Šta je novo?

Metro

Треба и кружна тролејбуска линија у старом делу града, и кружне трамвајске линије, и много шта још. То Софија или већ има, или гради, а Београд ништа од тога. То је проблем. Јуче је, ПО СНЕГУ, мој колега на посао дошао БИЦИКЛОМ (има зимске гуме), с образложењем: "Боље то, него смрдљиви аутобус". Да има обезбеђен паркинг, дошао би аутомобилом. У његовом делу града није планиран метро.
Е, сад - оно што је предност Београда је (при)градска железница и тунели испод града, где бисмо, за мање новца од изградње једне метро линије, доградњом подземних станица и колосека могли да добијемо веће ефекте.
 
reality check:
Na nekadašnjoj trasi pruge, ka Tošinom bunaru sada postoje kuće. Verovatno legalizovane ili u procesu legalizacije.
Ukupna dužina ovog pravca od Bulevara Mihajla Pupina do Tošinog bunara je oko 550 metara. I još oko 150m da pređe T. bunar i uđe u jarak.
- Ovo ako se izvodi kao tunel, može da bude jako skupo, pogotovo ako krtica inače nije u tom delu nego sa samo zbog toga donosi.
- Za cut& cover nema mesta, osim da se komplet ulica zatvori za vreme izgradnje (što bi možda i moglo da se uradi).
- Stubovi nemaju gde da prođu, a da ne devastiraju okruženje.

Za sve ovo neću da kažem da je neizvodljivo, samo da je teško / skupo. A takođe ne znači da mi se sviđa ideja sa tramvajskim depoom.
 
Па? У савском амфитетру са нбг стране постоји читаво дивље насеље са све попречим улицама и кућама од чврстог материјала па се у актуелним и будућим плановима не одустаје од његовог уклањања. Та дивља градња ће се једног дана укллонити ако постоји планерска и полотичка воља за то.Паре су ту најмањи проблем.
 
На жалост, то у Савском амфитеатру није дивље - легализовано је 1940. године. Зато ће расељавање, а потом и насипање до коте Новог Београда, коштати - папрено.

Објекти на траси прве пруге, са друге стране, нису превелики, и то се зарад метроа сигурно исплати рушити. Зарад улице - сигурно не.
 
Ovako odokativno sam izbrojao između 25 i 30 kuća i oko 5 poslovnih objekata.
Znači min 4-5 miliona evra za eksproprijaciju.
U odnosu na ceo metro sistem nije velika para, ali ne znam da li se isplati.
 
Километар метроа ти кошта више десетина милиона евра, 4-5 милиона је безмало сића.
 
Jel jedan kolosek dovoljan za vezu sa depoom?
Netšto razmišljam, može da se suzi ulica na jednu traku i napravi jednosmernom, a jedan kolosek metroa po zemlji pored toga.
Mada bi to učinilo život u ovoj ulici poprilično neprijatnim :(
 
evo jedne slike sa FB ("Stare slike Novog Beograda") koja dočarava nekadašnju trasu pruge:

240013_10151230118260943_48893084_o.jpg
 
mekbejn":2ddwzuxu je napisao(la):
reality check:
Na nekadašnjoj trasi pruge, ka Tošinom bunaru sada postoje kuće. Verovatno legalizovane ili u procesu legalizacije.
Како се то решава?

Понудиш приватном инвеститору да гради 100.000 квадрата на атрактивној локацији метро станице Грмеч, са условима:
- Обезбеди станове за људе који се расељавају
- Метро станицу по прописаним стандардима прави инвеститор, као део свог пословног објекта

Иначе, ја сам за то да се линија на лицу места споји са Земуном (наравно, мислим на железничку станицу) због фул интеграције већ на почетку, а и једноставно је за градњу. А по питању четвороколосечне пруге за Батајницу, више сам за то да се метро по земљи у некој даљој будућности продужи за Батајницу, и поукидају сва стајања на садашњој прузи између Батајнице и Земуна. Наравно, под обавезно на том правцу већ сада треба градити надвожњаке, макар по 1 сваке 4 године.
 
Andrej_LJ":2fywtse9 je napisao(la):
Metro smanjuje saobraćaj na delove grada kde je izgrađen! U projektnu dokumentaciju za izgradnje svake faze metroa u Sofiji piše da će u tim delovima grada metro smanjiti korišćenje automobila između 19 i 27%. Ovo naročito važi za spavaonice grada i kada sistem već dobija svlju finalnu formu (mislim da preskoči nek % prag konačne realizacije). Naravno kada otvoriš malu mrežu ne možeš očakivati da će svi putovati metroom, ali kada već fazno razširiš sistem, onda se nadproporcionalno povećava njegovo korišćenje. I to se je pokazalo u Sofiji jer do 2002 smo imali negde oko 70 000 putovanja na dan metroom, a sada su već nad 400 000, od 2015 će biti oko 550 000. To je već seriozan udel u transportu grada.

.

most na adi pređe dnevno 20.000 vozila, ako i tolko.

al zato smo ga platili kao metro.
 
Мост са приступним саобраћајницама и још по нечим (растегљив термин, назовимо то изграђени фтаљ умп-а) је коштао 450 милиона евра а цена свих грађевинских радова на првој линији метроа по ежисовој студији би била,ако се добро сећам, 463 милиона евра.

А ово су ажуриране цене по пројекту из 1976. године с тим што би то коштало доста мање кад би се ишло надземно на НБГ-у с чиме се,колико знам,академија архитеката Србије на челу са Јовином и у међувремену сложила.

picture5rb.jpg
 
Ne vidim citavu sliku (ne znam zasto).
Ovo je projekcija iz 1976. godine sa azuriranim cijenama, instituta koji nikada nije gradio metro sistem.
Napisao si (na drugom topicu) da se grad sa UMP-om (kao Francuska sa tom partijom :D ) prezaduzio i da vise nije sposoban da bilo sta drugo gradi.
Po ovoj slici prva etapa (valjda je to i prva linija - rekoh da ne vidim citavu sliku) bi kostala ukupno 970M€ (odprilike toliko nekako).
Recimo da se prva linija napravi za 5 godina posto tada kupuju vozna sredstva (ili mozda pola prve linije), i to opet kosta oko 640M€.
Po tebi, grad koji se prezaduzio sa 463M€ bi bio sposoban da izgradi jednu liniju metroa koja po ovome sto si prikazao (ako sam dobro protumacio) kosta 640M€.

Inace evo ti jedne druge cijene: Metro linija od 12km sa 12 stanica, 4 podzemne i 8 nadzemnih u zemlji gdje je radna snaga jeftinija od Srbije kosta vise od 800M€.

Napisah glupost pa da ispravim: cijena nije 800 nego 1,2 milijarde €. Pocetna procjena je bila 740M€.
 
Прва линија би била у потпуности оперативна са трасом од Земуна до Вука што је иначе и у ежисовом/вукановом плану.

ПС: Ти би морао да знаш да су на студији из 1976. године радили и бечки планери заслужни за реализацију тамошњег метроа те да су они у суштини најзаслужнији за овакав изглед плана из 1976. јер су практично били ментори Јовину,Малетину и осталима поводом рада на студији.
 
I Systra je radila na planu Alzirskog metroa 1980. godine pa kada su ga opet aktivirali, krajna cijena je izasla na 1,16 milijardi €.

Ne pricam o izgledu metroa, pricam o nerealnoj cijeni. Ovdje se prica da je UMP kostao kao cijela linija metroa sto je jedna velika glupost.

Samo da napomenem, da bih i ja vise volio da se pravio metro ali budite realni u procjenama i cijenama.
 
Па шта ти није јасно? По ежису цена грађевинских радова на првој линији је 463 милиона евра а вамо смо ми спуцали на 3км булевара и мост 450.
 
Cijenaa gradjevisnkih radova na onim mojim primjerima je manja od cijene ukupne opreme.
 
Пантограф":1phsrutn je napisao(la):
Е, сад - оно што је предност Београда је (при)градска железница и тунели испод града, где бисмо, за мање новца од изградње једне метро линије, доградњом подземних станица и колосека могли да добијемо веће ефекте.

E ovo je nesto sto mene kopka jako dugo, ali ne vidim logicno objasnjenje zasto je tako.
Naime kada se pogleda na kartama vidi se da od zeleznika kroz tunel ispod samog vidikovca, zatim kroz rakovicu, pa maltene ispod centra dedinja kod pinka, pored stadiona JNA preko karadjordjevog, pa pored hrama svetog save, zatim vukovog spomenika, p. mosta i potencijalno produzenja ka karaburmi mi imamo fantasticnu trasu metroa, gradske zeleznice kako god je nazvali!!!
fale stanice, ali trasa je upravo najkraca veza kroz naselja koja generalno imaju dosta problematicnu vezu sa gradom.
Zamislite samo koliko bi to smanjilo opterecenje saobracajnica na potezu kneza viseslava, blagoja parovica, pozeska i dalje ka sajmu. O komforu i brzini putovanja nije potrebno komentarisati.
fider linije za rakovicka naselja ka stanici rakovica, fideri sa pocetnim terminusom na pocetku uzicke (gde bi mogao biti i ulaz u podzemnu stanicu, koji bi opsluzivao dedinje, senjak, banjicu), stanica u blizini 2 najveca stadiona.... Meni je prosto neverovatno da smo mi toliko bogati da ovakav potencijal ne koristimo. Garantovano bi nam trebalo 100 autobusa manje.
Zar sam ja u tolikoj zabludi ili ovo niko ne vidi?!
 
Ниси у заблуди.Давно смо сви овде писали како се за такав систем и толику добит ,мизерна улагања може добити фаантастичан систем градске железнице какву тек сада почињу да у већој мери граде по светским метрополама.
 
Karlo je pričao da su to tuneli za teretni saobraćaj i da su potrebni za to.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Који тунели? Колико видим и колико сам се взозио у истима (а нисам терет :) ) они тунели испод центра града а на које сам мислио су превасходно за градску/приградску/регионалну железницу.
 
Sipce tuda i teretni vozovi ,jelte nemamo ona mostic kod vince i jos neke sitince
 
Знам само није то обим саобраћаја који би у већој мери ограничавао градску железницу у шта смо се овим "бегевозовоњем" уверили.
 
konkretno mislio sam na tunel ispod vidikovca. em što je teretni, em je dosta duboko u odnosu na vidikovac.


karlo je to ranije pričao kad se to pominjalo.
 
Vrh