Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

DJI Mini 2 sa jednom baterijom u sport modu može da dobaci oko 2.7km u jednom i 2.7km u drugom pravcu (5.4km ukupno).
Mi koristimo 4 baterije i 2 power bank-a od po 20 000mah (jedan powerbank može da napuni 8 baterija).
Potrebno je oko 20 baterija za 100km.
A kolko može sada signal od džojstika do drona da dobaci? Na mom DJI Mavic iz 2017. preko satelita mogao je oko 1,5km u ravnici (npr petlju Surčin sam mogao iz Jakova), a u Grdeličkoj klisuri je to bilo manje, oko 800m. Dakle baterija je mogla izdrži duže od signala, tj sa jednom baterijom sam mogao snimim sigurica (iznad 10-20% baterije) na recimo 3 mesta, tj oko 7-8km ukupno u oba smera (jer negde sam išao kraće od 1,5km po smeru). Najveći problem sam imao kad sam snimao novi Žeželjov most u NSu kada je dron iznad sredine Dunava uhvatila vazdušna struja koja ide iznad reke i nije imao snage se vrati uz struju, a baterija se trošila, mislio sam završiće dron u Dunavu, al onda se setih da ga skrenem na jednu obalu, tamo nije bilo struje pa tuda vratim uzvodno i onda dijagonalno preko reke opet nizvodno do mene na drugu obalu. Kod Ljiga mi se isto desilo da mi se prekinula veza džojstika, dron je stajao i na kraju se sam spustio al nisam znao gde je pa sam ga malo hodajući tražio preko livada i brdašaca, al sva sreća se bio spustio na autoput vidljivo pa imadoh sreće ga nađem pre nego mu se istrošila baterija jer onda bi bio nevidljiv
 
Poslednja izmena:
Hajde budi malo poptun, pa kad se praviš pametan, de reci nam da li ti imaš nekih saznanja da su postojale objektivne okolnosti za produženje roka? I naravno, navedi nam izvore.
Vidim mrzi vas da proučite link i naučite nešto besplatno i razumno povežete sva dešavanja koja prate izgradnju.
Ja se ne pravim pametan, ja jesam pametan, to nije sramota reći.

Аli u kratkim crtama za one koji nisu pratili na času, dovoljno je logičko razmišljanja kada se pročita, Covid (Force majeure događaj), eksproprijacija nije kompletirana (A delay in giving the contractor possession of the site.), o ostalim razlozima npr. loši vremenski uslovi (Exceptionally adverse weather), ili nepredviđeni radovi ili naknadni radovi (Variations instructed by the contract administrator on behalf of the client.)... Ovo sve ide kroz odštetni zahtev i na kraju Nadzor i Investitor odlučuju o produžetku roka i određenoj novčanoj nakandi u skladu sa Ugvorom i Zakonom.

Naravno postoji obaveza Izvođača: The contractor is required to prevent or mitigate the delay and any resulting loss, even where the fault is not their own.

Kako je ovo Ugovor po "Žutom Fidiku" Izvođač prvo priprema Projektnu dokumentaciju pa nakon odobrenja i dobijanja Građevinсke dozvole kreće sa Izgradnjom. "Комерцијални уговор за реализацију пројекта изградње аутопута Е761 Појате-Прељина („Моравски коридор“), закључен је дана 5.12.2019 године, између Владе Републике Србије као финансијера и Коридора Србије д.о.о. као Инвеститора (заједно као Наручилац) са једне стране и BECHTEL ENKA JV као Извођачa, са друге стране. Уговор је закључен под општим условима „жутог“ FIDIC-a - „Conditions of Contract for Plant and Design-Build“ (First Ed, 1999)." ,

Sam Ugovor je možda i na 1000 stranica i prepun je raznoraznih informacija, a između ostalog sadrži i rok za izgradnju.

Da ne širim dalje diskusiju, političari kada i kažu neki rok ne znači da su na prvu slagali, jer je u tom trenutku to verovatno važeći Ugovorni rok ili produženi rok na osnovu nekog Odštetnog zahteva, ali je npr u proceduri odlučivanja novi Odštetni zahtev Izvođača kojim on traži produženje roka i određenu novčanu naknadu...
 
U redu, ali pošto mi pametujemo, a za razliku od tebe ne znamo toliko (ako Sokrata nije, zašto bi mene bilo sramota da to kažem), daj reci nam sad konkretno da li je Covid 19 bio force majeure događaj, događaj izmenjenih okolnosti i sl. u pogledu kašnjenja izgradnje Moravskog koridora. Evo, ja sam čitao neke glupe ljude koji tvrde da za pojedine industrije takvi događaji nisu imali efekat više sile (pardon - force mejeure).

Daj nam konkretne informacije da li su kašnjenja bila opravdana ili ne. Takođe, da li imaš saznanja da li je ikada cena u našoj zemlji menjana usled kašnjenja, osim u pogleu njenog uvećanja.

Ja koliko znam, ovde nisu imali sumanutu geologiju, nisu imali loše vremenske uslove... Čak mislim ni da eksproprijacija nije bila problem na ovom koridoru, ima uanazad postova gde smo i to analizirali.

I molim te, nemoj nam o žutom FIDIC-u iz 1999. godine (revidiran ili ne - svejedno), ovde nije tema da li je zaključen ugovor o izgradnji po bilo kom FIDIC-u, već da li su i zašto probijeni rokovi koji su dati.

PS. Pretpostavka je majka svih zaje*******a.
 
Pratimo projekat od početka i za deo od Pojata do Kruševca se na satelitu nisu videli nikakvi zastoji zbog eksproprijacije? Trasiranje na tom delu relativno fino napredovalo, pa gde se tvrdi da je bilo zastoja u eksproprijaciji i koliko vremena? Možda je negde bilo koji mesec a da nismo na satelitu primetili, ali ovde je u pitanju kašnjenje 14 meseci. Drugo, kakva je kovid ovde bio viša sila? Možda je koji radnik bio bolestan i koju nedelju al to nije sigurno bilo 50% radnika 14 meseci. Čak su i imali povoljnost da dovode okupatorske radnike što im je olakšalo brzinu rada u odnosu na kolko bi bila da su samo srpske uzeli. A možda su uvezli poludebile koji ne znaju rade, ne znaju voze mašine i sl kao što jesmo videli snimke ismevanja njihovog neznanja kad im naši majstori pokazuju kako se prebacuje u rikverc brzina na kamionu, ali to je njihova glupost a ne viša sila.
Da rezimiramo, nije bilo objektivnih razloga niti više sile za kašnjenje deonice Pojate-Kruševac 14 meseci, ovde je najveća odgovornost na greškama Izvođača, a Država koja često uzrokuje kašnjenje kasnom eksproprijacijom na svim drugim autoputevima, je ovde ovom izvođaču dala najbolje uslove, jer nigde kao ovde nisu tako dobro završili eksproprijaciju, što satelitaki snimci trasiranja sa ranijih strana ovog foruma od pre 2-3 godine mogu potvrditi.
 
Slažem se, mada ne baš svojevoljno i u smislu budale koja se ne razume u ugovore, da su sva dosadašnja kašnjenja prouzrokovana višom silom i problemima na koje izvođač radova nije mogao da utiče. Doduše, nije baš tako, ali neka bude. Ali, koji su sada problemi pa se i dalje kasni sa radovima, što se radovi sporo izvode i sa malim brojem radnika? Na deonici od Pojata do Trstenika nema više od stotinak radnika. Evo npr. na poslednjem Radetovom snimku na deonici kod Kukljina ima manje radnika nego kod mog poznanika koji pravi stambenu kuću i radionicu od 200m2. Vremenske prilike su odlične, materijal je obezbeđen, eksproprijacija je izvršena, nema Korone i nekih drugih epidemija, nema protesta meštana...

Ne mora na gradilište da izađe nekoliko hiljada radnika sa kojima se oni hvale, neka svakog dana izađe samo hiljadu ili bar 500, pa pojeli bi kilometre autoputa.
 
Mislim da smo sve to već prošli ovde više puta. Kasni se, a pravih poznatih razloga i nema.

Planik je ovde želeo da nam demonstrira svoje pravničko znanje o višoj sili, promenjenim okolnostima, FIDIC ugovorima itd. Svaka čast na tome, ali znanje bez primene u praksi, nije nešto što je interesantno za ovu interesnu grupu.

Elem, čak su i pravni laici na ovoj temi dobro informisani o pravilima koja se primenjuju. Ovde diskutujemo o faktičkom stanju na terenu. A ono je takvo da postoji kašnjenje i nijedan poznati razlog zbog čega se kasni.

Kada nas već prekoreva da ne znamo, ili lupamo ili šta već, onda neka kaže koji su to izvori njegovih saznanja i neka nam stvarno zapuši ista, ili neka sam ćuti. Unosi bezveze tenziju i nepotrebnu svađu.
 
Дај Боже да цела деоница до Кошева буде до краја године. Разлози су познати за кашњење, мали број машина и људи , плус недовољно и једних и других! О стручности истих смо видели каква је! Као и неколико несрећа. Очигледно је да има и врхунских инжењра на ттраси, али у недовољном броју! Чак и Раде који снима каже да нема појма кад ће бити готово јер су сви рокови одавно пробијени! Али су кренули радови на велико, ваљда су до сада били на мало!
 
Сад је јасно да не могу до 31.марта ни ову полудеоницу отворити!
 
Ja se stvarno nadam da bude gotovo bar do kraja aprila. Imam prijatelje u Zlatarima(prvo selo u opštini Brus iz pravca Kruševca) kod kojih odlažem posetu već par meseci da bih probao autoput čim bude pušten do Makrešana :D

Kakvo je stanje na Preljina-Adrani? Ima li tu šanse da bude gotovo na proleće-leto dogodine? To je (osim petlje Preljina i cele te zone) mnogo lakša deonica nego Pojate-Makrešane.
 
Дај Боже да цела деоница до Кошева буде до краја године. Разлози су познати за кашњење, мали број машина и људи , плус недовољно и једних и других! О стручности истих смо видели каква је! Као и неколико несрећа. Очигледно је да има и врхунских инжењра на ттраси, али у недовољном броју! Чак и Раде који снима каже да нема појма кад ће бити готово јер су сви рокови одавно пробијени! Али су кренули радови на велико, ваљда су до сада били на мало!
Na snimku se od 0.35 vidi neka konstrukcija na mostu. Zna li neko čemu ona služi?
 
Ja se stvarno nadam da bude gotovo bar do kraja aprila. Imam prijatelje u Zlatarima(prvo selo u opštini Brus iz pravca Kruševca) kod kojih odlažem posetu već par meseci da bih probao autoput čim bude pušten do Makrešana :D

Kakvo je stanje na Preljina-Adrani? Ima li tu šanse da bude gotovo na proleće-leto dogodine? To je (osim petlje Preljina i cele te zone) mnogo lakša deonica nego Pojate-Makrešane.

Prolazili smo ovih dana, i videli smo solidan broj kamiona malo pre Adrana, tj oko mosta preko dosadasnjeg puta,
ali deluje mi da ima tamo jos dosta posla, 1 godina sigurno, a moguce/verovatno jos 1.5godina rada.

Sigurno ima neko strucniji, pa neka javi u ovoj temi do kog % su sitgli radovi na Preljina-Adrane deonici.
 
Sada su malo nagazili sa radovima i ima šansi da se deonica do Makrešana prilično brzo završi i pusti u saobraćaj.
Da li neko od vas ima saznanje ili ideju na koji način će kod Makrešana omogućiti spajanje autoputa sa regionalnim, tj. starim putem Pojate-Makrešane-Kruševac koji se sada koristi na relaciji ka Blacu, kopaoniku... da bi se zaobišao centar Kruševca. Nema šanse da su pusti nova deonica autoputa ako ne naprave isključenje/uključenje kod mosta u Makrešanima, jer petlja Kruševac istok i spajanje nje sa gradom (severnom obilaznicom) još nije ni krenula sa izgradnjom.
 
Moram da priznam da po prvi put vidim da se u Srbiji gradi ovako kvalitetno auto put...nedavno sam video rekonstrukciju autoputa pred Zagreb...i skinuto je jedno 30-40cm slojeva da bi se postavio novi.



Kod nas plafon habajući sloj pafon i odma udri asfalt.
43A90DA5-504C-4FF8-90D1-1004BE2A80F5.jpeg
 
Vrh