Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Miki NS kako mozes porediti Beograd sa NS nasa karta za jednu voznju je kostala 73 saDA KOSTA 89DIN za sat ipo e to sad tu ima i negativnih strana sta sad ako udjem u 408 idem od pocetne do zadnje stanice treba da platim 89 dinara a ovako bi placao 73ako promenim vise autobusa onda je tek ok .U NS autobusi su cisti oprani i spolja i i unutra a kod nas prljavi i strokavi uglavnom ali i pored svega toga placam nerado mesecnu kartu
 
Najace je to sto su promjenu tarifa najavili kao pravedniju za one koji se voze par stanica i onda uveli tarifu koja se isplati samo onima koji presjedaju genjalno
 
Ja sam juče bez problema produžio validnost mesečne i uplatio dopunu. Tako da je moguće da je tačno ovo što je rekla kontrolorka.
 
direktor":18c42yay je napisao(la):
Najace je to sto su promjenu tarifa najavili kao pravedniju za one koji se voze par stanica i onda uveli tarifu koja se isplati samo onima koji presjedaju genjalno
Vratimo se malo unazad. Ova vremenska je postojala od 2013. godine (valjda, nije ni bitno tacno kada) uporedo sa pojedinacnom. Tada je retko ko koristio, iako je presedao vise puta. Naravno, ni pojedinacne se nisu bas prodavale, ali daleko vise nego vremenske. Onda se trust mozgova 6 meseci dogovarao da izbaci pojedinacnu, "smanji" cenu vremenske i ubaci neke nove karte. Tako smo dobili ovo go**o. Cena karte nije porasla na 89 dinara, nego na 150. Ljudima koji ne presedaju, ili pak presedaju ali se kratko voze, ne odgovara nijedna vrsta karte, osim pojedinacne. Tako su primorani da kupe mesecnu kartu, za recimo 45 minuta voznje, tj. oko sat i po dnevno. Sada ne mogu da vrate normalnu pojedinacnu kartu, jer bi to znacilo poskupljenje ostalih, a da je vrate sa nizom cenom, opet im ne bi odgovaralo jer ne bi uzimalo vise para.
Ovde nije nista drugo no otimacina. Otimacina od ljudi koji iovako nemaju para da prezive mesec, a kamoli jos da kupuju mesecne karte koje kostaju 10% od plate. Meni roditelji srecom mogu da izdvoje za mesecnu, ali samo meni.
 
Čika Brana":a2t3hdqo je napisao(la):
По правилу можеш претплатну карту да купиш 2-3 дана раније, а не касније. Изузетно када први мај падне рецимо у понедељак па за викенд људи ниису могли да купе претплату могуће је да продуже важност старе претплате, али само ако тако шта објаве преко јавних гласила. Такође, тако шта се дешава ако они имају техничких проблема "пао им систем" или сл. или ако чекају нове цене па изузетно одложе продају претплатних карата. У осталим случајевима првог у месецу мораш имати важећу карту. :dil:
U NS koliko znam imaš rok sedam dana. Ako te uhvate sa neuplaćenom mesečnom zapišu te sa kaznom "u rezervi", koja postaje pravosnažna ukoliko se osmog dana ne pojaviš na evidenciji uplaćenih, što je po meni fer. Januar i Maj počinju praznicima koji se često spajaju, a kategorije gde je neophodna česta statusna validacija često ne vode evidenciju kad moraju da validiraju status kao osnov povlastice (nezaposleni, studenti), što povlači obilazak minimum dva šaltera, često daleko od mesta stanovanja i to nekad oduzme dva ili tri dana. Tako bi trebali da uvedu i u BG ovaj NS sistem ali Apeksu je samo cilj da gramzivo lapa i uzima pare a unapredjenje sistema im je zadnja rupa na svirali.
 
TEST Koliko linija možete da promenite s novom "Bus plus" vremenskom kartom

24sata.rs/M. T. i M. B. | 03. 02. 2015. - 11:04h | Foto: J. Vučetić | Komentara: 8
Reporteri “24 sata” su juče, prvog radnog dana od kako je počeo novi tarifni sistem "Bus plus" u Beogradu, testirali koliko prevoza mogu da promene s jednom vremenskom kartom koja traje 90 minuta. Da li su imali sreće, ili dobar izbor linija - procenite sami, tek sa novom vremenskom kartom od 89 dinara vozili smo se od Leštana do “Tempa” u Vilinim vodama odnosno od Kaluđerice do, verovali ili ne, Aerodroma “Nikola Tesla”.

Najveća novina novog tarifnog sistema je da je ukinuta pojedinačna karta od 73 dinara, a najjeftinija je sada vremenska karta koja košta 89 dinara i važi 90 minuta. Tragom te informacije reporteri “24 sata” razmileli su po vozilima gradskog prevoza ne bi li utvrdili koliko sa ovom promenom putnici dobijaju, a koliko gube.


Dakle, ulazak u autobus na liniji 306 na okretnici u Leštanima koštao je 89 dinara, koliko staje vremenska karta. A pošto je od sada u gradskom prevozu vreme novac, časovnik je pokazivao tačno 10 sati. Vožnja do Konjarnika bila je neočekivano prijatna i još čudnije brza pa se okretnica u Ustaničkoj ulici ukazala već za pola sata.

Nije prošlo ni tri minuta, ekipa "24 sata" našla se u autobusu na liniji 50, gde je presedala jednu stanicu do početnog stajališta “trideset keca”. I ovde nam presedanje nije preselo - prošlo je za svega nekoliko minuta. Pravac centar grada. Prolazno vreme odlično.

Dušanovac je tu, a tek je 10.45 sati. Rasprava neupućene putnice sa kontrolorom u vezi sa sada njenom nevažećom papirnom "Bus plus" karticom trajala je koliko i "putešestvije" do Terazija. Dvadesetak minuta.

Tačno je 11.03 sati, a mi čekamo autobus na liniji 27 i to opet za samo jednu stanicu. Sreća opet nije oklevala - "dvadeset sedmica" stigla je za pet minuta i praktično za toliko je na programu bilo novo, četvrto presedanje. Kazaljke su pokazivale tek 11.15 sati kada se na opšte oduševljenje svih prisutnih na stanici pojavila “četrdesetčetvorka” na stanici kod Staklenca.

Dakle, reporteri “24 sata” promenili su čak pet autobusa (306, 50, 31, 27, 44) na putu od Leštana do “Tempa” u Vilinim vodama i za to im je trebalo sat i 25 minuta, odnosmo svega 89 dinara. Sa starom pojedinačnom kartom od 73 ovo putešestvije bi ih stajalo ukupno 365 dinara, a sa starom vremenskom kartom od 75 minuta poslednje presedanja bi im preselo, jer ne bi stigli da uđu u “četrdesetčetvorku.”

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/531603 ... kom-kartom
 
u, kakvo idealno scenario. Blago ziteljima Lestana, oni su na konju!
 
Sve to je lepo, ali ne opravdava ukidanje mogucnosti kupovine karte za jednu voznju!
 
Volim Matejine članke, i mnogo ih je napisao na temu javnog prevoza, i ovo što piše je u principu tačno, ali ja prosto ne mogu da kažem bilo šta dobro za ovaj sistem, kada znam koliko je nepravedan i kriminalan, mada ovaj scenario o kome Mateja piše, nije neizvodljiv, za 89 dinara može da se pređe i razdaljina od 60 km, verovali ili ne, od Batajnice do Ralje, to sam testirao onda kada je karta bila od 75 minuta (poslednja vožnja važi do kraja) i uspeo sam da knapiram, da pre isteka stignem na 408 iako nisam koristio BG voz, ali sada je to najopuštenije izvodljivo.
 
nensav":2dl6gkwi je napisao(la):
u, kakvo idealno scenario. Blago ziteljima Lestana, oni su na konju!
Ispisano je tako carobno... Verovatno su isli van spica. Zaista, do Ustanicke su mogli da stignu za pola sata, ja stizem za 25 min, ako vozac ubrza. Stizem i do Dusanovca za jos 25 minuta. Pa do skole jos 15 minuta. Zanimljiv clanak, zbog ociglednog. Jos zanimljiviji zbog neociglednog, a to je da do pisljivog centra grada i okoline moram da promenim najmanje 3 linije, ako dobro isplaniram put, a oni su promenili cak 5. Povezanost juznog dela grada (potez 300 i 400) je katastrofa. Samo pametno odabrana trasa (autoput) skracuje put do vaznih tacaka u gradu za sigurno 50%, smanjuje broj presedanja, i naravno, bolji kvalitet prevoza. Da li zbog toga ljudi treba da placaju kartu? Izostavljam i kvalitet vozila, koji je najveci razlog zbog cega ljudi ne bi trebalo da kupuju kartu, barem ne ovako skupu.
 
nista u clanku nije sporno i nema lazi.
Sporno je sto ako se preslo na vremenske karate, sto je po meni u neku ruku i korektno jer je uglavnom direktno proporcionalno koriscenju prevoza, morali su pored ove da omoguce i vremenski krace karte.
stvar je jednostavna, sistem je prilagodjen za postojanje maltene bezbroj mogucnosti i samo je stvar dobre volje `gradskih celnika` da naprave pravedan i optimalan sistem.

znaci pored ove sadasnje moraju postojati karte od 1/2 sata 1 sata!!!

1/2 sata = 55dinara
1 sat = 75 dinara
1 1/2 sat = 85 dinara


Takodje, grad mora da se obaveze da svakog meseca da analizu koliko je naplacen prevoz, a naplata je nazalost zadatak `privatne firme` koja to `lepo` naplacuje.
Ukoliko se procenat naplate ne poboljsa u narednom periodu, grad mora da raskine ugovor o naplati jer privatna firma nije ispunila svoj deo ugovora!!!

Dalje , grad kao osnivac i vlasnik mora pod hitno doneti plan restrukturiranja GSP-a !!!
nedopustivo je da u preduzecu u kome postoji visak zaposlenih, postoji manjak vozaca i mehanicara!!! Pa to je zaboga osnovna delatnost firme !

Takodje, posto je potpuno jasno da je doslo do znacajnog smanjenja cene naftnih derivata, grad se mora obavezati da za tri meseca razmotri koliko ce ove gore napisane cene dodatno smanjiti.

Takodje, posto plate zaposlenih nisu ni priblizne onima u zemljama zapadne evrope, a cinjenica jeste da u ukupnim troskovima GSP-a one cine znacajan deo, razmotriti dalju korekciju cena na nize u nekom razumnom roku.

Uporedo sa svim ovim merama raditi na svesti kako zaposlenih tako i gradjana (korisnika) da je ovo `nasa` firma i da se prema vozilima i drugoj imovini odnosimo shodno tome!!!


(nastavice se) :grand:
 
Kako ovde funkcioniše kontrola ?
Mislim da je bilo pritužbi na broj validatora i da je vremenska kratka.

 
NESTALE BUS PLUS KARTICE
Beograd -- Mnogi putnici požalili su se da na trafikama od početka nedelje nema papirnih i plastičnih kartica za prevoz.


Foto: Tanjug
Foto: Tanjug
"A gde da kupim kartu?”, prvo je pitanje putnice upućeno kontrolorima na stajalištu kod Gradskog zavoda za javno zdravlje u Bulevaru despota Stefana.

Obišla je više trafika u blizini, ali nigde nije našla ni papirnu dnevnu, ni plastičnu nepersonalizovanu karticu. U žurbi ulazi u autobus na liniji 43, a kako ne bi rizikovala da plati kaznu, jer pred njom je put do Koteža, pazari kod vozača kartu za jednu vožnju koja košta 150 dinara.

Ova Beograđanka samo je jedna od putnika koji su se juče i prekjuče žalili da na kioscima nema "busplus” karata.

Da bi proverili da li je zavladala nestašica kartica za prevoz, juče su novinari Poilitike obišli više prodajnih mesta na Trgu Republike, u Makedonskoj ulici, Bulevaru despota Stefana, Bulevaru kralja Aleksandra, oko Slavije... Samo na dva, tri prodajna mesta bilo je moguće kupiti plastičnu nepersonalizovanu kartu.

"Nestalo jutros”, "Nemamo od sinoć”, "Tražili smo, ali još nam nisu poslali” glasili su odgovori prodavaca.

– Nisam verovao da će se ikada dogoditi da budemo u deficitu sa "busplus” karticama. Izgleda da su mnogi ozbiljno shvatili kontrole i najave da će putnike privoditi komunalna policija – komentar je penzionera koji je u Bulevaru despota Stefana redovno čeka "šesnaesticu” do Karaburme.

– Mnogi koji bi se „švercovali”, a često prolaze ovuda, znaju da je kontrola na ovim stanicama redovna. Zato izađu na vreme i sačekaju autobus u kojem nema provere, ili na kraju plate kartu – tvrdi penzioner sa Karaburme.

Za razliku od njega koji i dalje za godišnju kartu izdvaja 407 dinara, veliki broj putnika, naročito onih koji koriste nepersonalizovane kartice, još je zbunjen promenom tarifnog sistema. Dodatnu nejasnoću unosi i to što deo validatora u pojedinim vozilima još nije softverski podešen za novi tarifni sistem za nepersonalizovane kartice, pa njih ponekad nije moguće ispravno učitati.

– Koristim nepersonalizovanu plastičnu karticu i kada sam je prislonila na displej očekivala sam da mi skine 89 dinara i da se za tu cenu vozim sat i po, kako su rekli. Umesto toga uređaj uopšte nije prepoznao moju uredno dopunjenu ispravu. I šta bi bilo da je ušla kontrola? – pita putnica sa linije 96.

Jedna od mera koju su kontrolori na pojedinim linijama počeli da primenjuju sa uvođenjem novog tarifnog sistema jeste i blokada validatora po njihovom ulasku u vozilo. Takav postupak svojevremeno je uveden kako putnici koji nameravaju da se "švercuju” ne bi stigli da overe kartu tek kada vide kontrolu u vozilu. Ali dešava se da kontrolori ne izađu na prvoj sledećoj stanici, a validator ostane blokiran. Putnici koji tada uđu ne mogu da očitaju kartu.

Upravo to se desilo Beograđaninu koji je ušao u autobus na liniji 65 preko puta Palate "Srbija”.

– Kada sam prislonio karticu na validator, preko ekrana sam video veliki natpis „kontrola”. Aparat nije reagovao, a potom mi je prišao zbunjeni kontrolor, izvinio se i odblokirao uređaj kako bih mogao da očitam svoju ispravu – svedoči putnik iz novobeogradskog Bloka 21.

Izvor: B 92
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=954623
 
Uplatio jutros 950 dinara. Dobio sam još sto, ali ono što je zanimljivo je da na papiriću piše da se sto dobija kada uplatiš više od 1000 dinara. Kako god bilo dobije se još sto.
 
Samo jedan, jedini potez nedostaje. Da najzad ti carobni aparati omoguce i prekid te vremenske karte po izlasku iz vozila. Zasto da placam, tj. da mi istice karta dok cekam na stanici, na ulici? Ako se vozim dve stanice ili 5 minuta, hocu toliko da mi oduzme od mojih 90 minuta? Jel to toliko suludo traziti?
 
Odgovor Apeksa na vest koju sam postavio iznad



Beograd -- Kompanija "Apeks", koja održava Bus plus sistem, saopštila je da ne postoji nestašica plastičnih Bus plus kartica već samo "trenutni zastoj" u lancu snabdevanja


Foto: Tanjug
Foto: Tanjug
Sve ovo je, kako navodi "Apeks", posledica višestrukog porasta potražnje.

"Sva prodajna mesta se snabdevaju na dnevnom nivou, ali se dešava daza jako kratak vremenski period rasprodaju trebovane kartice, usled velike potražnje za plastičnim karticama koja konstantno raste",navodi se u saopštenju.

U kompaniji "Apeks" očekuju da će se stanje na prodajnim mestima stabilizovati narednih dana.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=954687
 
Komentar na B92, da li je ovo tačno:

"Niko ne spominje što je nemoguće validirati kartu za vožnje uplaćene pre 1. februara. Koliko je to puta po 73 dinara ukradeno?"
 
cones":3t2noh67 je napisao(la):
Samo jedan, jedini potez nedostaje. Da najzad ti carobni aparati omoguce i prekid te vremenske karte po izlasku iz vozila. Zasto da placam, tj. da mi istice karta dok cekam na stanici, na ulici? Ako se vozim dve stanice ili 5 minuta, hocu toliko da mi oduzme od mojih 90 minuta? Jel to toliko suludo traziti?
To je glupost traziti jer nigde ne postoji. Po tom mozes da se vozis sa tom kartom mesec dana po dve stanice...


Nije tacno, devojka dosla 31. uplatila kredit, placala 73, pa uzela dnevnu, 1. i 2. normalno koristila isti taj kredit.
 
Zar sada papirne (kartonske, kako ko zove) nisu samo za 1, 3 i 5 dana? Tj. da na njima ne moze da se uplacuje kredit.
 
A kako se sada plaća karta u ITS2, meni to nije jasno? Ako na nepersonalizovanu ne može da se uplaćuje kredit, na koji način se plaća karta? Besplatna je?
 
loyola":3cri9ran je napisao(la):
cones":3cri9ran je napisao(la):
Samo jedan, jedini potez nedostaje. Da najzad ti carobni aparati omoguce i prekid te vremenske karte po izlasku iz vozila. Zasto da placam, tj. da mi istice karta dok cekam na stanici, na ulici? Ako se vozim dve stanice ili 5 minuta, hocu toliko da mi oduzme od mojih 90 minuta? Jel to toliko suludo traziti?
To je glupost traziti jer nigde ne postoji. Po tom mozes da se vozis sa tom kartom mesec dana po dve stanice...


Nije tacno, devojka dosla 31. uplatila kredit, placala 73, pa uzela dnevnu, 1. i 2. normalno koristila isti taj kredit.


Sta bilo koga zanima kako cu ja i u kom periodu da iskoristim svojih uredno placenih 90 minuta? Sve zavisi od potreba, mozda je ne moram da idem od Lestana do Kvantasa svaki dan. Prosecna gradska voznja je sigurno ispod pola sata, a secikese na to i ciljaju. Naplate sat ipo bez mogucnosti prekida.

Ako ova funkcija ne postoji na aparatima, zasto su onda uvedeni? Pa pouzdaniji su metalni sto buse papirne karte, ne moze ni da se pokvari, a sto se tice pracenja putnika istu ima funkciju kao i milionsko placeni elektronski. Ne radi nista po tom pitanju, jer broji samo ulaske.

Ako vec nema opcije da se plate te dve stanice tj. kratka voznja, onda nece biti nikakvog placanja za te dve stanice.
 
Pa tu bi bilo iskoriscavanja, neko udje, otkuca, saceka npr. 2 stanice, pa ponovo kuca da "pauzira" kartu i nastavi da se vozi jos 10 stanica. I onda u sledecem isto tako. To bi bilo pravedno da se svaka stanica opremi sa nekim aparatima koji bi to radili. Mada to je za nase vodece mozgove nuklearna fizika, samo su im pare pred ocima od kojih ne vide prave probleme i prava resenja.
 
Kao sto rekoh bio sam u oko 20 drzava Evrope, nigde ne postoji takav sistem da se kucas kada izlazis.


Po meni najbolji sistem za kontrolu je u Istanbulu gde su na tramvajskim stanicama stajalista ogradjena i za metro, pa i kada izadjes iz tramvaja kontrola moze da te cima dok ne napustis stajaliste, a u metrou stoje na stanicama i kontrolisu putnike.
 
108585511059928194034369.jpg
 
marrecar":1ka0xxpr je napisao(la):
Pa tu bi bilo iskoriscavanja, neko udje, otkuca, saceka npr. 2 stanice, pa ponovo kuca da "pauzira" kartu i nastavi da se vozi jos 10 stanica. I onda u sledecem isto tako. To bi bilo pravedno da se svaka stanica opremi sa nekim aparatima koji bi to radili. Mada to je za nase vodece mozgove nuklearna fizika, samo su im pare pred ocima od kojih ne vide prave probleme i prava resenja.

Ako posle 2 stanice, otkuca kartu, a ne izadje, automatski ima nevazecu kartu kod sebe. Moze jedino da proba opet da je otkuca ako udje kontrola, ali u tim slucajevima bi morali da blokiraju aparate pri ulasku.

Treba ici ka pravednom resenju, jer se sverc moze smanjiti samo tako da to postane sramota raditi i nikakva represija, privodjenja, ponizavanja od strane kontrole i komunalaca ne mogu tu da pomognu. Posto je nekima preca pljacka i brza zarada od desetogodisnjeg ili dvadesetogodisnjeg plana, onda nam je ovako kako je sad.
 
Vrh