Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

 
Ne ide ta Morava ka Solunu :)

Ne ide ka Solunu ali ide ka Velikoj Moravi i dalje do Dunava.
Postoje preliminarni projekti za regulaciju Velike i Južne Morave kroz dve varijante kao regulacija samog korita reke ili izgradnja paralelnog kanala. Do Aleksinca je tehnički i finansijski lako izviodivo, do Niša uz neznatno veći napor. U nekom momentu će se krenuti u reglulaciju toka Velike/Južne Morave, verovatno sa istovremenom izgradnjom mreže za navodnjavanje obradivog zemljišta.. Zašto se ne bi na vreme mislilo i o Zapadnoj Moravi.

Ovde nije reč o maštanju o izgradnji plovnog puta do Soluna.
Reč je o uspostavljanju plovnog puta od Dunava do Aleksinca (Niša) i Zapadnom Moravom do Kraljeva, čeme bi se ključni industrijski centri vezali na već postojeću mrežu od oko 2 000 km domaćih plovnih puteva.
Potsećam da je država već izgradila preko 600 km plovne kanalske mreže u Bačkoj i Banatu uz hiljade kilometara dodatnih kanala. Ovo treba imati na umu pre nego što se donese lični zaključak o izvodivosti takvog projekta.

 
Poslednja izmena:
СтараМо колико им треба да опреме наплатне рампе? Ово изгледа при крају....
U ovoj fazi tteba odraditi nadstrešnice sa solarnim panelima i semaforima zatim i bočnu upravnu zgradu i postaviti opremu po trakama sa induktivnim petljama .
Slobodna procena ne više od mesec dana laganog rada.
 
Ne ide ka Solunu ali ide ka Velikoj Moravi i dalje do Dunava.
Postoje preliminarni projekti za regulaciju Velike i Južne Morave kroz dve varijante kao regulacija samog korita reke ili izgradnja paralelnog kanala. Do Aleksinca je tehnički i finansijski lako izviodivo, do Niša uz neznatno veći napor. U nekom momentu će se krenuti u reglulaciju toka Velike/Južne Morave, verovatno sa istovremenom izgradnjom mreže za navodnjavanje obradivog zemljišta.. Zašto se ne bi na vreme mislilo i o Zapadnoj Moravi.

Ovde nije reč o maštanju o izgradnji plovnog puta do Soluna.
Reč je o uspostavljanju plovnog puta od Dunava do Aleksinca (Niša) i Zapadnom Moravom do Kraljeva, čeme bi se ključni industrijski centri vezali na već postojeću mrežu od oko 2 000 km domaćih plovnih puteva.
Potsećam da je država već izgradila preko 600 km plovne kanalske mreže u Bačkoj i Banatu uz hiljade kilometara dodatnih kanala. Ovo treba imati na umu pre nego što se donese lični zaključak o izvodivosti takvog projekta.

Jesi nekada video na sta lice ti "plovni kanali" u Vojvodini? Zarasli i zamuljeni. Cak ni Dunav-Tisa -Dunav nije plovan kroz Banat od zapustenosti.
 
Jesi nekada video na sta lice ti "plovni kanali" u Vojvodini?
Bio, video, plovio.
Zarasli i zamuljeni.
Delimično tačno.
Nikada neće biti potpuno zamuljeni jer bi to značilo da bi se Banat i najveći deo Bačke vratili u svoje prirodno stanje - močvaru, što se nikako neće dozvoliti.
Neki zamuljeni kanali kao npr. kod Vrbasa (Veliki bački kanal, izgrađen krajem 18. veka) su takvi jer postoji novi paralelni kanal nešto južnije izgrađen u okviru magiszralne mreže DTD.
Inače, trska koja obrasta obale dodatno štiti obale od erozije i urušavanja.
Cak ni Dunav-Tisa -Dunav nije plovan kroz Banat od zapustenosti.
Nije tačno. Smanjena plovna dubina, garantovani gaz na magistralnim kanalima spušten sa 2,5 m na 2,15 m. Bilo je zapuštenih prevodnica koje se sada remontuju.

Pisao sam ranije na temi Rečni saobraćaj.
Jedna fotografija iz Banata:
1726529693306.jpeg
 
Ok a da li mislis da bi ore tvojih novih izmisljenih kanala trebalo prvo da povrate gaz na kanalima izgradjenim za vreme AU i Tita ili da smanjuju gaz jos malo?
 
Otišli smo u digresiju... Ok je to za plovnost Morava, stvarno nisam protiv, ali vidim da ni put nismo i stanju da završimo bez razvlačenja... Morava samo zamagljuje fokus, ako mene pitate.
 
Pa niko nije rekao da li je Moravski (plovni) koridor, ili Moravski (putni) koridor :D

Dali da, otišli smo u digresiju. Kanali nisu loša stvar, razvijene zemlje ih imaju, imamo ih i mi, i valjda ćemo se opametiti da ih bolje održavamo.

A za AP, nadajmo se da neće dalje razvlačiti.
 
Potsećam da je država već izgradila preko 600 km plovne kanalske mreže u Bačkoj i Banatu uz hiljade kilometara dodatnih kanala. Ovo treba imati na umu pre nego što se donese lični zaključak o izvodivosti takvog projekta.

https://www.grf.bg.ac.rs/~mjovanovic/papers-sr/MoravaBMJSistem.pdf
Примарна улога хидросистема ДТД је одводњавање и одбрана од поплава.
До изградње Бачка је имала озбиљне проблеме са поплавама, стања редовне и ванредне одбране од поплава биле су чешће правило него изузетак.
Пловидба, наводњавање и остало мање-више.
 
Poslednja izmena:
Prvo, @Glisok svaka ti cast! Snimci sjajni a takodje i slike. Pravo si osvezenje na forumu nakon odlaska pojedinih clanova, da ih ne reklamiram.

Drugo, mislim da se sa ovim ispravljanjem korita moralo krenuti dosta ranije. Nisam siguran da smo od vremena sfrj ikada korigovali tok na nekoj vecoj reci a sigurno ne u ovako velikom obimu. U prilog tome i pomeranje roka zavrsetka ove deonice verovatno upravo iz tih razloga. Nadam se samo da strane firme koje rade ovaj projekat imaju iskustva sa ovakvim stvarima i da nece biti nekih nepredvidjenih okolnosti.
 
Do Aleksinca je tehnički i finansijski lako izviodivo, do Niša uz neznatno veći napor.
Uz opasnost da odemo u debeli off topic, da kratko odgovorim.
Tehnički jeste moguće ali daleko od toga da je jeftino. Velika Morava jeste regulisana celom dužinom. Meandri su ispravljeni, uređene su obale i urađeni nasipi za odbranu od poplava. To radi, koliko znam svuda osim u zoni sela Obrež, gde povremeno prelije. Naravno, nebranjena zona ide često pod vodu.
Ja sam navigao Moravom, čamcem Moravcem. Trenutno je vrlo nezgodna za plovidbu, pre svega jer je vrlo brza reka. Vrlo je plitka, ima sprudova i virova. Morava je apsolutno neuporediva sa vodotokovima u Vojvodini, jer iako je ravničarska reka, u nju se ulivaju male reke koje skupljaju bujične potoke sa svim đubretim uzput.

Mislim da ako bi se radilo na plovnisti jedini put je gradnja potpuno novog kanala, sa previdnicama i ozbiljnim obaloutvrdama.

Cela priča ima smisla (ekonomskog i političkog) jedino ako bi se vezalo skroz do Soluna. Industija centralne Srbije nema zahteva za masovan prevoz, pa ne koristi ni železnicu.
 
Da li će neka dionica Moravskog koridora biti puštena u saobraćaj do kraja 2024?
 
to bi bilo odlicno jer bi se oslobodila velika kolicina mehanizacije i radnika koji ce preci da zavrse moravski koridor do kraja
 
Vrh