hazard":27z6s3ym je napisao(la):
Samo da prokomentarisem jos nesto:
Karlo del Ponte":27z6s3ym je napisao(la):
Проблем под 1 не постоји тамо где имамо просту трамвајску баштицу, а проблем 2 се да лако решити просто другачијим семафоризованим раскрсницама. Проблем 3 системом централног диспечерског управаљања, а ништа од тога не спада у велике инвестиције, захтева само поштовање међу различитим струкама, и другачију кадровску и управљачку политику.
Prenesimo sada to na Beograd: 4x veci grad, saobracaj daleko haoticniji, i vozaci i pesaci daleko manje "kulturni" u saobracaju, a
GSP i sve ostalo daleko od svajcarske organizovanosti, efikasnosti, i preciznosti.
Успео сам да докажем чак три узрока поремећаја трамвајског саобраћаја у Београду, која праве мање поремећаје од понашања пешака и бициклиста. Да ли стварно мислите да уколико се не ради на овоме што сам
подвукао, можемо имати ефикасан метро? Мислите да је Метро једноставан систем, који само треба саградити, а после је све лако? Ми имамо кадрове са којима можемо имати и организованост, и ефикасност, али немамо
кадровску политику, нити добар однос према трамвајском и железничком систему који имамо, те без тих предуслова, са разлогом сумњам у оно што би било са метроом, па макар нам био поклоњен.
b_tuta":27z6s3ym je napisao(la):
A ko je jos cuo za bilo kakav rapid transit sistem sa sirinom koloseka od 1m?
Samo se bre nerviram kad citam ovu temu...
Ширина колосека ништа не значи. Билбао је градио потпуно нови метро са метарским колосеком, а мноштво Јапанских метроа користи метарски колосек (1067мм). У Јапану је метарски колосек најзаступљенији, и на њему развијају брзине до 200км/с. У Малезији и Аустралији до 160км/с.
Осим тога, у Беламу се помињао стандардни колосек 1435мм, а још ништа не знамо о пројекту који се управо ради.
Delija":27z6s3ym je napisao(la):
Karlo del Ponte":27z6s3ym je napisao(la):
Који залет? Није ова тема почела са тобом. ...
По питању метро-а, само су дискусије маратонске, али конкретно делање је нешто друго. Појавим се ја са нечим што је различито од онога што излаже већина форумаша, и по овоме "сам нелегитиман зато што сам нови на форуму". Шта да кажемо за ону већину, која уопште не мисли ни као већина форумаша, ни као ја? Прочитајте коментаре:
http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=558635
Па чак ни када се укалкулишу ови коментари, са којима се стиче јаснија слика о мишљењу грађана, опет немамо комплетну слику. Нека ти Вучко исприча колико је било тешко било борити се за Звездарску шуму и Платане, односно колико је тешко мобилисати људе да стварно учествују, и пробијати се у медије!
Његоша је његов отац саветовао:
"Научи да слушаш, како би знао да заповедаш". Зато сам предлагао анкету, јер тек када саслушамо грађане, можемо имати смернице за грађанско деловање.
Основни принцип хуманог планирања је управо слушање грађана, и без тога нико у тиму планера не може бити добар, па ма колико имао развијену научну мисао.
mibelic":27z6s3ym je napisao(la):
OK,slažem se da se razlikuje od ostalih linija bečkog metroa,ali u neku ruku nije ni LRT. Nema ukrštanja sa ostalim saobraćajem kao LRT u Portu,i vozila su mnogo duža nego što planiraju kod nas.
vranac":27z6s3ym je napisao(la):
vucko":27z6s3ym je napisao(la):
Zanimljivo je da pominju 60 miliona eura kilometar metroa da ce kostati,cena prava sitnica,bugarima je bila oko 30 miliona.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=11&dd=18&nav_id=558635
Pa Bugari su za razliku od nas verovatno imali medjunarodni tender. Ovako je ocigledno da ce u cenu uci ugradjivanje domacih politicara koji su posao dodelili Francuzima. Po toj ceni bi trasa MORALA biti u celini nezavisna.
То да губимо у разлици у цени између наметнутог и најповољнијег извођача стоји, али цена километра трасе веома варира. У Њујорку за Секонд Авени Субвеј је достигла светски рекорд, јер су наишли на стене веома велике чврстине... Неко је већ помињао колико су драстичне разлике у цени у Мадриду и Барселони. Не знам ко је био извођач радова за Врачарски тунел, али он је копан дубоко због сипљивих стена у плићим слојевима, а кроз сипљеве стене градња је и спора и скупа. Међутим ако идеш дубоко, скупље су станице, и дуго се у њих улази и излази. Оно што је мени недоумица је да ли су предвидели трошкове поремећаја због раскопавања улица, који су нужно зло?
mibelic":27z6s3ym je napisao(la):
OK,slažem se da se razlikuje od ostalih linija bečkog metroa,ali u neku ruku nije ni LRT. Nema ukrštanja sa ostalim saobraćajem kao LRT u Portu,i vozila su mnogo duža nego što planiraju kod nas.
mekbejn":27z6s3ym je napisao(la):
Ljudi, ja ovde vidim jednu ozbiljnu šansu da se građanskom inicijativom stvari pokrenu samrtve tačke ili makar isteraju na čistac.
1. Neko stručan da sastavi tekst koji objašnjava prednosti i mane LRT-a. Da se fokusiramo na mane, prvenstveno na činjenicu da se za malo manje para dobija daleko lošiji sistem. Takođe da objasnimo pitanja kapaciteta, pouzdanosti itd.
...
I tako, ima toga. Uglavno, poenta je da se pokrenemo i da objasnimo ljudima (koji se uglavnom ne razumeju) šta je LRT, šta pravi metro, i da ne dozvolimo da se prodaju mu*a za burege!
Увек се треба фокусирати и на предности и на мане, јер све у животу има и предности и мане. Мислим да већина форумаша зна енглески, и да није потребно ово преводити.
http://en.wikipedia.org/wiki/Light_railway
Мислим да сам израз "Лаки метро" уопште не треба помињати, већ
подземни трамвај, преметро или метротрам. Констатација далеко мањи ефекат за мало мање трошкове уопште нема везе са реалношћу, али сам свакако за испитивање какву перцепцију грађани имају о метроу, трамвају и огромним дугорочним инвестицијама, пре него да се намеће став једне групе форумаша, или стручног појединца, јер ни струка нема јединствене ставове.