Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

GSP kada bi prestao sa radom, to bi znacilo hitno osnivanje novog preduzeca sa novom upravom. Resavanje problema u hodu bi trajalo previse dugo, naplata bi nastavila da opada, a privatnici bi bili ugrozeni. Tako se i sada desava, GSP ima probleme zbog kojih pati ceo grad, a najgore prolaze privatnici koji svoj posao rade kako treba. Relativno cisti autobusi, svakako bolje nego GSP, redovni, ispravni. I sad redukcije, oni prinudjeni da otpustaju neke radnike, a GSP i dalje cmizdri.
 
Rešenje je jednostavno. Privatizovati 2 od 4 autobuska pogona. Time u startu dobijamo dva jaka privatnika koji ne služe kao dopuna GSP-u već kao ravnoravni učesnik. Potom sve linije na tender pa ko dobije dobije.

Tako će se naterati GSP da posluje sa tržišnom filozofijom jer može da izgubi liniju a samim tim i prihode. GSP tada postaje operater kao i svaki drugi i mora da se bori a ne da životari na narodnim jaslama jer se "bez njega ne može".

Ovo sada je smešno. Privatnici su tu kao krpež, usitnjeni i nebitni, a GSP guta novac kao rimski bunar i ponaša se kao najbitniji faktor u gradu a to samo zato što mu se može. Nema alternative. Sa druge strane, potpuna privatizacija GSP-a ne dolazi u obzir jer grad gubi kontrolu nad vitalnim resursom.
 
BLIC" U GRADSKOM PREVOZU Nova pravila stupila na snagu

M. Beljan | 01. 09. 2014. - 12:00h | Foto: M. Jošida | Komentara: 85
Prvog dana rigorozne kontrole i smanjenog broja autobusa, situacija u gradskom prevozu je uobičajena. Građani se žale na standardnu gužvu, većina i dalje ne validira karte, a kontrolori su grupisani na više tačaka u gradu.
509256_autobuska-stanica-na-zelenom-vencu010914ras-foto-m-josida-007_f.jpg

Reporteri "Blica" od jutros u 7 sati pratili su na nekoliko gradskih punktova i provozali se na linijama 95, 43, 16, 48, 65. Iako u špicevima broj polazaka nije redukovan i na ulice je izašlo 1.249 vozila, mnogi autobusi dugo se zadržavali na stanicama dok su putnici pokušavali da uđu u njih.

Karte je čekirao tek poneko, a kontrolori redovno podsećaju putnike na obavezu da validiraju svoju kartu, čak i ako je reč o mesečnoj ili godišnjoj dopuni.
509255_autobuska-stanica-aleksa-hrnjak010914ras-foto-m-josida_hf.jpg


U špicu je velika gužva na linijama 706 i 65. Većina ljudi je kivna zbog gužvi , zato i neće da plaćaju kartu – kaže učenik Aleksa Hrnjak.

Gužve na liniji 65 je zaista bilo, ali samo u naletu. Ubrzo su autobusi postali poluprazni, a posle devet sati van veliki broj vozila krenuo je u garažu, pa su putnici morali da budu strpljiviji.

Naši reporteri nisu zatekli kontrolore na Zelenom vencu, a ni putnici sa kojima smo razgovarali nisu morali da pokazuju svoje karte. Najviše kontrolora zatekli smo kod Banije, gde su svojm belim majicama bili su upadljivi iz daleka. Sa njima su i komunalni policajci i kolege iz GSP-a koji ne proveravaju karte, već edukuju putnike.

- Ovde ima više kontrolora nego putnika. Duže se čeka devedesetpetica i devedesetšestica, već 20 minuta ništa nije prošlo za Borču – kaže Bojana.
509257_autobuska-stanica-na-zelenom-vencu010914ras-foto-m-josida-015_f.jpg


U Bulevaru despota Stefana kontrolisan je svaki autobus
Kontrolori kažu da su putnici revnosni i da je veći broj onih koji imaju karte. Oni upozoravaju putnike koji nisu validirali svoje personalizovane kartice da to učine, ali im ne blokiraju karticu ukoliko imaju uredno uplaćenu dopunu.

Gužve u Zemunu
Zbog radova na pristupnim saobraćajnicama mostu Zemun-Borča autobusi na linijama 73, 84, 704, 705, 706 и 706Е između Batajničkog puta i stajališta Zemun Gornji grad voze Novim novosadskim putem, Ugrinovačkom i Banatskom ulicom, zbog čega se duže putuje i stvaraju se gužve. Linija 707 ne prolazi pored naselja Galenika, dok linija 612 ne vozi Banatskom.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/491955 ... a-na-snagu
 
orion":3m9fzqxm je napisao(la):
@Борчанац
Дакле није спорно да се стање у ГСП било лоше а да је вртоглаво кренуло на горе када је криминално процес наплате пребачен приватној фирми.
Мало ми је нејасан тај приступ како нешто треба да пропадне начисто како би се онда изградило нешто ново. Можда несвесно са ТВ прихватамо тај приступ јер вечито нас бомбардују тим принципом како прво мора да буде горе па ће онда да процвета.

Проблеми са ГСП се морају решевати у ходу, једноставно не сме да се деси да ГСП стане јер онда стаје и град. Могу да схватим да се томе радују средњошколци јер се они радују свему што ће довести до тога да не иду у школу али не и неко ко има озбиљне обавезе. Чак и неко ко не користи ГСП, ко користи аутомобил једноставно не би могао да га користи. Да не причам о хитној помоћи, ватрогасцима итд.

А најгоре од свега и да стане најмање би погодила ову приватну фирму која лови у мутном, једноставно могу тај колапс да издрже много више од самих грађана.

А овај мој став да се карта мора плаћати је због тога што ме нервира чињеница да код нас они који омогућавају да систем функционише једноставно на крају испадну овце и небитно да ли се ради о плаћању струје или плаћању ГСП.

Па добро. Можда је и мој став мали блеф :wink:
Како да нестану погони, аутобуси, проблеми... јасно је да би тим заустављањем сви капацитети били очувани.
Једино што би неко морао озбиљно и поштеније да се позабави проблемом.
Сама обустава би била решена за дан када би се суочили са проблемом сопственог ухлебљења!
Са 150 м евра у питању је ухлебљење већег броја обичних људи. Зашто да неко грца и још буде шиканиран због криминала у превозу. Па је разлог више и то што треба они који плаћају да буду охрабрени да неће бити овце, што си лепо приметио а и свима смета.
То може само постављањем ствари на здраве основе, па какав год пут решења био.
 
Karte je čekirao tek poneko, a kontrolori redovno podsećaju putnike na obavezu da validiraju svoju kartu, čak i ako je reč o mesečnoj ili godišnjoj dopuni.

otkad to moze da se uzme godisnja karta
 
Verovatno misle na one penzionerske
 
Meni nije jasno zasto su kontrolori sa belim majicama vrsili kontrolu?
 
A u kakvim majcama su trbali da budu , gspovi samo opminju
 
Uručeni paketići đacima prvacima u okviru akcije "Sa GSP-om od prvog razreda" VIDEO

Beta | 01. 09. 2014. - 14:13h | Foto: Beoinfo | Komentara: 0
Tradicionalna manifestacija "Sa GSP-om od prvog razreda", gde se najmlađima ukazuje na značaj javnog gradskog prevoza, održana je danas na Trgu republike.
509323_gsp-v-foto-poslali-iz-skupstine-grada-1_f.jpg

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali izjavio je da manifestacija, koja se održava 11. put, ima za cilj da informiše decu o bezbednosti u saobraćaju, i o tome kako da se ponašaju prema starijima u prevozu.

- Mislim da je to značajno, jer su deca naše najveće blago, a naravno naš cilj je da oni u saobraćaju budu najbezbedniji - ocenio je gradonačelnik.

Mali je naveo da je gradska uprava Beograda, u prethodnih nekoliko meseci postavila svetlosnu signalizaciju za sigurniji prilaz 21. školi u Beogradu, dodajući da će do kraja godine tom signalizacijom biti obeleženo 50 škola, kako bi se povećala bezbednost dece.
509324_gsp-v-foto-poslali-iz-skupstine-grada-2_f.jpg

Pored gradonačelnika, manifestaciji je prisustvovao i gradski menadžer Goran Vesić. Oni su sa predstavnicima Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) đacima prvacima poklanjali sveske, nalepnice, rasporede časova, lopte i igračke.
Održana je i predstava predškolaca, prvaka i učenika nižih osnovnih škola.

U okviru manifestacije predstavljena je i izložba povodom 120 godina električnog tramvaja u Beogradu, stari tramvaj "Lejland".

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/492003 ... og-razreda
 
direktor":3k9vao39 je napisao(la):
A u kakvim majcama su trbali da budu , gspovi samo opminju
Jedino ako sam ja zaboravio, ali Apexovi kontrolori su imali/imaju one tamno plave majice sa Busplus logoom. Ove bele su stare, onda kada se bili i kontrolori iz Direkcije. Ili ja bas, bas, odavno nisam video kontrolu...
 
Zbog radova na Batajničkom drumu većina linija kasni i po 30min, autobusi krcati i još se nađu ovi mentoli da kontrolišu, ljubazno su ih jutros ispraćeni van vozila, nisu imali šanse ni posle rasprave...
 
Jao gledaj ove igrače, na patetiku sa decom prave marketing... Below belt.
 
Ko će brojiti putnike u GSP-u?
IZVOR: TANJUG
Gradonačelnik Beograda Siniša Mali izjavio je da je raspisan tender za javnu nabavku da se izbroje putnici na svim linijama gradskog saobraćaja.

Na osnovu tih rezultata, na proleće biće predstavljen potpuno novi red vožnje u prestonici.

Mali je gostujući na RTS rekao da će brojanje biti sprovedeno u oktobru i novembru, a on je tim povodom pozvao građane da validiraju karte kada uđu u vozilo, kako bi se znalo koliko putnika ide kojom linijom i na osnovu čega bi mogao da se optimizuje saobraćaj.

Upitan da li bi prevoz mogao da bude jeftiniji ako bi svi plaćali kartu, Mali je rekao da to nije moguće, ali i da prevoz ne bi morao da bude skuplji.

Kako je dodao, od 100 odsto putnika gradskog saobraćaja 30 odsto plaća, 30 odsto ne, a trećina plaća subvencionisanu kartu, što je ukupno neodrživo i nemoguće.

Gradonačelnik je ponovo apelovao na građane da kupuju karte jer se od tog novca kupuju autobusu, neophodni delovi, održavaju vozila...

On je podvukao da je ove godine zahtev za subvencionisanje gradskog saobraćaja i autoprevoznika oko 150 milona evra, što je 30 odsto gradskog budžeta i što nije održivo.

"Trenutno nema dovoljno novca i za plate, rezervne delove, nove autobuse... Sistem nije napravljen kao što je trebalo da bude napravljen i nije optimalan. Radimo sa onim što možemo", rekao je Mali.

Govoreći o manjem broju autobusa na ulicama, nego što je uobičajeno za zimski red vožnje, Mali je ponovio da broj vozila u špicu nije smanjen i da je 50 autobusa u rezervi i spremno da izađu na ulice, ako bude neophodno za funkcionisanje sistema.

Kada je reč o Bg vozu, Mali je rekao da je to dobar sistem koji funkcioniše i dnevno preveze 34.000 putnika, dodajući da će do septembra sledeće godine biti uloženo 14 miliona evra da bude napravljeno pet ili šest novih stanica i da se kupe dve ili tri nove kompozicije.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=895265
 
Svasta... Sto bi moja baba rekla, rade sve "s' brda, s'dola". Ovamo najavljuju novi tarifni sistem i zone od 1. januara. A sada najavljuju novi red voznje od proleca. Traze da se putnici validiraju, a planiraju brojanje putnika. Kao kada bih ja uzeo asov da kopam kanal, a znam da sutra dolazi bager. Joj boze me sacuvaj, ja u zivotu nisam video nesposobnije ljude.
 
Pa polako uce se jedini je problem sto se uce na gradu od 2 milona stanovinika , neka se vjezbaju negdje drugo pa kad nauce , neka se jave
 
Večeras , oko 21h , stajalište Šumice (linije 17 i 31 , smer ka Autokomandi). Na stajalištu je bilo desetak kontrolora , i svi su ušli u 31 , koja je prva došla , i počeli da traže karte putnicima. Dok je autobus odlazio , primetio sam da su kontrolori počeli da se svađaju sa nekim putnikom , pošto su blokirali aparat rukom , videvši da putnik pokušava da se validira.
 
Pa zar nije bila svrha BusPlus validatora da broje putnike?
Zasto smo placali tu silnu tehniku ako sada studenti treba rucno da broje putnike?

Sa Gradskom Vladom i Apex-om u XXI. vek, pardon XX. vek.

Najbolje lepo da ponovo uvedemo konduktere i da dobiju dodatni zadatak, brojanje putnika, bice sigurno efikasnije.
 
MIslim da su predlozili validaciju da te bude blam kad ulazis u autobus, ono kao svi validiraju, a ti ne, svi gledaju u tebe, znaju da se sfercujes, tebi nezgodno, izlazis na prvoj narednoj stanici gde kupujes kartu i uzlazish u sledeci bus gde sa osmehom na licu validirash svoju kartu i gledas poprekosve koji ne uredi isto.
 
..a u pozadini ide pesma
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=V1bFr2SWP1I[/youtube]

pojavljuje se duga i iz auspuha autobusa purnjaju srculeenca :lol:

not. :bash:
 
Elem, prestonički Busplus; sećate li se te "Đilasove lopovske firme", kako voli da (se pravi da) veruje ama baš svako kome treba moralno legitiman razlog da se švercuje u gradskom prevozu, a što bi inače činio i bez takvog (pseudo)pokrića? Đilasa se više ni rođena Demokratska stranka ne seća, ali Busplus je i dalje tu, i tu je da ostane. A i kad zaista ode, ostaće, samo pod drugim imenom i vlasničkom strukturom.

Trivijalno mi je i da vas podsećam na bedan, demagoški trik organizovane grupe notornih nesposobnjakovića, pozera, demagoga i svesnih lažova, formalno poznate i registrovane pod imenom Srpska napredna stranka, a koja je onomad pretila/obećavala da će Beograđane ratosiljati bede zvane Busplus. Uzalud su trezveni ljudi upozoravali da to tako neće ići – pa bio Busplus po sebi "dobar" ili "loš" – jer se validni poslovni ugovori ne mogu tek tako jednostrano raskidati a da se to skupo ne plati: naprednjacima je bilo bitno da obećaju bilo koju glupost koja će im doneti glasove, a masovno beslovesnom glasaštvu je bilo baš zgodno da u to poveruje, ne zato što je moguće, nego baš zato što je glupo i apsurdno. Nije važno je li istina, nego da li dobro zvuči!

Međutim, šta biva? Ništa od "raskida" s Busplusom, naprotiv: reklo bi se da se ovaj vraća with a vengeance. Zato se vraća i u ovu kolumnu. Onomad sam ratovao, ne s Busplusom kao takvim, još manje s idejom da ljudi treba da plaćaju prevoz (svaka roba ili usluga treba da se plati, dakako po razumnoj i kvalitetom opravdanoj ceni), nego s razbojničkom idejom da "uvođenje u red" građana i putnika može i sme da bude isto što i besmislena represija i iživljavanje nad njima.

Sam plaćam prevoz, i nameravam da to činim i ubuduće, i ni na koji način ne zagovaram "pravo na šverc". Držim da je razumno da kao protivuslugu za svoj novac dobijem ne samo razumno kvalitetan prevoz, nego i trajno odsustvo bilo koje vrste besmislenog maltretiranja. Ako maltretiranje ipak usledi, kao slobodan i odgovoran građanin zadržavam svako pravo na aktivan otpor, kao i na pozivanje i organizovanje drugih u tu svrhu.


Pod tim maltretmanom ne podrazumevam povremene kontrole: razumno je da se tu i tamo proverava imaju li ljudi karte, i nije mi nikada teško da svoju pokažem kontroloru. Samo, kontrola ne može i ne sme da znači – kako je bilo onomad – zaustavljanje i zadržavanje prevoznog sredstva kao da smo na graničnom prelazu, i samim tim ometanje normalnog života i ritma obaveza građana! Takođe, povampirena ideja obaveznog "validiranja" personalizovane pretplatne karte pri svakom ulasku u vozilo sa stanovišta naplate potpuno je besmislena tj. nema s njom nikakve veze jer ta karta je već kupljena, i zato je u prethodnom periodu od znatne većine putnika s punim pravom bojkotovana i odbačena. Sada nam se opet bahato, drsko i suštinski nasilnički preti njome, pa se još kaže da će nam kontrolorski sejmeni "blokirati" karticu ako se ne validiramo, i onda ćemo morati da se cimamo i da još i extra platimo njeno odblokiranje?!
E pa, neće biti i neće moći... Ovim putem javno upozoravam nadležne da ću možda ujesti za ruku (a vi dokonajte jesam li vakcinisan protiv besnila) prvog deliju koji pokuša da mi "blokira" uredno kupljenu kartu, a svakako mi ne pada ni na kraj krajeva pameti da ikada išta učinim ili da dam i jedan jedini dinar da bih "odblokirao" nešto što nikada nije ni smelo biti blokirano jer se ne može "kažnjavati" putnika sa uredno plaćenom kartom!!! U tom smislu, ljudi, ozbiljno vas pitam: jeste li vi normalni?! Jer to je, dakle, prost i jednoznačan, "školski" primer kako se drsko prelazi tobože nevidljiva granica legitimiteta: kako se od razumljivog uterivanja naplate usluge prevoza (koje je po sebi u redu, što opet takođe ne znači da su u tu svrhu dozvoljena bilo koja sredstva) prelazi na čisto, samosvrhovito iživljavanje u ime nečijih birokratskih fantazama.

Teofil Pančić
http://www.vreme.rs/cms/view.php?id=1224055
 
Šta čeka švercere u GSP
IZVOR: TANJUG
Gradski menadžer Goran Vesić najavio je da će sutra, na sednici Gradskog veća, biti doneta odluka kojom će biti povećane kazne za one koji se švercuju u prevozu
Vesić je, kako je saopšteno iz Gradske uprave, izrazio zadovoljstvo povećanjem naplate karata od 60 odsto, ali i istakao i da to nije dovoljno.

On je naveo da veliki broj ljudi u Beogradu nije plaćao gradski prevoz, što je stvaralo gubitak od 41 milion evra godišnje, a što je vrednost 300 autobusa godišnje ili 20 tramvaja.

"Došli smo u situaciju da gradski prevoz ne može samostalno da funkcioniše i građani treba da znaju da on ne može da bude profitabilan, jer nije nigde u svetu. Gradski prevoz košta i naprosto mora da funkcioniše", naglasio je gradski menadžer.

Prema njegovim rečima, suština je u tome da svaki dinar koji se ne naplati kroz karte Grad mora da plati, a to znači manje za obdaništa škole, puteve...

"To što se neko švercuje, plaćamo svi i zato dobijamo manje nekih drugih stvari, jer nam je gradski prevoz prioritet. Ovo povećanje naplate je fantastično, ali nije dovoljno, već mora biti veće i zato ćemo se u narednom periodu baviti time kako da dođemo do veće naplate", rekao Vesić.

Kako je dodao, taj posao mora da se radi sistemski i da poput gradskih preduzeća i opštine moraju plaćati prevoz radnicima, a ne isplaćuju novac na ruke. Vesić je dodao da će nadležni iz Gradske uprave razgovarati sa predstavnicima Republike da sva njihova preduzeća uplaćuju zaposlenima prevoz.

"Na dobrom smo putu za oporavak GSP-a i ovo je prvi put da GSP, građani i grad zajedno rešavaju ovaj problem", dodao je Vesić.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=895471
 
Vrh