Karlo del Ponte
Advanced
Да, да будем кратак, пошто је ипак тема МЕТРО, применљивост Видиковачког тунела за градско-приградски саобраћај је ограничена, у оној форми у којој су пројектовани. Ако потпуно укинемо теретни саобраћај, или ако га озбиљно ометамо, радимо на своју штету, а у самом Макишу би морали бити изграђени обилазни колосеци уколико се жели озбиљан приградски саобраћај. Једна од најповољнијих опција за приградски саобраћај високе учесталости је трећа тунелска цев вредности око 30 милиона евра, а минимум толико би коштало стајалиште Церак (дубина 70 метара).
Важна напомена за стајалиште Церак, и уопште сва 4 јужна правца, да је немогуће имати озбиљан приградски саобраћај ка југу без коришћења тешке пруге Сајам-Раковица, а да при том буде са не предугим роком и не превеликом ценом.
Приликом развоја праваца метро линија, требају се узети у обзир све до сада изграђене пруге (трамвајске и железничке), и да нова метро мрежа буде високо интегрисана пре свега у ту мрежу. Трамвајску мрежу ширити тамо где дугорочно очекујемо умерено велике токове, а сви или скоро сви метро правци према периферији требају пресецати приградске железнице.
Важна напомена за стајалиште Церак, и уопште сва 4 јужна правца, да је немогуће имати озбиљан приградски саобраћај ка југу без коришћења тешке пруге Сајам-Раковица, а да при том буде са не предугим роком и не превеликом ценом.
Приликом развоја праваца метро линија, требају се узети у обзир све до сада изграђене пруге (трамвајске и железничке), и да нова метро мрежа буде високо интегрисана пре свега у ту мрежу. Трамвајску мрежу ширити тамо где дугорочно очекујемо умерено велике токове, а сви или скоро сви метро правци према периферији требају пресецати приградске железнице.