Ne ide ta Morava ka Solunu![]()
U ovoj fazi tteba odraditi nadstrešnice sa solarnim panelima i semaforima zatim i bočnu upravnu zgradu i postaviti opremu po trakama sa induktivnim petljama .СтараМо колико им треба да опреме наплатне рампе? Ово изгледа при крају....
Ne ide ka Solunu, ali mi se čini u pojedinim studijama da Z. Morava može da se učini plovnom do Kraljeva. Transport rekom ne bi bio loša stvar...Ne ide ta Morava ka Solunu![]()
Jesi nekada video na sta lice ti "plovni kanali" u Vojvodini? Zarasli i zamuljeni. Cak ni Dunav-Tisa -Dunav nije plovan kroz Banat od zapustenosti.Ne ide ka Solunu ali ide ka Velikoj Moravi i dalje do Dunava.
Postoje preliminarni projekti za regulaciju Velike i Južne Morave kroz dve varijante kao regulacija samog korita reke ili izgradnja paralelnog kanala. Do Aleksinca je tehnički i finansijski lako izviodivo, do Niša uz neznatno veći napor. U nekom momentu će se krenuti u reglulaciju toka Velike/Južne Morave, verovatno sa istovremenom izgradnjom mreže za navodnjavanje obradivog zemljišta.. Zašto se ne bi na vreme mislilo i o Zapadnoj Moravi.
Ovde nije reč o maštanju o izgradnji plovnog puta do Soluna.
Reč je o uspostavljanju plovnog puta od Dunava do Aleksinca (Niša) i Zapadnom Moravom do Kraljeva, čeme bi se ključni industrijski centri vezali na već postojeću mrežu od oko 2 000 km domaćih plovnih puteva.
Potsećam da je država već izgradila preko 600 km plovne kanalske mreže u Bačkoj i Banatu uz hiljade kilometara dodatnih kanala. Ovo treba imati na umu pre nego što se donese lični zaključak o izvodivosti takvog projekta.
Bio, video, plovio.Jesi nekada video na sta lice ti "plovni kanali" u Vojvodini?
Delimično tačno.Zarasli i zamuljeni.
Nije tačno. Smanjena plovna dubina, garantovani gaz na magistralnim kanalima spušten sa 2,5 m na 2,15 m. Bilo je zapuštenih prevodnica koje se sada remontuju.Cak ni Dunav-Tisa -Dunav nije plovan kroz Banat od zapustenosti.
Примарна улога хидросистема ДТД је одводњавање и одбрана од поплава.Potsećam da je država već izgradila preko 600 km plovne kanalske mreže u Bačkoj i Banatu uz hiljade kilometara dodatnih kanala. Ovo treba imati na umu pre nego što se donese lični zaključak o izvodivosti takvog projekta.
https://www.grf.bg.ac.rs/~mjovanovic/papers-sr/MoravaBMJSistem.pdf
Uz opasnost da odemo u debeli off topic, da kratko odgovorim.Do Aleksinca je tehnički i finansijski lako izviodivo, do Niša uz neznatno veći napor.
Vrlo verovatno Koševi-Velika Drenova-Trstenik-Vrnjačka banja.Da li će neka dionica Moravskog koridora biti puštena u saobraćaj do kraja 2024?