Šta je novo?

Metro

zemljište nije BAS-ovo već železnica srbije privremeno dato na korišćenje BAS-u. BAS nije provatizovan. hteo je da ga kupi neki ratni profiter iz republike srpske, ali ga srećom nisu prodali.
 
Sto se tice kredita, evo nekih iskustava iz Bugarske:

Za Sofijski metro, drugi krak koji se sada gradi, kredit je dala japanska banka 12 894 000 000 jena, odnosno 104 034 000$. Ugovor je potpisan 6.2.2002. godine. Kredit je uzeo grad Sofija. Otplata kredita je pocela od 26.07.2002. i rok za uzkoriscavanje je 7 godina. 2009. godine je produzen na jos dve godine odnosno do 2011. zbog prekida u radovima. Rok za vracanje kredita je 20 godina odnosno do 2032. sa godisnjom kamatom od 1.8%.

Sto se tice kopanja tunela kopali su ga japanci.

Taisei Corporation

Tuneli su precnika 5.82m.
 
Karlo del Ponte":1766hnbo je napisao(la):
Успео сам да докажем чак три узрока поремећаја трамвајског саобраћаја у Београду, која праве мање поремећаје од понашања пешака и бициклиста. Да ли стварно мислите да уколико се не ради на овоме што сам подвукао, можемо имати ефикасан метро? Мислите да је Метро једноставан систем, који само треба саградити, а после је све лако? Ми имамо кадрове са којима можемо имати и организованост, и ефикасност, али немамо кадровску политику, нити добар однос према трамвајском и железничком систему који имамо, те без тих предуслова, са разлогом сумњам у оно што би било са метроом, па макар нам био поклоњен.

Moja poenta je u tome i da u gradu koji ima verovatno najoptimizovaniju i najbolje upravljanu tramvajsku mrezu u Evropi svakodnevno dolazi do poremecaja u tramvajskom saobracaju jer...tramvaj nije 100% nezavistan od ostatka saobracaja!

Констатација далеко мањи ефекат за мало мање трошкове уопште нема везе са реалношћу, али сам свакако за испитивање какву перцепцију грађани имају о метроу, трамвају и огромним дугорочним инвестицијама, пре него да се намеће став једне групе форумаша, или стручног појединца, јер ни струка нема јединствене ставове.

Prvo, komentari na b92 nisu uopste relevantni (nazalost) jer su puni stranackih vojnika ciji je posao da pisu komentare kojima pljuju protivnike/hvale svoje kao i da klikcu pluseve na komentare povoljne po njihovu stranku i minuse na nepovoljne.

Drugo, ono sto se nonstop zanemaruje cini mi se u celoj ovoj diskusiji sta je skuplje, a sta jeftinije, je da saobracajne guzve kostaju.

Nije bitno samo pogledati to koliko imamo km metroa, koja mu je brzina, koliko stanica, koliko traje putovanje od terminusa do terminusa i koliko kosta kilometar ove ili one varijante...i koliko kosta godisnja rata da se to otplati. Treba videti koliko se para (generalno) dobija time sto se izgradi metro - da, dobija, jer metro nije iskljucivo trosak vec nesto sto, koliko god da kostalo, smanjuje ostale troskove.

Ako se ja svaki dan vozim i guzvam po prepunim busevima, koji stoje u saobracaju, koji imaju nepouzdan red voznje, cije putovanje traje predugo...to utice na moju produktivnost. Utice na moje slobodno vreme. Ako se mrcvarim da dodjem do posla, dok stignem, tamo nisam nizasta i treba bi sat vremena da se oporavim da radim nesto. Ako se posle mrcvarim do kuce, kada stignem onda tek nisam nizasta. Em umoran od posla ceo dan em dodatno dotucen cimanjem po prevozu. Kolicina stresa koji ljudi u Beogradu trpe zbog loseg prevoza je prilicno velika. Mnogima su kola komforniji izbor, ali onda putovanje u spicu cesto traje duze zbog guzvi. Tu se opet gubi na produktivnosti.

Dakle treba imati okvirnu cifru troskova koje grad kao celina trenutno trpi zbog loseg prevoza, pa onda i to uracunati u celu pricu da li je isplativije ili jeftinije graditi LRT ili metro.
 
STELLANOVA":aoftsybm je napisao(la):
Sto se tice kredita, evo nekih iskustava iz Bugarske:

Za Sofijski metro, drugi krak koji se sada gradi, kredit je dala japanska banka 12 894 000 000 jena, odnosno 104 034 000$. Ugovor je potpisan 6.2.2002. godine. Kredit je uzeo grad Sofija. Otplata kredita je pocela od 26.07.2002. i rok za uzkoriscavanje je 7 godina. 2009. godine je produzen na jos dve godine odnosno do 2011. zbog prekida u radovima. Rok za vracanje kredita je 20 godina odnosno do 2032. sa godisnjom kamatom od 1.8%.

Sto se tice kopanja tunela kopali su ga japanci.

Taisei Corporation

Tuneli su precnika 5.82m.

1.8% i to na oko 80 miliona eura!A nama ce za milijardu uzeti 5%.Neverovatno!

Sistem kod nas ce biti nezavistan ali ne treba zaboraviti da ne sme biti u nivou ulice zbog ovakvih situacija

[video]http://www.youtube.com/watch?v=OwcYcedLxZc&feature=player_embedded[/video]
 
5% je stvarno visoka kamata pogotovu za međudržavni sporazum ovakvog tipa, međutim ne sme se nikako porediti sa kamatom na iznos u jenima. Jedino ima smisla porediti sa kamatom na Eure i sa sličnim iznosima u ovoj godini.
 
Hm 2002. i 2011. zar se nista u svetu od tada nije promenilo? Vrednost novca je ostala ista ili ja zivim u paralelenom svemiru.

Pa onda prica o Djelicu :( Koliko shvatam tvoju analogiju njegova misija je da u ime stranih kreditora Srbiji, Libiji i njima slicnim potura zelenaske kredite. :rolleyes:

Tek prica o novoj vlasti koja zaustavlja sve poslove prethodne te time sprecava sticanje poena na velikom projektu. :rolleyes: Pa tu istu opoziciju ne mozes da prepoznas 2012. Oni su promenili stavove bar po 50 kruncijalnih pitanja, izokrenuli su pricu za 180 stepeni i promena retkorike o projektu metroa mi za njih deluje kao dobar dan. A i sami su se hvalili kako ce upravo oni biti ti koji ce Beogradu podariti metro.
Ja npr. sasvim lako mogu da zamislim Vucica kako se za godinu dana kezi iz CAFA koji sa 60 na sat prelazi novi most. Na stanici ga docekuju Toma, pa zajedno liftom silaze dole gde skacu na bicikle i nastavljau na Adu.
 
Tačno.

Japan čak i ima deflaciju, a evropa inflaciju oko 2 posto. Tako je na štednju u japanu kamata 0%. a ulaganje u nekretnine se ne isplati jer i one gube na vrednosti.

kad to uzmeš u obzir krediti ispadaju jako slični.
 
Danas je realna kamata na takve kredite u Eurima 3-4%. Mislim da ispod toga je nemoguće, a isto tako mislim da bi zaduživanje u jenima, juanima rubljama pa i dolarima, bilo ekstremno rizično.

@vucko, jako cenim tvoju želju da preneseš što više informacija na forum, ali barem možeš da se uzdržiš od komentara na prvu loptu.
 
U pravu ste finansijski ja sam tupadzija i zaboravih na te razlike u kursovima i valutama.

Djordje*******g,rekoh samo hipoteticki,i ja to vidim.Zato kazem da se trebaju gradjani izboriti za sto vecu transparentnost oko celog projekta a ne ovako da ne znamo prakticno nista jer to ni ne treba da nas zanima?

A kada bude bio predstavljen projekat bicemo vec pred svrsenim cinom.
 
Ne razumem kakve veze ima deflacija u Japanu sa kamatom na kredit. Vracas jednu sumu i to je to, u Bugarskoj je bilo inflacije 3-4% pa to nema nikakve veze jer je tacno odredjeno koja se suma vraca.

Evo odnosa yen - eur:

JPY-EUR_v2.svg


Nista losije ili gore nego odnos EUR - US Dollar ili neke druge valute...

Sto se tice konkretnog slucaja u Beogradu taj kredit ce se vracati iz budzeta, koji je u dinarima. Dakle od stanja kursa zavisi i koliko ce se dati "vise".
 
STELLANOVA

tako su ljudi isto mislili i za kredite u švajcarcima, pa su prošli ko bos po trnju.


ako danas za 100 evra vrede X. za godinu dana da bi imao istu vrednost X treba ti 102 evra.

kod jena je drugačije. njihova vrednost se godinama povećava.

pogledaj ovo

http://www.x-rates.com/d/JPY/EUR/hist2010.html

prema tome ti svaki put da iz meseca u mesec da bi kupio jene trebalo ti je više para.

na početku godine za jedan evro si dobijao 130 jena, a na kraju 110. a zamisli kolike su to razlike kad se gledaju u milionima evra. siguran sam da je sofiju taj kredit ove godine iskoštao više nego da se zadužila u komercijalnim bankama.
 
hazard":34z07e86 je napisao(la):
Karlo del Ponte":34z07e86 je napisao(la):
Успео сам да докажем чак три узрока поремећаја трамвајског саобраћаја у Београду, која праве мање поремећаје од понашања пешака и бициклиста. Да ли стварно мислите да уколико се не ради на овоме што сам подвукао, можемо имати ефикасан метро? Мислите да је Метро једноставан систем, који само треба саградити, а после је све лако? Ми имамо кадрове са којима можемо имати и организованост, и ефикасност, али немамо кадровску политику, нити добар однос према трамвајском и железничком систему који имамо, те без тих предуслова, са разлогом сумњам у оно што би било са метроом, па макар нам био поклоњен.

Moja poenta je u tome i da u gradu koji ima verovatno najoptimizovaniju i najbolje upravljanu tramvajsku mrezu u Evropi svakodnevno dolazi do poremecaja u tramvajskom saobracaju jer...tramvaj nije 100% nezavistan od ostatka saobracaja!
Најчешћа редукционистичка теза је да издвојеност неког саобраћаја од других видова је потребан и довољан услов за његову безбедност, брзину, поузданост итд. Поента онога што сам написао је да Цирих има врапца у руци, добро га храни и добијају оно што желе од њега, а овде се говори о голубу на грани, при чему се врабац не храни како треба, а истовремено окривљује како је он крив што немамо голуба на грани... О самом Цириху нећу много развлачити причу сада, јер предстаљају посебан случај по питању метро-а и концепције града...
hazard":34z07e86 je napisao(la):
Констатација далеко мањи ефекат за мало мање трошкове уопште нема везе са реалношћу, али сам свакако за испитивање какву перцепцију грађани имају о метроу, трамвају и огромним дугорочним инвестицијама, пре него да се намеће став једне групе форумаша, или стручног појединца, јер ни струка нема јединствене ставове.
Prvo, komentari na b92 nisu uopste relevantni (nazalost) jer su puni stranackih vojnika ciji je posao da pisu komentare kojima pljuju protivnike/hvale svoje kao i da klikcu pluseve na komentare povoljne po njihovu stranku i minuse na nepovoljne.
Сама чињеница да се ти коментари врло разликују међу собом, као и од оних који су на овом форуму, је довољан доказ да су они релевантни. Сајтови Блиц, Б92, Танјуг, Крстарица и још пар сајтова у тој групи представљају најпопуларније сајтове, и сајтове на које се прво помисли када се тражи нека актуелност, тако да и ти шаролики коментари апсолутно представљају шароликост ставова у друштву. Ако се стварно мисли о било каквом друштвеном деловању, ни један коментар не сме бити непрочитан, јер на основу туђих ставова се може одлучити како наступити у грађанском деловању пред пензионерима, како пред социјалним случајевима, како пред политичарима, како пред средњошколцима, како пред фенсерима и фенсеркама... Стога сам и предлагао анкету, како бисмо дошли до релевантних података.
 
Korespodencija sa bugarima u spoileru,koga zanima.Primeticete slicnosti izmedju price oko njihove trece a nase prve linije.

There were international public tenders both for the 3rd line and for the construction of the second line.
The Project Consultant for the 3rd line is Metroproekt Prague.. However we have our doubts that the company was chosen just because Metropoliten must respect the laws.. We suppose that the principal architect of Sofia and the director of the metro company just told the czech company what they want to see. So actually it wasn't a real analysis of the 3rd line but a fake show for the masses..
As for the second line. The turkish company won because of the lowest price Basically everything was ok with this tender. And also there aren't any loans from Turkey. The second line is financed only by European funds, national budget and municipality budget
 
CrazySerb":1w7s8hl1 je napisao(la):
Sta vise, mislim da bi cak mogli i da izgradmo jednu kracu liniju lakog metroa, koja bi saobracala izmedju nove zeleznicke stanice Beograd Centar (Prokop) i aerodroma Nikola Tesla preko novog mosta na Adi.

Pazi mini bus od hotela Slavija vozi do aerodroma polu prazan, i sada aj da bacimo pare na LRT do aerodroma.
 
Управо си цитирао пост из 14. октобра 2007. године човека који одавно није активан на овом форуму.
 
Jesam, ali nije jedini post koji govori o zeleznici do aerodroma, tako da se ne obracam njemu licno. Bilo je na prethodnim stranicama ideja o Beovozu do aerodroma po uzoru na neke zapadnoevropske gradove, sto ne bi bilo manje bacanje para.
 
vranac":d721zlyv je napisao(la):
CrazySerb":d721zlyv je napisao(la):
Sta vise, mislim da bi cak mogli i da izgradmo jednu kracu liniju lakog metroa, koja bi saobracala izmedju nove zeleznicke stanice Beograd Centar (Prokop) i aerodroma Nikola Tesla preko novog mosta na Adi.

Pazi mini bus od hotela Slavija vozi do aerodroma polu prazan, i sada aj da bacimo pare na LRT do aerodroma.
Зато је 72-ка увек солидно попуњена.
 
Kada bi ljudi imali jeftinu alternativu možda bi je i koristili.
Minibus
a) kratko postoji
b) 250 dinara je jeftinije od taksija ali nije jeftino
c) slabo je izreklamirana

Nikako se ne slažem da je linija do Aerodroma bespotrebna. Ako ništa drugo, tu mogu da uđu i desetine hiljada ljudi iz Surčina i Ledina.
 
Bg voz ce jednog dana pokriti aerodrom i to je sasvim dovoljno.
 
Imam druga koji vozi A1, kaže da su njegovi polasci solidno popunjeni, uglavnom sa aerodroma ka centru.
 
Гага":1cj7wn5q je napisao(la):
vranac":1cj7wn5q je napisao(la):
CrazySerb":1cj7wn5q je napisao(la):
Sta vise, mislim da bi cak mogli i da izgradmo jednu kracu liniju lakog metroa, koja bi saobracala izmedju nove zeleznicke stanice Beograd Centar (Prokop) i aerodroma Nikola Tesla preko novog mosta na Adi.

Pazi mini bus od hotela Slavija vozi do aerodroma polu prazan, i sada aj da bacimo pare na LRT do aerodroma.
Зато је 72-ка увек солидно попуњена.

72 je super linija i smatram da bi na njenom poboljšanju trebalo da se radi, a da se elitizam minibusa izbegne.
Ko želi da prođe jeftino, kao što bih ja želeo, odlučiće se za najjeftiniju varijantu. Koga nije briga, uzeće taksi. Svi ljudi koje ja poznajem bi uzeli taksi sa aerodroma, u to sam siguran. Jer, kad se putuje, putuje se za sve pare!
 
Vrh