Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

A sto je institut mihajlo pupin razvio sistem daleko jednostavniji i jeftiniji i nista kad iskopam vidjece te kako to izgleda bitno je da mi unistavamo domacu industriju :bash:
 
Isti institut je 1983. predstavio Sistem Automatske Kontrole Saobraćaja - SAKS

Abstract:
SAKS is a public transport automatic control system. The system solves problems of modern public transport, providing better service to the passengers, better use of the staff, increase in efficiency, decrease in fuel consumption. Following the general description of the system, details are given of the control centre, transport unit equipment, and main system characteristics. The equipment is based on microcomputer technology which offers high system reliability and can meet the requirements of various groups of customers. For the covering abstract of the conference see IRRD 273856.

Publication Date:1983-4-14

http://trid.trb.org/view.aspx?id=209256

Probno je pušten u rad 1988. godine na liniji 65 i na stajalištima su postavljeni displji koji su pokazviali vreme dolaska sledećeg vozila.

Unapređenje tog sistema uvođenjem GPS-a predstavili su rešenje PAUK (pozicioniranje automatsko upravljanje kontrola)
http://automatika.imp.bg.ac.rs/slike/pdf/Pauk_Prospekt.pdf

http://automatika.imp.bg.ac.rs/slike/pdf/Saks.pdf
 
To hvala Aleksandar+ to ali tada su imali podrsku a danas nista sistem nije zazivio zbok poznatih razloga jos dosta projekata nisu mogli da izguraju samo zbog inertnosti politicara .Ali to je vec druga tema ;)
 
Validacija je ako ništa drugo uvela novu atletsku disciplinu BusPlus troskok. To je ono kada uglavnom starije žene u skokovima prvo zauzmu mesto za sedenje i ostave torbu, zatim skoče do aparata da se validiraju i u trećem skoku se vrate na mesto dok im ga neko nije zauzeo.
 
@cika srdjan+
Provereno, BusPljus troskok se obilno primenjuje na Bajlonijevoj pijaci, u oba smera, s tim da u pauzi izmedju drugog i treceg skoka, obavezno ide trljanje kartice i rad vestackim kukovima u havajskom stilu :laugh:

Primetio sam da su ekrani veceg broja validatora prekriveni raznim nalepnicama ili njihovim ostacima,ili su na drugi nacin upropasceni, pa mi nepersone ne vidimo koliko kredita nam je ostalo niti vecinu drugih podataka koji se pojavljuju na ekranu :notok: , a nema se bas vremena za buljenje :notok: jer kitchma tesko izdrzava nevalidare koji nadiru (hrupe) unutra. U dvojci, najmanje 30% nevalidara (svih rasa i pasmina). Gsp bas briga da pere i cisti uredjaje tudje firme, a konzorcijum bas briga sto nepersone nevide koliko im je kredita ostalo :blah: Kamoli da neki siroti turista ako zaluta ovde, procita naziv sledeceg stajalista...... Steta, ali ugovorom izgleda nije predvidjeno pranje, i ne daj Boze povremeno dezinfikovanje validatora. Sad samo da se neko doseti Ebole......(ili ce mozda ona sama stici sa azilantima.....)
Najava stanica po Dorcolu luduje u dvojci, i stalno se brkaju stanice, jedan korak napred, dva koraka nazad :notok:
Veliki broj tramvaja je ``nevidljiv`` u sistemu provere preko mobilnog :notok:
Jasno je da je to traljavo odradjen `poso..........(proslo vreme uhodavanja, a boljitka - NEMA!) :dil:
 
[box]To je ono kada uglavnom starije žene u skokovima prvo zauzmu mesto za sedenje i ostave torbu, zatim skoče do aparata da se validiraju i u trećem skoku se vrate na mesto dok im ga neko nije zauzeo.[/box]
Čika Srdjane, a ima li ono: prvo potrči, sedne, a onda kmezavo zamoli "Dečko jel mož da mi prisloniš , daleko mi sine ta sprava, a mene bole noge".
 
Пензионери су се врло лако роботизовали, почињу жестоко да ме нервирају.
 
AcaDorcol":3pvtp2rd je napisao(la):
@cika srdjan+
Provereno, BusPljus troskok se obilno primenjuje na Bajlonijevoj pijaci, u oba smera, s tim da u pauzi izmedju drugog i treceg skoka, obavezno ide trljanje kartice i rad vestackim kukovima u havajskom stilu :laugh:

:dil:


Da,da to trljanje koma... Kao aladin kad trlja carobnu lampu :shok: ... a zamislite situaciju pocetna 50,u autobusu 120,130 ljudi polomise se ljudi u 6.20 da validiraju kartu... :lol: Evo konkretno sad pre 2 dana-ponedeljak oko 6.20 udjosmo nekako u tu 50icu,i sad lik ostavio neku torbuljinu na sedistu,dolazi drugi matori i kao... cija je ovo torba,nikako se ne javlja,on lepo spusti pored i seo kao sav normalan svet,a dosao gospodin aladin kaze... Kao to je moje mesto,ja sam isao da validiram karticu,a njemu ovaj da je i on validirao isto i zamalo fajt kad vecina u busu kuntaju... ustao na kraju gospodin koji je sklonio torbu aladinu...

Danas sam imao susret sa kontrolorkom u tramvaju,bukvalno je isla od coveka do coveka,ja sam pokusao validirati markicu ali citac me nije prepoznao (cest bag i na caletovoj markici) devojka nije pravila problem,u sustini bitno je da je iznos uplacen nije bitno da li si se validirao ili ne,tako da ja mislim da ce za nas pretplatnike ukinuti obaveznu validaciju po ulasku u vozilo...
 
hobotnica":1058cjf2 je napisao(la):
[box]To je ono kada uglavnom starije žene u skokovima prvo zauzmu mesto za sedenje i ostave torbu, zatim skoče do aparata da se validiraju i u trećem skoku se vrate na mesto dok im ga neko nije zauzeo.[/box]
Čika Srdjane, a ima li ono: prvo potrči, sedne, a onda kmezavo zamoli "Dečko jel mož da mi prisloniš , daleko mi sine ta sprava, a mene bole noge".
хихихи, прислони јој нешто друго :laugh:

Пензионери су се врло лако роботизовали, почињу жестоко да ме нервирају.

Ја ако се не будем побио ускоро са неким пензосом ништа нисам урадио! Толико су постали безобразни да немам речи! Зашто сам ја обавезан да устанем неком пензионеру? Не занимају ме. Намерно стану код мене или неког другом мојих година и почну да ме газе, гурају и накашљавају се да бих их ја приметио. Не могу да верујем да нико од њих неће да устане неком детету које вуче торбу од 10КГ! Магарци матори!
 
direktor":241ltzmy je napisao(la):
A sto je institut mihajlo pupin razvio sistem daleko jednostavniji i jeftiniji i nista kad iskopam vidjece te kako to izgleda bitno je da mi unistavamo domacu industriju :bash:
Pa to je jedan od naloga koje sve vlasti od 2000. izvršavaju,a privid normalnog života održavamo kreditima.Da li misliš da je nekoga ko je smislio ovu otimačinu zvanu-privatna firma naplaćuje prevoz- uopšte briga,ma da li je nekada pomislio na domaću proizvodnju i sl. ? Naravno da nije,njemu je samo profit u glavi,što veći i što brže.
 
Al se nalup@ao Ozegovic na STB vestima u 19h rekavsi da na bazi validiranja putnika u protekla dva meseca Direkcija sada ima pouzdane i tacne podatke o broju putnika na linijama i da ce na bazi tih podataka od 2 aprila nekih 10 linija javnog prevoza biti pojacane???
 
Od aprila više autobusa na devet linija

Broj vozila na autobuskim linijama 33, 35, 42, 43, 48, 79, 303, 610, kao i prigradskoj liniji 493, biće povećan od 2. aprila, a ta odluka doneta je na osnovu podata prikupljenih tokom očitavanja Bus Plus kartica.

Kako je saopštila Direkcija za javni prevoz, zahvaljujući građanima koji su u proteklom periodu redovno očitavali Bus Plus kartice, pokazalo se da je na pomenutim linijama potreban veći broj vozila, kako bi se smanjile gužve i vreme čekanja autobusa na stanici.


Novi sistem kontrole i naplate u javnom gradskom prevozu uveden je 1. februara, i omogućava Direkciji da svakodnevno prikuplja podatke o broju očitanih kartica i vožnji koje građani ostvaruju tokom dana na svim linijama.


http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest/od-aprila-vise-autobusa-na-devet-linija/33623.phtml

Evo prvih akcija direkcije :)
 
bojan87":m5bkwkmy je napisao(la):
Od aprila više autobusa na devet linija

Broj vozila na autobuskim linijama 33, 35, 42, 43, 48, 79, 303, 610, kao i prigradskoj liniji 493, biće povećan od 2. aprila, a ta odluka doneta je na osnovu podata prikupljenih tokom očitavanja Bus Plus kartica.

Kako je saopštila Direkcija za javni prevoz, zahvaljujući građanima koji su u proteklom periodu redovno očitavali Bus Plus kartice, pokazalo se da je na pomenutim linijama potreban veći broj vozila, kako bi se smanjile gužve i vreme čekanja autobusa na stanici.


Novi sistem kontrole i naplate u javnom gradskom prevozu uveden je 1. februara, i omogućava Direkciji da svakodnevno prikuplja podatke o broju očitanih kartica i vožnji koje građani ostvaruju tokom dana na svim linijama.


http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest/od-aprila-vise-autobusa-na-devet-linija/33623.phtml

Evo prvih akcija direkcije :)
:cool:
 
Ма де обрађивали..... и шта обрадом да добију? Само пензионери сви одреда траљају картице. Млађи како тако, средњошколци јок....приград? 50% невалидирања(других 50% су пензоси)

Стварно није неки миленијумски подвиг појачати линије које имају интервал од 15, 30, па неке и од чак 45 минута.

А Бусплус са тим нема никакве везе. Односно има. Требало је представити тај систем као користан, и оправдати идеју неког кретена о валидацији месечних. Као: "Ево резултата".
Смешно.
Јадно.
А избори се ближе....
 
stf":1kayjpn8 je napisao(la):
Пензионери су се врло лако роботизовали, почињу жестоко да ме нервирају.
Vala ni ostali nisu bolji.Skoro svi manicno jure od validatora do validatora kada nece da im se otkuca karta.

Jedan kolega sa faksa me je danas nazvao opozicionarom jer ne validiram povlasticu.Cirkus se nastavlja...
 
Mene redovno izubijaju roboti dok ulazim u vozilo. Ruke samo lete preko drugih ljudi. Svaki put kad ulazim u prevoz imam osećaj kao da me je napala hobotnica. Još ako roboti omaše stranu pa moraju da se istežu da bi došli do nj.v. validatora, eto ga haos. Naravno, primetio sam da niko mlađi od mamuta ne validira kartu.
 
ohoho dobili smo novo zvanje :) roboti :)

problem je što se penzioneri plaše tog validatora kao da će ih pojesti :) sve uspaničeno prilaze, i ko da će im se nešto desiti ako prislone karticu, pa što brže protrljaju :D
 
[box]bojan87 wrote:
Od aprila više autobusa na devet linija
Broj vozila na autobuskim linijama 33, 35, 42, 43, 48, 79, 303, 610, kao i prigradskoj liniji 493, biće povećan od 2. aprila, a ta odluka doneta je na osnovu podata prikupljenih tokom očitavanja Bus Plus kartica.
Kako je saopštila Direkcija za javni prevoz, zahvaljujući građanima koji su u proteklom periodu redovno očitavali Bus Plus kartice, pokazalo se da je na pomenutim linijama potreban veći broj vozila, kako bi se smanjile gužve i vreme čekanja autobusa na stanici.

Novi sistem kontrole i naplate u javnom gradskom prevozu uveden je 1. februara, i omogućava Direkciji da svakodnevno prikuplja podatke o broju očitanih kartica i vožnji koje građani ostvaruju tokom dana na svim linijama.

http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest … 3623.phtml
Evo prvih akcija direkcije [/box]

A da li su rekli koje linije će smanjiti? Jer da bi ove pojačali moraju neke oslabiti :notok:

Situacija iz prevoza: prošli petak čekam 601, dolazi raspad od busa, hoću da udjem na zadnja vrata i uspevam jedva jer radi samo jedna polovina vrata, pravim se "šmeker" i pokušavam da kroz novčanik validiram pk ali bezuspešno jer validator iako deluje ispravno ne validira kartu, vadim kartu iz novčanika i ništa se ne dešava, pomislim u sebi ma boli me ku... da se cimam sa sve stvarima do drugog validatora u autobusu u kome vožnja deluje kao da bus nema amortizere i svaka rupa se oseća kao detonacija:bash:
Dva dana kasnije ponovo čekam 601 i ponovo mi dolazi isti bus i ponovo ulazim na zadnja vrata koja se sada otvaraju u punom kapacitetu :shok: ali validator je i dalje neispravan :bash:
Izgleda da je njih već počeo da boli ku... za popravku validatora :laugh:
 
a zasto ja glumim budalu i kucam karte, kada jutros pola autobusa kontrolorima odmahuje glavom govoreci da nemaju kartu, i naravno prolaze nekaznjeno?
 
Bas tako operic.Mene danas ponovo kontrola maltretirala jer se na validiram a bar troje ispred mene nije imalo karte.
 
Kad bi pojedinci ovde, a posebno protivnici validacije trosili toliko energije na angazovanje oko Metroa, njegova gradnja bi vec uveliko pocela. Ko hoce da validira - hoce, ko nece nece, ne vidim razlog da se toliko ovde raspravljate o stvari koja je banalna u poredjenju sa vecinom komunalnih problema.
 
Tragač, tačno. Možda se oko te gluposti toliko diže prašina baš da se ne bi raspravljalo o drugim stvarima. ne znam što bi neko ko se validira imao nešto protiv onog ko kako kažete trči na drugi kraj autobusa da bi se validirao? On hoće da poštuje pravilo isto kao što neko od vas neće i ima legitimne argumente da podriva sistem. Ali ne mislimo svi isto, i ne ponašamo se svi isto, tako da, ko je u stanju da okupi pristalice dižem kapu, a ko počinje da označava druge jer rade nešto što on neće, to nije u redu.
 
Матеја Бељан":1vfmz11w je napisao(la):
...ne znam što bi neko ko se validira imao nešto protiv onog ko kako kažete trči na drugi kraj autobusa da bi se validirao? On hoće da poštuje pravilo isto kao što neko od vas neće i ima legitimne argumente da podriva sistem. Ali ne mislimo svi isto, i ne ponašamo se svi isto, tako da, ko je u stanju da okupi pristalice dižem kapu, a ko počinje da označava druge jer rade nešto što on neće, to nije u redu.

Vreme pred nama pokazaće da su protivnici očitavanja PK od samog početka bili u pravu. „Ortaći“ su toga svesni i sada, ali nemaju tri čiste („još uvek im se može“) da to sada priznaju, ili odlažu za trenutak u kome će im se to najviše isplatiti, ne samo u novcu – jer to je već počelo.

Pročitaste li da je poodavno naš, domaći Institut celu stvar osmislio, čini mi se – bolje nego ovo „remek delo moderne mode“ čak i ako ih stavimo u istu vremensku ravan, što je hendikep za stariji koncept, pošto tehnika napreduje neverovatnim brzinama?
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=175177#p175177
I u toj, ponavljam, neravnopravnoj borbi – BP izgleda kao nedonošče. Videh dva, ali ne i treći komentar na ovo davnašnje rešenje?!

Ne podrivam ja, Mateja, sistem, još manje mi je potrebna bilo čija saglasnost, čak ni razumevanje, da to činim!
Moje zalaganje ide za kompromitacijom sistema, odnosno jednog njegovog važnog segmenta, jer ne pravi razliku između švercera i urednih platiša!?! Na ovo ne može da pristane niko ko makar malo drži do sebe! “Neko me siluje” i još očekuje da ne pružam otpor, odnosno – da u tome još treba da sarađujem i uživam? To ne biva!

Ja, Mateja, plaćam uslugu, ne podrivam nikoga, ali ne pristajem da mi “ortaći” koje su to tako zamislili prodaju rog za sveću, odnosno m..a za bubrege. Jasno je meni, verujem – svima, zašto to ortaći rade. Zbog brze i lake love, bre!

Sa druge strane – nije mi jasno zašto se neki ovde iz petnih žila (bez love) upinju da mi objasne kako je to sve “kul”, za moje i (sve)opšte dobro”. To se, ljudi, ne može ni objasniti, ni odbraniti, a svako njihovo novo saopštenje – uvreda je (moje) inteligencije, a to mi ide na živce više i od glupih pravila.

Ne tvrdim da su oni koji poštuju glupa pravila - glupi, ali ne dozvoljavam da me bilo ko smatra glupom jer ih ja ne poštujem. Još jednom - ne podrivam sistem, ja ga plaćam i očekujem da me poštuje time što me neće trpati u isti koš sa švercerima. Prosto k`o šamar!

P.S.: Stvarno mi nije jasno zašto ponovo pominješ neke "pristalice"? Šta ti to znači?
 
Vrh