Krivi su „šverceri“ i loš tarifni sistem
N. V. | 21. avgust 2014. 10:46 | Komentara: 10
Slaven Tica, predsednik Nadzornog odbora GSP „Beograd“, o nedopustivo niskim prihodima preduzeća
PROSEČNI mesečni prihodi GSP „Beograd“ su nedopustivo niski i slični kao 2010. godine kada je cena karte za jednu vožnju bila 40 dinara! Osnovni razlozi ovog pada su jednozonski tarifni sistem i povećanje „šverca“, objašnjava dr Slaven Tica, predsednik Nadzornog odbora GSP „Beograd“.
Prema njegovom mišljenju, postoji više uzroka koji su doveli do stanja u kome se sistem javnog prevoza nalazi danas.
- Od ekonomske krize i poremećaja cene nafte, preko neadekvatnog planiranja, organizacije i upravljanja sistemom, kontrole kvaliteta transportne usluge i rastućeg animoziteta na relaciji „Busplus“-putnik-mediji koji je rezultirao padom ukupnog prihoda od prodaje karata, do narušavanja odnosa između Grada i prevoznika - kaže Tica. - Jedna od ključnih aktivnosti za povećanje prihoda su promena tarifne politike i sistema i uvođenje više tarifnih zona.
Efekti promene tarifnog sistema bili bi povećanje ukupnog prihoda od prodaje karata, a uvođenje više tarifnih zona na urbanom području grada koje bi pratio i novi sistem karata, značilo bi bolji kvalitet i niže troškove prevoza.
- Promenom tarifnog sistema i zadržavanjem osnovne cene, sistem može mesečno značajno povećati prihod već u prvom mesecu primene - uverava Tica. - Da bi GSP funkcionisao kako se od njega očekuje i onako kako može, neophodno je da svi poštujemo pravila. To znači da obaveze imaju sve strane, jedni da budu racionalni i obezbede kvalitetan prevoz, drugi da kupuju karte i treći da vode realnu politiku finansiranja i subvencionisanja.
SVI PLAĆAJU NIŽU CENE OD REALNE
- PROMENA tarifne politike i sistema ne znači ukidanje dosadašnjih prava pojedinih povlašćenih kategorija - ističe Tica. - Svi korisnici pretplatnih karata, ako se napravi ekonomska računica, plaćaju nižu cenu od one koja je realna.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... fni-sistem