Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Most u Vitanovcu preko Morave je trenutno u fazi mirovanja jer su izbetonirani sipovi i ceka se da se stegne beton, inace da bi se premostio Ibar i morava na Kamidzori mora da se zatvori put KV -KG na Kamidzori kao i ista pruga. Saobracaj je ce da se premesti na taj novi most preko Morave u Vitanovu i na Vrbu pa na staru obilaznicu oko Kraljeva dok se ne premosti pruga i put na Kamidzori, inace pruga ce se totalno ukinuti jer ko je bio na toj raskrsnici videce da je u postojecem stanju nemoguce ukrstiti prugu i novi autoput bas kod mosta na Kamidzori.
 
Snimak od jutros.
IMG_8177.jpeg
IMG_8176.jpeg
 
Kako to misliš, ukinuće se pruga? Ne može se međunarodna pruga ukinuti jer se gradi autoput.
Pa tako lepo pruga je u nivou ne sme da se podize ili spusta, pogotovu sto je most u neposrednoj blizini, ispod pruge ne moze jer je onda autoput u nivou, mozda cak i ispod reka ibra i morave , ne moze ni iznad jer opet kad se premosti ibar da bi se premostila pruga morao bi uspon da bude ogroman a stubovi 10 metara uvis mozda i vise, neumoljiva geografija i nivo pruge kv-kg, ko je tu prolazio moze da se uveri. Mora da se zatvori pruga a plan je da se u Vitanocu skrene i izgradi most preko gruze i morave sto je opet katastrofalno tezak i dugotrajan proces pa da se ukljuci u prugu KŠ-KV u Vrbi, a dok se to ne uradi a ko zna kada ce, projekti, eksproprijacija , tenderi , gradnja, ... ukida se pruga ili nema kompletnog moravskog koridora.
 
Čuo sam i ja da će se ukinuti ta pruga. U planu je ranžirna stanica u Kraljevu. Postojeća će se smanjiti i biće samo za putnički saobraćaj. Pruga Kg-Kv je od značaja samo za Fiat. Čas mogu da preusmere kompozicije okolo preko Lapova i Stalaća dok se bude pravio novi železnički most kod Vitanovca.
 
Ne bih baš našu železnicu nazvao međunarodnom, generalno. Bar u ovom trenutku.
 
Neće se ukinuti pruga. Može samo da se izmesti. Ako pruga ne može da se premosti na datom mestu, u sklopu izgradnje autoputa mora biti predviđeno njeno izmeštanje. Kao što je bilo već u nekim primerima u zemlji. Treba konsultovati planove. Znam da ovde neki ne shvataju značaj železnice, ali ukidanje pruge zbog izgradnje autoputa bi bilo potpuno isto kao kad bi ukinuli autoput zbog izgradnje pruge.
 
Kako to misliš, ukinuće se pruga? Ne može se međunarodna pruga ukinuti jer se gradi autoput.
Ne znam zašto tu prugu klasifikuješ kao međunarodnu i zašto misliš da ne bi mogla da bude privremeno, pa čak i stalno ukinuta ukinuta?
Zbog radova i zastarelosti na pravim i važnim međunarodnim prugama godinama su ukinuti i prekinuti mnogo bitniji pravci, npr. Beograd-Subotica, Niš-Dimitrovgrad, Niš-Skoplje...
 
Ne klasifikujem ja. Ta pruga je klasifikovana kao međunarodna. Niš - Dimitrovgrad i Niš - Skoplje funkcionišu pod delimičnim zatvorom - u toku jedni sedmice režim je: 36 sati zatvoreno, 36 sati otvoreno, 36 sati zatvoreno, 70 sati otvoreno. Za Beograd - Subotica su pripremljeni alternativni pravci prethodno. Kruševac - Kraljevo je pruga u katastrofalnom stanju i teretni vozovi koji idu pravcem Lapovo - Kraljevo ne mogu se preusmeriti tu. Dalje, ovde nije u pitanju rekonstrukcija pruge zbog koje se mora prekinuti saobraćaj, već obično rešavanje ukrštanja drumske i železničke saobraćajnice, koje se pri projektovanju mora rešiti. Ne može se zbog izgradnje autoputa prekinuti železnički pravac kojim saobraćaju međunarodni teretni i lokalni putnički vozovi, koji je pritom od strateške važnosti, niti je moguće da je projekat autoputa predviđao presecanje strateškog železničkog pravca. Dakle, sam autoput nije mogao biti projektovan bez da je u okviru projekta predviđeno rešenje ukrštanja sa postojećim drumskim i železničkim saobraćajnicama. To što je neko "čuo" ili mu se "javlja" da će se ukinuti pruga nije merodavno. Da ponovim - pogledajte projekat.
 
Čuo sam i ja da će se ukinuti ta pruga. U planu je ranžirna stanica u Kraljevu. Postojeća će se smanjiti i biće samo za putnički saobraćaj. Pruga Kg-Kv je od značaja samo za Fiat. Čas mogu da preusmere kompozicije okolo preko Lapova i Stalaća dok se bude pravio novi železnički most kod Vitanovca.

Pruga Lapovo - Kragujevac - Kraljevo je trenutno koridor za teretne vozove iz Bora za Bar, prevozi se ruda, takođe sporadično i ostali tereti za Požegu i ugalj, utovar otpada u Kragujevcu. Fiat je tu trenutno najmanje bitan. Nema govoro o ukidanju pruge, jer je vitalna za teretni saobraćaj u Srbiji.
 
Pisali su neki članovi ovde da će autoput ići ispod pruge i magistrale. Nisam baš hteo da ulazim u diskusiju jer nisam iz tog kraja a i par puta kada sam prolazio nisam obraćao pažnju. Ali gledajući snimke vidi se da to nije baš moguće. Ceo moravski koridor se projektuje da bi bio iznad nivoa hiljadugodišnjih poplava. Tako da nema šanse da će kotu kolovoza spustiti tako nisko da bi išao ispod pruge kada je Morava tako blizu. Ovde je jedino rešenje ili nadvožnjak koji bi išao iznad pruge ili izmeštanje pruge. Ako će biti izmeštanja pruge onda će morati da se gradi i novi železnički most. S obzirom da još uvek nema nikakvih radova verovatno se radi na izmeni prvobitnog projekta.
 
Vrh