Šta je novo?

Metro

За веома велики број становника. Али, ако се једног дана барем мало обогатимо, неће тек 43 одсто домаћинстава у Србији имати аутомобил, као сада, па ће доћи на исто.
 
Па сама цифре ти и говоре све. 60% становништва користи ЈГП што је беше европски рекорд или барем у првих 5. А ЈГП нам је међу најгорима у Европи. Шта то говори? Само да народ нема новца за коришћење кола, и ништа више. како се БДП и стандард буде поправљао, број аутомобила ће расти а проценат становништва који користе превоз, падати.

30 минута "од врата до врата" за 80% Београђана је комплетиран Јовинов метро, који ћемо у најбољем случају добити за 50 година. До тад питање је оће ли цивилизација да постоји а не колики проценат користи кола.
 
direktor":w90sinpf je napisao(la):
Ma moze da bude kruzna a recimo ako radi 10 vozila da radi 11 ovzaca jedan da mjenja ostale na djelu trase za vrijeme nihove pauze tako nesto da se iskombinuje to je najmanji problem samo dajte da se krene sa kopanjem
Ovo sam ja predlagao i za tramvajsku liniju 2, da jedan vozač bude u višku i da samo preuzme vozilo na "terminusu" tj na pristaništu. Nema potrebe da svi čekaju 2 minuta niti da se vozač ne odmori kako treba.
 
Метро на најдиректнији начин омогућује да се аутомобили (и аутобуси) у великој мери протерају из најужег центра града.

То да метро неће смањити гужве је једноставно нетачно.Тачно је да ће већина остати у својим аутомобилима али,колико знам бројка до које метро може да смањи број аутомобила је и до 25%. У осталом,ми никада нећемо бити толико богати да нам буде свеједно хоћемо ли,рецимо са Видиковца или из Земуна на посао ићи колима или метроом који је по човеку једно 10 пута јефтинији. У осталом,знамо у ком правцу иде цена нафте па је алтернатива неопходна ако нам је стало до наше будућности.

Исто тако,сређивање ЈГП-а метроом подразумева и мањи број аутобуса на конкурентнким правцима што ће додатно смањити гужве и аутомобилима.
 
Delija,

Ниси потпуно у праву. Узмимо да је тачан податак да метро смањује број аутомобила на улицама за 25%. Да, у стабилним земљама са развијеном средњом класом. Код нас ће се та класа ваљда поново формирати. То значи да ће број аутомобила на улицама порасти за 25% услед повећања БДП-а а смањити за 25% због изграње метроа. То даље значи да ће број аутомобила на улицама остати исти, што даље имлицира да је Београду потребна и основна саобраћајна мрежа коју нема.

Тврдња да богатији нећемо бити и на томе заснивати цео став о метроу је толико песимистична да је боље да баталимо све и запалимо за Бразил. Јер, тешко да горе може бити. Веилики број људи је и за време санкција боље живео.

Цена нафте је небитна. Одавно се производе хибридна кола и кола на струју. Док цена нафте оде у небеса, ти аутомобили ће постати стандард, што даље значи и још јефтинији индивидуални транспорт на домаћу струју, што ће још више повећати број кола на улицама.

Изградња метроа ће смањити број аутобуса на улицама, али то неће помоћи аутомобилима, већ ће само убрзати надземни ЈГП јер исти користи жуте траке које ће и даље остати жуте.
 
Делијо,
Видиковац - Земун колима = 200 динара за бензин (за гас, у принципу, двоструко мање, што се већ изједначава са ценом преседачке карте за ГСП), бесплатно паркирање, а трошкове амортизације не рачуна, нажалост, ниједан возач, јер резонује да, кад већ има аутомобил, ионако мора да га одржава и региструје. А неће да се одрекне аутомобила, из једно 3.000 разлога. А кад буде мало више пара, имаће и жена свој, па можда и ћерка добије за 19. рођендан. Итд. Већ виђено међу белим Европљанима, па ће и код нас.

"Исто тако,сређивање ЈГП-а метроом подразумева и мањи број аутобуса на конкурентнким правцима што ће додатно смањити гужве и аутомобилима."
Ово ће повећати аутомобилски саобраћај. Ето, то је случај у Москви, а било је и у Паризу, док градоначелник-левичар није почео да физички смањује простор аутомобилима - проширује траке за аутобусе и гради трамвај (Московки колега Собјањин је још у средњем веку и тврди да су проблем на улицама тролејбуси, а не аутомобили).

Е, сад, да не тупим, ја одатле изводим два закључка: 1) Метро ће помоћуи онима који хоће да им се помогне, па је као такав добродошао; 2) Треба органски развијати мрежу ЈГП паралелно с градњом метроа, јер у супротном неће ваљати.
За ово под 2), нажалост, у нас не видим спремност.
 
Стф,почињеш редовно да ми изврћеш ставове а свој градиш на потпуно погрешном систему вредности. Само ћу те питати једну ствар па ће ти ваљда бити јасно: Знаш ли колико Холанђана као основно превозно средство користи бицикл? Дакле,не ради се у толикој мери о томе да ли је неко богат или није већ да ли је толико паметан,рационалан и друштвено одговоран да одабиром свог начина транспорта учини добру ствар за све а понајвише за себе и своју породицу. Суштна је у томе да тренутним немањем метроа грађани ни немају прилику да у правој мери буду рационални,ефикасни па ни друштвено одговорни.

Пантографе,ти такође,мислио сам на трошкове по путнику а не на трошкове путника. Ти ваљда знаш колика је разлика измешу та два.
 
Знам ја, ал` не знају возачи, а то ти је све на чисто психолошкој основи. Кад будемо Холанђани и Данци, возићемо бицикле место голфа двојке, али, што реко Никола Пашић, какви сте ми ви Енглези, такав ћу вам ја бити Гледстон...
 
Па чекај,јел то значи да требамо да наставимо да сваки кредитни потенцијал сјебавамо на булеваре по цени 100 милиона евра по километру зарад добробити оних најбахатијих,најзаосталијих грађана који имају најгори утицај на економију овог града? Јел то значи да треба према њима да обликујемо град?

Ево,обликујемо га према њима последњих 30 година па видимо докле смо дошли.
 
stf":3kv1z79j je napisao(la):
Па сама цифре ти и говоре све. 60% становништва користи ЈГП што је беше европски рекорд или барем у првих 5. А ЈГП нам је међу најгорима у Европи. Шта то говори? Само да народ нема новца за коришћење кола, и ништа више. како се БДП и стандард буде поправљао, број аутомобила ће расти а проценат становништва који користе превоз, падати.

30 минута "од врата до врата" за 80% Београђана је комплетиран Јовинов метро, који ћемо у најбољем случају добити за 50 година. До тад питање је оће ли цивилизација да постоји а не колики проценат користи кола.
Ja mislim da JGP u Beogradu ne koristi 70%građana ne zbog siromaštva,već navika i usmerenja još iz doba socijalizma,dostupnosti,organizacije.Beograd je Evropski grad a ne Američki pa da nema stanicu JGP na najbližem mestu od bloka u kome živite i pravca kretanja do mesta stanovanja..
A ovo da će broj automibila verovatno rasti logično je, ali i samim tim i zakrčenja saobraćajnica u Beogradu, koje neće moći da prime doadatna opterećenja a nema mesta za gradnju novih ,što će dodatno povećati broj putnika JGP a posebno navalu na Metro. :kafa:
 
@Делија
Не, написах изнад да сад треба да градимо метро и развијамо мрежу ЈГП-а. Конкретно, у наредних 10 година: 1 линија метроа, развој градске железнице, трамваја и тролејбуса.
 
А ко је написао да тако не треба?

Ја сам само написао да би градњом метроа дошло да смањења броја аутобуса на најоптерећенијим линијима а о важности осталих видова јгп-а како и за град тако и за сам метро сам овде трубио још пре пар година.
 
U nardednih 10 g.mora se završiti barem 2.linje metroa posebno lnija M2 Vidikovac-Centar pa dalje ,jer je broj putnika na ovom pravcu možda čak i veći od M1,a broj autobusa koji zagađuju Požešku,K.Miloša neverovatan teret za grad i saobraćajnice,predpostavljam da bi izbacivanje tolikog broja autobusa iz centra grada posebno obradovao kako pešake tako i atomobiliste.
A zagovornicima novih saobraćajnica preporučio da se fokusiraju pre svega na obnovu postojećih ,koje su u katastrafalnom stanju, usled krađe na debljini sloja asfalta,nestručmog i zastarelog metoda šahtova po sredini kolovoza,umesto slivnika sa strane kako je urađemo recimo u S.Vladara ,a primer loše rekonstrukcije i nekvaliteta je Požeška ulica i sve ostale..dakle stanje saobraćajnica, postojećijh je katastrofalno... :kafa:
 
Делија
Ма, знам. Ја сам само против погрешног аргумента о смањењу гужви на улицама, јер га неће бити, а реално се због тога и не треба секирати.

2012
Ето, видиш; то је грешка. Ако тако буде, све паре ће отићи у метро, остаћемо без попречних веза, без могућности да метро има довољно путника, а остали видови превоза остаће без цвоњка. И онда сценарио као у постсовјетским градовима: испод земље се споро буши метро, над земљом аутомобилска експанзија и таворење градског превоза, чију улогу преузимају комбији, популарне "маршрутке". И тако, са жељом да будемо фаце, клизнемо још мало у трећи свет... Што ће се вероватно и десити.
 
Delija,

Ne, ne izvrćem stavove već reagujem na pogrešnu argumentaciju da će "metro smanjiti gužve na ulicama". Neće. Kao što nigde nije. To je sve.
 
Пантограф":3e399o85 je napisao(la):
2012
Ето, видиш; то је грешка. Ако тако буде, све паре ће отићи у метро, остаћемо без попречних веза, без могућности да метро има довољно путника, а остали видови превоза остаће без цвоњка. И онда сценарио као у постсовјетским градовима: испод земље се споро буши метро, над земљом аутомобилска експанзија и таворење градског превоза, чију улогу преузимају комбији, популарне "маршрутке". И тако, са жељом да будемо фаце, клизнемо још мало у трећи свет... Што ће се вероватно и десити.
Знам да је случајно али ово ти је стравична замена теза! Страхујете од тога да ће све паре отићи у метро а све паре 100 година иду мимо метроа а тренутно су скоро све расположиве паре отишле на фртаљ умп-а.
То је као оно што су Хрвати страхујући од Срба поклали њих пар стотина хиљада а остало протерали.

ПС: Пантографе,свој став о несмањењу броја аутомобила базираш на искуствима по Европи и свету последњих деценија непримећујући тренутне глобалне промене на пољу рационализације транспорта људи по градовима. Београд је прича за себе и модели понашања људи градњом метроа више нису актуелни,поготово не за Београд који је једина милионска престоница у Европи без висококапацитетног шинског система.
 
Pantograf,Možeš biti siguran, da će posle ovih nedavnih saobraćajnih "egzibicija" sve pare otići na Metro.I nemoj mi molim te post sovjetske gradove gde i provincijalni gradovi imaju metro.Prednost metroa za jedan grad je nešto o čemu se NE raspravlja...pa pogledajmo Ameriku i kao se sada tamo preko noći zbog krize energenata koja neće proći,ulaže i u metroe i javni prevoz a ne u saobraćajnice ,i kako su kukanje za pametnom Evropom i Kinom koje su ulagle u javni prevoz,rešili da pretoče u akciju.Svi gradovi u Americi sada ponovo uvode gotovo javni prevoz u svim vidovima koji gotovo bio zamro gradnjom saobraćajnica
 
Није замена теза. Метро у граду величине Београда може да ради добро сам уз развијену мрежу других видова превоза. То је - проверено у пракси. Одузмеш Прагу трамвај - и можеш слободно да затрпаш метро, јер ничему неће служити.
 
Kad već pričamo o periodu od 10 godina, moja procena best case scenariija
- 1 metro linija, ne dalje od Vuka
- produžetak BG:Voza (ili Beovoza) do Pančeva
- druga linija BG:Voza

I da budem iskren, bio bih prezadovoljan da se u narednih 10 god. ovo ostvari, iako realno može i za 5.
 
Пантограф":1b7dvvsu je napisao(la):
Није замена теза. Метро у граду величине Београда може да ради добро сам уз развијену мрежу других видова превоза. То је - проверено у пракси. Одузмеш Прагу трамвај - и можеш слободно да затрпаш метро, јер ничему неће служити.
Ниси схватио шта сам написао.
 
@Мекбејн
Ајде да кажемо да бих и ја био пресрећан са тим сценариом, али у случају да се:
- У врачарском тунелу саграде додатне станице Чубура и Цвијићева, оспособи крак ка Карабурми и продужи до Роспи ћуприје,
- Да се на земунском правцу дограде станице Сајам, Омладинских бригада, Камендин и Алтина.
- Да се изгради дубока подземна станица Видиковац и активира крак за Железник (+станица Беле воде на излазу из тунела ка Макишу), уз доградњу још два колосека од улаза у тунел у Раковици до (денивелисане) распутнице "Г";
- Активира пруга од Раковице до садашње Главне станице за градско-приградски саобраћај, уз нове станице Хиподром, Сајам и Мостар.
- Успостави такт од 6-10 минута у шпицу.

Када се све то сагради и набаве нови возови, то није ни трећина трошкова за другу метро линију, а ефекти су исти или већи. М1 добија још мноооого путника и тиме на оправданости и исплативости. Онда зидамо М2.
 
Делија,
Схватио сам, него не бих да и на овој теми водим расправу о Мосту на Ади.
 
Пантограф":1rpjzhv3 je napisao(la):
@Мекбејн
Ајде да кажемо да бих и ја био пресрећан са тим сценариом, али у случају да се:
- У врачарском тунелу саграде додатне станице Чубура и Цвијићева, оспособи крак ка Карабурми и продужи до Роспи ћуприје,
- Да се на земунском правцу дограде станице Сајам, Омладинских бригада, Камендин и Алтина.
- Да се изгради дубока подземна станица Видиковац и активира крак за Железник (+станица Беле воде на излазу из тунела ка Макишу), уз доградњу још два колосека од улаза у тунел у Раковици до (денивелисане) распутнице "Г";
- Активира пруга од Раковице до садашње Главне станице за градско-приградски саобраћај, уз нове станице Хиподром, Сајам и Мостар.
- Успостави такт од 6-10 минута у шпицу.

Када се све то сагради и набаве нови возови, то није ни трећина трошкова за другу метро линију, а ефекти су исти или већи. М1 добија још мноооого путника и тиме на оправданости и исплативости. Онда зидамо М2.
То су и моји влажни снови.

По мени требало би паралелно,ако је то могуће, да имамо три правца развоја:

- Горепоменута градска железница са доградњом станица
- Прва линија метроа,почев од моста преко Саве у СА.
- Унапређење трамвајске мреже реконструкцијом шина и модерном сигнализацијом, и коришћењем исте за стварање што бржег и независнијег система.
 
Потписујем. Уз ширење трамвајске мреже, јер са овим, никад већим бројем трамваја, то можемо да урадимо по готово багателној цени (при чему трамвајима не заузимамо место за "спавање" на Новом Београду, већ градимо депо за метро у Земуну, где је и било предвиђено - јуче сам пролазио изнад локације и на великом делу ипак нема дивље градње).
 
moj prijatelj je živeo u klagenfurtu i imao je kola. kad se preselio u beč posle par meseci prodao je auto jer ga nije koristio. kad mu treba auto, recimo kad putuje za srbiju, ima rent-a-car ili avion.


postojanje efikasnog javnog prevoza smanjuje potrebu da ljudi poseduju automobil. recimo u japanu postoji trend opadanja registrovanih automobila.

a što se tiče nekih poslova koji se ne obavljaju metroom, recimo kad se vozi dete iz porodilišta kući, uvek postoji taxi. jeftinije je par puta godišnje kad treba uzeti taksi, nego plaćati registraciju, amortizaciju, održavanje i gorivo za automobil.


moje neko viđenje metoda za smanjenje korišćenja automobila u beogradu je parking. pošto radim u centru dolazim javnim prevozom na posao zato što nemam gde da parkiram. dosta mojih kolega parkira na novom beogradu pa javnim prevozom dolaze na posao, ili parkiraju kod ušća pa peške preko mosta.

da je parking besplatan veliki broj mojih kolega bi dolazilo na posao kolima. znači samo proširivati te zone da pokriju što veći deo grada.

mali je broj ljudi koji imaju parking koji obezbeđuje firma.
 
Vrh