Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Beograd je varoš u odnosu na Rim,Madrid,Milano? Bio sam u svim tim gradovima i tako nešto ne stoji..uređenost grada je jedno,veličina,infrastruktura ,staus A i B metropole i standard je drugo.Da se razumemo dobro, Beograd je veliki Evropski grad,metropola B kategorije sa pristojnom i infrastrukturom u izgradnji,velikim javnim objektma među najvećima u Evropi,kulturni,obrazovni centar sa privredom koja je tek krenula u oporavak.Hoću reči nije varoš,provincija već međunarodno prepoznatljiva metropola i to je činjenica.. ;) a ni mnogo veći grad kao što je Sidnej nije izgradio Metro niti će..već ima gradsku železnicu sličnu Beogradskoj i to ga ne čini ništa manje metropolom.
 
Sve veći broj korisnika Bus plus kartica »
19. Mart. 2012 | 16:38, Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari

Prošlo je mesec i po dana od kako je uveden Bus plus sistem naplate u javnom gradskom prevozu.

Sve je veći broj korisnika Bus plus personalizovanih kartica, čije je očitavanje pri ulasku u vozilo neophodno zbog praćenja opterećenosti linija. U Gradu kažu da će već početkom sledećeg meseca biti pojačan broj vozila na najfrekventnijim linijama, upravo zahvaljujući podacima dobijenim zahvaljujući novom sistemu.

Prema podacima iz Bus plusa, svakog dana u proseku se očita oko milion kartica, a do sada je personalizovane kartice kupilo više od 600 hiljada ljudi. Beograđani, te kartice prepoznaju kao najisplativije, a treći sprat robne kuće Beograd samo je jedno od 15 mesta gde mogu da ih kupe. I dalje je Jedno od najčešće postavljanih pitanja zašto je neophodno očitati karticu prilikom ulaska u vozilo javnog gradskog prevoza.

S druge strane, u Gradu najavljuju već početkom meseca prve efekte redovnog očitavanja kartica, upravo da bi se smanjile gužve, pojedine linije biće pojačane dodatnim vozilima.

- Željko Ožegović - Ta registracija je od neprocenljive važnosti pošto momentalno u trenutku registracije imamo podatke u ooperativnom centru Direkcije za javni prevoz i ono se prati 24 sata jer imamo i noćne linije tako da mi tačno znamo opterećenost pojedinih linija u pojedino vreme u intervalima.

A kada je reč o nedumicama o Bus plus sistemu, odgovor se može dobiti u korisničkom servisu. Tamo kažu da su u početku imali više od dve hiljade poziva dnevno, sada je taj broj mnogo manji.

- Vladimir Mitrović - korisnički servis Bus Plus- Ljudi se i dalje raspituju u vezi sa time gde su prodajna mesta, gde mogu izvaditi kartice i koje su razlike, to jest da li postoji bilo kakva razlika u sistemu, ali sistem i dalje identično funkcioniše.

Korisnički servis radnim danima otvoren je od 8 do 22 sata, a subotom od 8 do 14 sati.
 
Ovo je i najbolja potvda koliko je Beogradu neophodan Metro,sećate kako su nas lagali "da nema dovoljnog broja putnika" za teški Metro ;)
 
Bas lepo sto 600 000 ima personalizovane.A nek nam sada reknu koliko dopunjuje te personalizovane.

I koliko od tih milion validacija su personalizovane a koliko nepersonalizovane i to oko personalizovanih da smanje na validaciju od po osobi.Recimo znam ljude koji menjaju po 2 prevoza svaki dan sto mu dodje bar 4 validacije dnevno podelis sa milion i dodjes do cifre od 250 000.Brutalno banalizujem ali razumete na sta ciljam.
 
2012":1v0zlarl je napisao(la):
Beograd je varoš u odnosu na Rim,Madrid,Milano? Bio sam u svim tim gradovima i tako nešto ne stoji..uređenost grada je jedno,veličina,infrastruktura ,staus A i B metropole i standard je drugo.Da se razumemo dobro, Beograd je veliki Evropski grad,metropola B kategorije sa pristojnom i infrastrukturom u izgradnji,velikim javnim objektma među najvećima u Evropi,kulturni,obrazovni centar sa privredom koja je tek krenula u oporavak.Hoću reči nije varoš,provincija već međunarodno prepoznatljiva metropola i to je činjenica.. ;) a ni mnogo veći grad kao što je Sidnej nije izgradio Metro niti će..već ima gradsku železnicu sličnu Beogradskoj i to ga ne čini ništa manje metropolom.

Ало пријатељу....јел си уопште прочитао шта сам написао?

Београд је у односу на те градове варош физичком величином.

Као такав, да ли је потребно валидирање повластица као изговор за "боље праћење оптерећености линија"?

Па у Београду било који основац би то знао без Бусплуса, а у једном Лондону много становника никада није било у свим деловима града.

Дај, спусти се на земљу.
 
2012":3ml9yh7c je napisao(la):
...- Željko Ožegović - Ta registracija je od neprocenljive važnosti pošto momentalno u trenutku registracije imamo podatke u ooperativnom centru Direkcije za javni prevoz i ono se prati 24 sata jer imamo i noćne linije tako da mi tačno znamo opterećenost pojedinih linija u pojedino vreme u intervalima.

Somi, brate, evo Željko kaže da se stanje prati neprekidno, tokom 24 h, dakle "i noćom" ;)
Nočno "trljanje", izgleda, nije bez veze, samo se dodatno plaća :p
 
Нзм, носићу БусПлус, а ако не важи молићу возача да ме за "џабе" одвезе пар станица :D
 
@sizif
ne bih da ulazim u raspravu ali validiranje kartica nije obavezno u milanu u povrsinskom prevozu. cela svrha sistema je da se ne prave guzve u prevozu prilokom otkucavanja. servis treba da olaksa putnicima a ne da otezava. postoje agencije koje se bave statistikom prevoza, broj putnika,tacnost itd... sticajem okolnosti sam radio u jednoj takvoj, i bas u milanu.

validacija karte u stihijskim gradovima, poput beograda moze dovesti samo do problema.

izvanjavam se svima ako ponavljam neke vec recene stvari.
 
Danga":on5ykjey je napisao(la):
2012":on5ykjey je napisao(la):
...- Željko Ožegović - Ta registracija je od neprocenljive važnosti pošto momentalno u trenutku registracije imamo podatke u ooperativnom centru Direkcije za javni prevoz i ono se prati 24 sata jer imamo i noćne linije tako da mi tačno znamo opterećenost pojedinih linija u pojedino vreme u intervalima.

Somi, brate, evo Željko kaže da se stanje prati neprekidno, tokom 24 h, dakle "i noćom" ;)
Nočno "trljanje", izgleda, nije bez veze, samo se dodatno plaća :p

Danga,samo za tebe!Savrsen sistem,nema sta! :D

Mesec i po dana od uvođenja bus plus sistema u vozilima javnog gradskog prevoza
Još nema podataka o opterećenosti linija

AUTOR: R. MARKOVIĆ
Mesec i po dana je prošlo od kako je u Beogradu uveden novi sistem naplate karata i upravljanja javnim gradskim prevozom, a podataka o najopterećenijim linijama još uvek nema. Iako se zna da u Operativno kontrolni centar svakog minuta stižu podaci o kretanju vozila i očitavanju bus plus kartica, nadležni u gradu ističu da je još uvek rano praviti takvu vrstu analize, ali da će javnost na vreme biti obaveštena o tome koliko su linije opterećene, koje treba rasteretiti, a koje pojačati dodatnim vozilima.

Za Beograđane koji se redovno voze gradskim prevozom i ne treba posebna analiza da bi znali na koje linije treba uvesti više polazaka. Tako recimo, na linijama 26, 31, 7 uvek se u vozilima traži mesto više, tek samo da se ne stoji na vratima.

Nekada su na stajalištima stajali brojači putnika i vodili evidenciju o tome koliko su linije opterećene. Uvođenjem bus plus sistema, njih nema ali je zato validiranje kartica neophodno bez obzira da li su papirne, nepersolalizovane ili pesonalizovane. Prema podacima koje smo dobili iz Bus plusa, za sada na svim linijama javnog gradskog prevoza dnevno ima preko milion očitavanja kartica. Međutim, i taj podatak nije pravo merilo opterećenosti linija, budući da još uvek ima putnika koji se švercuju ili iz nekog razloga ne validiraju svoje bus plus kartice. Oni praktično jesu u vozilu, ali ih sistem ne prepoznaje kao putnike.

- Grad najpre želi da se zahvali svim građanima koji očitavaju svoju karticu jer time pomažu da sistem javnog prevoza bude unapređen. Putnici, u sve većem broju očitavaju svoje kartice i ja koristim priliku da i sada apelujem na građane da to čine, jer će na taj način u krajnjem slučaju obezbediti uvođenje dodatnog broja vozila na najopterećenije linije, za šta nam je potreban podatak o broju putnika na svakoj liniji gradskog prevoza, kaže za Danas član Gradskog veća Željko Ožegović. On dodaje da i Direkcija za javni prevoz povremeno dobija zahteve građana da se izmene ili produže trase postojećih linija ili uspostave nove, kao i da se poveća broj vozila na nekoj od njih.

- Praksa je da te zahteve podrži Mesna zajednica ili Opština, koja će ih uputiti dalje u Direkciju, nakon čega se ispituje njihova opravdanost, a u cilju zadovoljenja interesa svih stanovnika jednog naselja, navodi Ožegović.

http://www.danas.rs/danasrs/srbija/..._opterecenosti_linija_.39.html?news_id=236317
 
stf":1zgvt15v je napisao(la):
Београд је у односу на те градове варош физичком величином.
I ti malo preteruješ. Teritorijom Beograd uopšte nije toliko inferioran u odnosu na Madrid i Rim, a od Milana je dosta veći. Ako povučeš ugrubo kružnicu oko njih, videćeš da je Madrid prečnika nekih 15tak kilometara (gradskog tkiva), Rim možda 17-18km, Milano samo nekih 10-ak. Razlika u odnosu na Beograd je u tome što ovi gradovi imaju manje više pravilan oblik, krug gusto popunjen, a dalje se tkivo spaja sa okolnim urbanim naseljima u još veći konglomerat, manje gustine. Beograd se razvija kao ameba i kad bi ga opisivali u krug (Zemun Polje-Kaluđerica oko 15-16km, Borča-Železnik čak 20km) dobijamo ogromne neizgrađene površine. Na žalost po tome, po nekom kvalitetu urbanog tkiva, Beograd je palanka u odnosu na većinu ovih i drugih sličnih gradova, ali površinski ni malo ne zaostaje.
On bi mogao da udvostruči broj stanovnika uopšte se ne šireći već samo popunjavajući rupe.
 
Јеси у праву, донекле, али сад већ улазимо у детаљисање.
Нпр. кад би описали кружницу око центра града у прачнику до Ивана Рибара, добили бисмо само 50% урбаног ткива и 50% ничега северно од Дунава.

Када говоримо о самом насељу Београд, он јесте доста мањи од тих градова. Број становника да не говорим.
 
http://www.sllistbeograd.rs/pdf/2012/06-2012.pdf#view=Fit&page=1

Sluzbeni list broj 6 od 29.02.2012

П РА В И Л Н И К
О ИЗМЕНАМА И ДОПУНАМА ПРАВИЛИКА О ТАРИФ-
НОМ СИСТЕМУ У ЈАВНОМ ЛИНИЈСКОМ ПРЕВОЗУ
ПУТНИКА НА ТЕРИТОРИЈИ ГРАДА БЕОГРАДА
Члан 1.
У Правилнику о тарифном систему у јавном линијском
превозу путника на територији града Београда („Службе-
ни лист града Београда”, бр. 30/11 и 58/11), (у даљем тексту:
правилник), у члану 10. став 1. алинеја 2. речи: „Стари Ба-
новци, Нова Пазова” замењују се речима: „Војни аеродром
Батајница”.
Члан 2.
Члан 14а. брише се.
Члан 3.
После члана 19. додају се чланови 19а–19ж који гласе:
„Члан 19а
Валидацијом персонализоване смарт картице евиден-
тирају се следећи подаци: алиjас број и серијски број пер-
сонализоване смарт картице, датум и време трансакције,
тип трансакције, идентификатор возила у систему, иден-
тификатор линије, смер кретања возила, идентификатор
стајалишта, идентификатор возача и категорија корисника
услуге превоза.
Податке из става 1. овог члана обрађује (прикупља, чува
и користи) Дирекција за јавни превоз.
Сврха обраде ових података је заштита безбедности сис-
тема наплате услуге јавног превоза, спречавање сваке зло-
употребе персонализованих смарт картица и утврђивање
чињеница у поступку рекламације путника на употребу
персонализованих смарт картица.
Члан 19б
Правно лице из члана 19д. на основу евиденције из ко-
рисничког сервиса сачињава листу алијас бројева персона-
лизованих смарт картица које је у случају употребе потреб-
но блокирати (нестала картица, картица из серије повучене
из употребе, неодговарајућа документација приликом изда-
вања картице и др.) и без одлагања исту доставља Дирекци-
ји за јавни превоз.
Дирекција за јавни превоз у сврху блокирања персона-
лизоване смарт картице врши посебну обраду следећих по-
датака: алиас број и серијски број персонализоване смарт
картице, као и датум и време блокирања картице.

Алијас број персонализоване смарт картице коју је по-
требно блокирати чува се на листи све док се не изврши
блокада картице, након чега се исти трајно брише са листе.
Члан 19в
Код организоване уплате средстава коју врше правна
лица на име месечне/полумесечне допуне персонализова-
них смарт картица за превоз својих запослених, Дирекција
за јавни превоз ради допуне врши посебну обраду следећих
података: алиас број персонализоване смарт картице, тип
трансакције и тарифне зоне.
Посебна обрада се врши на основу листе картица за
допуну коју, без одлагања, Дирекцији за јавни превоз дос-
тавља правно лице из члана 19д, а која садржи следеће по-
датке: алијас број персонализоване смарт картице, тип
трансакције и тарифне зоне.
Члан 19г
Подаци које контролори користе у току контроле валид-
ности возних исправа и наплате услуге превоза у возилима
јавног превоза су: алиас број и серијски број персонали-
зоване смарт картице, датум и време трансакције, иден-
тификатор возила у систему, идентификатор линије, смер
кретања возила и категорија корисника. Сврха коришћења
ових података је наплата доплатне карте или издавања опо-
мене путнику у случајевима из члана 23. овог правилника.
Сви подаци из става 1. овог члана, укључујући и податке
о наплаћеним доплатним картама и издатим опоменама чу-
вају се у меморији преносног уређаја за контролу путника и
преносе се на сервер Дирекције за јавни превоз када се за то
стекну услови (типски на свака четири сата, а најкасније до
краја радног времена контролора).
Дирекција за јавни превоз врши обраду података из ст.
1. и 2. овог члана ради контроле испуњења уговорних оба-
веза правног лица коме су поверени послови контроле и
ради решавања по приговорима путника.
Члан 19д
Податке који се прикупљају приликом издавања пер-
сонализованих смарт картица обрађује правно лице коме
су уговором поверени послови издавања персонализованих
смарт картица и продаје допуне карата, у складу са овим
правилником. Обавезни подаци који се прикупљају су: али-
ас број, име, очево име и презиме и јединствени матични
број путника (за страна лица број пасоша), а уз сагласност
путника ради приступања бенефит програму, поред наве-
дених могу се прикупљати и следећи подаци: адреса стано-
вања, број фиксног и мобилног телефона и e-mail адреса
Члан 19ђ
Повезивање података из члана 19а. са личним пода-
цима из члана 19д. могуће је само на лични писани захтев
путника приликом рекламације на употребу персонализо-
ване смарт картице или ради остваривања законског права
путника.

Путник се обраћа корисничком сервису са захтевом да
се провери валидација његове картице у возилу јавног пре-
воза одређеног дана и у одређено време. Кориснички сер-
вис захтев прослеђује Дирекцији за јавни превоз одмах, а
најкасније у року од три дана.
По пријему захтева врши се приступ подацима из става
1. овог члана од стране овлашћеног лица Дирекције за јав-
ни превоз и то путем личне лозинке. Сваки приступ овим
подацима мора бити евидентиран, са трајним и неизбри-
сивим записом о датуму и времену приступа и лицу које је
приступило податку.
Члан 19е
По истеку периода од 30 дана од дана евидентирања, сви
алиас и серијски бројеви персонализоване смарт картице се
трајно бришу. Остали подаци се даље чувају у анонимизи-
раном облику, ради коришћења у статистичке сврхе.
Члан 19ж
Дирекција за јавни превоз и правно лице из члана 19д.
су дужни да податке које обрађују заштите од злоупотреба,
уништења, губитка, неовлашћених промена или приступа и
сходно томе да предузимају све техничке, кадровске и ор-
ганизационе мере заштите података, у складу са утврђеним
стандардима и поступцима.”
Члан 4.
У члану 29. став 1. алинеја 8. мења се и гласи:
„− категорије под тачком 15. – лична карта на увид, а
статус незапосленог лица утврђује се на основу уверења
Националне службе за запошљавање;”.
Члан 6.
Овај правилник ступа на снагу наредног дана од дана
објављивања у „Службеном листу града Београда”.
Градско веће града Београда
Број 34-860/12-ГВ, 23. фебруарa 2012. године
Председник
Драган Ђилас, с. р.


Brise se ovaj clan:

„Члан 14а
За све категорије корисника услуге превоза који оства-
рују право на превоз уз одговарајућу персонализовану
смарт картицу из члана 13. тачка 1. алинеја 1, у поступку
издавања картице, врши се претходна провера постојања
неизмиреног дуга на основу неплаћене доплатне карте у во-
зилу.
Право на издавање одговарајуће персонализоване смарт
картице за превоз имају подносиоци захтева који немају ду-
говање по основу утврђеном у ставу 1. овог члана.
Након измирења дуговања корисник услуге превоза
стиче право на издавање одговарајуће персонализоване
смарт картице.”
 
Ove izmene i dopune su, čini mi se, zbog Šabića, pa prepustimo njemu da vidi da li je ovo naložio. :|

Mesec i po dana je prošlo od kako je u Beogradu uveden novi sistem naplate karata i upravljanja javnim gradskim prevozom, a podataka o najopterećenijim linijama još uvek nema…

Pošto Željko reče: ...“mi tačno znamo opterećenost pojedinih linija u pojedino vreme…”, ovo može da znači samo jedno – da to što znaju ne žele da objave jer se preračunavaju, kalkulišu… Istina je, ustvari, da Željko misli da zna, ali ne zna i ne može da zna brojke “u sivoj zoni” :rolleyes: – u prvom redu to su nevalidirane PK.


…Nadležni u gradu ističu da je još uvek rano (?!?) praviti takvu vrstu analize, ali da će javnost na vreme biti obaveštena o tome koliko su linije opterećene, koje treba rasteretiti, a koje pojačati dodatnim vozilima.

Ko li piše ovakva saopštenja?! Od “obaveštavanja” je daleko važnije da deluju, ali ne “sa zadrškom” od šest meseci, kako je ranije saopštavano. U istoj rečenici – kontradikcija, jer se opterećene linije rasterećuju uvođenjem dodatnih vozila (ja ne znam drugi način), te su podvučene reči čist višak. :notok: Možda su hteli (ali nisu smeli) da kažu da će na nekim linijima biti i smanjenja broja vozila, te upadoše u nelogičnost, pa ko razume – shvatiće.


…Za Beograđane koji se redovno voze gradskim prevozom i ne treba posebna analiza da bi znali na koje linije treba uvesti više polazaka :kk: …Nekada su na stajalištima stajali brojači putnika i vodili evidenciju o tome koliko su linije opterećene. Uvođenjem bus plus sistema, njih nema :notok: …

Nešto se ne sećam brojača (evidentičara) na stajalištima, ali one u autobusima pamtim i ponovo ih videh u petak. Tačniji, pouzdaniji način od ovoga ne postoji. Izuzimam “barijere” na vratima (o čemu veoma malo znam), a o kojima su ovde pisali neki nesumnjivo tehnički potkovani članovi.


…Međutim, i taj podatak nije pravo merilo opterećenosti linija :kk: , budući da još uvek ima putnika koji se švercuju ili iz nekog razloga ne validiraju svoje bus plus kartice. Oni praktično jesu u vozilu, ali ih sistem ne prepoznaje kao putnike…

1) Pošto je broj izdatih doplatnih karata i/ili opomena 0 (nula), otkud ovo “da još uvek ima putnika koji se švercuju”? :|
2) Čuj – iz nekog (znači jednog) razloga?!? Samo na ovoj temi ima ih tušta i tma, ali se i dalje protura početna, autistična priča!? Sistem ne prepoznaje desetine hiljada nas jer mi njega, iz nebrojeno puta ponovljenih razloga, “ne prepoznajemo”. :cool:

P.S.: Vucko, hvala za ekskluzivu! :p
 
A ima li neki sistem koji može da prepozna švercere koji jesu u vozilu ali statistički nisu.
 
Naravno da ima, video nadzor već postoji, radi se na implementaciji sistema prepoznavanja likova, 'state of the art' tehnologiji, među prvima u svetu. Kamera vas prepozna da se niste validirali, nađe u bazi fotografija i kazna stiže na kućnu adresu. Prosto ko apsulj.
 
Dakle,resen je problem ugrozenosti podataka,jos samo da se ukine validacija za korisnike personalnih i bus plus prestaje da me zanima.
 
predvidjeno je uvodjenje nepersonalizovanih dnevnih i nedeljnih karti tj. to je trazeno da se omoguci prilikom uvodjenja sistema. "Zbog lakseg prilagodjavanja sistem je startovao sa postojecim asortimanom karata"

ovo je jedan deo odgovora koji sam dobio na dopis koji sam podneo 20.02. Juce mi je stigao odgovor i ako je naznaceni datum 7.3?! Kada skeniram postavicu ceo odgovor
 
Kamera vas prepozna da se niste validirali, nađe u bazi fotografija i kazna stiže na kućnu adresu. Prosto ko apsulj.[box][/box]

Vau. Baza fotografija. A ako ukinu validaciju za personalizovane kako će Veliki brat da zna da li sam validan odnosno personalizovan ili sam švercer.
 
...drugar`ce hobotnice, nemoj ovo "ako ukinu" :notok: nego "pošto ukinu" :kk: .

A moj odgovor na tvoje pitanje je - to je pos`o kontrolora. Neka zarade platu! :|
 
Данас на линији 75 сам видео контолоре који су се возили од почетне до крајње станице и контролисали путнике. Баш ми је било драго што су једној сељанчури наплатили казну - није имала карту, а нацртала се на сред пролаза у празном аутобусу, страх је да неће успети да изађе ваљда... Мрзим такве људе!
Да чудо буде веће, и у повратку са Зеленог Венца у се контролори возили до последње станице! :shok:
 
@Danga
A rade li pecaroši za fiksnu platu il na normu: po proju ulovljenih?
 
^
Nemam pojma, ali mi je logično da se plata podeli u dva dela:
1) Veći, fiksni deo za koji treba da obave neki broj kontrola, po rasporedu koji im se da, i
2) Manji, promenljivi (a stumulativni) deo, a koji zavisi od broja naplaćenih doplatnih karata – izdatih opomena.

Nema nikakve sumnje da će im ukidanje validacije PK (o čemu bih ja drugo) umnogome olakšati posao i podići efikasnost otkrivanja (vremenom – i sve uspešnijeg iskorenjivanja) šverca jer samo ta grupa mora biti „meta“, ne samo njihova, nego celog sistema.

Ako im „mete“ budemo i mi :bash: (uredne, nevalidirane platiše) mnogo su veće šanse švercerima da se i dalje provlače. Nije svejedno da li u vozilu imaš 5% ili 50% „potencijalnih neprijatelja“ (cifre su odokativne, ali možda i nisu tako daleko od realnih). Ako od šefova dobiju instrukcije da nas maltretiraju :notok: , disciplinuju :notok: , uvode u red :notok: ... utoliko će ulov ovih drugih biti mršaviji. :(
Naravno da važi i obratno.
 
užegli i ja sam ih video u 75. ja uđem na prednja gde neka devojka priča sa vozačem i vozimo se mi tako i ona meni gospodine validirajte kartu, i ja validiram :) . i onda oni nastave priču.
 
Vrh