka pojedinačna nepersonalizovana ima rok upotrebe, to nema veze sa izmenom tarifnog sistema od 1. februara.

Ja imam nepersonalizovanu koju retko koristim, imam par stotina dinara na njoj, a rok upotrebe joj ističe u februaru.
Rok upotrebe može da se očita na nekim uplatnim mestima, ne na svim, a koliko se sećam, odštampan je i na računu za dopunu.

Zanima me da li da ispucam taj kredit do kraja, odnosno da li to može da se prebaci na drugu, novu nepresonalizovanu karticu?
Ja sam imao papirnu kojoj je istekao rok a bilo je para na njoj. Posle isteka mogla je da se validira, ali nije mogla da se dopuni. Tako da kada je su podigli pdv, propala mi je jedna vožnja zbog 3 dinara. Možda je moglo da se reklamira al me mrzelo da se cimam za 70 i kusur dinara.
 
marrecar":1de7n25w je napisao(la):
Ovde nije problem Apeks i Busplus, ili barem nije glavni problem. Sa tim neispunjenim obecanjima sistem moze da zivi, mogu i putnici. Cak stavise, Apeks nema veze sa nekim od tih stvari, kao sto si displeji, koje Direkcija treba da postavlja. Apeks nema veze sa cenom, vrstama karata i ostalim. Oni su tu kao posrednik, Direkcija sve odredjuje, a da bude jos zalosnije, GSP mesa tu prste iako nemaju nikakvog prava.

Nebitno ko je problem i ko je nadležan! Apeks ili Direkcija, poenta je da Grad ništa nije uradio da zaštiti svoje građane, a zna da ih sankcioniše - a da ne pričamo o tome koliko je puta za ove 3 godine poskupila karta.


marrecar":1de7n25w je napisao(la):
Sa tim neispunjenim obecanjima sistem moze da zivi, mogu i putnici.

Pa mogu i da žive ako poneki putnik ne plati kartu, ali se trude da to spreče.
 
Видео данас нови систем, ово је по мени боље од претходног, када се принесе неперсонализована стартује се класична временска карта.
Када се притисне дугме Временска карта добију се опције за 1, 3 и 5 дана.
 
PROTEST Oko sto građana traži ukidanje Bus plus sistema naplate i Komunalne policije

M.T. i M.M.M. | 01. 02. 2015. - 15:25h izmena vesti 17:07h | Foto: Đ. Kojadinović | Komentara: 0
Više od 100 građana okupilo se ispred Skupštine grada Beograda kako bi protestovali protiv sistema naplate u gradskom prevozu. Oko 20 građana pre toga protestovalo je ispred sedišta Komunalne policije, zahtevajući ukidanje ove službe.

567976_bus-plus-protest-foto-djordje-kojadinovic-3_ff.jpg


Građani koji su se okupili kako bi protestvovali protiv Bus plus sistema, takođe zahtevaju i da se ukine i Komunalna policija.


Učesnici protesta drže i transparente "Bus plus dole što pre" ispisane na srpskom i na engleskom jeziku, dok skup obezbeđuje više od 50 pripadnika policije.

U udruženju "Bus jednako" smatraju da može da se pronađe model samoodrživog javnog prevoza.

- Kada bi svaki poslodavac uplaćivao mesečno 2.400 dinara garantujemo da bi javni prevoz mogao da bude besplatan za putnike. Bus plus je simbol svega negativnog u ovoj državi, netransparentnog i sumnjivog. Gradski prevoz je javno dobro i zato ne želimo da ga neko zloupotrebljava - kaže Predrag Stanić iz ovog udruženja.

567974_bus-plus-protest-foto-djordje-kojadinovic-1_f.jpg


Pripadnici Anarhosindikalističke inicijative protestovali su danas ispred sedišta Komunalne policije u Makenzijevoj ulici, tražeći ukidanje ove službe.

Oko 20 pripadnika pokreta i građana okupilo se danas u 14 sati ispred sedišta Komunalne policije kako bi izrazili nezadovoljstvo i protest.

567977_bus-plus-protest-foto-djordje-kojadinovic-4_f.jpg


Povod je tortura. Komunalni policajci zaista muče građane. Nećemo da nas muče. Oni nisu u službi građana kako je po zakonu trebalo da bude njihovo zaduženje - rekao je sekretar Anarhosindikalističke inicijative, koji nije želeo da imenom i prezimenom zastupa interese grupe, jer "protestuju zajedno te nema izdvajanja".

Protest je obezbeđivalo oko 20 pripadnika policijske brigade.

Građani i anarhosindikalisti nosili su zastave i transparente sa natpisom "Komunalci, vi ste kriminalci".

Organizatori su najavili da je ovo prva u nizu akcija usmerena protiv postojanja Komunalne policije i ističu da će se protesti nastaviti.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/531181 ... ma-naplate



dsc04480.jpg
 
Ovlašćenja komunalnih REDARA u Hrvatskoj:

Komunalni redar može: 1) rješenjem narediti fizičkim i pravnim osobama radnje u svrhu održavanja komunalnog reda; 2) predložiti izdavanje prekršajnog naloga; 3) naplatiti novčanu kaznu na mjestu počinjenja prekršaja od počinitelja. U slučaju kada se komunalnom redaru u obavljanju njegovih poslova pruži otpor, komunalni redar MOŽE ZATRAŽITI POMOĆ OVLAŠTENE SLUŽBENE OSOBE MINISTARSTVA UNUTARNJIH POSLOVA.

Ovlašćenja komunalnih POLICAJACA u Srbiji:

1) upozorenje; 2) usmeno naređenje; 3) provera identiteta; 4) dovođenje; 5) pregledanje lica i predmeta; 6) privremeno oduzimanje predmeta; 7) video nadzor; 8) UPOTREBA SREDSTAVA PRINUDE, I TO FIZIČKE SNAGE, SLUŽBENE PALICE I SREDSTAVA ZA VEZIVANJE.
 
Jos jedan zakon koji ce na popravni ako primjete cike iz brisela
 
"Anarhosindikalosticka inicijativa" ???

Interesantna inicijativa.
Suplja prazna i na prvo pogled 'idiotska' (izvorno znacenje te reci).
Naravno, iz zahteva se vidi totalno suplja prica.

Iz "Bus jednako"
navode misljenje da kada bi svaki poslodavac uplacivao... (bla, bla, bla)!
Pa nemoze i nece svaki poslodavac uplacivati, niti treba!!!
Odredjene firme zbog potreba obavljanja posla imaju sopstveni prevoz za radnike, pa bi bilo suludo da oni placaju za ono sto njihovi radnici ne koriste, osim u delu gde vec i jedni i drugi placaju kroz budzetsko finansiranje.
Gradski prevoz 'nije' javno dobro, to je jeftin populizam.
Stalno se potura ta prica o 'pravu' na prevoz, nemanju alternativa i slicno.
Pa sta cemo onda sa grejanjem gospodo???
Za stan od 50m2 se na ime grejanja BGD elektranama mesecno izdvaja skoro 50€ , zar ne?
Nije malo, na nase prihode, pa mozemo onda tako dalje, na vodu, pa na struju (...)???
I niko ne komentarise sto se najavljuje uvodjenje wifi interneta u jos vozila, sto je direktan trosak, bez ikakve koristi za funkcionisanje javnog prevoza, kvalitet odrzavanja ili kvalitet usluge?
Dalje, Apeks i garnituru koja ga je uvela kritikujem od same najave njihovog uvodjenja, ali ova grupica ne protestuje zbog njihovog direktnog parazitiranja na sistemu javnog prevoza pod izgovorom naplate usluge i kontrole putnika koju ne obavljaju. Ovde se protestuje protiv same 'kontrole'.
"Sta oni mene kontrolisu, ma sad cu ja njima...."

Tako je rezonovala i ona zena 'bez licne karte'.
je*******iga, precenila se. Pravila se blesava, vecinom ta prica prolazi.
Ovaj put se 'preigrala', naisla na 'vecu budalu' :D
I sta sad?
Bahati putnici, bahati kontrolori, bahati komunalci, bahati vozaci, bahata vlast(...) = bahato drustvo!
Mi smo ga takvim napravili. Ko nam je kriv, neko drugi? Nametnuli nam iz EU? Rusi nam krivi? Siptarski teroristi?
Ne, sami smo do ovoga doveli.

Da se osvrnem i na komunalnu policiju.
Ispade da je najbolje kada ta gradska sluzba nista ne radi jer upravo tada je najmanje kritika na njeno postojanje. ;)
Kada nesto 'raduckaju' odmah se dize 'kuka i motika' na njihovo postojanje.
E pa meni upravo smeta sto ne rade. Sto se i pored njihovog postojanja, prodaje po ulici, pored pijaca, lomi po parkovima, po autobusima, sto se svercuje u prevozu, sto se tolerise stvaranje divljih nehigijenskih naselja...
Po meni oni treba da postoje, ali treba da rade, treba da opravdaju svoje postojanje time sto ce sprecavati komunalni haos i kroz svoje delovanje omoguciti ustede budzetu grada, a ne biti dodatni trosak!

I za kraj, najbitnije!!!
Vlast!!!
Najgori igrac na svim nivoima za kraj. Riba od glave smrdi. Ovoj, kao ni prethodnim vlastima ne odgovara da se stanje popravi. Jer da bi se popravilo, ceo sistem treba da se menja!!!
A vlast, ali ni oni koji su opozicija ovoj vlasti nece uciniti nista da ovakav sistem promene. Jer samo u ovakvom pokvarenom sistemu oni mogu i umeju da funkcionisu.
Zapamtite to! Jer samo u ovakvom trulom sistemu mogu da manipulisu sa masama i vladaju na osnovu praznih obecanja poput 1000€ svakom punoletnom gradjaninu, na osnovu jednog (1) jedinog prototipa autobusa, samo u takvom sistemu su penzioneri presrecni sto im ostadose 'besplatne' karte i zaboravise 'protivzakonito' smanjenje penzija!!!
Samo u takvom sistemu gradjanin se bori da se i dalje svercuje, a ne bori se protiv toga sto je zvanicna najniza cena rada celih 0,9EUR/h !!!

Jednoga dana mi gradjani cemo shvatiti, da nas bes i isfrustriranost kanalisrmo na pogresne i marginalne stvari, ali bojim se da ce nam biti kasno.
 
Moram da priznam da mi nisu baš najjasniji neki stavovi.
Recimo zašto je jako mnogo ljudi stalo u odbranu nekoga ko ne plaća kartu? Ako neko ne plati kartu, a u vozilu se nađe komunalna policija, koja ima pravo da ga identifikuje, i da ako to odbije da ga sprovede u stanicu, ja ne vidim gde je tu greška.
Pa da li ste nekada u Berlinu, ili Cirihu prisustvovali situaciji kada neko nema kartu? Video sam i to, kontrolori javljaju radio vezom policiji da ih čeka (već na sledećoj stanici). Pa oni preuzimaju identifikaciju. Da li su to bili komunalni ili pravi policajci nisam baš zagledao.
Neko je poredio cene prevoza u Beogradu i drugim gradovima i došao do genijalnog predloga da u odnosu na broj linija i komfor to ne sme da košta više od 35 din. Takvo poređenje je zapravo potpuno naopako - i Sofija i Bukurešt (ne videh da li je posle bilo još gradova), baš zato što imaju metro, i veću mrežu tramvaja ili trolejbusa, zapravo imaju manji trošak prevoza po putniku nego Beograd koji ima 12 linija tramvaja i svega 9 trolejbuskih, a sav ostali saobraćaj mu se zasniva na autobusima i to još većinom naše proizvodnje sa zastarelom tehnologijom i lošim održavanjem, tako da "gutaju" naftu.
E sad razumem da su ljudi u problemima, da su plate male, ali nije rešenje podržavati šverc u gradskom prevozu i time ionako lošu uslugu urušavati još više. Nije GSP krivac za male plate, kriv je za mnogo štošta drugo, ali za to nije. Problem male plate se rešava pritiskom i protestovanjem na nekim drugim mestima, a ne drečanjem oko cene karte GSP-a.
Kad se setim, mi u Novom Sadu smo najnormalnije prihvatili da se u autobus ulazi na prednja vrata, svi su se relativno brzo navikli, napravi se lepo red na ulazu i stvar ide brzo. Zašto je čak i to bio problem u Beogradu? A to je alternativa ovoj naknadnoj proveri sa komunalnom policijom. Ne kažem da i kod nas nema švercovanja, ima i uvek ga je bilo, ali je pretpostavljam manje izraženo. Po nekim stavovima ovde ispada da je švercovanje u prevozu prosto prihvatljiva stvar zbog opšte situacije - e pa nije, prevoz, pa i najgori, neko mora da plati, ako neko ne može - grad treba da ima neki mehanizam da se obezbede posebne karte, pa u tom slučaju plaća neko drugi, ali da se prevoz ne plati je prosto besmisleno. A onda se traži neka dobra usluga, ma kako da ne, pa pođite samo od sebe, da li bi ikome radili neki ozbiljan posao za džabe.
 
Pitali ste:

- Rok važenja nepersonalizovanih i personalizovanih kartica produžen je sa 2 god na 4, tako da nema brige.
- Ukoliko na kartici ima sredstava a ona se ošteti ili još ističe rok, u Beograđanki na odeljenju reklamacija postojeći kredit u postupnosti može da se prenese na drugu-novu BusPlus karticu.
(Informacije dobijene od kol-centra BusPlus-a, a sve ovo piše na zvaničnom sajtu.)

Recimo zašto je jako mnogo ljudi stalo u odbranu nekoga ko ne plaća kartu?
- Zato što su cene same po sebi previsoke.
- Zato što su previsoke za pruženu uslugu.
- Zato što je najjeftinija karta poskupela preko 60% za 3 godine.
- Zato što čak nezaposleni moraju da plaćaju (skupu) mesečnu kartu, što nije simbolični godišnji iznos kao za penzionere.
- Zato što DJP/GSP po svaku cenu žele da primoraju firme da direktno kupuju karte od BusPlus-a, što je protivno zakonu.
- Zato što su konsekvence neplaćanja karte veoma velike (prekršajna prijava, nemogućnost vađenja LK, vozačke dozvole, itd, što nije u skladu sa Ustavom, oko čega je pokrenut spor).
- I zato što ovo nisu svi razlozi!

Zar nije dovoljno? Za sada odbijam da plaćam kao deo građanskog bunta objšanjenog na mnogo strana ove teme, vozim se jednom sedmično ne više od 4-5 stanica, nova karta od 90min mi ne odgovara, i ako vidim komunalnog policajca u vozilu, sam ću izaći (jer tada nema izvlačenja). Ako ga nema, sve će biti laganica. :kk:
 
Koliko je jutros malo nedostajalo da kontrolor popije batine... Nisam juce imao gde da uplatim markicu, jutros sam na dva kioska pokusao, ali je sistem navodno pao, naravno kad sam se pojavio sa 2000 kod vozaca, ukratko me odje*******ao, a sem toga u novcaniku 50 dinara, znaci katastrofa. Krenem da objasnjavam kontroloru, on kao to nije izgovor, bla bla, ja reko dobro izacicu i izlazim ja on za mnom, tu dremaju komunalci u kolima, a jedan od njih stoji napolju i cita novine, krene kontrolor da ga smara, isprica mu pricu da sam bio bahat i da sam pravio probleme?! Prilazi komunalac i trazi mi dokumente, naravno ne zelim da mu ih pokazem dok mi ne kaze razlog, krene sa pricom, ja imam pravo, bla bla, i krene da mi prica kako sam bahato kontrolora odje*******ao, kako sam hteo da se vozim bez karte, kako sam pretio da cu ga napasti i jos sto cuda.
Ja njemu objasnim, zasto i kako se vozim bez karta, pokazem mu racune da imam za svaki mesec prethodni, i kazem da sam hteo da pravim probleme sto bi dobrovoljno izlazio, on kao dobro sve to, al kao sto si pretio. U to se kontrolor udaljio, da ne kazem pobegao, i realno ga pitam da sam hteo da ga napadnem sto bi mu prvo rekao da cu napasti. Kako se ovaj udaljio, komunalac menja plocu i kao ajde bezi svojim putem, smaraju nas da stitimo ove smradove, krene baja da se izvinjava, kao je*******i ga moramo to da radimo. E sad me mrzelo da cekam da kontrola obrne krug, cisto da mu objasnim kako izgleda kad pravim probleme i sad namerno necu da uplatim za ovaj mesec, i zaista se nadam da ce mi naici neki raspolozen da pravi ovakve price i po mogucnosti komunalac koji oce da me hapsi, vise mi je pun k. terora i izivljavanja po narodu, pa kud puklo da puklo. Drago mi je sto komunalci nisu svi frustrirani debili, ima neke nade i za njih.
 
owim":3euzwc0o je napisao(la):
- Zato što su cene same po sebi previsoke.
- Zato što su previsoke za pruženu uslugu.
- Zato što je najjeftinija karta poskupela preko 60% za 3 godine.
- Zato što čak nezaposleni moraju da plaćaju (skupu) mesečnu kartu, što nije simbolični godišnji iznos kao za penzionere.
- Zato što DJP/GSP po svaku cenu žele da primoraju firme da direktno kupuju karte od BusPlus-a, što je protivno zakonu.
- Zato što su konsekvence neplaćanja karte veoma velike (prekršajna prijava, nemogućnost vađenja LK, vozačke dozvole, itd, što nije u skladu sa Ustavom, oko čega je pokrenut spor).
- I zato što ovo nisu svi razlozi!

Zar nije dovoljno? Za sada odbijam da plaćam kao deo građanskog bunta objšanjenog na mnogo strana ove teme, vozim se jednom sedmično ne više od 4-5 stanica, nova karta od 90min mi ne odgovara, i ako vidim komunalnog policajca u vozilu, sam ću izaći (jer tada nema izvlačenja). Ako ga nema, sve će biti laganica. :kk:

Pa kao što rekoh ranije, većinu ovih stvari ne rešava GSP (subvenciju nezaposlenima, konsekvence i sl.), nego ipak neka malo druga institucija/viša instanca. Od GSP-a se jedino može tražiti da recimo bolje održava vozila (ako su uopšte u stanju), da uvede "karte za kratke vožnje" (ima ih u dosta većih gradova po Evropi - važe za 3-5 stanica i obično im je cena oko 40% redovne prevozne karte). Građanski bunt da, ali na koga je usmeren - na GSP je besmislen. Ako se cene smanje, ili švercovanje "aminuje" - šta onda - bunt prestaje? Jer sve ostalo je "med i mleko"? Daj narodu da može da se šverca i sve je oprošteno. Ponašanje koje je dovelo do takve usluge i cena je "oprošteno" samo jer su cene smanjene?
E jak bunt onda.
A da se stvari postave malo drugačije, ajde da se insistira da SVI plaćaju kartu, pa da grad OBAVEZNO RADI ono što mora (obezbedi prevoz socijalno ugroženima), pa da GSP na osnovu procene povećane naplate OBAVEZNO URADI PROCENU normalnije tarife koji odgovaraju većem broju građana, ali koji če to OBAVEZNO platiti. Pa da ne budu oni koji plaćaju ovce za namirivanje štete koju prave oni drugi.
Ovo zamajavanje "ma nek se švercaju" je malterisanje raspadnutog sistema vrednosti.
 
Tukao bi kontrolora... komunalci mu se izvinjavaju.... a mi svi veverice...
 
Javni prevoz je civilizacijski napredak i jedan od vaznih preduslova za zivot u gradu. Studenti, djaci, penzoneri, nezaposleni, socijalno ugrozeni nemaju mogucnost izbora, automobil ili javni prevoz, jer je prevoz jedina opcija za mnoge zbog finansijskih troskova pre svega. Posto nemamo izbora da li cemo sedlati konje kao u srednjem veku i jahati, nemogucnost kretanja na drugi nacin je direktno ugrozavanje ljudskih prava. Znamo da je automobil danas skupa stvar, porezi, registracije, atesti, odrzavanje, gorivo, parking, tu opciju prevoza mnogi ne mogu da priuste. Ako javni prevoz postane statusni simbol, kao i automobil, to dovodi do bunta, jer se ne ostavlja ljudima drugo resenje. Nema bicikala jer nema infrastrukure za to. Nema konja, nema ni haskija da vuku sanke. Zasto bi neko odlucio da vise koristii automobil i placao 50% akcizu na benzin i jos kroz porez 75% za prevoz koji ne koristi, a i ako mu zatreba, nece moci nista ako jos ne plati.

Ako je vec prevoz statusni simbol, neka se prekine sa izdvajanjem iz budzeta za finansiranje istog. Zasto se finansira sa 75% postojanje takvog sistema, da li mi to placamo neki solidarni porez za plate 2000 viska zaposlenih tamo? Deluks socijalna pomoc, da bi tamo neki imali plate? Bezobrazluk je da nezaposleni placaju zbog necijih plata, istih koji bi takodje bili nezaposleni da nije prisile i iznude, jer ako ne plate, bice hapseni, kaznjavani, uskracivani od Ustavom garantovanih prava (LK, vozacka dozvola, sudski procesi). Isto sve se moze reci za celi javni sektor, kroz PDV, sve namete, cene grejanja, placamo da bi podobni imali za plate i zivot.

Odmah se neki sindikati zale sto ne mogu da funkcionisu, ako im se ne baci jos para u njihov bunar. Da li se isto tako zali i 14.000 penzionera sa primanjima ispod 25.000 koji su se pondali da ce se voziti jeftinije i bili prevareni od strane clanova Gradskog veca Jasmine Milosevic, gradonacelika i ostalih. Nemaju kome ni kako da se zale, dok sindikalni paraziti odmah skacu i prete obustavama rada ako im se ne ispune zahtevi.

Treba se boriti svim silama za pristupacan javni prevoz jer je to preduslov za napredak, neko ce ici bez problema u skolu, na posao, traziti novi posao, ici kod lekara ili do narodne kuhinje. Milionski grad bez mogucnosti prevoza je veoma lose mesto za zivot.
 
miki_ns":1uwpllrk je napisao(la):
owim":1uwpllrk je napisao(la):
- Zato što su cene same po sebi previsoke.
- Zato što su previsoke za pruženu uslugu.
- Zato što je najjeftinija karta poskupela preko 60% za 3 godine.
- Zato što čak nezaposleni moraju da plaćaju (skupu) mesečnu kartu, što nije simbolični godišnji iznos kao za penzionere.
- Zato što DJP/GSP po svaku cenu žele da primoraju firme da direktno kupuju karte od BusPlus-a, što je protivno zakonu.
- Zato što su konsekvence neplaćanja karte veoma velike (prekršajna prijava, nemogućnost vađenja LK, vozačke dozvole, itd, što nije u skladu sa Ustavom, oko čega je pokrenut spor).
- I zato što ovo nisu svi razlozi!

Zar nije dovoljno? Za sada odbijam da plaćam kao deo građanskog bunta objšanjenog na mnogo strana ove teme, vozim se jednom sedmično ne više od 4-5 stanica, nova karta od 90min mi ne odgovara, i ako vidim komunalnog policajca u vozilu, sam ću izaći (jer tada nema izvlačenja). Ako ga nema, sve će biti laganica. :kk:

Pa kao što rekoh ranije, većinu ovih stvari ne rešava GSP (subvenciju nezaposlenima, konsekvence i sl.), nego ipak neka malo druga institucija/viša instanca. Od GSP-a se jedino može tražiti da recimo bolje održava vozila (ako su uopšte u stanju), da uvede "karte za kratke vožnje" (ima ih u dosta većih gradova po Evropi - važe za 3-5 stanica i obično im je cena oko 40% redovne prevozne karte). Građanski bunt da, ali na koga je usmeren - na GSP je besmislen. Ako se cene smanje, ili švercovanje "aminuje" - šta onda - bunt prestaje? Jer sve ostalo je "med i mleko"? Daj narodu da može da se šverca i sve je oprošteno. Ponašanje koje je dovelo do takve usluge i cena je "oprošteno" samo jer su cene smanjene?
E jak bunt onda.
A da se stvari postave malo drugačije, ajde da se insistira da SVI plaćaju kartu, pa da grad OBAVEZNO RADI ono što mora (obezbedi prevoz socijalno ugroženima), pa da GSP na osnovu procene povećane naplate OBAVEZNO URADI PROCENU normalnije tarife koji odgovaraju većem broju građana, ali koji če to OBAVEZNO platiti. Pa da ne budu oni koji plaćaju ovce za namirivanje štete koju prave oni drugi.
Ovo zamajavanje "ma nek se švercaju" je malterisanje raspadnutog sistema vrednosti.

Joj Miki naivan si kao malo dete. Narodu je pun k svega. Toliko puta od '91-e je bio prevaren da vise nikome ne veruje.

Sto pre shvatis da u Srbiji NIKAD nece biti bolje, to ce pre da se pomiris sa onim sto se desava oko tebe. Nego ako si ti mlad decko begaj preko grane da normalno zivis, a ako si mator, jbg, moje saucesce. :D
 
Juce sam se vozio i neka zena nije uplatila mesecnu, zaboravila je valjda, a kontolorka je kaze niste uplatili ali imate fore prva tri dana u mesecu da uplatite, kao mozes i 2. i 3. da uplatis a da se prethodno vozis?? Malo mi je to nelogicno pa da li neko zna nesto o tome?
 
По правилу можеш претплатну карту да купиш 2-3 дана раније, а не касније. Изузетно када први мај падне рецимо у понедељак па за викенд људи ниису могли да купе претплату могуће је да продуже важност старе претплате, али само ако тако шта објаве преко јавних гласила. Такође, тако шта се дешава ако они имају техничких проблема "пао им систем" или сл. или ако чекају нове цене па изузетно одложе продају претплатних карата. У осталим случајевима првог у месецу мораш имати важећу карту. :dil:
 
Vrh