Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Svakako korak unapred i sad postoji šansa da možda i stvarno platim kartu, jer 50 dinara u jednom pravcu je stvarno mala cena, a s obzirom na krš uslugu, to je sasvim okej. U poređenju sa Novim Sadom gde je cena karte za jednu vožnju 65 dinara, a dnevna 265 dinara, ovo kod nas je i dobro, jer tamo busevi u samom centru grada idu na po 20-30 minuta sto mi je neverovatno, a sigurno je da će Beli imati citace qr kodova koje ćemo dobijati kada kupimo kartu, kao sto se dobija u Novom Sadu, e sad za to je neophodno imati vozača koji će prodavati kartu na licu mesta, jer mnogi se neće odmah snaći u novom elektronskom sistemu, ili prosto neće imati telefon kod sebe jer se i meni brdo puta desi da mi se isti isprazni. Zato postoji mogućnost da Beli prodaju karte na licu mesta kao sto je slučaj u pantransportu i da imate mogućnost plaćanja kesom i karticom, a onda dobijete racun sa qr kodom koji će Beli iz drugog vozila samo ocitati kad uđete u to vozila i jasno videti da li je proslo 90 minuta od kad ste kupili kartu.
 
Nisam ispratio - kako ću na kraju moći da kupim jednokratnu kartu (ovu od 50 dinara) ?

Imam stari mobilni telefon koji uglavnom ne podržava novije aplikacije.
 
Kucanje SMS i slanje prilikom ulaska u vozilo JGP ili u početku vožnje? Možda, u ali u idealnim uslovima.
 
Ne možeš ako poruka generiše kod, tj. ako onaj što kontroliše vidi u sistemu da nije poslata poruka.
Pa jedino ako im kod bude kratak (neizvodljivo). U realnosti kod transakcije ima da bude neka duža kombinacija, baš da vidim kako su zamislili da im u punom autobusu neko diktira cifre i slova...

Zato kažem da taj SMS sistem, teško da će biti lak za implementaciju. Dr.Šapić stalno potencira da je sistem isti kao za parking, jeste bato isti, ali zaboravljaš jednu bitnu stvar, parking uplata se verifikuje uvidom u registarske oznake automobila. Očito da doktor nije stigao da se informiše.
 
Ovo sa telefonima samo olakšava šverc. Kada vidiš komunalce posaljes poruku i rešen problem.
 
Ovaj Sapic se ponasa kao da mu sine neka ideja na pamet i odmah pozove novinare, bez da ista dalje promisli, nekoga konsultuje...

Ista prica bila i Zoo vrtom.

A gledajuci onaj snimak sto je Vucko postavio, ne deluje da je najcistiji u glavi. Nije vredjanje, objektivno.
 
Opet ponavljam, mogu samo da iskopiraju sistem iz Budimpeste, nema validatora, samo aplikacija i QR kod na autobusu/tramvaju (ulazu u metro stanicu), minimalna ulaganja u infrastrukturu.
U aplikaciji se doda sredstvo placanja sa koga se skida novac, postoje razne vrste vremenskih i pojedinacnih kartica koje se mogu uzeti unapred.
Kad udje kontrola potrebno je pokazati ekran aplikacije na kojoj se prikazuje odredjena animacija na osnovu koje kontrolor moze da utvrdi da li imate validnu kartu ili ne, nema potrebe za diktiranjem brojeva.. u specificnim slucajevima pokazete vas licni QR kod iz aplikacije koji kontrolor skenira i dobije sve podatke koji ga interesuju.

Za ljude koji nemaju pametni telefon (2023. je godina.. zaista) moze da se osmisli resenje ali na takav nacin da koriscenje istog bude do te mere neprakticno i destimulisuce.

 
Sta zaista? Zasto destimulisice?

Jel obaveza imati smartfon? Pa i da jeste, jel obaveza imati punu bateriju u svakom trenutku? Sta ako ti je telefon na servisu?

Jel obavezno znati koristiti sve to, koristiti aplikacije, citati kodove...

To sa telefon treba da bude olaksavajuca za stvar za sve koji se odluce za taj vid placanja, ali nikako obavezan nacin koriscenja, cak ni primaran.
 
Opet ponavljam, mogu samo da iskopiraju sistem iz Budimpeste, nema validatora, samo aplikacija i QR kod na autobusu/tramvaju (ulazu u metro stanicu), minimalna ulaganja u infrastrukturu.
U aplikaciji se doda sredstvo placanja sa koga se skida novac, postoje razne vrste vremenskih i pojedinacnih kartica koje se mogu uzeti unapred.
Kad udje kontrola potrebno je pokazati ekran aplikacije na kojoj se prikazuje odredjena animacija na osnovu koje kontrolor moze da utvrdi da li imate validnu kartu ili ne, nema potrebe za diktiranjem brojeva.. u specificnim slucajevima pokazete vas licni QR kod iz aplikacije koji kontrolor skenira i dobije sve podatke koji ga interesuju.

Za ljude koji nemaju pametni telefon (2023. je godina.. zaista) moze da se osmisli resenje ali na takav nacin da koriscenje istog bude do te mere neprakticno i destimulisuce.

Po mom mišljenju trebao bi nam sistem iz Praga, sms, plastika, aplikacija (bez papirnih karata i aparata do duše da bi se poklapao da Gangulinim zahtevima). U Pragu sistem isto funkcioniše bez validatora (sem onih za validaciju papirnih karata koje se uglavnom kupuju na metro stanica). Aplikacija ima opciju učitavanja mesečnih, dnevnih, višednevih, kao i vremenskih karata. Operater se zove Pid, aplikacija se zove Pid Litačka, te svakog koga interesuje može da je instalira i vidi. Što se tiče provere karata u prevozu za sms ne znam (nisam ga koristio), plastika se prislanja na aparat kod kontrolora (isto kao BusPlus / beogradska), a aplikacija ima dinamični qr kod koji skenira kontrolor preko aparata (Plastika u pragu se koristi samo za mesečne karte, sms samo za vremenske, dnevne i višednevne, a aplikacija za sve tipove karata). Aktiviranje karte po ulasku kontrole se izbegava time da sms i karta iz aplikacije važe 2 minuta nakon inicirane aktivacije karte (Aktivacija iz aplikacije ili slanje sms-a). Još jedna lepa stvar u Pragu je da u aplikaciji može da se kupi više karata (bilo koje vrste) i da se kasnije aktiviraju po želji. Naravno sva vozila imaju GPS, praćenje vozila preko aplikacije, informisanje putnika u autobusu preko monitora koji prikazuje stajališta kao i koja stajališta zahtevaju klik stop dugmeta (eng. request stop). Naravno ima još načina kupovine karte u Pragu koje nisam spomenuo ali svakako je sve dostupno na internetu :) Svi linkovi: https://pid.cz/en/ https://app.pidlitacka.cz/ App: iOS: https://apps.apple.com/nl/app/pid-lítačka/id983071129 Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.dpp.praguepublictransport&hl=en_US
 
Poslednja izmena:
Sta zaista? Zasto destimulisice?

Jel obaveza imati smartfon? Pa i da jeste, jel obaveza imati punu bateriju u svakom trenutku? Sta ako ti je telefon na servisu?

Jel obavezno znati koristiti sve to, koristiti aplikacije, citati kodove...
Da. Apsolutno. Sastavni deo pismenosti. Ne bi dodao nista vise.
 
Ovo sa telefonima samo olakšava šverc. Kada vidiš komunalce posaljes poruku i rešen problem.
Ovo je najlakse resiti: ako je sms poruka poslata nakon sto je komunalac usao u bus, jednostavno nece vaziti.
Postoje mnogo ozbiljniji problemi da se rese od ovakvih trivijalnosti. Vecina ih je vec navedena.
Ali svi ti problemi se daju resiti, pod uslovom da sednu i dobro promisle.

Sto se mene tice ako dodju do resenja koje i bez trenutne opreme (validatora i cega vec ne):
1) omogucava korisnicima da i dalje mogu da vide kada dolazi sledeci autobus u realnom vremenu
2) omoguce jednostavan nacin da kartu kupe i korisnici bez telefona

Onda nemam nista protiv implementacije neke varijante sistema koga su predlozili.
Medjutim, pretpostavljam da ce zarad prve stavke morati ili da zardze deo postojece opreme ili da ugrade neku novu
 
Da. Apsolutno. Sastavni deo pismenosti. Ne bi dodao nista vise.
Ja sam sad u kadi i pisem ovo 🤣 Ako mi upadne u vodu, otici cu u A1 i tamo ce mi reci da nece da ga servisiraju jer sam sam kriv. Pitacu ih kad mogu novi da dignem, reci ce za godinu dana. Ako nemam kes za novi, moracu privremeno da se sluzim starim telefonom. Koji nije smartfon.

Oko pismenosti se moze pricati, ali sta cemo sa tim da su telefoni potrosna roba i da kostaju?

Po kom to osnovu moras imati bilo sta sto kosta minimum 50 evra da bi koristio neku uslugu?

Hoce li grad kupiti smartfon svima koji nemaju isti i servisirati svima kojima je u kvaru i davati zamenski dok je telefon u servisu?
 
Ne ide ni da se polemiše da putem smartfona i aplikacije može da bude prihvatljivo kao isključivo rešenje... iz puno razloga... ali sms je već korak u dobrom smeru a još ako može i neka papirnata varijanta za one baš zaglavljene u istoriji... ili zlu ne trebalo za one koji se brčkaju zajedno sa svojim smartfonom, e onda smo sve pokrili sve što treba, tj. sve kategorije putnika...
 
Ovo je najlakse resiti: ako je sms poruka poslata nakon sto je komunalac usao u bus, jednostavno nece vaziti.
Postoje mnogo ozbiljniji problemi da se rese od ovakvih trivijalnosti. Vecina ih je vec navedena.
Ali svi ti problemi se daju resiti, pod uslovom da sednu i dobro promisle.

Sto se mene tice ako dodju do resenja koje i bez trenutne opreme (validatora i cega vec ne):
1) omogucava korisnicima da i dalje mogu da vide kada dolazi sledeci autobus u realnom vremenu
2) omoguce jednostavan nacin da kartu kupe i korisnici bez telefona

Onda nemam nista protiv implementacije neke varijante sistema koga su predlozili.
Medjutim, pretpostavljam da ce zarad prve stavke morati ili da zardze deo postojece opreme ili da ugrade neku novu
A sta ako ulazis na istoj stanici kao komunalac?
 
Odgledajte prilog jer poslednja izjava Ivana Bankovića iz GSP sindikata Centar nije u tekstu, a tiče se praćenja vozila.
 
Poslednja izmena:
Sta zaista? Zasto destimulisice?

Jel obaveza imati smartfon? Pa i da jeste, jel obaveza imati punu bateriju u svakom trenutku? Sta ako ti je telefon na servisu?

Jel obavezno znati koristiti sve to, koristiti aplikacije, citati kodove...

To sa telefon treba da bude olaksavajuca za stvar za sve koji se odluce za taj vid placanja, ali nikako obavezan nacin koriscenja, cak ni primaran.

Nije obavezno ni da se voziš busom, mozdes da tabanaš po Gradu...

Čim se ovoliko palamudi oko smartfona, prazne baterije itd, jasno je da stave da karta košta 10 din opet ljudi ne bi plaćali. Tada bi verovatno bio izgovor, nemamo sitno, kovanice cepaju džepove itd...

Tako će ovaj "Šapićev izum" samo još dodatno da ukanali GSP i poveća subvencije Grada.
 
Poslednja izmena:
Zbog velikog broja poziva gradjana u novi sistem vracena karta od 90 min i kostace 50 din umesto dosadasnjih 89 din.

karte.jpg
 
A sta ako ulazis na istoj stanici kao komunalac?
Postoji tuce mogucih resenja (npr. da kartu moras da aktiviras pre nego sto udjes u autobus), ali je besmisleno pricati o njima kada ne znamo kako ce biti resen problem sa kartama za ljude koji nemaju telefon.
Isti taj problem postoji i u postojecem sistemu - kako da se otkucas ako si usao na istoj stanici kao i komunalac.
 
Vrh