Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

tragac":rcrpfuzc je napisao(la):
Unesi CAPTCHA da bi video red vožnje. Koja paranoja...
meni je ludji savet koji se nalazi iznad pdf verzije
Preuzeti red vožnje možete da odštampate na A4 papiru i savijete na džepni format, tako što ćete papir presaviti na pola, te dobijeni format (A5) presaviti ponovo na pola.
 
Ja sam vec video sigurno u jedno 3-4 ik218M taj sistem da je uradjen
 
Jutros u 09:00 ekipa od cetiri zaposlena u GSP krecu da dele flajere. Kakva to firma moze da dopusti da ostane bez radnika u sred radnog vremena, zaduzujuci ih da dele flajere. Nisu to omladinci, studentarija, volonteri, entuzijasti nego ozbiljni ljudi od 40 do 50 godina, kakva su to bitna radna mesta koja se mogu napustiti i biti na ulici? Koliko je takvih u GSP cije se odsustvo ne oseti, koliko ih je visak?
 
По признању самог ГСП-а, тих некорисних има 2000. Толико су признали.
 
Pre bih rekao da je oko 1mil eur bruto u platama i doprinosima mesecno na tih 2000radnika ;)

Godisnje ajd i da umanjimo je nekih bar 10-12 mil eur
 
Posle kako da ne poludis kada ti neki pametnjakovic kaze, da cutis i placas, red se mora postovati, u svakoj normalnoj zemlji, hleb u prodavnici i ostale nebuloze.

Inace cela prica oko placanja karata je pesak u oci, posto se nista ne moze finansirati od toga, jednostavno nije dovoljno. Iz budzeta ide sve, pa i za autobuse, tramvaje, plate i za te famozne montazne kuce koje trpaju na flajer.

Da je bilo neke iskrene zelje da se uradi nesto korisno, ne bi se davale pare Apexu i Kentkartu za sistem, viskove bi poslali u penziju ili stavili za konduktere u svakom vozilu, imali bi naplatu 99%. No, posto je ideja da se ubace privatne i pogodne firme u sistem budzetskih davanja, zato i imamo skroz bespotrebni Apex i cuvene privatnike na nocnim linijama, kao i sistemsko urusavanje GSPa ne bi li privatni prevoznici imali sto vise udela na gradskim linijama. Oni se ne bune, cute i rade, jer da je lose kao sto GSP kuka, prvi bi privatnici izasli iz sistema, doduse samo sitnica jedna, oni nemaju viskove, kradje i nemar na svakom cosku.

Na kraju ce svesti GSP na tramvaje i trole, eventualno neke trocifrene linije. Ostalo ce drzati privatne firme, jer zarade naravno da ima sa ovim nebuloznim cenama i subvencijama.
 
Сам број од 2000 не значи ништа. Вероватно у неким секторима постоји и мањак, сигуран сам да постоји мањак добрих механичара.
Очигледно је да је структура већине који су вишак таква да би на тржишту радне снаге могли само да деле флејере и то је онај основни проблем због чега се ово неће лако решити.
Не кажем да треба допустити било какво паразитирање али кад је у питању вишак запослених прво бих кренуо од укидања беспотребних сектора а тиме и оних руководећих радних места због ког су ти сектори и прављени.
Једна од посластица партијском кадру је била направити неки сектор који нема никакву одговорност и никакве обавезе, запослити службенике који немају никакве обавезе осим да примају плату и не таласају и онда ти шефови преко високих плата и разних других комбинација изисавају лову из јавних предузећа.
Дакле трошак једне чистачице и једног директорчића сектора је неупоредив тако да бих пажњу фокусирао на структуру радника који су вишак а не само укупан број.
 
Igor":1a1oj786 je napisao(la):
Pre bih rekao da je oko 1mil eur bruto u platama i doprinosima mesecno na tih 2000radnika ;)

Godisnje ajd i da umanjimo je nekih bar 10-12 mil eur
U svakom slucaju, to je dosta novca mesecno, a tek godisnje.
 
OBAVEŠTENJE O ODRŽAVANJU PROTESTA UPOZORENJA ZBOG STANJA U JAVNOM PREVOZU: Petak 29 avgust, 18h, trg Republike

Izveštaj sa sastanka sa članicom "gradskog veća"Jasminom Milošević u vezi peticije upućene gradskoj vladi

Obaveštavamo vas da je sastanak sa Jasminom Milošević prošao bez rezultata. Gospođa Milošević uopšte nije bila upućena u naše zahteve i inicijativu. Predmet joj je samo prosleđen iz kancelarije gradonačelnika.

Mi smo je ovom prilikom obavestili o našim zahtevima, cilju inicijative i izneli smo konkretne predloge za rešenje problema koje možete pogledati ovde http://www.99posto.org/srpski/peticija-za-spas-javnog-prevoza

Gospođa Milošević nas je obavestila da se ne može raskinuti TAJNI UGOVOR (koji ni ona nije videla) sklopljen sa SKUPŠTINOM GRADA jer bi MI, Beograđani, morali da platimo ogromno obeštećenje. Na naše pitanje kako to zna ako nije videla ugovor, odgovorila je da jednostavno zna.

Na naše obaveštenje o tome da APEX nije ispoštovao ni minimum navodno ugovorenih obaveza o upošljavanju 200 kontrolora, ona nas je obavestila da je ugovoreni minimum 100 kontrolora!?! Na naše pitanje kako zna kada nije videla ugovor, opet je odgovorila da zna iz poverljivih izvora.

Na zahtev da dobijemo ugovor sa Bus Plusom, ona nam je rekla da se obratimo kancelariji poverenika za informacije i Rodoljubu Šabiću jer je ovaj ugovor tajna kako bi se zaštitili interesi NN vlasnika APEX-a koji su ovim ugovorom dobili monopol na prodaju karata u NAŠEM JAVNOM PREDUZEĆU što je samo po sebi dokaz o kakvoj zloupotrebi javnih institucija i preduzeća radi.

Na našu konstataciju da javni prevoz subvencionišemo mi građani sa preko 80% (120 miliona erva od 150 koliko su ukupni godišnji troškovi rada javnog prevoza) i da bi raskid ugovora sa APEX-om i ostalim preduzećima koja parazitiraju na leđima javnog prevoza (konzervativne procene su da se radi o sumi od 20 miliona evra godišnje), sa uvođenjem direktnih uplata privrednih subjekata u fond za javni prevoz, bilo dovoljno da dobijemo 100% subvencionisan javni prevoz koji bi svi mogli slobodno da koriste gospođa Milošević nas je uputila na sekretara za saobraćaj.

Gospođa Milošević misli da je zloupotreba radnika GSPa za sprovođenje kontrole ( radnici GSPa će biti samo redari u vozilima javnog prevoza jer nemaju pravo da vrše kontrolu) od strane gradonačelnika, gradskog menadžera i gradskog veća odlična mera. Na naše pitanje ko će to da plati, ona je rekla da to niko ne plaća, ignorišući činjenicu da to plaćamo mi, građani, koji finasiramo rad GSP-a, našta smo joj skrenuli pažnju.

Na naš zahtev da se objedini tarifni sistem čime bi cena karte za javni prevoz bila ista na celoj teritoriji grada članica gradskog veća je rekla da je to nemoguće našta smo je mi obavestili da postoji stotine gradova u svet u kojima je javni prevoz 100% subvencionisan i da je to odlična socijalna mera, odlična ekonomska mera koja bi povećala standard građana i potrošnju, odlična mera za smanjenje zagađenja (troškovi zagađenja uzrokovanog saobraćajem u Beogradu se procenjuju na minimum 1,5 milijardi evra godišnje), i odlična mera ka stvaranju održivih zajednica pokretanih na obnovljene energije.

Članicu gradskog veća smo obavestili i o mogućnostima da se kroz ulaganje u izgradnju postojenja za proizvodnju biogasa iz komunalnog smeća, trave i svog ostalog otpada organskog porekla, dobije skoro besplatno pogonskog gorivo za javni prevoz i ostale javne službe čime bi se troškovi nabavke energenata potrebnih za rad javnog prevoza, a koji iznose oko 50% svih troškova, sveli na minimum. Na ovaj način bi rešili i problem zagađenja životne sredine sa metanom i ostalim otrovnim gasovima i tečnostima, a nus produkt svega bi bilo potpuno prirodno đubrivo koje je preduslov za razvoj "organske" poljoprivrede.

Takođe smo izneli predlog da se paralelno sa stimulacijom korišćenja javnog prevoza radi na destimulaciji korišćenja automobila uvođenjem taksi za ulazak u grad itd.

Još jednom smo ponovili da kao zainteresovani građani zahtevamo da učestvujemo u kreiranju saobraćajne politike i svim pitanjima vezanim za budućnost javnog prevoza.

Pročitali smo joj i pitanja koja ste podneli i obavestili je da smo primorani da napravimo protest upozorenja u petak i da će za sve posledice koje će doneti planirane represivne mere u javnom prevozu isključivo biti krivi oni - gradski čelnici.

REZIME: Sa BusPlusom (APEX) je sklopljen TAJNI UGOVOR sa NAŠIM JAVNIM PREDUZEĆEM o kome niko ništa ne zna, ali odgovorni iz gradske vlade tvrde da taj ugovor ne može da se raskine i da ovaj sistem ostaje.

Stoga vas pozivamo da se pridružite protestu upozorenja u petak, 29 avgusta u 18h na trgu Republike. Dođite da čujete sve detalje razgovora i da se dogovorimo za buduće mere. Protest je prijavljen.

JAVNI PREVOZ JE NAŠ PREVOZ

Vidimo se!

Ovaj post prosleđujem sa https://www.facebook.com/99postoBeograd gde sam takođe član.
 
Ti sto dele flajere na stanicama su direktori pogona, sefovi saobracaja i njihovi zamenici, dakle sam vrh gsp-a. Zasto je tako, ko je doneo takvu odluku, ne znam, ali neko mnogo jak jeste. Da li firma ispasta ako oni nisu na svom radnom mestu, procenite sami :)
 
Cini mi se da ne ispasta jer i oni kada su na radnom mestu, ne rade svoj posao. Nesto rade, ali svoj posao sigurno ne. Danas ne bi bilo ovakvo stanje da su na njihovim mestima strucni i radni ljudi.
 
orion":3dw2g0ek je napisao(la):
Price o neplacanju karata kao nekom principijelnom stavu koji je u stvari neki plemeniti vid borbe za bolji prevoz su price za malu decu. Radi se o time da je u jednom opstem grabezu obican gradjanin nasao neki vid da se i on ugradi pa misli da mu takav haos donosi neku licnu benefit.
Naravno ne treba trositi reci na objasnjenja koliko je to neodrzivo.

Апсолутно си у праву!
Има ту колико хоћеш оних који само желе да се огребу за вожњу, али и оних који ту вожњу не могу да плате. Наравно има и оних који тешко плаћају али плаћају и не могу да се помире са стварима које виде...а плаћају их.
Није ово епска борба добра и зла, само добар тренутак да се сруши и поново изгради, бар преобликује систем који је изгубио контролу и свест. Да се елиминишу погубни потези и недостатак поштовања за оне који га издржавају.

Када би било макар малих помака, сигуран сам да никаквог протеста не би видели и наравно да нико не би имао образа да промовише шверц.

Ако је део система плаћање, осим што је обавеза и моралан чин, такође је и практичан. Хоћеш да уложиш у нешто што те помаже, поштено третира и развија се. Ови који само гледају тренутни ћар и сада су за осуду, тада би то било изражено осећање.

Али ако кажеш да систем не може без плаћања карте а не решаваш рупе на које лакше можеш да утичеш. Значи да само хоћеш да наставиш да крадеш и кроз наплату повећаш лоповску ефикасност, не да одржаваш услугу.
Такав систем ће пасти и ако сви плаћају. Немогуће је заситити лоповску похлепу.
Мораће да чују и предлоге из масе јер је овако и уз плаћање, како си рекао „ беспотребно трошити речи колико је то неодрживо"


Исто одговор и на каснији твој пост...2000 је неспоран вишак. Не верујем да на некој позицији има посебног дефицита људи. Само верујем у недостатак одговорности и организације. То бих решио тако што би када моментално отпустим 2000 (без гриже савести) већину осталих заменио кадром способним и жељним рада, прилике и доказивања.

Мало је необично јер знам да све што си рекао стоји и има исто логике. Сам контекст, угао гледања и виђење решења су нам ипак другачији.
 
MAN":1n4taqd1 je napisao(la):
Ti sto dele flajere na stanicama su direktori pogona, sefovi saobracaja i njihovi zamenici, dakle sam vrh gsp-a. Zasto je tako, ko je doneo takvu odluku, ne znam, ali neko mnogo jak jeste. Da li firma ispasta ako oni nisu na svom radnom mestu, procenite sami :)

Не знам колико је ово тачно али је ово могло да буде генијелно решење да нису увели глупави бусплус и направили онај штеточински уговор на основу ког се рекетира гсп и грађани. Наиме могли су да буду кондуктери у аутобусима и сваки радник у гсп-у је требао да неко време ради као кондуктер.
Иначе посао кондуктера у гсп-у је посао од ког људи пуцају и то није посао са којим се чека пензија па су зато и потребне смене на тим местима.

За шефове је то јако добра пракса јер тек на терену могу да сагледају праву проблематику па им може помоћи да доносе исправне одлуке и што је важније да не изгубе додир са реалношћу.
Наравно одлука о дељењу флејера је потез неког ко је изгубио тај додир.
 
Ova cetvorka sto sam ih video kod Vuka, se cak dovezla sluzbenim kolima :bash: Ni "svoj" prevoz cak ne koriste iako je centar grada u pitanju. Pun auto flajera.. naucen princip rada u izbornim kampanjama, samo im fale posteri i lepak. I to prima platu.

Zanimljiv pogled, iz socioloskog ugla "Politika naplate javnog prevoza iliti osetljivi nos buržoazije" http://www.masina.rs/?p=325

Posle gledanja ovog klipa sto je okacio Somi, glava mi je pukla. Svet u ogledalu, paralelni univerzum, ceo grad trpi zbog svercera, Obrenovac se ne obnavlja, ceo prevoz zavisi od 73 dinara. Spas je blizu trojke su spremne: gradski kontrolor, Apex kontrolor i komunalac, Beogradjani mogu mirno da spavaju.

Dokle misle da guraju ovako, ne znam, sta je end-game? Naplatu da povecaju ne mogu sa ovim cenama, niti sa vecim kontrolama, manje ce se ljudi voziti, bice vise napada na kontrolore. Protesti. Ostaje samo da proglase krah GSPa i dodele vise linija privatnicima nekim mutnim tenderom.
 
cones":2z5ps4fa je napisao(la):
Ova cetvorka sto sam ih video kod Vuka, se cak dovezla sluzbenim kolima :bash: Ni "svoj" prevoz cak ne koriste iako je centar grada u pitanju. Pun auto flajera.. naucen princip rada u izbornim kampanjama, samo im fale posteri i lepak. I to prima platu.

Eto, još su dodatni trošak. Jeftinije bi Beograđane došlo da su ostali da sede i ne rade ništa u svojim kancelarijama.

Svakim danom se sve više čudim "moralistima" na ovom forumu.

cones":2z5ps4fa je napisao(la):
Dokle misle da guraju ovako, ne znam, sta je end-game?
Крај игре су превремени избори и смена Синише Малог. Дилас је пукао због јавног превоза, Мали иде истим стопама, само много брже, такорећи шпринтом.
 
Bas naprotiv, naplatu su uspeli da povecaju i to poprilicno dok su bile akcije sa kontrolorima u vozilu, i da je ostala takva, svi bi bili zadovoljni, ali moram priznati, da kao neko ko provodi previse vremena u vozilima gradskog prevoza primecujem sve veci broj onih koji pricaju, prestao sam da kupujem mesecnu, zasto da bacam 4k dinara, kad mogu da dopunim jednu karticu sa 73din i vozam se dok ne naidje kontrola, nekad je ne vidim ni po 5 dana, i tad kad udje, samo otkucam kartu, ili ako ima iza drugi bus predjem.
Ni ne cudi zasto je naplata tako mala, to se radi na svakom koraku, ljudi vide da nema kontrole, i to koriste.
Neki drugi imaju bolji nacin, ulaze na druga i treca vrata, i kad kontrola dodje do njih, i vidi da nemaju kartu, kaze im izadjite, oni izadju i samo dotrce na prednja vrata, udju i nastave voznju dok kontrola nastavlja da odmice pregledajuci ostale. :)
I opet, po ko zna koji put, naplata bi bila veca da je cena karte 50din za voznju, u vozilu 60, vremenska 90, dnevna 200, nedeljna 1000, mesecna 3000, linijska 800, za penzionere 1100, a za one preko 35k penzije 2100din...tad bi se uz pojacanu kontrolu moglo doci do mnogo bolje naplate, i prihoda od 70%, o kome gsp i grad decenijama mastaju, te smanjiti subvencije na pozeljnih 30% kao u normalnom svetu.
Ali sta vredi, godine trebaju nasim mozgovima da uvedu samo dnevnu kartu, ni ne cudi sto ostale promene traju ..i trajace toliko dugo.
 
Tročlane patrole u kontroli putnika
N. VUKIĆ | 26. avgust 2014. 14:09 | Komentara: 33
U obračun sa „švercerima“ u gradskom prevozu kreću trojke sastavljene od „gspovca“, „busplusovca“ i „komunalca“. Na majicama natpis „kontrola“ i amblem grada
OBRUČ oko „švercera“ u javnom gradskom prevozu suziće se od ponedeljka. U obračunu sa putnicima koji ne plaćaju prevoz, kontrolorima „Bus plusa“ pomoći će kolege iz GSP „Beograd“, a snage će udružiti i sa komunalnom policijom. Planirano je da sastav „patrole“ bude mešovit - po jedan „busplusovac“, „gspovac“ i „komunalac“. Veruje se da je ova kombinacija „tri u jedan“ - dobitna, a očekivani efekat je bolja naplata.



Ipak, sudeći po broju kontrolora privatne firme „Apeks“, kojih ima 280 i predviđenih 200 kontrolora koji će biti angažovani iz najvećeg gradskog prevoznika, te da se brojevi ne poklapaju, nadležni u gradskoj upravi očigledno još nisu utanačili kako će ova služba da funkcioniše.

- Kontrolori će raditi zajedno, neće biti podela, čak ni kada su uniforme u pitanju - kaže Željko Milković, v. d. direktora GSP „Beograd“. - Naši radnici se neće razlikovati od kolega iz „Bus plusa“. Imaće majice na kojima će pisati „kontrola“ i amblem grada Beograda. Nama je u magacinu ostalo 1.500 majica koje su nabavljene kada su lane preko GSP uposlili dodatni broj kontrolora. Kada su ugovori istekli, a zaposleni na privremeno-povremenim poslovima prestali da rade, uniforme su ostale. Sada će nam dobro doći.

OD PONEDELjKA SVI “KUCAJU“ KARTE

Osim pojačane kontrole, sa početkom školske godine vraća se na snagu pravilo da svi putnici moraju da overavaju karte. Putnici koji se trenutno ne validiraju, od 1. septembra smatraće se „švercerima“, čak i ako su uplatili mesečnu dopunu. Onima koji zaborave da očitaju karticu, kontrola će je blokirati, a aktivaciju će morati da plate.

VIŠE TRAMVAJA, A MANjE AUTOBUSA

Optimizacija saobraćaja, koju ovih dana toliko pominju nadležni, podrazumeva da se u delovima grada gde postoji više vrsta prevoza, težište prebaci na jedan od njih. Tamo gde voze tramvaji, autobusi bi putnike dovozili do čvorišta. Mesečni troškovi GSP za gorivo su oko 420 miliona dinara, a za struju za trolejbuse, tramvaje i zgrade - 25 miliona.

JOVIČIĆ: NEĆEMO SUDOVE I ARBITRAŽE

GSP „Beograd“ nastavilo je juče akciju „Za bolji prevoz i život u Beogradu“, a pridružio im se i šef odborničke grupe SNS u Skupštini grada Aleksandar Jovičić.

- GSP je kičma grada i ukoliko stane, može doći do blokade prestonice - rekao je Jovičić. - Aktuelna vlast nije sklopila nakaradan ugovor sa „Apeksom“ i „Bus plusom“, ali ne želimo da dovedemo grad u situaciju da idemo na međunarodne sudove ili arbitraže.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... li-putnika
 
Ti GSPovci ce biti samo redari, ja ne znam kako oni mogu da pregledaju ako jasno po ugovoru to mogu da rade samo Apexovi kontrolori. Uostalom, kako oni mogu da pregledaju karte u vozilima privatnih prevoznika? Komunalci ce biti sa njima samo kada nemaju pametnija posla, tako da su sve ove price samo zastrasivanje i nista vise.
Takodje, komunalci mogu da legitimisu i putnik ima obavezu da pokaze svoju licnu dokumentaciju, ali podatke ne sme da prosledjuje kontrolorima. Kontrolori mogu da ponude "kaznu", a putnik to moze da odbije jer kaznu moze samo da naplacuje prekrsajni sud (ili ko god naplacuje kazne).
 
Najdzel":2c0ngrk9 je napisao(la):
Ja sam vec video sigurno u jedno 3-4 ik218M taj sistem da je uradjen
Ja se izvinjavam, jeste tačno je. Počeli su i u IK-218 da rade, u nekoliko njih je takođe urađeno...
 
MAN":2ya55p3p je napisao(la):
Bas naprotiv, naplatu su uspeli da povecaju i to poprilicno dok su bile akcije sa kontrolorima u vozilu
Јесу, али су експоненционално повећавали тензију и број конфликтих ситуација. Да су баш сви били срећни, не би све те репресивне мере пукле тако брзо и биле све одреда поништене.
 
Jovičić: GSP nije lopovski sistem već žila kucavica

Šef odbornika SNS u Skupštini grada Beograda Aleksandar Jovičić rekao je danas, povodom izjave predsednika Gradskog odbora DS Balše Božovića, da GSP "Beograd" nije i ne može da bude "lopovski sistem", već je to preduzeće žila kucavica grada.

965457-43.jpg


Božović je ranije danas izjavio da je Jovičić lično pozivao da građani ne plaćaju kartu u GSP-u i da je šef naprednjaka u gradskoj skupštini to preduzeće nazivao lopovskim sistemom.

Jovičić je u saopštenju ocenio da nije krivica nove gradske vlasti što je prethodna vlast zaključivala štetne ugovore, u kojima se, kako je reako, prevashodno vodilo računa "o interesima Vama bliskih firmi, a ne interesima grada".

"Ugovor sa kumovskom firmom koja uzima 8,5 odsto za odredjenu uslugu, a ne vrši tu uslugu na odgovarajući način, pri čemu grad vanugovorno plaća toj firmi dodatno i za kontrolore, za mene je i juče i danas i sutra 'lopovski sistem' i to nemam problem da kažem", rekao je Jovičić, inače potpredsednik Izvršnog odbora SNS.

Kako je Jovičić rekao, postoji izlaz, a to su "raskidi ugovora i skupi sudski sporovi, koji Vaše loše ugovore mogu samo da pretvore u katastrofalne po grad".

"Podsetio bih gospodina Jovičića da je GSP nazivao lopovskim sistemom i obećavao da će se plaćanje karata u javnom prevozu ukinuti kada Beograd postane slobodan. Godinu dana nakon što su, kako kažu, oslobodili Beograd, situacija u GSP je blago rečeno katastrofalna", naveo je ranije danas Božović u izjavi medijima.


24Сата
 
Vrh