Karlo del Ponte":1766hnbo je napisao(la):
Успео сам да докажем чак три узрока поремећаја трамвајског саобраћаја у Београду, која праве мање поремећаје од понашања пешака и бициклиста. Да ли стварно мислите да уколико се не ради на овоме што сам подвукао, можемо имати ефикасан метро? Мислите да је Метро једноставан систем, који само треба саградити, а после је све лако? Ми имамо кадрове са којима можемо имати и организованост, и ефикасност, али немамо кадровску политику, нити добар однос према трамвајском и железничком систему који имамо, те без тих предуслова, са разлогом сумњам у оно што би било са метроом, па макар нам био поклоњен.
Moja poenta je u tome i da u gradu koji ima verovatno najoptimizovaniju i najbolje upravljanu tramvajsku mrezu u Evropi svakodnevno dolazi do poremecaja u tramvajskom saobracaju jer...tramvaj nije 100% nezavistan od ostatka saobracaja!
Констатација далеко мањи ефекат за мало мање трошкове уопште нема везе са реалношћу, али сам свакако за испитивање какву перцепцију грађани имају о метроу, трамвају и огромним дугорочним инвестицијама, пре него да се намеће став једне групе форумаша, или стручног појединца, јер ни струка нема јединствене ставове.
Prvo, komentari na b92 nisu uopste relevantni (nazalost) jer su puni stranackih vojnika ciji je posao da pisu komentare kojima pljuju protivnike/hvale svoje kao i da klikcu pluseve na komentare povoljne po njihovu stranku i minuse na nepovoljne.
Drugo, ono sto se nonstop zanemaruje cini mi se u celoj ovoj diskusiji sta je skuplje, a sta jeftinije, je da
saobracajne guzve kostaju.
Nije bitno samo pogledati to koliko imamo km metroa, koja mu je brzina, koliko stanica, koliko traje putovanje od terminusa do terminusa i koliko kosta kilometar ove ili one varijante...i koliko kosta godisnja rata da se to otplati. Treba videti koliko se para (generalno) dobija time sto se izgradi metro - da, dobija, jer metro nije iskljucivo trosak vec nesto sto, koliko god da kostalo, smanjuje ostale troskove.
Ako se ja svaki dan vozim i guzvam po prepunim busevima, koji stoje u saobracaju, koji imaju nepouzdan red voznje, cije putovanje traje predugo...to utice na moju produktivnost. Utice na moje slobodno vreme. Ako se mrcvarim da dodjem do posla, dok stignem, tamo nisam nizasta i treba bi sat vremena da se oporavim da radim nesto. Ako se posle mrcvarim do kuce, kada stignem onda tek nisam nizasta. Em umoran od posla ceo dan em dodatno dotucen cimanjem po prevozu. Kolicina stresa koji ljudi u Beogradu trpe zbog loseg prevoza je prilicno velika. Mnogima su kola komforniji izbor, ali onda putovanje u spicu cesto traje duze zbog guzvi. Tu se opet gubi na produktivnosti.
Dakle treba imati okvirnu cifru troskova koje grad kao celina trenutno trpi zbog loseg prevoza, pa onda i to uracunati u celu pricu da li je isplativije ili jeftinije graditi LRT ili metro.