Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Čudi me da još uvek nema info tabli na tramvajskom stajalištu Pravni Fakultet u smeru prema centru, kao i istoimenom autobusko-tramvajskom stajalištu u Beogradskoj. 10, 33, 48, 7, 12, 6, Uvek je mnogo sveta koji tu čeka.

Trebalo bi te table postaviti i na svim stanicama BG Voza. On ima svoj stanični red vožnje, ali je zadnjih godina postao toliko nepouzdan da ne bi bilo zgoreg putnicima dati opciju jednostavnog praćenja svakog polaska u realnom vremenu, u svakom slučaju više smisla ima to nego pratiti neku liniju koja ide na svakih 5 minuta. Imaju li RVR vozovi tehničke mogućnosti da se uloguju na aplikaciju kao svi drugi vidovi javnog prevoza?
 
Naravno da imaju, samo je potrebno da se ugradi oprema za praćenje vozila.

Problem je što gradsku vlast boli uvo za BG Voz, dobro uopšte i funkcioniše.
 
Izašla je nova verzija aplikacije Beograd+, ubačena je sekcija sa vestima i izmenama na linijama gradskog prevoza. Takođe se pojavljuje i ikona sa obaveštenjem na stajalištima koja nisu u upotrebi zbog radova.

Eto jedna pohvala i od mene, korisna izmena.
 

Ono što je jadno u dvomilionskoj prestonici jedne stare i istorijski velike evropske države:

1) Nemati ni metar metroa u 21. veku.

2) Imati autobuske linije od 50-70 hiljada putnika dnevno(37, 48, 53, 89) sa 100% solo autobusima, a i tamo gde postoje, zglobovi su ogromnom većinom najgore raspale kršine koje voze u bilo kom gradu na ovom kontinentu. Busevi gore svake nedelje a kvare se svakog dana, ljudi su počeli i da bukvalno ginu po njima.

3) Imati trolejbusku flotu sa 90% solaća, koja je prosečne starosti skoro 20 godina, vozila bez autonomije i ceo podsistem pred ukidanjem zbog namernog neodržavanja i neobnavljanja voznog parka.

4) Imati tramvajski podsistem čija su vozila prosečne starosti preko 35 godina i ništa novo nije kupljeno od davne 2009. mnoge tramvajske koridore bez baštice i tramvaj bez prednosti na semaforima(makar u određeno doba dana), red vožnje skoro nepostojeći, neretko kvarove sa višesatnom blokadom saobraćaja.

5) Imati gradsko-prigradsku železnicu čija glavna linija ide na sat vremena, a i od toga što na papiru ide se 50% otkazuje, skraćuje i ozbiljno kasni na dnevnom nivou, RVR-ovi stari pola veka, nijedna nova garnitura nikad kupljena.

6) Imati solo-autobus i minibus na 40 minuta kao glavnu vezu centralne gradske zone sa aerodromom.

A najjadnije, najbednije, najdegutantnije, najlicemernije od svega je osuđivati narod zato što na sve moguće načine izbegava plaćanje ovakvog "javnog prevoza", pa da košta i 50 para, a ne dinara. Ovakav tekst može napisati jedino vlasnik Informera koji u taj prevoz nije ušao otkako ima vozačku, kao i gangulačelnik, oni beogradske gužve posmatraju kroz zatamnjena stakla svojih džipova od 150.000 evra.
 
Poslednja izmena:
@Užice
Malo ga i pretera sad. Za neke stvari jesi u pravu, al šverc kao institucija u Beogradu postoji odavno, još od raspada države 90-tih. A čini mi se da su i tad više plaćali prevoz, iako je prema današnjem stanju ono onda bilo bukvalno teško rasulo. Prosto neuporedive stvari, a šverc je ovde stvarno rasprostranjen u ogromnom procentu 30 i kusur godina. Niti su nam Solarisi u toliko lošem stanju, niti su BMC-i baš toliki krševi. Mislim tu ga baš pretera. Kod privatnika je druga priča, ako si mislio na CL&C i njegove MAZ-eve. Pa do juče smo se vozili 201-icama, koje su većinom bile u dosta lošem stanju. Treba biti malo tu i realan. BMC kakav god da je, sa te strane nije baš korak unazad. M-ovi već, pogotovo što su u Zemunu, i to GSP-u nikako ne ide na čast. Moralo bi to mnogo bolje. N serija je tek raspad, al ta vozila ipak nisu većina. Poslednji tramvaji, ovih 30 CAF-ova je kupljeno 2013, a ne 2009 godine. Trolejbusi se ne uništavaju namerno, već su jednostavno propali, a prosečna starost ne može biti 20 godina, kad je 95% voznog parka napravljeno 2010 godine. Objektivno nam prevoz ima dosta manjkavosti, i treba tu mnogo raditi da se neke stvari dovedu na mesto. No, lično odem gde treba i putujem po gradu normalno u 90% slučaja, a živim čak na Labudovom brdu, dok mi je posao na Dorćolu. Idem i ovako po celom gradu. Koliko god ovi sad bili bahati, a i sam kritikujem dosta toga, toliko ni oni prethodni nisu uradili sad ne znam šta mnogo bolje. Skoro sam pisao o tome. Imamo dva suprotna tabora, koji se naravno pljuju na sva usta, al istina je tu negde između. Pola ovih loših prevoznika se nije izdiglo sad, nego postoje od vremena i žutih. Ništa bolje nisu radili ni tad.
 
Poslednja izmena:
@Užice
Malo ga i pretera sad. Za neke stvari jesi u pravu, al šverc kao institucija u Beogradu postoji odavno, još od raspada države 90-tih. A čini mi se da su i tad više plaćali prevoz, iako je prema današnjem stanju ono onda bilo bukvalno teško rasulo. Prosto neuporedive stvari, a šverc je ovde stvarno rasprostranjen u ogromnom procentu 30 i kusur godina.
Pre 30 godina je Beograd bio manji. Danas je veći, a javni prevoz mu nije bolji, čak je možda u nekim aspektima i gori.
@Užice
Niti su nam Solarisi u toliko lošem stanju, niti su BMC-i baš toliki krševi.
Solaris je okej kao autobus, ali je star. BMC je krš pa je krš, dođe nov novcijat ispod trake i pokvari se sutradan, zar se to nije desilo mali milion puta pretprošle jeseni?
@Užice
Poslednji tramvaji, ovih 30 CAF-ova je kupljeno 2013, a ne 2009 godine.
CAF-ovi su stigli pre promene republičke i gradske vlasti, ako se dobro sećam vozio sam se njima 2010. ili 2011. Od onda nije kupljeno ništa.
@Užice
Trolejbusi se ne uništavaju namerno, već su jednostavno propali, a prosečna starost ne može biti 20 godina, kad je 95% voznog parka napravljeno 2010 godine.
Ne i ne uništavaju se namerno, Ganguli je mučno da kupi jednu trolu, jer ona "košta ko 3 autobusa". Mafija i bratija je bacila oko na Dorćol, samo čekaju da ukinu trolejbuse, a onda poruše depo i konvertuju taj prostor u građevinsko zemljište.
@Užice
Objektivno nam prevoz ima dosta manjkavosti, i treba tu mnogo raditi da se neke stvari dovedu na mesto.
Objektivno nam je javni prevoz najgori među svim milionskim prestonicama u Evropi, i neka vrsta kosmičke pravde je to što je i njegova naplata trenutno možda najniža. Poboljšajte uslugu, pa ćemo je više plaćati. Sagradite metro, tu ne može da se švercuje ni onaj ko hoće, barijere ga ne puštaju u stanicu dok ne očita kartu.
 
Naručeni 2009, al nisu stizali odjednom, niti mogu stizati odjednom. Omanuo sam za godinu dana ok, al koliko se sećam nisu svi bili tu te 2011. godine. Beše su stizali u lotovima od po deset komada. U svakom slučaju @Užice se nije mogao voziti CAF-om 2010 godine. O prevozu pre 30 godina je mučno pričati, i ja vrlo dobro znam na šta je to ličilo tada, a živeo sam na Banovom brdu. Ovo danas je banja u odnosu na 90-te. Koliko sam puta kod pijace ulazio u tramvaj i išao u suprotnom smeru ka okretnici, jer bukvalno ni u šta nije moglo da se uđe. Tramvaj je tih godina spasao Banovo brdo. Sećam se kad je 1995 godine došao nov ružičasti 103 sa četvoro vrata. Ostajao je na stancima po deset minuta, na sajmu pogotovu. Radio na 37-ici. Da je dobro danas nije, najviše se oseća nedostatak zglobnih autobusa i radne snage, al praviti paralelu sa 90-tim godinama je krajnje smešno. Solarisi nisu stari 20 nego 10 godina. Nije to baš toliko staro. I da, stajali su i Solarisi isto tako kad su bili novi, i isključenja i vuča za garažu, radio tada u SP Novi Beograd, pa to vrlo dobro znam. Nije to bilo ništa strašno. Kasnije se kroz eksploataciju pokazuju kao vrlo dobri, al u početku su imali možda i neku bubicu više, pogotovo sa paljenjem grešaka, malo kasnije levim pogonskim jastucima i crevima okretnice, plus još malo kasnije NOx senzori. BMC je lošiji u to apsolutno nema sumnje, al nema ničeg dramatičnog u tome što kao nov tako prosto stane. Apsolutno se dešava svima. Nemam informacije da je baš toliko nepouzdan. Sjajni nisu, al nisu baš ni tolike kante kako ih ti @Užice predstavi. Ja prvi kritikujem ovu strukturu za neadekvatne nabavke vozila, i za nekupovinu tramvaja i trolejbusa, al trolejbusi se ne uništavaju namerno, mislim GSP svoj postojeći vozni park. Propao je od starosti i vrhunskog kvaliteta, o čemu sam više puta pisao.
 
CAF 2011:

1501, 1502, 1503, 1504, 1505, 1506, 1507, 1508, 1509

CAF 2012:

1510, 1511, 1512, 1513, 1514, 1515, 1516, 1517, 1518, 1519, 1520, 1521, 1522, 1523, 1524, 1525, 1526.

CAF 2013:

1527, 1528, 1529, 1530


Koliko mi je poznato svi iz 2013 su aktivni, ostalo varira..
 
Kupovina Bmc je čist kriminal ove lopovske vlasti, neverovatno kupiti njih pored jeftinije ponude Solarisa. Takođe odbili Škoda-Solaris trole na tenderu zbog previsoke cene, gde su rekli da će raspisati drugi tender za manje komada po istoj ceni, kog nisu nikad raspisali i mi ostadosmo bez trola. Da ne govorim o onom kriminalu sa Higerom po ceni od 200k evra po komadu za one kante koje ne vrede 100k. Juče se posle duzeg vremena vozio u 3491 i ono je strašno koliko se raspada, kao Maz na 511, sve živo lupa i trese se, još su i 3 sedišta polomljena i klackaju se. Svaki dan gledam da idem na posao i vraćam se Conectom 181 iz 2005, jer je taj bus bolji od svega novijeg u Kosmaju. Jedan takav remont Solarisa kao sto je urađeno sa tim Conecto bi im omogućio da rade duži vremenski period i da budu super vozila, dok ovi planiraju da ih bace na otpad, ili nekom prodaju.
 
Niko i ne spori malverzacije ovih pri kupovini vozila. Toga je bilo uvek i u svakoj vlasti. Nas je samo kredit EBRD-a spasao onda. U principu nisu Škodu-Solaris odbili na tenderu, nego su tražili 80 vozila za sumu u koju se ponuda pre pomenutog tandema nije mogla uklopiti. Posle majmuni nisu raspisali novi, a plan je bio da se smanji broj traženih vozila. Propuštena prilika da se konačno dobiju kvalitetni trolejbusi po prvi put od tipa kraja 70-tih. Higer je stvarno mogao da napravi i bolja vozila, makar na nivou svojih električara. Stvarno nije reč o tamo nekom anonimusu, iako se radi o kineskom proizvođaču. Verovatno je tada po sredi bio neki veći dil sa Kinezima, pa gde će da muljaju nego sa javnim prevozom, gde se ipak ozbiljnije pare vrte. A ko je taj što zadnjih par godina toliko gura ovaj BMC, baš bi voleo da znam. Tu mi se čini da je samo reč o nekom lokalnom močniku. Pokušava se tu već izvesno vreme i sa uvozom njihovih kamiona. No, pošto ih ne viđam baš nešto, izgleda da im prodaja slabo ide. Zato imaju državne i komunalne firme za milionske poslove.
 
Pre neki dan idem gradom i reko “Vidi vatrogasci imaju nove kamione”, kad ono ni manje, ni više nego Bmc kamion, prosto da ne poveruješ. A za elektricne Higere, po meni su i to teške sklepane kante, ništa bolje od ovih dizel kod nas. Može Higer da proda i milion autobusa, kad su opet teški krševi i to je činjenica. Jedina iole pristojna vozila koja je ova vlast uzela su 30 Ik 112le i 30 Ik 112M, sve ostalo su teške kante.
 
Pa eto odoše i BMC kamioni u javna preduzeća. Znači neko baš moćan stoji uz taj brend kao uvoznik. M-ovi i LE-i jesu dobri, s tim da zglob ima neki problem više. Ako ih je neko branio i kad su bili novi ja sam, a nije da nisu imali probleme, al to je prosto tako u maloserijskoj proizvodnji. Klima, izolacija, detalji završe obrade, podolit, otpadanje zaštite ispod koševa, vrata kao malo bolnija tačka. Mogli su to i bolje, al su to i stvari koje se mogu ispravljati ili ubažiti u hodu. Osnova im je dobra, karoserije i uopšte čvrstoća solidni, i dobro se voze kolko sam mogao da čujem, al su uzimali lošija sedišta vozača. Uz poneko unapređenje, bili bi ispred većine vozila koja trenutno kotrljaju po Beogradu. Otokar i Isuzu idu malo više napred, dok ostali mešano. Bio bi Ikarbus lagano bar na nivou Cobri, pa možda čak i malo bolji. Što se tiče električnih Higera, tu se već ne mogu složiti sa tobom. Nisu uopšte toliko loši, što pokazuje čak i prva serija. Sama tehnologija super kondenzatora je možda malo zastarela, al drže se za sad, mislim na prvu seriju, pošto je druga baš mlada još uvek. Čim idu do jako bogatih skandivaskih zemalja ne mogu biti toliko loši sigurno. Verovatno na e buseve mnogo više polažu, jer to faktički najviše i rade. Dizele možda više i ne rade, a dugogodišnja saradnja sa jednom Scania-jom nije došla zato što ih bije jako loš glas. Veruj mi da svi pomalo lupkaju i treskaju po lošim ulicama, i novi eCitaro u Budimpešti, na primer. Odličan je ovako, jako brz, al ima i on crvčaka i krckanja, kao i Lion's city u istom gradu. Ulice su im neretko baš neravne. U kvalitet ne sumnjam, al prosto kakva god da je završna obrada, ni ovi vodeći ne mogu bez buke koju prave plastični delovi u enterijeru. I ja bi voleo da smo i mi uzeli eCitaro umesto Higera, al stvarno električni Higer nije uopšte toliko loš.
 
Kod druge generacije Higera najveću buku prave vrata preko neravnina, za sada sve ostalo se drži kako treba, imaju i oni ipak 2 godine rada što opet nije malo.
I ono bitnije osetni napredak od prve generacije je primetan, što je dobro.

Najveća žalba na njih kao putnika jeste ona šipka nakačena na prozor kod dela za stajanje koja mi udara o glavu/vrat, užasna stvar.

Polažem nadu u E-kent-a samo kada bi Turci prestali da ugrađuju one panele od lake plastike koji jesu jeftini, ali brzo se razglave. (Obratite pažnju kod Solarisa koliko su drugačiji)
 
Нисам стручњак уопште али користећи ЕКО1 оно је срамота како се то чује и тресе кад пролази жутом траком на Бранковом мосту у правцу ка граду. Као да вози по минама. Ниједан аутобус се толико не чује и не тресе као овај кад иде туда...
 
Нисам стручњак уопште али користећи ЕКО1 оно је срамота како се то чује и тресе кад пролази жутом траком на Бранковом мосту у правцу ка граду. Као да вози по минама. Ниједан аутобус се толико не чује и не тресе као овај кад иде туда...

Bogami žuta traka Brankovog mosta i jeste kao minsko polje😁 Ne znam dal postoji više razrovana deonica u Beogradu, sem možda delova Radničke, odnosno Bulevara vojvode Mišića. Završna obrada im nije nešto svakako, al karoserijski se dobro drže, i uopšte nisu ni blizu raspadnog stanja trolejbusa, a voze eto svakodnevno Brankovim mostom. Nije ni u Solarisu prijatno na istoj deonici, iako je neuporedivo bolji po svim parametrima. Da, imamo i Stari savski most, koji podseća na bojište kod Some. Stvarno su nam neke deonice kriminalne, pa koliko god da su vozila i malo kilavija završnom obradom, mislim da mi previše nekad i očekujemo. Samo kad pomislim na stotine hiljada pređenih kilometra, od čega su jedno desetak posto čiste oranice od puteva, stvarno nam autobusi moraju imati neke od odlika tenkova da to izdrže. Sve i da karoserije to istrpe, trapovi večito na žestokom udaru, uz česta laka i teža oštećenja svega mogućeg ispod vozila. Mnogo je gradova po Evropi gde ulice uopšte nisu u sjajnom stanju, al mi tu ipak sa pojedinim deonicama idemo i korak napred, al u pogrešnom smeru. Još kad vozači opiče punih gasom. Sopstvena kola da svaki dan teramo tuda desetinama puta, vala posle par godina bi bila u stanju raspada. Zato se kvalitetnija vozila u Beogradu stvarno ističu, al ne mora značiti da je sve drugo baš toliko loše, s tim što završna obrada najviše utiče na opšti utisak kod putnika.
 
Vrh