OBAVEŠTENJE O ODRŽAVANJU PROTESTA UPOZORENJA ZBOG STANJA U JAVNOM PREVOZU: Petak 29 avgust, 18h, trg Republike
Izveštaj sa sastanka sa članicom "gradskog veća"Jasminom Milošević u vezi peticije upućene gradskoj vladi
Obaveštavamo vas da je sastanak sa Jasminom Milošević prošao bez rezultata. Gospođa Milošević uopšte nije bila upućena u naše zahteve i inicijativu. Predmet joj je samo prosleđen iz kancelarije gradonačelnika.
Mi smo je ovom prilikom obavestili o našim zahtevima, cilju inicijative i izneli smo konkretne predloge za rešenje problema koje možete pogledati ovde
http://www.99posto.org/srpski/peticija-za-spas-javnog-prevoza
Gospođa Milošević nas je obavestila da se ne može raskinuti TAJNI UGOVOR (koji ni ona nije videla) sklopljen sa SKUPŠTINOM GRADA jer bi MI, Beograđani, morali da platimo ogromno obeštećenje. Na naše pitanje kako to zna ako nije videla ugovor, odgovorila je da jednostavno zna.
Na naše obaveštenje o tome da APEX nije ispoštovao ni minimum navodno ugovorenih obaveza o upošljavanju 200 kontrolora, ona nas je obavestila da je ugovoreni minimum 100 kontrolora!?! Na naše pitanje kako zna kada nije videla ugovor, opet je odgovorila da zna iz poverljivih izvora.
Na zahtev da dobijemo ugovor sa Bus Plusom, ona nam je rekla da se obratimo kancelariji poverenika za informacije i Rodoljubu Šabiću jer je ovaj ugovor tajna kako bi se zaštitili interesi NN vlasnika APEX-a koji su ovim ugovorom dobili monopol na prodaju karata u NAŠEM JAVNOM PREDUZEĆU što je samo po sebi dokaz o kakvoj zloupotrebi javnih institucija i preduzeća radi.
Na našu konstataciju da javni prevoz subvencionišemo mi građani sa preko 80% (120 miliona erva od 150 koliko su ukupni godišnji troškovi rada javnog prevoza) i da bi raskid ugovora sa APEX-om i ostalim preduzećima koja parazitiraju na leđima javnog prevoza (konzervativne procene su da se radi o sumi od 20 miliona evra godišnje), sa uvođenjem direktnih uplata privrednih subjekata u fond za javni prevoz, bilo dovoljno da dobijemo 100% subvencionisan javni prevoz koji bi svi mogli slobodno da koriste gospođa Milošević nas je uputila na sekretara za saobraćaj.
Gospođa Milošević misli da je zloupotreba radnika GSPa za sprovođenje kontrole ( radnici GSPa će biti samo redari u vozilima javnog prevoza jer nemaju pravo da vrše kontrolu) od strane gradonačelnika, gradskog menadžera i gradskog veća odlična mera. Na naše pitanje ko će to da plati, ona je rekla da to niko ne plaća, ignorišući činjenicu da to plaćamo mi, građani, koji finasiramo rad GSP-a, našta smo joj skrenuli pažnju.
Na naš zahtev da se objedini tarifni sistem čime bi cena karte za javni prevoz bila ista na celoj teritoriji grada članica gradskog veća je rekla da je to nemoguće našta smo je mi obavestili da postoji stotine gradova u svet u kojima je javni prevoz 100% subvencionisan i da je to odlična socijalna mera, odlična ekonomska mera koja bi povećala standard građana i potrošnju, odlična mera za smanjenje zagađenja (troškovi zagađenja uzrokovanog saobraćajem u Beogradu se procenjuju na minimum 1,5 milijardi evra godišnje), i odlična mera ka stvaranju održivih zajednica pokretanih na obnovljene energije.
Članicu gradskog veća smo obavestili i o mogućnostima da se kroz ulaganje u izgradnju postojenja za proizvodnju biogasa iz komunalnog smeća, trave i svog ostalog otpada organskog porekla, dobije skoro besplatno pogonskog gorivo za javni prevoz i ostale javne službe čime bi se troškovi nabavke energenata potrebnih za rad javnog prevoza, a koji iznose oko 50% svih troškova, sveli na minimum. Na ovaj način bi rešili i problem zagađenja životne sredine sa metanom i ostalim otrovnim gasovima i tečnostima, a nus produkt svega bi bilo potpuno prirodno đubrivo koje je preduslov za razvoj "organske" poljoprivrede.
Takođe smo izneli predlog da se paralelno sa stimulacijom korišćenja javnog prevoza radi na destimulaciji korišćenja automobila uvođenjem taksi za ulazak u grad itd.
Još jednom smo ponovili da kao zainteresovani građani zahtevamo da učestvujemo u kreiranju saobraćajne politike i svim pitanjima vezanim za budućnost javnog prevoza.
Pročitali smo joj i pitanja koja ste podneli i obavestili je da smo primorani da napravimo protest upozorenja u petak i da će za sve posledice koje će doneti planirane represivne mere u javnom prevozu isključivo biti krivi oni - gradski čelnici.
REZIME: Sa BusPlusom (APEX) je sklopljen TAJNI UGOVOR sa NAŠIM JAVNIM PREDUZEĆEM o kome niko ništa ne zna, ali odgovorni iz gradske vlade tvrde da taj ugovor ne može da se raskine i da ovaj sistem ostaje.
Stoga vas pozivamo da se pridružite protestu upozorenja u petak, 29 avgusta u 18h na trgu Republike. Dođite da čujete sve detalje razgovora i da se dogovorimo za buduće mere. Protest je prijavljen.
JAVNI PREVOZ JE NAŠ PREVOZ
Vidimo se!
Ovaj post prosleđujem sa
https://www.facebook.com/99postoBeograd gde sam takođe član.