Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Nije obavezno ni da se voziš busom, mozdes da tabanaš po Gradu...

To je javna usluga i nije vezana za privredu nego građane... i to prevashodno one koji nemaju kako drugačije da se prevezu, tj. nemaju svoj auto i para za benzin...

Za aplikaciju treba i internet i savremeni uređaj... Zamisli da struju ili infostan mozeš da platiš samo tako... ili još gore da korisnicima socijalne pomoći zahtevaju jedan takav uređaj i aplikaciju... Javni prevoz koriste mahom takvi korisnici i srednji stalež, "top" stalež koristi daleko ređe...

Tako da ti je prilično bahat odogovor... Podseća me na onu emisiju "What would you do" sa abc-a kad se oni glumci trude da budu što bahatiji da izazovu reakciju onoga ko slučajno sluša razgovor... Na tako nešto najčešće Bender reaguje na ovom forumu jer je njega lako isprovocirati ali nekad baš preterujete sa Marija Antoaneta ili za one sa jeftinijim ulaznicama "boli me tuki" predlozima...
 
Inace, bilo bi lepo da se iskulira sa milicija trenira strogocu stavovima i jednom da vlast napravi nesto normalno pa da se da sansa narodu i vidi se kakav je. Uvek ide automatsko pljuvanje.

Ovde je bilo istih prica, necete da placate pa i da je 10 dinar, treba placati koliko god da grad kaze i sankcionisati strogo sve bez karte, kako moze nocni... pa kad su rekli 50 dinara, skoro svi smo pozdravili i imamo nameru da placamo.

Evo, Noki i ja cemo sad da placamo redovno 🤣

Pa sad ni to nije dovoljno, ajmo opet u strogocu i glumljenje ludila, ovoga puta ajmo u smartfon fasizam.

Mozete li da iskulirate i da se jednom pokusa sa normalnim i civilizovanim pristupom da se nesto uradi?
 
Videćemo i kako će proći ideja sa komunalcima, budući da su isti u uniformama, a znamo vrlo dobro kako su prošli kontrolori sa žutim prslucima...
 
Kada bi mogli i da investiraju u tu aplikaciju, tako što će dodati Beogradski Prevoz unutra, da budemo zadovoljni. Realno sve već imaju, validatori za stajališta bi morali da postoje.

I dalje mi nije jasno zašto bi se vraćali 10 godina u prošlost kada nisi mogao da pratiš prevoz gde je, pa po tome da se planiraš, to je jedna od baš sjajnih stvari.

I kada su već odlučili da snize cene karata (na 2500 mesečnu, kao što sam pre nekoliko meseci i predlagao), da se kažnjavaju šverceri.

I onda samo ostaje da reše ozbiljan problem a to je ISPRAVNA VOZILA na linijama, a naročito prigradskim.
Neka kupe još 200 zglobova i 100 solo, neka kupe 100 trola ili bar elektro buseve.

Dojadilo mi je da kasnim jer mi vozač mahne "e jbg, neće da vuče, moram za garažu".
 
To poglavlje života je završeno, treba ići u neke nove stvari, od nečega živeti, a nema školu, nema ugled među ljudima koji ga poznaju, nema pozitivnih veština i znanja, ograničen je i pokvaren... idealan za brlog politike.
Ja sam cuo da ga ljudi smatraju za Hulju isto kao nekog.

Nego ko je vlasnik validatora? Kentkart? Grad? GSP?

Najverovatnija sema je da GSP iznajmljuje validatore, to je cesta sema za kradju javnih fondova u zemljama EU.
To je uprincipu DS-ova sema, verovatno je Vesic mogao da garantuje tu semu kradje dok je bio na funkciji.

Sada imamo nove, mlade ambiciozne ljude, novi klan.
Hoce i oni da kradu.
Hoce skupe automobile, hoce satove od 50000 E kao sto ima Vodja, hoce da j.bu manekenke, umetnice, TV voditeljke... To kosta.
U Srbiji od 2000. nijedan projekat nije imao za cilj dobrobit gradjana nego iskljucivo kradju. U to budite sigurni.
Dobrobit gradjana je samo kolateral.
 
Poslednja izmena:
Kada zastarevaju kazne? Mom tastu je stiglo obaveštenje od izvršitelja. Nije iz beograda, mislio je da je otkucao kartu ali kontrolorka je rekla da nije, verovatno je pogrešio star je čovek. To se desilo 2018, ne zna tačno, već je i zaboravio kada se to desilo, mislio je da su mu oprostili
 
Ja sam cuo da ga ljudi smatraju za Hulju isto kao nekog.

Nego ko je vlasnik validatora? Kentkart? Grad? GSP?

Najverovatnija sema je da GSP iznajmljuje validatore, to je cesta sema za kradju javnih fondova u zemljama EU.
To je uprincipu DS-ova sema, verovatno je Vesic mogao da garantuje tu semu kradje dok je bio na funkciji.

Sada imamo nove, mlade ambiciozne ljude, novi klan.
Hoce i oni da kradu.
Hoce skupe automobile, hoce satove od 50000 E kao sto ima Vodja, hoce da j.bu manekenke, umetnice, TV voditeljke... To kosta.
U Srbiji od 2000. nijedan projekat nije imao za cilj dobrobit gradjana nego iskljucivo kradju. U to budite sigurni.
Dobrobit gradjana je samo kolateral.


Mozete li da iskulirate i da se jednom pokusa sa normalnim i civilizovanim pristupom da se nesto uradi?
Zasto bi. Narodu se svidja i ovako.
 
Nije obavezno ni da se voziš busom, mozdes da tabanaš po Gradu...
Nije obavezno ni da se ima televizor u kući, niti priključak na TV mreže, pa je ipak obavezno da se smrdljivom RTSu i državi svakog meseca da harač u iznosu od 300 dinara za kanal koji gledaju samo babe i dede. I šta ćemo sad? Oćeš i oko toga da nam deliš moralne i pravne lekcije?

Manite se tih jeftinih fora i floskula.

P.S.
Nije obavezno ni da klinčadija i babe i dede se vozikaju prevozom po gradu za džabe. Klinčadija neka ide u škole po kraju, za koje im ne treba prevoz, a babe i dede neka idu na pijace koje su udaljene do 2 stajališta od adrese. Ili neka plate mesečno po 300 dinara, ili godišnju kartu 3000 din. Eto. Možemo i tako da gledamo. Ni njihovo vozikanje prevozom nije obavezno. Pa ipak, SNS mudrive i SMART ŠKART odlučiše da njima daju sve besplatno, a zato ja i ostale dalabu treba opet da platimo više i da sve iznesemo na svojim leđima. Ma važi.

''Nije obavezno''... Pa svašta u Srbistanu nije obavezno. Niti logično. Pa eto. Ali uvek se o tome drobi samo kad je nešto što se tiče radnog dela naroda, i to niže i srednje klase.
Ovde je bilo istih prica, necete da placate pa i da je 10 dinar
Ja evo skoro 20 godina plaćao kartu 95% vremena (tog perioda). Veći deo tog vremena, za to što plaćam, dobijao sam gužve, vrućinčine i preznojavanja u vozilima (čak i zimi), smrad, stres... a od pre par godina i ukidanje polazaka, ukidanje linija a jedno vreme i poputno ukidanje usluga u gradu sa skoro 2 miliona ljudi, dok je druga strana nastavila da rado uzima moje i tuđe pare, a da svoju obaveznu ne ispunjava.

I to mi je sve hvala što sam bio pošten i uredan u izmirivanju svojih dugova i obaveza. Tretman kao u st*ke.
 
Poslednja izmena:
Kada zastarevaju kazne? Mom tastu je stiglo obaveštenje od izvršitelja. Nije iz beograda, mislio je da je otkucao kartu ali kontrolorka je rekla da nije, verovatno je pogrešio star je čovek. To se desilo 2018, ne zna tačno, već je i zaboravio kada se to desilo, mislio je da su mu oprostili

Zastarevaju posle godinu dana...
 
Nije obavezno ni da se ima televizor u kući, niti priključak na TV mreže, pa je ipak obavezno da se smrdljivom RTSu i državi svakog meseca da harač u iznosu od 300 dinara za kanal koji gledaju samo babe i dede. I šta ćemo sad? Oćeš i oko toga da nam deliš moralne i pravne lekcije?

Manite se tih jeftinih fora i floskula.

P.S.
Nije obavezno ni da klinčadija i babe i dede se vozikaju prevozom po gradu za džabe. Klinčadija neka ide u škole po kraju, za koje im ne treba prevoz, a babe i dede neka idu na pijace koje su udaljene do 2 stajališta od adrese. Ili neka plate mesečno po 300 dinara, ili godišnju kartu 3000 din. Eto. Možemo i tako da gledamo. Ni njihovo vozikanje prevozom nije obavezno. Pa ipak, SNS mudrive i SMART ŠKART odlučiše da njima daju sve besplatno, a zato ja i ostale dalabu treba opet da platimo više i da sve iznesemo na svojim leđima. Ma važi.

''Nije obavezno''... Pa svašta u Srbistanu nije obavezno. Niti logično. Pa eto. Ali uvek se o tome drobi samo kad je nešto što se tiče radnog dela naroda, i to niže i srednje klase.

Ja evo skoro 20 godina plaćao kartu 95% vremena (tog perioda). Veći deo tog vremena, za to što plaćam, dobijao sam gužve, vrućinčine i preznojavanja u vozilima (čak i zimi), smrad, stres... a od pre par godina i ukidanje polazaka, ukidanje linija a jedno vreme i poputno ukidanje usluga u gradu sa skoro 2 miliona ljudi, dok je druga strana nastavila da rado uzima moje i tuđe pare, a da svoju obaveznu ne ispunjava.

I to mi je sve hvala što sam bio pošten i uredan u izmirivanju svojih dugova i obaveza. Tretman kao u st*ke.

Očigledno je problem što neki smatraju da je obaveza Grada da im omogući da se kreću od tačke A do tačke B, ali isto tako i da to bude sve po nekim njihovim zamišljenim standardima inače - neće da plaćaju 100 dinara. Teško je to rešiti u Beogradu, gde ljudi samo traže izgovore da prevoz ne plaćaju, a opet očekuju polaske na svaka 3 minuta, klimu, nove autobuse i uslove kao u Japanu. Na kraju taj kakav-takav klimav prevoz platimo svi kroz npr. porez na nekretnine koji se slije u subvencije za GSP ili nekim sličnim presipanjima iz šupljeg u prazno.

Bojim se da će sa pojeftinjenjem karata, u situaciji kada npr. gorivo i svi ostali troškovi idu gore, a uz standardno lošu naplatu, biti još više ukidanja polazaka i samim tim i većih gužvi.

Nisam nešto ubeđen da će ovo pojeftinjenje karata povećati naplatu i da će sada svi početi da plaćaju karte. Razumem da je Šapić to uveo iz populističkih razloga i zato što se stalno kao izgovor za neplaćanje navodila visoka cena karte. Ovi što ne plaćaju će uvek naći neki izgovor da ne plaćaju, što se vidi i u poslenjim postovima na ovoj stranici.
 
Zastarevaju posle godinu dana...
Da li možeš da mi daš link prema članu zakona, odluke, ili kako se već zove ako uopšte postoji ? Da mogu da se pozovem na to zastarevanje kada odem da se svađam u ponedeljak? Mada ne verujem da su mnam šanse velike kada je predmet stigao kod izvršitelja.
 
Nisam se usuđivao da uđem na temu, pa nisam ni čitao. Ali evo moje mišljenje:
1) Sistem koji su predložili prvi dan mi se mnogo svideo
2) Sutradan su ga uje*******ali sa kartom od 50 dinara. Drugim rečima, niko neće kupovati mesečne karte sem povlašćenih kategorija.
3) Ovo pod 2) je dokaz da se sve radi stihijski i kako nekome padne na pamet bez ikakve analize i studije koja je morala da bude uključena.
Zaključak, ukoliko se aktivira sistsm u ovakvom obliku, neće biti dobar. Najlakše rešenje je da karta od 90 min bude 100 din
 
Mi ovde raspravljamo o kartama, validatorima i tako to, ali da li možda neko može da pretpostavi okvirno koliki su penali (peterci) koje će grad Beograd morati da plati Turcima za prevremeni raskid ugovora?

Vidim Gangula i družina to ni ne spominju pa je verovatno u pitanju podebela cifra.
 
Nisam se usuđivao da uđem na temu, pa nisam ni čitao. Ali evo moje mišljenje:
1) Sistem koji su predložili prvi dan mi se mnogo svideo
2) Sutradan su ga uje*******ali sa kartom od 50 dinara. Drugim rečima, niko neće kupovati mesečne karte sem povlašćenih kategorija.
3) Ovo pod 2) je dokaz da se sve radi stihijski i kako nekome padne na pamet bez ikakve analize i studije koja je morala da bude uključena.
Zaključak, ukoliko se aktivira sistsm u ovakvom obliku, neće biti dobar. Najlakše rešenje je da karta od 90 min bude 100 din
Ti placas mesecnu?
 
Nisam se usuđivao da uđem na temu, pa nisam ni čitao. Ali evo moje mišljenje:
1) Sistem koji su predložili prvi dan mi se mnogo svideo
2) Sutradan su ga uje*******ali sa kartom od 50 dinara. Drugim rečima, niko neće kupovati mesečne karte sem povlašćenih kategorija.
3) Ovo pod 2) je dokaz da se sve radi stihijski i kako nekome padne na pamet bez ikakve analize i studije koja je morala da bude uključena.
Zaključak, ukoliko se aktivira sistsm u ovakvom obliku, neće biti dobar. Najlakše rešenje je da karta od 90 min bude 100 din

Ako sam dobro razumeo sistem od 200 dinara za jednu stanicu i jednu vožnju i takođe 200 dinara za 30 stanica raspoređenih u neke 4 vožnje tokom jednog dana ti se svideo?
 
Da li možeš da mi daš link prema članu zakona, odluke, ili kako se već zove ako uopšte postoji ? Da mogu da se pozovem na to zastarevanje kada odem da se svađam u ponedeljak? Mada ne verujem da su mnam šanse velike kada je predmet stigao kod izvršitelja.

Prekršaji zastarevaju za godinu dana. Apsolutno zastarevaju za 2 godine. Svaka radnja državnog organa da pokrene ili vodi postupak dovodi do prekida zastarevanja ali samo unutar 2 godine od učinjenog prekršaja, do tad organ mora da odluči, donese presudu. Posle ima još godinu dana rok da je sprovede. Posle tog roka ne moze ni da sprovede kaznu za prekršaj. Posle toga nisi dužan da platiš ništa nikom. Ako platiš nema nazad. Jednostavno država i dalje potražuje od tebe obavezu ali posle 2 godine nema prinudu da to sprovede. Stvar je tvoje dobre volje i spremnosti da im to platiš...

To je regulisano zakonom o prekršajima. Više o tome imaš ovde:


Da sam na tvom mestu konsultovao bih advokata a ako ne bih imao vremena za to u pisanoj bih formi sam podneo prigovor apsolutne zastarelosti izvršitelju da je prošlo 2 godine od učinjenog prekršaja potpisao se i to je to... Ne bi smeli da mi stave neku administrativnu zabranu, skinu novac sa računa, dalje vode postupak... Mogao bi da ih tužiš ako bi tako nešto pokušali ali nemam neposrednog iskustva sa tim, govorim ti šta kaže zakon...
 
Očigledno je problem što neki smatraju da je obaveza Grada da im omogući da se kreću od tačke A do tačke B, ali isto tako i da to bude sve po nekim njihovim zamišljenim standardima inače - neće da plaćaju 100 dinara. Teško je to rešiti u Beogradu, gde ljudi samo traže izgovore da prevoz ne plaćaju, a opet očekuju polaske na svaka 3 minuta, klimu, nove autobuse i uslove kao u Japanu. Na kraju taj kakav-takav klimav prevoz platimo svi kroz npr. porez na nekretnine koji se slije u subvencije za GSP ili nekim sličnim presipanjima iz šupljeg u prazno.
Očigledno je problem što neki ne čitaju postove a daju sebi za pravo da sude i popuju drugima. :)

Prvo, veliki moderni gradovi funkcionišu baš tako što se država postara da radna snaga ima mogućnost masovnog i efikasnog kretanja kroz grad, kako bi isti bio funkcionalan i održiv. Alternativa tome je da svi batalimo prevoz, kupimo kola, sednemo u njih, izađemo na ulice i parališemo jedni druge od Zemun polja do Vrčina. Vidiš, to nije u interesu ni samom gradu i državi, i to je nešto što se uči i predaje i na školama koje podučavaju o saobraćaju.

Druga stvar koja se uči tamo jeste da svuda u svetu, javni prevoz sam po sebi nije profitabilna delatnost, jer ne postoji radi mlaćenja para. Te da uvek mora da se dotira iz budžeta države. Jedino varira koliko će to dotiranje iznositi, ali ideja da JGP postoji da bi pravio pare je pogrešna u startu. JGP postoji da bi gradovi funkcionisali što bolje. Treća stvar koja se uči tamo jeste koliko su tarifne politike kompleksne, i koliko moraju da budu u dosluhu i rezonu sa društvenim okolnostima, pored toga što moraju da barataju enornom količinom egzaktnih podataka sa terena. Ovo što se radi i sprovodi već nekoliko godina unazad, je sve samo ne smislena i dobro razrađena tarifna politika koja počiva na egzaktnim podacima sa terena i uzetim svim neophodnim okolnostima u razmatranje. Zato što je ovde kroje ljudi koji javni prevoz ne koriste, zabole ih za narod i za društvo, a jedino do čega im je stalo su politički poeni i glasovi statistički najvernijih i najtupljih glasača - penzionera (čast izuzecima).

Tako da pre nego što neko da sebi za pravo da popuje o ovakvim stvarima, bilo bi dobro da se najpre malo obrazuje i informiše o osnovnim činjenicama i učenjima iz tog polja. Potom bi bilo dobro da nekad malo pročita i šta drugi pišu. Pa onda ne bi imao tolike zablude kako ''ionako niko neće da plaća'' i kako se za neplaćanje očekuju ''polasci na 3 minuta, klima novi autobusi i uslovi kao u Japanu''. A vrlo je simpatično gledati kako isti demagozi i izvrtači reči koji sad bljuju o tome, su ćutali kao šipke prethodnih godina kada su isti ti GSP, DJP i Grad Beograd sakatili jedne, ukidali druge linije, proređivali polaske, a jedno vreme čak i prestajali da ispunjavaju svoju zakonom i ugovorom ustanovljenu obavezu, a opet nastavljali da je uredno naplaćuju. Pitam se samo kako se tada nisu sjatili demagozi i izvrtači reči da diskutuju o svemu ovome... :unsure: Nego se bili zavukli u mišje rupe i ćutali kao zaliveni.

Za kraj, biciklisti i njihova udruženja, i ovde i u inostranstvu, su poznati upravo po tome što očekuju i zahtevaju od države i društva da im, citiram - omogući da se kreću od tačke A do tačke B, ali isto tako i da to bude sve po nekim njihovim zamišljenim standardima inače protestuju i blokiraju ulice. Pa nisam video da neko od dežurnih kvazi moralista i demagoga ovde komentariše te njihove nerealne prakse i zahteve. Iako su tek njihove vizije i zahtevi, bar onih najzadrtijih uruženja, apsolutno nerealni i neostvarivi. I nekorektni.
 
Poenta svega je da kada npr. odeš u Beč, tamo svi plaćaju kartu. U Beogradu kada validiraš kartu gledaju te kao vanzemaljca, jer to niko ne radi.
Sve ostalo (smartfon, gužve, ukidanje linija, nedostatak klime, profitabilnost...) je, zapravo, mlaćenje prazne slame.
 
A kako te tamo gledaju kada:

- u jednoj druci držiš cigaretu a u drugoj mobilni telefon dok upravljaš volanom vozila sa 100 ljudi u njemu
- bokom vozila (Solaris) odvališ nešto u krivini a na pitanje putnika da staneš i proveriš šta je bilo, samo slegneš ramenima
- puštaš neispravna vozila u saobraćaj
- svakog meseca imaš neki udes, pogibiju ili hospitalizaciju, bilo vozača, bilo putnika, bilo ljudi izvan vozila
- sakatiš linije
- ukidaš linije
- nastavljaš da naplaćuješ uslugu koju jedno vreme ne pružaš, odnosno ne ispunjavaš svoju ugovornu obavezu
?

Ajmo dalje. Dajte još pokušaja od argumenata. I poređenja baba i žaba.
 
Poslednja izmena:
Zašto bi iko kupovao dnevnu kartu, ako sa 50 kinti ima sat ipo vožnje? Nije da se voze ljudi po 12 sati dnevno u busu. Voziće se bez karte, a biće u pripravnosti da otkuca ovu od 50 kinti ako baaaš naiđe komunalac. Skroz obesmišljava sve

Šta se dešava sa onom Vesićevom uredbom da se troškovi prevoza zaposlenih uplaćuju direktno gspu?
 
Vrh