Šta je novo?

Metro

Јесте, политиком паркирања се најбоље регулише (спречава) коришћење аутомобила за одлазак на посао. И, та политика је у Београду - добра, па чак и уз изузетке да се, прећутно, неки простори не зонирају, како би се становницима даљих предграђа ипак оставила могућност да се приближе центру (улице иза Таковске, код Куће цвећа итд.).

И тачно је да, рецимо, Њујорчани углавном немају аутомобиле, али тренд смањења власништва ипак није реално очекивати код нас, бар још неко време. Као што рече СТФ, број оних који не могу да имају кола, а хтели би, и даље је превелики; немали је потенцијал за раст моторизације у мање развијеној земљи попут наше Србијице. Друго, ја једном наведох тај пример са бебом и породилиштем, али, то је било зарад својеврсног reductio ad absurdum. Знаш, зими по аутобусима кашљу, пуно је вируса, па ми се последњих месеци не мили да уведем, сада већ двогодишње дете, у 75-цу... којом се иначе возим на посао.
А, да има нерационалних возача - има: ево, рођеног оца не могу да убедим да му не треба аутомобил кад прелази 2.000 км годишње; али навикао, још од 1959, па се не одриче...
 
Potvrđujem. Dok sam radio u centru, retko ili nikad sam išao kolima.
Od kada radim na NBG, kolima idem skoro svakodnevno (mada ovde ja nisam problematičan za gužve jer dolazim iz smera Zemuna).
Da li bih prešao na metro? Vrlo rado :)
 
Poenta je da... recimo u evropskim gradovima na trasi koja vas metroom ili neki drugim efikasnim vidom saobracaja dovodi do posla,centra is l.oni vam udare taksu za ulazak autom u siru centralnu zonu*London,Stokholm*itd,a i imate i garaze koje su veoma skupe ,pa izvolite do centra kolima na kafu ili posao..drugim recima ako se odlucite na auto, onda cete finansirati gradski budzet i javni prevoz,ja to smatram parvednim..i to treba da uvesti i ovde.
Isto treba uvesti taksu za Metro u Beogradu i od registracije vozila,taksi za puteve,goriva odvojiti procenat za gradnju Metroa.Setimo se da je pre vise decenija pored samodoprinosa za Metro,Beogradjani su iz dohodka finansirali obnovu Crne Gore posle zemljotresa..i svasta nesto.Od svih taksi kada placamo registraciju vozila Beogradjanima bi trebalo da bude najdraza za Metro, a sto bi se uradilo preraspodelom postojecih a ne nametanjem neke nove,to je i za njih i za njihove buduce generacije stvar za kojom ne treba zaliti. :kafa:
 
imam jedno pitanje kad krene metro da se gradi dal ce metro do vuka ici iznad tramvajskog saobracaja ili na istom putu gde sad i tram tj asfaltom :)
 
sasa901":3isgww1w je napisao(la):
imam jedno pitanje kad krene metro da se gradi dal ce metro do vuka ici iznad tramvajskog saobracaja ili na istom putu gde sad i tram tj asfaltom :)
A jel ti to naš zaj... :D šalim se ...predpostavljam da nisu u toku ali metro na osnovu svih studija će do Terazijskog grebena do Vuka ići podzemno tj,ispod zemlje,šina,ulice ..ako ti, j tako lakše. :kafa:
Sve što ida na uličnom nivou u gradskom tkivu ,nije metro već tramvaj..
 
Пантограф":1s2ewvpi je napisao(la):
Делијо,
Видиковац - Земун колима = 200 динара за бензин (за гас, у принципу, двоструко мање, што се већ изједначава са ценом преседачке карте за ГСП), бесплатно паркирање, а трошкове амортизације не рачуна, нажалост, ниједан возач, јер резонује да, кад већ има аутомобил, ионако мора да га одржава и региструје. А неће да се одрекне аутомобила, из једно 3.000 разлога.

Slična priča, meni je od Rakovice do okretnice 16 na Novom Beogradu 100 dinara kolima na gas, + amortizacija, formalno skuplje ako idem sam.

Ali s druge strane, najbolji rezultat koji sam ikad postigao gradskim prevozom je 42 minuta u jednom pravcu, a obično je oko 55. Dok kolima stignem u proseku za pola sata.

Kad bih računao samo pare, GSP pobeđuje, to nije sporno. Ali bar 45 minuta uštede dnevno (a leti kad je prevoz ređi a gužva manja i više) vredi više nego kompletna cena prevoza, ne samo ušteda..
 
MilisaV":3a8fx0sb je napisao(la):
moj prijatelj je živeo u klagenfurtu i imao je kola. kad se preselio u beč posle par meseci prodao je auto jer ga nije koristio. kad mu treba auto, recimo kad putuje za srbiju, ima rent-a-car ili avion.

Ima i jos jedna stvar koja postoji u velikim zapadnim gradovima a u Beogradu je jos nema: to je tzv. "car-sharing". Npr.:

www.zipcar.com
www.citycarclub.co.uk
www.mobility.ch
www.flinkster.de

Poenta je fleksibilniji rentakar, tj. placa se godisnja clanarina, i preko toga se placa iznajmljivanje kola po satu (dakle ne po danu, kao klasicni rentakar). Postoji mnogo parkinga po gradu gde se kola nalaze, preko interneta se auto rezervise, oznaci se gde ce uzeti a gde ostaviti, ulazi se u auto putem sifre ili elektronske kartice, sednes, vozis se, vratis auto, tacno koliko vremena si proveo u njemu se tarifira. Da naglasim, ovakvi servisi su uglavnom naumljeni za ljude kojima auto treba par sati dnevno (tipa da odu u nabavku) jedanput ili dvaput nedeljno, ako se uzima automobil na duze od 6-7 sati uglavnom se vise isplati iznajmiti auto na jedan dan u klasicnom rentakaru.
 
medjutim":dxlb9xfq je napisao(la):
Kad bih računao samo pare, GSP pobeđuje, to nije sporno. Ali bar 45 minuta uštede dnevno (a leti kad je prevoz ređi a gužva manja i više) vredi više nego kompletna cena prevoza, ne samo ušteda..

Ne radi se ni o samom vremenu. Nije isto provesti 45 minuta zguzvan u prevozu u spicu i 45 minuta u svojim kolima. Komfor je velika stvar, kada neko izadje iz busa posle 45 minuta guzvanja u istom vise nije nizasta.
 
Kako za koga. Kada izadjem iz metroa poslje 45mn guzvanja, osjecam da mogu poletjeti :)
 
Ima i jos jedna stvar koja postoji u velikim zapadnim gradovima
a u Beogradu je jos nema: to je tzv. "car-sharing".

još nismo ni razvili kapacitete i mogucnosti ostalih saobracajnih sredstava
počevši od renta bajseva, skutera . . . pa do Bgvoza
ali zato radi jedne metro linije smo spremni da zagasimo ostale finaciskim sunovratom
kao privid napretka u korist metroa (provizija)
,,kolektivni previd,, je gradski voz (BGvoz) decenijama se ne pušta kroz postojeci Karaburmanski tunelski krak
jer fali 1-2 km otovrene pruge do Karabaurme zbog raznih kvazi pravno-finasiske oskudacija :laugh: :lool:
 
Ми морамо да развијамо шинске системе због спаса од потпуног колапса. А комотнији, удобнији превоз, то тек на неком тамо месту. У Београду је регистровано око 550 000 аутомобила, тај број неће да расте сигурно. Околности су се промениле и ми те трендове морамо да хватамо у пречицама. Када нестане или се папрено буде плаћао фосилни погон, овој држави и свима нама биће слом. Да свако схвати да од такве свести, као што је свест о економичним и поузданим јавним превозима, на домаће материјале и струју, зависи и његов квалитет живота. Да није срамота и подсмех да се физички активираш у превозу, или ти да седнеш на бајс и од тога имаш вишеструку корист... здравље, новац, уживање...
Радо ћу сести на воз, метро, поуздану трамвајску линију и превести се поуздано и тачно, уз озбиљан комфор... и тако заобићи стрес од гужви и осећај заробљености у ауту. Зашто до одредишта не прочитати нешто :)
Ако ми некада мој град заиста омогући да искажем своју свест, па на неки начин и патриотизам, каква год ми буде економска подлога, ауто ћу ставити на лед, СИГУРНО!
 
Ja u svoj auto sipam bioetanol i ne zagadjujem okolinu! :kk:
Bio gorivo proizvedeno od secerne repe koje kosta 89 centi po litru!

Nazalost ne postoji u Srbiji.
 
2012":shh8keol je napisao(la):
sasa901":shh8keol je napisao(la):
imam jedno pitanje kad krene metro da se gradi dal ce metro do vuka ici iznad tramvajskog saobracaja ili na istom putu gde sad i tram tj asfaltom :)
A jel ti to naš zaj... :D šalim se ...predpostavljam da nisu u toku ali metro na osnovu svih studija će do Terazijskog grebena do Vuka ići podzemno tj,ispod zemlje,šina,ulice ..ako ti, j tako lakše. :kafa:
Sve što ida na uličnom nivou u gradskom tkivu ,nije metro već tramvaj..
mislio sam na suprotan pravac od vuka do ustanicke :D il gde vec ce da prodje a nisam u toku ne citam vase prepirke nego me je ovo interesovalo
 
Ok razumeo sam te sada :wink: ,kako smo načuli u prvoj fazi gradiće se do Vuka,mada ne isključujem mogućnost da krtica izbuši tunel do kraja bulevara pa da se naknadno grade stanice,tako bi bilo sigurno isplativije a fazna gradnja omogućuje da se različito finansira iz više izvora.Jednom kada se spusti krtica pod stari grad ,potpuno je isplativo da završi čak i tunel za M2 ...podsetimo se gradnje tunela železničkog čvora i da je u jednom potezu izbušeno 30 km duplih tunela sve do Železnika..u tri najudaljenija dela grada.A ako bi se odlučili mogli bi sada da projektujemo i izgradimo podzemne stanice na trasi BGVoza kod Slavije,Karaburme,Vidikovca ,Dedinja...Bežanije..
 
Пантограф":2b5wy987 je napisao(la):
Потписујем. Уз ширење трамвајске мреже, јер са овим, никад већим бројем трамваја, то можемо да урадимо по готово багателној цени (при чему трамвајима не заузимамо место за "спавање" на Новом Београду, већ градимо депо за метро у Земуну, где је и било предвиђено - јуче сам пролазио изнад локације и на великом делу ипак нема дивље градње).
Тај депо уопште није тако неважно питање. За континенталну земљу као што је Србија, метро возови се достављају управо пругом, и у већини случајева постоји колосек којим се спајају метро систем и класична железница. Утолико ми је позиција метро депоа код трамвајског апсурдна, јер је за маневарске колосеке, којима се достављају метро возови, шаљу на веће оправке или у старо гвожђе једног лепог дана потребно да буду без већих падова. У већини случајева, градња метро-а почиње од депо-а, односно планира се линија до депо-а већ у првој фази рада.

Позиција депо-а према Земуну у Грмечу је један од један од великог броја добрих елемената лоше целине решења из 1976. године.

Када је поменуто ширење трамвајске мреже, сматрам да је кључни коридор за ширење исте правац СМТ, паралелно са изградњом истог, односно Баново брдо, Трошарина, Јерковић, Смедеревски пут, Вишњица, јер нам је потребан што пре везивни елемент тог правца. Градња СМТ (ако се силни икада сете да постоје други делови града осм НБГ), ће тек закрпити садашње проблеме са кретањем, и биће превише закаснели инфраструктурни одговор. Чак ни у најамбициознијем плану (из 1976.) није планирана никаква добра полукружна веза ширег подручја града.
 
aha aha ja sam msilio da ce graditi prvoo jednu tasu pa drugu pa trecu mislim do kraja al izgleda da nece :D nego da ce sve tri al ne u potpunosti :D
 
Kapiram šta pitaš ..,vidi prednost projekta Jovin/Maletin a i zašto bi se i političari odlučili za njega, je u tome što je moguća fazna gradnja ,etapa po etapa i posle završetka depoa u Zemunu, moguće je da metro funkcioniše i na samo nekoliko završenih stanica ,recimo prva etapa do Skupštine funkcioniše, dok se gradi etapa do Vuka, a što bi omogućilo Beograđanima da metro koriste mnogo ranije nego što bi čekali +2-3 g.da se cela trasa do kraja bulevara završi.
 
Da se uključim u izuzetno interesantnu raspravu i još na početku da kažem da se slažem sa Delijom i ne slažem sa Pantografom u ovom slučaju.

Metro smanjuje saobraćaj na delove grada kde je izgrađen! U projektnu dokumentaciju za izgradnje svake faze metroa u Sofiji piše da će u tim delovima grada metro smanjiti korišćenje automobila između 19 i 27%. Ovo naročito važi za spavaonice grada i kada sistem već dobija svlju finalnu formu (mislim da preskoči nek % prag konačne realizacije). Naravno kada otvoriš malu mrežu ne možeš očakivati da će svi putovati metroom, ali kada već fazno razširiš sistem, onda se nadproporcionalno povećava njegovo korišćenje. I to se je pokazalo u Sofiji jer do 2002 smo imali negde oko 70 000 putovanja na dan metroom, a sada su već nad 400 000, od 2015 će biti oko 550 000. To je već seriozan udel u transportu grada.

Druga stvar je da metro ne samo uzima putnike od ostalim vidovima javnog transporta (bus, tram, trolej) nego i od onih koji nisu koristili transport pre. povoljnosti metroa su ogromne, tako da bukvalno sve klase ga koriste. Kod nas na primer puno srednjih menadžera putuju metroom. Kada metro stigne i do Business Park Sofia/Mladost IV i Aerodromu/ind. zona Iskar gde rade ljudi sa visoku izobrazbu, deo srednje klase u metrou će seriozno narasti. Recimo ja imam prijateljicu koja živi u Mladost IV i tamo se sada kopa nova stanica. Autobusom od Mladost IV do Železničke stanice sam jedan put išao 1saat i 45 minuta. Nije neko tolika bu**** da ne sleze pod zemlju i tu razdalju pređe za 25 minuta.

I treća i veoma bitna stvar je čak i ako zaboravimo na nove ljude koji metro sistem privuče u mrežu i se skoncentrišemo samo na oni koji koriste JGP. To je izboljšana struktura javnog prevoza. Prvo je nekoliko struko brži transport nego svi ostali i drugo je fakt da je mnogo pouzdaniji (sada je u špicu u Sofiji interval 3.15 min, 2015 god će biti 2.30 min, a 2018 godinu kada otvore i M3 će biti 2 min) i mnogo ekonomičniji pogotovo za energetsko zavisne zemlje kakvi smo mi. Beograd sada da neverovatan novac za subvencije javnog prevoza (BGD 57 miliona eura godišnje, SOF 44 miliona eura), dok je karta za prevoz kod nas dosta jeftinija. A to je upravo iz fakta da se u Beogradu velik deo novca bukvalno ispari zaradi ogromni udeo autobusa u javnom transportu.

I jest tečno da je tu onaj Sovjetski scenario (ja bi rekao Jerevanski scenario) da se uloži u metro na račun svih ostalih i ondak izgradnja metroa stane i sistem nije dovoljno velik da bi rešio transportna pitanja. Ali za siromašne gradove kao što smo mi je to jedino rešenje. Naime izgradnja metroa je dugoročni cilj koji traje već decenija i morate se naslanjati na nadu da će nakon izgradnje metroa svi ostali sistemi budu obnovljeni. Zato sada u Sofiji imamo probleme tramvajima, ali će se to u naredonm periodu počne rešavati. Ali je to nepremostiv uslov da dobiješ metro i se ne može preko toga jer jednostavno nema ni finansiskih, ali ni urbanističkih možnosti da se stvari rešavaju paralelno. Ako ti je pola centar već zatvoren zaradi izgradnje metroa (već od naredne godine nas u Sofiji očekuje pravi košmar kada će centar ponovo biti zatvoren zaradi M3) ne možeš si dozvoliti da dodatno zatvaraša, rekonstruišeš ili produžuješ tramvajske linije jer će slediti kolaps.
 
Andrej donosu reportažu pravo iz realnosti :kk: Mada se neki ovde prave ludi jer je linja BGVoza prema Batajnici također pokazala sve prednosti ovakvog sistema. :kafa:
 
Пантограф":3vjhdnk4 je napisao(la):
Потписујем. Уз ширење трамвајске мреже, јер са овим, никад већим бројем трамваја, то можемо да урадимо по готово багателној цени (при чему трамвајима не заузимамо место за "спавање" на Новом Београду, већ градимо депо за метро у Земуну, где је и било предвиђено - јуче сам пролазио изнад локације и на великом делу ипак нема дивље градње).
Da podelim sa vama oduševljenje, kako mi se čini novim entuziazmom koji je preplavio ovih dana beobildovce-istinske prijatelje metro-ideje u BG (mislim, naravno, na one koji veruju u samo jedan, klasičan vid metroa a ne u njegovu podvalu, podlo zaklanjanje varijante tramvaja iza metro imena). Mislim da su upravo 2 ideje iz Jovin/Maletin plana ključne za uspešnost projekta M1 linije, ali i za celokupan budući sistem metro-linija (nadam se najmanje 3 a priželjkujem svih 5)u BG: izgradnja depoa ''u jarku'', ispod doma penzionera na Bežanijskoj Kosi i trasa metroa koja prelazi Savu preko posebnog metro-mosta, na poziciji prema parku kod Ekonomskog fakulteta i dalje, prema Terazijskom grebenu! Da se sada zadržim samo na poziciji depoa: ona je toliko bolje rešenje u odnosu na ono koje bi trebalo da istisne tramvaje iz njihovog današnjeg depoa, na NBG, da mi se čini da je suvišna bilo koja nova argumentacija. Zamislite tu logiku da izbacijete tramvaje iz njihovog depoa, koji potom treba adaptirati u depo za mnogo duže, metro kompozicije (a što košta), da biste potom, na drugom mestu izgradili nov depo za tramvaje!!! A pri tom vam linija M1 prolazi na 600-700m od pozicije, prvobitno predviđene za depo (Bež. Kosa). Skoro mi je pao na pamet još jedan argument za izbor baš ove pozicije za depo. Taj ''jarak'' je, u stvari deo ranije trase pruge Budimpešta-Zemun, koja je šezdesetih godina napuštena zarad žrtve urbanizacije ovog dela BG (Zemun i NBG). Pade mi na pamet kako bi prugu u iz ovog metro-depoa u nekom budućem vremenu (npr kao deo buduće linije M4), relativno lako mogli vratiti na njenu bivšu podlogu i produžiti po zemlji i na stubovima, bez nekog spektakularnog troška do aerodroma ''Nikola Tesla''!Tako bi se od pozicije Tvorničke (ili Otona Župančiča, kako kozna ovaj kraj) u Zemunu, pruga (naravno, podzemno) odvajala od M1 linije, kao tehnička, za depo ili kao deo nove linije, koja bi izbila na zemlju u zoni depoa, i u zoni nekadašnjeg''Grmeča'' prešla na stubove i dalje nastavila desnom stranom autoputa za ZG. U delu gde je to vlasničko-tehnički moguće, spustla bi se na nivo zemlje i dalje nasatavila najjeftinijom mogućom trasom, uz desnu ivicu autoputa, naravnno, ogradom odvojena od ostalog saobraćaja ali i od njiva. U zoni skretanja ka aerodromu, i pruga bi mogla da prođe ispod autoputa i dalje da nastavi do ispod aerodromske zgrade.
 
Ne treba ni na Novom Beogradu izbacivati tramvaje; mislim da postoji prostor za dogradnju depoa za metro - bar tako piše u "Ežisovoj" studiji.
Kako god, ja nisam za to budženje. Depo na sredini linije nije baš idealan depo. Uz to, ja bih, sa depoom u jarku, odmah produžio liniju za jednu stanicu - "Tošin bunar" (onda bi železnička stanica pod istim imenom promenila ime u "Bežanija") - čime bismo već mnogo bolje pokrili prilaze Gornjem Zemunu.

Treba imati u vidu da je produženje linije trasom stare pruge i kroz jarak, ka Batajnici ili Aerodromu, pominjao upravo inž. Dušan Milanović, promoter lakog metroa u Urbanističkom zavodu od pre 10-ak godina. I zaista, idealno šinsko vozilo za tako nešto bi bio LRT, može i metro sa pantografom, ali svakako dvosistemski. Od trase samo za metro na tom potezu nema ništa, jer je planirana klasična železnica za aerodrom.

Ja bih, ipak, od jarka pravio novi krak metroa, relativno kratak ali veoma svrsishodan - tunelom kroz Kalvariju do Prvomajske i dalje kroz Gornji Zemun. Onda bi se drugi krak mogao završiti u centru Zemuna.
 
Andrej_LJ":wqhdxnlm je napisao(la):
Metro smanjuje saobraćaj na delove grada kde je izgrađen! U projektnu dokumentaciju za izgradnje svake faze metroa u Sofiji piše da će u tim delovima grada metro smanjiti korišćenje automobila između 19 i 27%. ...

Да ли тако пише, или тако у стварности јесте?


Andrej_LJ":wqhdxnlm je napisao(la):
I jest tečno da je tu onaj Sovjetski scenario (ja bi rekao Jerevanski scenario) da se uloži u metro na račun svih ostalih i ondak izgradnja metroa stane i sistem nije dovoljno velik da bi rešio transportna pitanja. Ali za siromašne gradove kao što smo mi je to jedino rešenje. ...

Не, то је за њих апсолутно најгоре решење. И - Андреј - зашто то пишеш, када је Софија најбољи контрапример таквог понашања? Јеси ли нам ти овде постовао схеме ширења трамвајске мреже у Софији? Софија већ има знатно дужу трамвајску мрежу од Београда, гради метро, али и трамвај и тролејбус, избацује аутобусе. Ја управо то тражим у Београду.
 
Пантограф":1o0xbcqp je napisao(la):
Andrej_LJ":1o0xbcqp je napisao(la):
Metro smanjuje saobraćaj na delove grada kde je izgrađen! U projektnu dokumentaciju za izgradnje svake faze metroa u Sofiji piše da će u tim delovima grada metro smanjiti korišćenje automobila između 19 i 27%. ...

Да ли тако пише, или тако у стварности јесте?


Andrej_LJ":1o0xbcqp je napisao(la):
I jest tečno da je tu onaj Sovjetski scenario (ja bi rekao Jerevanski scenario) da se uloži u metro na račun svih ostalih i ondak izgradnja metroa stane i sistem nije dovoljno velik da bi rešio transportna pitanja. Ali za siromašne gradove kao što smo mi je to jedino rešenje. ...

Не, то је за њих апсолутно најгоре решење. И - Андреј - зашто то пишеш, када је Софија најбољи контрапример таквог понашања? Јеси ли нам ти овде постовао схеме ширења трамвајске мреже у Софији? Софија већ има знатно дужу трамвајску мрежу од Београда, гради метро, али и трамвај и тролејбус, избацује аутобусе. Ја управо то тражим у Београду.


O, apsolutno tako i jaste! Sad ne mogu da ti kažem tačnu cifru, ali je očevidno da su se saobraćajne gužve u gradu smanjile i to samo u delovima u koji postoji metro, dok se ostali još dave u automobilima. To je vidno golim okom kada se sluči neki incidenat (pre mesec dana smo imali prekid za 4 časa ali i manje prekide kada neko padne na šine), onda cela Sofija stane i iskreno sada ne mogu da zamislim kako bi grad funkcionirao ako metro nestane!

Grešno si me razumeo. Niti pod razno ja nisam za to da se metro pravi na račun ostalih nazemnih tipa prevoza, naročito tramvajskog! Kombinacija oba je neophodna da bi oba sistema funkcionirala optimalno. Bez da poznajem dobro Beograd, neli bi bila dobra jedna od ovih dve varijanta:

1) Metro Vukov - BZD - Jurij Gagrain + tramvaj Blok 45-Evropska ili Japanska- Zemun. Tako ne treba puno para za dugi metro, a tram je feeder.
2) Metro Vukov - BZD - Evropska-NBG Blok 45 + tramvaj Blok 45-Jurija Gagarina - Zemun.

A tu su svakako i ostale možnosti za tramvajske linije kao Blok 45-Blok 21 sa presedanjem na metro stanicu kod BZD i Blok 45-most Ada-Banovo Brdo i to bez nikakvih dodatnih ulaganja u tramvajsku mrežu. Čak treba i razmisliti za kružnu trolejbusku liniju na NBG koja bi na 2 mesta isturala putnike na metro stanice.

Kada se vec izgradi i M2 ili istocno produzenje linije M1, onda se moze misliti i za produzivanje linije M1 ka Zemunu ali po drugoj paralelnoj trasi od metro trase. Jer je Zemun realno dovoljno veliki da ima metro, ali mozda na kratkom roku bi tramvaj zadovolijo potrebe. Znaci linija M1 moze se napraviti u formu Y (Vukov - NBG i Vukov-Zemun), a sto ne i u formu X sa dva kraka isticno od Vukovog spomenika.
 
Vrh