Ne ide ta Morava ka Solunu
U ovoj fazi tteba odraditi nadstrešnice sa solarnim panelima i semaforima zatim i bočnu upravnu zgradu i postaviti opremu po trakama sa induktivnim petljama .СтараМо колико им треба да опреме наплатне рампе? Ово изгледа при крају....
Ne ide ka Solunu, ali mi se čini u pojedinim studijama da Z. Morava može da se učini plovnom do Kraljeva. Transport rekom ne bi bio loša stvar...Ne ide ta Morava ka Solunu
Jesi nekada video na sta lice ti "plovni kanali" u Vojvodini? Zarasli i zamuljeni. Cak ni Dunav-Tisa -Dunav nije plovan kroz Banat od zapustenosti.Ne ide ka Solunu ali ide ka Velikoj Moravi i dalje do Dunava.
Postoje preliminarni projekti za regulaciju Velike i Južne Morave kroz dve varijante kao regulacija samog korita reke ili izgradnja paralelnog kanala. Do Aleksinca je tehnički i finansijski lako izviodivo, do Niša uz neznatno veći napor. U nekom momentu će se krenuti u reglulaciju toka Velike/Južne Morave, verovatno sa istovremenom izgradnjom mreže za navodnjavanje obradivog zemljišta.. Zašto se ne bi na vreme mislilo i o Zapadnoj Moravi.
Ovde nije reč o maštanju o izgradnji plovnog puta do Soluna.
Reč je o uspostavljanju plovnog puta od Dunava do Aleksinca (Niša) i Zapadnom Moravom do Kraljeva, čeme bi se ključni industrijski centri vezali na već postojeću mrežu od oko 2 000 km domaćih plovnih puteva.
Potsećam da je država već izgradila preko 600 km plovne kanalske mreže u Bačkoj i Banatu uz hiljade kilometara dodatnih kanala. Ovo treba imati na umu pre nego što se donese lični zaključak o izvodivosti takvog projekta.
Bio, video, plovio.Jesi nekada video na sta lice ti "plovni kanali" u Vojvodini?
Delimično tačno.Zarasli i zamuljeni.
Nije tačno. Smanjena plovna dubina, garantovani gaz na magistralnim kanalima spušten sa 2,5 m na 2,15 m. Bilo je zapuštenih prevodnica koje se sada remontuju.Cak ni Dunav-Tisa -Dunav nije plovan kroz Banat od zapustenosti.
Примарна улога хидросистема ДТД је одводњавање и одбрана од поплава.Potsećam da je država već izgradila preko 600 km plovne kanalske mreže u Bačkoj i Banatu uz hiljade kilometara dodatnih kanala. Ovo treba imati na umu pre nego što se donese lični zaključak o izvodivosti takvog projekta.
https://www.grf.bg.ac.rs/~mjovanovic/papers-sr/MoravaBMJSistem.pdf
Uz opasnost da odemo u debeli off topic, da kratko odgovorim.Do Aleksinca je tehnički i finansijski lako izviodivo, do Niša uz neznatno veći napor.
Vrlo verovatno Koševi-Velika Drenova-Trstenik-Vrnjačka banja.Da li će neka dionica Moravskog koridora biti puštena u saobraćaj do kraja 2024?