Šta je novo?

Metro

jlaki":14n2kqt1 je napisao(la):
Svi ljudi koje ja poznajem bi uzeli taksi sa aerodroma, u to sam siguran. Jer, kad se putuje, putuje se za sve pare!

Ako je to pametno, onda najbolje da se ukine i 72. Neka prevoz do centra kosta kao avionska karta...
 
Ne ne, pogrešni deo moje poruke si istakao. Ovaj deo je bio najbitniji i drugi deo ne može biti prikazan bez njega:

72 je super linija i smatram da bi na njenom poboljšanju trebalo da se radi, a da se elitizam minibusa izbegne.
Ko želi da prođe jeftino, kao što bih ja želeo, odlučiće se za najjeftiniju varijantu.
 
Otkada minibusevi predstavljaju elitizam? Zasto bi postojala samo najskuplja varijanta (taxi) i najjeftinija (gsp), a ne i srednja? Pre njega je isao pravi bus do Slavije pa su ga zbog nedovoljne popunjenosti jedno vreme ukinuli, pa je onda dosao mini bus, sto smatram pravim resenjem.
 
jlaki":1h7et0ma je napisao(la):
72 je super linija i smatram da bi na njenom poboljšanju trebalo da se radi, a da se elitizam minibusa izbegne.
Ko želi da prođe jeftino, kao što bih ja želeo, odlučiće se za najjeftiniju varijantu. Koga nije briga, uzeće taksi. Svi ljudi koje ja poznajem bi uzeli taksi sa aerodroma, u to sam siguran. Jer, kad se putuje, putuje se za sve pare!

A, ovaj, a ne uzimas u obzir mozda da postoje ljudi koji su sasvim spremni da daju 250 din. za minibus a kojima se ne daje 1000, 1500, 2000 din. za taksi?

Je li ti kada kupujes nesto, kupis ili najjeftinije ili najskuplje? Ili banatski rizling u tetrapaku ili francuski kaberne iz 1985.? Nista izmedju? Pijes ili BiP pivo ili Carlsberg Vintage? Nikad nisi kupio, recimo, Heineken? Ili Jelen, Lav? Kada kupujes kola kupujes ili juga ili mecku D klase? Ne bi pogledao opela? itd...

Mislim, logika je ti smislena onoliko...
 
Karlo del Ponte":3sjp30pw je napisao(la):
Најчешћа редукционистичка теза је да издвојеност неког саобраћаја од других видова је потребан и довољан услов за његову безбедност, брзину, поузданост итд. Поента онога што сам написао је да Цирих има врапца у руци, добро га храни и добијају оно што желе од њега, а овде се говори о голубу на грани, при чему се врабац не храни како треба, а истовремено окривљује како је он крив што немамо голуба на грани... О самом Цириху нећу много развлачити причу сада, јер предстаљају посебан случај по питању метро-а и концепције града...

Sta je od sledeceg nije tacno?

Ukoliko su svi ostali parametri jednaki

a) Izdvojeni (nezavisni) javni saobracaj brzi je od neizdvojenog

b) Izdvojeni (nezavisni) javni saobracaj bezbedniji je od neizdvojenog

c) Izdvojeni (nezavisni) javni saobracaj pouzdaniji je od neizdvojenog.

Poenta je sa Cirihom da oni imaju vrlo dobar prevoz, ali bi taj prevoz bio jos bolji da je izdvojen od ostatka saobracaja. No posto grad ima 350.000 stanovnika te odgovarajucu saobracajnu kulturu, stvari funkcionisu i bez toga.

Ovo o cemu ti pricas nije zamena za metro, vec nesto sto treba da se uradi, bilo metroa ili ne. Naravno da GSP treba da bude bolje organizovan, ali on moze da bude 5x bolje organizovan i i dalje neces resiti saobracajne probleme Beograda. Bice bolje nego sada, ali nece biti dovoljno dobro. To sto ti pricas treba da se radi paralelno sa izgradnjom metroa, a ne umesto izgradnje metroa.

To je kao kada bi rekao "Zasto pravimo novi most preko Ade ako je Gazela u stanju raspadanja?" - to sto se Gazela raspadala, nije znacilo da nije trebalo praviti novi most. I gle, u isto vreme je i obnovljena Gazela i napravljen novi most - onako kako je i trebalo da se uradi.


Сама чињеница да се ти коментари врло разликују међу собом, као и од оних који су на овом форуму, је довољан доказ да су они релевантни. Сајтови Блиц, Б92, Танјуг, Крстарица и још пар сајтова у тој групи представљају најпопуларније сајтове, и сајтове на које се прво помисли када се тражи нека актуелност, тако да и ти шаролики коментари апсолутно представљају шароликост ставова у друштву.

Raznovrsnost znaci da su na komentarima aktivni "vojnici" raznovrsnih stranaka. Pouzdano ti kazem, stranke imaju svoje ljude ciji je zadatak da ostavljalju komentare i da kupaju pluseve i minuseve. Otvori poslednji clanak B92 o Djilasu npr. (gde on prica o tome kako bi hteo jos jedan mandat), imas stotine komentara koje hvale Djilasa toliko (uz sve 100.000 - da - pluseva) da je stvar vrlo providna.

Komentari zato nisu nikako relevantni jer je tesko odvojiti "iskrene" komentare od stranacke propagande.
 
San Francisco metro,jel i tamo radio Vukan Vucic? :)

120120-subway-230a.photoblog600.jpg


http://usnews.msnbc.msn.com/_news/2...arrested-after-driving-suv-into-subway-tunnel
 
Kada se pogleda spisak gradovskih sistema prevoza na kojima je radio Vukan VUcic, nijedan od njih nema metro, nego iskljucivo LRT. On je ekspert za LRT a ne metro sisteme kako ga nasi mediji predstavljaju, i sasvim je logicno sta ce on promovisati u Beogradu.
 
С тим што ЛРТ није логичан одговор на потребе Београда. ;)
 
Po meni LRT nikako ne dolazi u obzir za liniju 1. Sve linije koje čine kičmu sistema bi trebalo da budu klasične rapid transit linije. Mislim da BG-u trebaju bar 3 prave metro linije! Jedino gde bi možda mogao da prođe LRT je ako pravi brzu vezu između 2 "prave linije".Npr., pošto je Most na Adi već napravljen tako da nosi LRT, eventualno bi mogla LRT linija preko mosta koja bi vezala 2 metro linije:jednu koja ide sa NBG ka gradu i drugu koja ide sa B. Brda ka gradu. Naravno i takva LRT linija bi morala biti full nezavisna. Sa taktom od 5 min dobili bi brzu vezu između 2 linije/ta 2 dela grada. Ta LRT bi se recimo kod hipodroma negde ukrštala sa recimo L2 koja bi od Brda išla ka centru. Ovo govorim iz razloga što nisam siguran da li bi prava metro linija preko novog mosta bila potrebna kad se već planira linija do B. Brda. Ali u svakom slučaju, eventualne 2-3 nezavisne LRT linije, samo nakon prethodne izgradnje full metro sistema i samo kao dopuna takvom sistemu.
 
Naravno da je moguce,dok god ulazi u tunel budu takvi da moze neko da uleti u njih kolima desavace se,pogotovu zamislite koliko bi kod nas bilo cesto.
 
Zanimljiv klip. Međutim, negde sam pročitao da je trasa M1 u Atini nekada bila rezervisana za neku liniju regionalnog ili gradskog voza, pa kasnije transformisana u metro. Zato i jeste skoro cela nadzemna deonica. Nije nemoguće da metro ide po površini i u nivou, ima mnogo takvih primera. Ali ovi hoće da naprave rollercoaster u Bulevaru Z. Đinđića,sa velikim usponima i padovima :bash: A video sam da je neko napisao ovde ranije da je za metro max. uspon 4%. Postoje 4 velike raskrsnice u Bulevaru Z. Đinđiđa koje se nekako moraju eskivirati. Nego, čisto me zanima zašto ne bi trasa bila Bulevarom M. Pupina? Prvo, ne pravi se ogromna krivina od TC Ušće do Bulevara Z. Đ., već trasa nastavlja pravo. Drugo, u Bulevaru M. P. postoji ogroman prazan prostor,bez raskrsnice do iza YUBC, pa su sve varijante izvođenja trase moguće. Treće, u Bulevaru M.P. i jeste najveći broj linija GSP koje bi se preusmerile kada tuda prođe metro. Isto tako smatram da bi se pruga od glavne ž. stanice mogla iskoristiti za jednu liniju,npr. od centra ka B. Brdu i dalje ka Rakovici. Već postoji pruga, a mislim da postoji dovoljno mesta da se dodaju koloseci za metro i da se odvoje od ostalog žel. saobraćaja. Mnogi gradovi su delove pruga,pa čak i cele trase koje prolaze kroz grad transformisali u metro, mogli bi i mi da uradimo tako nešto u BG.
52913748.jpg
52913756.jpg
Ovde sigurno ima mesta za 2 koloseka metro linije koja bi vezala centar grada, žel. i busku stanicu, savski amfiteatar, mostarsku petlju, sajam i dalje ka B. Brdu, Rakovici i sl. Trasa je već izdvojena, naravno metro trasa bi imala svoja 2 koloseka, prelazi kod sama bi bili drugačije rešeni da ne prelaze prugu i metro trasu strogo fizički ograditi. Od ž. stanica bi išao podzemno dalje ka centru i to bi bio i najskupli deo linije. O ovoj opciji verovatno neće biti diskusije pri izradi metro plana,ali stvarno mislim da bi ovo rešenje bilo prihvatljivo,a daleko jeftinije od planirane linije B. Brdo - Pravni.
 
На тој траси није потребан воз, већ постоји трамвај.
 
Upravo,drugacije je u Atini.Dok kod nas vec tu trasu pokriva tramvaj i to koji je vecim delom nezavistan.

Tako je i radjeno u Atini,imali su neku staru prugu zeleznice koju pretvorise u prugu za metro.Bilo bi lepo i da mi imamo neku zeleznicku prugu zemun-Ustanicka da upotrebimo i prepravimo uz minimalna ulaganja sa ponekom stanicom u centru ali je nemamo+imamo veliku reku(Savu) u centru grada.
 
Pa i kroz bulevar ide tramvaj, pa opet hoće da proteraju metro na toj trasi. Nama treba i linija preko Slavije,Autokomande i dalje ka Banjici,a i tuda imamo tramvaj.Pa nije baš nezavisna trasa, ima semafora gde staje tramvaj, na ulazu u Savsku i kroz Savsku a i kroz Buevar V. Mišića staje na semaforima. Izgradnjom metroa će neminovno doći do izmene mnogih linija, pa i tramvajskih. Ali zamislite samo koliko autobuskih linija bi se moglo ukinuti ako metro prođe trasom sadašnje pruge pored Savske i Bulevara V. Mišića.
 
@mibelic
Potpuno je normalno da Metro ide Bulevarom Kralja Aleksandra i ako tuda ide tramvaj.

Bitno je koliko je vazan taj pravac za grad a ne da li tuda vec ide tramvaj ili ne, a u ovom slucaju, radi se o najvaznijoj ulici u gradu.
 
Postoje 4 velike raskrsnice u Bulevaru Z. Đinđiđa koje se nekako moraju eskivirati. Nego, čisto me zanima zašto ne bi trasa bila Bulevarom M. Pupina? Prvo, ne pravi se ogromna krivina od TC Ušće do Bulevara Z. Đ., već trasa nastavlja pravo. Drugo, u Bulevaru M. P. postoji ogroman prazan prostor,bez raskrsnice do iza YUBC, pa su sve varijante izvođenja trase moguće. Treće, u Bulevaru M.P. i jeste najveći broj linija GSP koje bi se preusmerile kada tuda prođe metro.

Mnogo bi bulo jeftinije napraviti nezavisnu liniju kroz MP, ali bi joj onda gravitiralo puno manje stanovnistva.
 
joj kako bi bilo dobro da tu nema pruge.

koliko uopste moze da kosta ukopavanje?
 
mibelic":3sem2i9i je napisao(la):
Međutim, negde sam pročitao da je trasa M1 u Atini nekada bila rezervisana za neku liniju regionalnog ili gradskog voza, pa kasnije transformisana u metro. Zato i jeste skoro cela nadzemna deonica.
Ako se ne varam, to je bila zapravo prva železnička linija u Grčkoj Atina-Pirej
mibelic":3sem2i9i je napisao(la):
A video sam da je neko napisao ovde ranije da je za metro max. uspon 4%
Mislim da je 6% za metroe sa napajanjem putem treće šine (ispravite me ako sam pogrešio). Metro sistemi s koontaktnim vodom mogu i veće uspone da savladavaju.
 
Метро до 4%, ЛРТ са јаким мотором и преко 10%.
 
Ako je za LRT preko 10%, to razlog više "metro komisiji" da nam u Bulevaru Z.Đ. uvale neku skalameriju kao tobogan :bash: A dovoljno je 2.5-3m dubok rov,pod uslovom da nema pantograf, i da metro prođe ispod svake raskrsnice koja pravi problem. E sad, da li pokrivati rov ili ga ograditi i posaditi drvored, stvar je dalje rasprave.
 
A koja je razlika u radijusima krivina LRT-a i visokokapacitivnog sistema?
 
mibelic":3skkbh9o je napisao(la):
Drugo, u Bulevaru M. P. postoji ogroman prazan prostor,bez raskrsnice do iza YUBC, pa su sve varijante izvođenja trase moguće. Treće, u Bulevaru M.P. i jeste najveći broj linija GSP koje bi se preusmerile kada tuda prođe metro.
To bi moglo samo ako bi isao podzemno ili na stubovima, znaci ni u jendom trenutku ne moze da ide po razdelnom ostrvu jer:
U bul.M.Pupina, imas isto toliko raskrsnica koliko i u bul Z.Dj. jer se sve te ulice ulivaju u bul.M.Pupina. Jos kad dodamo da se u bul.M.Pupina nalazi i palata Srbija ili poznatija kao SIV i da se tu mora omoguciti skretanje vozila iz oba pravca bez ometanja. Kad su neke vazne drzavne posete tu ulicu cesto zatvaraju, zbog prolaska kolone. Takodje i pozicija Arena u bul Z.Dj je znacajna u odabiru trase linije :)

vucko":3skkbh9o je napisao(la):
A koja je razlika u radijusima krivina LRT-a i visokokapacitivnog sistema?
Koliko znam predvidjeni radijus prema Belamu na nbg je 60m. Klasnicni metro vozovi mogu da savladaju tu krivinu ali uz brzinu od 10km/h, za vece brzine od oko 60-70km/h radijusi krivana su 250m. Verovatno je bolje upoznat i vise zna o ovome Karlo
 
Kad sam govorio o trasi kroz M. Pupina, nisam mislio na razdelno ostrvo već na deo pored desne trake,gledano iz pravca B. mosta. Prazan prostor bez ikakvog saobraćaja do YUBC. Jedino bi prilaz SIV-u morao biti drugačije rešen,npr. pored TC Ušće,pa levo. Nikome ne bi smetalo da se tu kopa,niti bi trpeo saobraćaj dok traju radovi. Znam da je Arena argument,ali ona je od M. Pupina max. 10 min pešaka. A ovako će morati od TC Ušće do Bulevara Z.Đ. da nekako naprave 2 velike krivine.
 
Vrh