Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Zanimljivo prikazan unutrašnji tok misli, slično je i kod mene 🙂
 
„Iako to Sekretarijat za javni prevoz nije planirao u prvoj opciji, kada vam ljudi na nešto ukazuju – smatram da to treba da se vrati. Imali smo kartu za vožnju u trajanju od 90 minuta koja je do sada koštala 89 dinara, a sada će biti 50 dinara i za zonu A i za zonu B“, rekao je Aleksandar Šapić.

:love:
 
Realno, zaje*******ao je sve kritičare, time što je vratio onu stavku na čije oduzimanje su se svi žalili.
Možemo ovde da pričamo kako se ovako ne radi planiranje, ali, pustio je buvu, video na šta se ljudi najviše žale, vratio to, čak i za manje love i sad... Pa, možemo samo da kukamo.
 
„Iako to Sekretarijat za javni prevoz nije planirao u prvoj opciji, kada vam ljudi na nešto ukazuju – smatram da to treba da se vrati. Imali smo kartu za vožnju u trajanju od 90 minuta koja je do sada koštala 89 dinara, a sada će biti 50 dinara i za zonu A i za zonu B“, rekao je Aleksandar Šapić.
Pitanje dana kada će mangupi na granici "Cone A" i "Cone B" će da napišu

Kojsko2.jpg
 
Realno, zaje*******ao je sve kritičare, time što je vratio onu stavku na čije oduzimanje su se svi žalili.
Možemo ovde da pričamo kako se ovako ne radi planiranje, ali, pustio je buvu, video na šta se ljudi najviše žale, vratio to, čak i za manje love i sad... Pa, možemo samo da kukamo.
Ako ima vremensko ograničenje karte, onda mora da postoji način merenja vremena od početka vožnje - znači ili neki uređaji u vozilu poput "validatora" ili neki radnik koji će fizički da aktivira kartu ili meri njen istek... opet je na početku.
 
Ono što meni pada na pamet je da u aplikaciji dobiješ QR kod, a ako uzimaš SMS porukom, vreme i datum.
A ako imaš papirnatu kartu, opet QR kod.

Sad, rekoše mi da je Vučko na Twitter-u napisao da će svaki bus imati po jednog "belog".
 
Zašto nemoguće?
Koliko ima vozila javnog prevoza na ulici, nekih 1000+?
Prebaciš sve kontrolore "Kentkarta" u komunalnu miliciju, svako u po jedno vozilo, plus, ove blejače koji ionako ništa ne rade ubaciš u poneko, et voila.
 
Preskupo je da svako vozilo ima svog kontrolora...
 
Ali ti te ljude plaćaš pa plaćaš.
Bolje da svako ima "svoje vozilo", nego da ulaze u čoporima i bleje okolo, a isto su plaćeni.
 
I nepotrebno je da svako vozilo ima kontrolora... bitno je da stvoriš psihološki efekat da karta treba da se kupi i da je rizik preveliki ako se švercuješ jer komunalna može da legitimiše i piše kaznu
 
Nisam znao da imaju toliko zaposlenih ako kazeš da ih već plaćamo pa plaćamo a ništa ne rade, to je drugo... šta će onda tu...
 
Ali i sa papirnatom kartom kupljenoj u toj budućoj poslovnici treba nekako početi merenje 90 minuta.

Ma o čemu mi pričamo... o unutrašnjem toku misli (rekao Noki, ne ja) jednog buzdovana koji uči posao uživo kroz iskustvo... koji i btw - nije njegov posao.
 
Mislim da će neka vrsta validacije morati da postoji, to stoji.
U Zagrebu je to jako loše rešeno u tramvajima. Oko svih vrata postoje validatori za karte slične "Bus-Plusu", a za one jednokratne moraš da ideš na prednja i na zadnja, što ume da bude "pain in the ass" ako je gužva, kao što se meni dešavalo.
 
Ja sam se osvrnuo na Bekija... u Gangulin tok misli radije ne bih ulazio 😄

p.s. jest malo pleonazam al lepše mi zvuči tako 😊
 
Fino nas je cimnuo i angažovao juče... a danas "moša!" Hehehe... Ne mogu reći da ovo danas nije korak u dobrom smeru a od koga je potekao ili je ranije planirano da igraju toplo hladno sa nama, ko će ga znati 😊
 
Nek mi samo neko objasni, kakvu političku korist može imati SNS iz ovoga ako proguraju novi sistem. I ovako su na mišiće uspeli da formiraju vlast u BG-u, zašto onda Šapić&co. srljaju iz fijaska u fijasko kad im je rejting tamo ozbiljno loš. Doduše, ovaj sistem nije čak ni fijasko već čista smrtna presuda za gradski saobraćaj u Beogradu.

Broj korisnika GSP-a će se sigurno još više smanjiti, broj švercera se neće smanjiti već naprotiv, sve i da Beli krenu da mlate pendrekom koga stignu švercera će biti još više, ljudi će se još više okrenuti automobilima, ukidanjem GPS praćenja vozila će se povećati i kršenje reda vožnje (naročito kod privatnika). Sve u svemu, crno se piše Beogradu ako ovo prođe.

Jedini razlog koji vidim iza ovoga je ili (patološka) mržnja prema Beogradu ili (takođe patološka) želja da se po svaku cenu bude inovator (kao sa Belima ili znakovima protiv poplava). U oba slučaja se te pojave trebaju lečiti u Kovinu, a ne da im se daje grad od 2 miliona ljudi u ruke.
Kao što rekoše neki, a i ja juče, ide se na to da prikupe glasove od penzionera.

A što se tiče inovatorstva, moglo je:
1) da se umesto postavljanja znakova o plavnim zonama prilikom većih padavina (negde i manjih), da se angažuju vozila i da čiste zapušene slivnike, da se krene u izgradnju kanalizacije u III Beogradu, da se menjaju cevi (gde je izvodljivo onima većeg prečnika) tamo gde se radi rekonstrukcija umesto da se okrivljuju prethodnici (i tako sve do Rimljana), da se na kritičnim mestima poveća broj šahtova i / ili slivnika koji bi brže primili vodu, da se poradi na mestima gde je pad takav da se voda zadržava umesto da otiče kako je isporojektovano, da kamioni zimskih službi izađu na ulice po pojavi prvih pahulja snega a ne po prestanku istih...
2) da se umesto uspostavljanja novog preduzeća za održavanje parkova, poveća broj terenskih radnika Zelenila, i samim tim poboljša održavanje parkova i zelenila, da se na svakoj parceli uklanjaju trula stabla a ne na jednoj se uklanjaju jer je ona javna površpina a druga se ne dira jer je u državnom ili privatnom vlasništvu, da se angažuju stručnjaci ili osobe koje se razumeju u sadnju prilikom planiranja sadnje na nekoj lokaciji ili gde je najbolje posaditi drveće koje je dobijeno putem donacije, da se sadi širom grada a ne na svega par lokacija u gradu gde prednjače Ušće i šetalište uz reku preko puta BNV
3) da se pozabavi sa svim splavovima i objektima duž Save i Dunava, umesto što planira da im dovuče vodu bušenjem Savskog nasipa
4) umesto ukidanja Beokoma (sa sve twitter nalogom za komunikaciju) i pravljenja novog servisa (sa vraćanjem twitter naloga alio uz potrebnu validaciju sa ličnim podacima), da samo uvede i telefonski broj telefona za prijave i da se tamo zaposle ljudi koji neće da te pitaju za veličinu i dubinu rupe koju prijavljuješ kao i da li je obrasla u travu i koji je tip te trave kaoi i da li raste neko drveće iz iste i koja je vrsta u pitanju i njene dimenzije i razgranatost nego da zabeleže da je rupa na toj i toj lokaciji i da proslede nadležnoj službi, a naravno i da sistem za prijavu preko twittera bude bez potrebe ostavljanja ličnih podata pošto je to sistem za prikupljanje podataka o komunalnim problemima i kvarovima u gradu i rešavanja istih a ne sistem za prikupljanje ličnih podataka građana (za to mogu da se obrate MUP - u) i obračunavanja sa prijavljivačima (komunalnih problema)
5) da umesto treće trake u Višnjičkoj i parking mesta u Bul. Milutina Milankovića sprovede tramvaj, koji je usvojen planom za koji je Stojičić lično rekao da je dobar
6) umesto davanja vaučera za sportku opremu osnovcima i srednjoškolcima u Sportvision, da pomoć onima kojima je zaista i potrebna, koja bi važila za sve što potrebno školarcima i da ona bude samo uz dostavu potvrde o primanjima roditelja koja je ispod određene cifre (a da ta cifra ne bude neka minorna koji bi svega 1% siromašnih mogao da ispuni)
7) umesto što mu je GUP 2041 obojen u crvenu i narandžastu boju (prva i druga stambena zona) i koji predviđa proterivanje kliničkog centra na periferiju, kao i škole, fakultete i sl. a legalizuje nelegalnu gradnju, da se pozabavi neadekvatnom zdravstvenog uslugom u određenim ustanovama, ostanku Sajma i Hipodroma na postojećim lokacijama, izgradnjom škola i vrtića tamo gde su predviđeni i tamo gde je evidentno da su potrebni, umesto trpanja verskih objekata i stanogradnje bez adekvatne infrastrukture
8) umesto što se pozivaju na rešavanje problema koji postoje a koje će da reši metro, da se pozabavi sa krakom linije 1 koji bi išao preko Prokopa i Kliničkog centra uz postojanje kraka preko BNV, umesto da se linija 3 provlači zbog toga preko Prokopa i Kliničkog centra, i koja bi umesto toga trebalo da pokriva Braće Jerković, Vukov spomenik i dobar deo Istočnog Beograda
9) umesto vađenja na metro stanicu kod Mitićeve rupe i EKO2, da za početak vrati vračarske trolejbuske linije (uključujući i one koje opslužuju autobusi) da saobraćaju od Strudentskog trga
10) umesto vađenja na nabavku novih autobusa (i elektrobusa) kojima se rešava problem zagađenja u gradu i problema na određenoim broju linija gradskog prevoza, pozabavi prodajom lošeg uglja i loženja svega i svačega u individualnim ložištima kao i nabavkom novih trolejbusa (čiji je tender obustavljen nakon početka rata u Ukrajini zbog nemogućnosti dobijanja zamišljenog broja vozila za ukupnu sumu predviđenu za nabavku novih, a koji je trebalo da bude sa Škodinim trolejbusima) jer nam umesto njih na pojedinim linijama saobraćaju autobusi zbog lošeg stanja trolejbuskog voznog parka, što direktno utiče na stanovnike poteza 300 i 400 jer im se zbog opsluživanja vozila iz pogona Kosmaj na trolebuskim linijama, njima proređuju polasci jer ih drži isti pogon
11) umesto povećanja broja ćata u administraciji, povećati broj vozača i mehaničara u GSP - u
12) umesto svih ovih peripetija oko naplate karata u gradskom prevozu, samo je trebalo smanjiti broj zona (što je i urađeno), uvesti veći diapazon karata i da budu jeftinije (što je nakon nezadovoljstva građana urađeno) ali i bolju preraspodelu toga ko koliko treba da plaća kao i uspostavljanje kategorije mesečnih karata koje bi važile i u noćnom prevozu
13) da se umesto izmišljanja tople vode sa Novbom mrežom linija 2.0 i prilagođavanja iste neizgrađenim linijama metroa, pozabavi sa stvarnim problemima građana vezano za gradski prevoz, između ostalog i problemom kasnijih večernjih polazaka i radom nekih linija samo do 18h / 20h / 22h a potreba je da suže saobraćaju
14) da se ne meša u sve i svašta i predstavlja sebe kao većeg stručnjaka od stvarnih stručnjaka (ne onih koji su stručni ali idu niz dlaku vlasti)
15) dopisati čega se setite
 
Ne, ovo je vrhunska finta. Kažem, ozbiljno je za**bao kritičare, koji su se svi zaleteli na pitanje te karte od 90 minuta, iako sistem ima i druge propuste. Sad su svi redom ostali u ofsajdu, a on ispao heroj koji sluša narod.
 
Ono što meni pada na pamet je da u aplikaciji dobiješ QR kod, a ako uzimaš SMS porukom, vreme i datum.
A ako imaš papirnatu kartu, opet QR kod.

Sad, rekoše mi da je Vučko na Twitter-u napisao da će svaki bus imati po jednog "belog".
Fora je što SMS poruku možeš da falsifikuješ, postoje aplikacije koje mogu da se podese da ti šalju poruku i da kao pošiljaoca označe recimo "BGPrevoz" ili kako već budu odlučili da naslove povratnu poruku o uspešnom plaćanju.

Znači praktično sam sebi pošalješ poruku koja ima identifikator pošiljaoca i sve podatke identične kao original poruka koju bi dobio kada bi stvarno uplatio kartu putem SMS-a...
 
Fora je što SMS poruku možeš da falsifikuješ, postoje aplikacije koje mogu da se podese da ti šalju poruku i da kao pošiljaoca označe recimo "BGPrevoz" ili kako već budu odlučili da naslove povratnu poruku o uspešnom plaćanju.

Znači praktično sam sebi pošalješ poruku koja ima identifikator pošiljaoca i sve podatke identične kao original poruka koju bi dobio kada bi stvarno uplatio kartu putem SMS-a...
Osim jedinstvenog ID-ja karte koji treba da se uporedi sa IDjem kupljene karte u bazi...
 
Fora je što SMS poruku možeš da falsifikuješ, postoje aplikacije koje mogu da se podese da ti šalju poruku i da kao pošiljaoca označe recimo "BGPrevoz" ili kako već budu odlučili da naslove povratnu poruku o uspešnom plaćanju.

Znači praktično sam sebi pošalješ poruku koja ima identifikator pošiljaoca i sve podatke identične kao original poruka koju bi dobio kada bi stvarno uplatio kartu putem SMS-a...
Ne možeš ako poruka generiše kod, tj. ako onaj što kontroliše vidi u sistemu da nije poslata poruka.
 
Validatori će ili ostati ovi uz otkup od Kentkarta ili će kupovati nove, u zavisnosti od toga šta im se više isplati (tj. gde mogu više da maznu para). Ostaje pitanje kada će tačno taj sistem krenuti sa radom, 1. maj je neostvariv datum, ako je tačno ono što Šapić tvrdi (u ovom trenutku pošto menja stavove na svakih sat vremena) prekratak je rok za implementaciju novog sistema.

I naravno, drugi problemi poput smanjenja prodajnih mesta za karte (ukidanje prodaje na trafikama i sl.), ukidanje plaćanja karticama (umesto da se doda i Visa oni ruše i ovo što imaju), već istaknuto pitanje validatora i GPS praćenja vozila itd. tako da ovo "vraćanje" vremenske karte jeste lepo ali je time rešen samo jedno od gomile pitanja.
 
Vrh