Šta je novo?

Metro

@ Karlo: svaka cast na istrazivanju. Ali kao sto si naveo pod 1 i pod 2 su definitivno uzork ukrstanja u nivou sa drugim saobracajem koja prouzrokuje zavisnost trase. Tako da od 4 indikatora koja si naveo tri su na neki nacin vezana za (ne)zavisnot trase. Jednostavno metro kao osnov masovnog javnog prevoza mora biti ne zavistan.
Ja nesmem ni da zamislim koliko bi saobracaj na nbg bio otezan da slucajno pruga od tosinog bunara pa nadalje kroz Nbg nije podignuta na stubove i nije nezavisna. Dakle resavanjem saobracaja treba teziti resavanjem problema, a ne stvaranje nvih.

Sto se tice Jovina, nisam ja njegov fan niti bilo ciji drugog, jednostavno sam mogu sa dosadasnjim znanjem i daljim ucenjem da rasudim sta je dobo a sta nije. Ja njega licno postujem samo sto se pobunio protiv koncepta Belama onakav kakav nam je predstavljen.

@ Delija: mislim da su stajalista predvidjena na nbg od 75m, dok ona podzemna 110m. Mislim da stajalista od 75 nisu dovooljne duzine (za klasican metro), i da definitivno se ide ka lrt, samo cemo da vidimo da li cemo dobiti ukrstanje u nivou ili spustanje pod zemlju na svakoj raskrsnici.
 
Уколико не буде независан онда би брзина требало да буде таква да може да се заустави у сваком тренутку као што је сада брзина трамваја. Значи уколико возач уочи пешака који се приближава шинама требало би да успори јер не може да зна каква ће бити његова реакција а имајући у виду инерцију шинског возила јасно је да и при средњим брзинама нема много шансе за неку реакцију.
 
Ljudi ovo postaje vec ozbiljno...
Moramo da se pripremimo za prave proteste ispred skupstine Beograda...
Ja sam vec poceo da sirim pricu i mogucnost da nas upropaste zauvek... Prijatelji su spremni da ucestvuju u protestu...

Napominjem da bi ovo bilo brva stvar u kojoj sam spreman da ucestvujem organizaciono jer je prevelika stvar u pitanju... Ne smemo dobiti jos jedan tramvaj samo sireg koloseka...

Bolje da ne grade nista nego to...
 
^+1

Apsolutno podrzavam! Bolje da se ne dira grad nego da nas upropaste. Kad ce biti gotova ta studija izvodljivosti da vise ne nagadjamo vec da znamo sta nam spremaju?
 
Samo da napomenem da na ekonomskom fakultetu studenti dobijaju zadatke da rade ekonomske analize za laki sinski sistem, a ne pravi metro... To ni ne razmatraju...
 
Imamo do kraja januara fore da sacekamo studiju, i da vidimo sta ce, a onda ako bude nepogodan projekat i ja se pridruzujem protestu. to je lako, dogovorimo dan i nadjemo se . treba pozvati neki medij, a i valjalo bi da imamo na celu protesta nekoga ko lepo i smisleno govori.
 
@STELLANOVA, финансијска конструкција је 60% ЕУ, 25% Бугарска, 15%Софија. При томе градска власт каже "немамо пара за нове трамваје и поправку колосека", и купили су једино 15 половних трамвајских возова из немачке за јако мале паре. Систем у којем се улаже у метро, а све остало на површини се распада, имамо у читавом низу пост-совјетских градова, и не мислим да је позитиван пример. :(
milanche":3uzmlqkq je napisao(la):
@ Karlo: svaka cast na istrazivanju. Ali kao sto si naveo pod 1 i pod 2 su definitivno uzork ukrstanja u nivou sa drugim saobracajem koja prouzrokuje zavisnost trase. Tako da od 4 indikatora koja si naveo tri su na neki nacin vezana za (ne)zavisnot trase. Jednostavno metro kao osnov masovnog javnog prevoza mora biti ne zavistan.
Проблем под 1 не постоји тамо где имамо просту трамвајску баштицу, а проблем 2 се да лако решити просто другачијим семафоризованим раскрсницама. Проблем 3 системом централног диспечерског управаљања, а ништа од тога не спада у велике инвестиције, захтева само поштовање међу различитим струкама, и другачију кадровску и управљачку политику. Без тога нам ни метро са издвојеном трасом, ни железница неће бити како ваља. :kafa:

Метро спада у потпуно посебну категорију, будућих огромних инвестиција, које се и граде, и остварују ефекте у веома дугом року (20-50година). Никада не треба занемарити да је метро само део система, и да је једна од највећих грешака стагнација или, чак опадање осталих подсистема.
milance":3uzmlqkq je napisao(la):
@ Delija: mislim da su stajalista predvidjena na nbg od 75m, dok ona podzemna 110m. Mislim da stajalista od 75 nisu dovooljne duzine (za klasican metro), i da definitivno se ide ka lrt, samo cemo da vidimo da li cemo dobiti ukrstanje u nivou ili spustanje pod zemlju na svakoj raskrsnici.
Ако говоримо о подацима из студије БЕЛАМ, то су тачни подаци. Оне станице које су најскупље и најнезгодније за доградњу, подземне, су 110м. На површини је веома лако изградити.
Feanor":3uzmlqkq je napisao(la):
Samo da napomenem da na ekonomskom fakultetu studenti dobijaju zadatke da rade ekonomske analize za laki sinski sistem, a ne pravi metro... To ni ne razmatraju...
То је зато што је БЕЛАМ једина варијанта некаквог брзог шинског саобраћаја, која има предлог пројекта заснован на реалним параметрима. Да направимо исто за варијанту тзв. "тешког метроа" потрошили би око годину дана, и 2-3 милиона евра. Али, они које овде називају "ЛРТ лобистима" су управо наводили да је највећа мана БЕЛАМ-а што ову варијанту није укључио у анализу, као ни варијанту "уради мало". Да би ви, као студенти, добили већи број реалних варијанти, потребно је да стварно имамо већи број варијанти које су урађене у складу са науком о економији и планирању. Једино што би ваши професори ту могли помоћи, је да вам дају релевантне пројекте из неких других западних градова.

Е, сад, када је у питању самоорганизовање, и излазак на терен да се стварно покаже грађанско деловање, то је потпуно у реду, у духу слободног и демократског друштва. :gobb: :pob: Само, мислим да ту треба посебна тема "ОРГАНИЗОВАНО ГРАЂАНСКО ДЕЛОВАЊЕ" у оквиру "ИМАМО ПЛАН".

Јес, километарски пост, али осећам се дужним да свима одговорим :rolleyes:
vucko":3uzmlqkq je napisao(la):
Karlo,kako objasnjavas maksimalizam kod mosta preko Ade i UMP-a(automobilskog koncepta) a minimalizam kod javnog saobracaja i metroa?
Ја не браним уопште градску власт, шта више, сечу Платана им никада нећу опростити :notok: Знаш да смо заједно били у тој причи, и у причи око Звездарске шуме.

Одређена друмска инфраструктура треба да се развија, једино са мало другачијим концепцијама планирања у односу на јавни превоз, бициклисте и пешаке, али то је посебна тема. Итекако сам на разним форумима имао критички став на урађене пројекте и пројекте у плану.
 
Karlo del Ponte":1zhe5kro je napisao(la):
@STELLANOVA, финансијска конструкција је 60% ЕУ, 25% Бугарска, 15%Софија. При томе градска власт каже "немамо пара за нове трамваје и поправку колосека", и купили су једино 15 половних трамвајских возова из немачке за јако мале паре. Систем у којем се улаже у метро, а све остало на површини се распада, имамо у читавом низу пост-совјетских градова, и не мислим да је позитиван пример. :(

U Beogradu se i onako sve na povrsini raspada, i ako se ne ulaze u metro.
Zasto? Zato sto je odrzavanje lose.
Tramvaji stari samo 20ak godina (kazem "samo" jer tramvaj treba da moze da traje 40-50 godina, pogledajte bazelske tramvaje i u kakvom su stanju a to su godiste) izgledaju kao polupane limene kante jer nisu odrzavani kako treba. I onda moramo da stucamo X desetina miliona eura da zamenimo 30% voznog parka, i u roku od 6 meseci GSP uspe da slupa 2 nova novcata tramvaja.
Krajem 80ih su, kada su stigle katice, isekli tonu ispravnih tramvaja koji nisu ni 20 godina napunili...eto tako doslo im.

Autobusi stari 3-4 godine izgledaju kao da su prosli nekakvu kataklizmu...o onim starijim i da ne govorim.

Vozila se ne odrzavaju i generalno GSPovi radnici su aljkavi. Rade na aljkav nacin. To sve proizvodi troskove. Troskove jer ta vozila odu u raspad pre nego sto treba, pa onda moras da kupis nove. Isto btw vazi i za infrastrukturu (trolejbusku i tramvajsku, stanice...).

Da GSP radi kako treba bilo bi i para i za metro i za ostale podsisteme, a tek kada bi smanjili korupciju u gradu...te nepotrebne troskove u gradskom budzetu koji sluze za kupovinu glasova...gde bi nam kraj bio. Mislim kada vec govoris o optimizacijama u postojecem sistemu za koje nisu potrebne velike investicije.
 
Извини Карло од Моста али морам овај спиновани списак да прокоментаришем...

Karlo del Ponte":1r0j5sjo je napisao(la):
+1 Е ово је темељ демократског планирања. Са тиме не треба да се крије:
1) Сваком запосленом се скида са плате 4% (може и 3% од плате, 2% од пензије).

Као додатак на 4% од плате који се морају издвајати за Фараонски мост и Тунел кроз Топчидерско брдо, а за шта вас драги запослени нико није ништа питао.

2) Једна метро линија ће се градити и финансирати 9 година, биће дуга 15км, гравитираће јој 30% становника, а њом ће се обавити 10% свих путовања у граду.

Та линија биће почетак система којим ће 80% грађана стизати на посао за мање од 30 минута. Преосталих 70% грађана ће видети велика унапређења у превозној ситуацији, како због смањених гужви, тако и због ослобођених ресурса ГСП који ће на њих бити преусмерени. Осим Београђана у метроу, и грађани Панчева и Раковице добиће ефикасну шинску везу до било где у пола Београда, што ће све заједно ојачати београдкску привреду.

3) Прва функционална половина линије биће отворена након 5 година, и оствариваће 20% ефекта целе линија

Другим речима, имаћемо позитиван ефекат већ за пет година, а за још четири године ћемо имати пет пута већи ефекат.

4) Улагања у остале инфраструктурне пројекте, сем текућег одржавања и завршетка постојећих, биће обустављене у року од 9 година.

Ово је произвољна констатација. Осим тога, јавно би требало рећи и који би то ”важнији” инфраструктурни пројекти, а који су заправо у надлежности града, били одложени. Мање-више све на чему се у овом граду не ради ништа је у надлежности Републике (осим можда моста Борча-Земун).

7) Не скривати да ће у току извођења радова цео град бити раскопан.

Онај део на коме се буде радило. Ако уистину одједном буде цео град раскопан, све ће бити врло брзо готово. Ако изградња прве фазе буде трајала 9 година, онда у сваком тренутку неће бити цео град раскопан него једно локализовано подручје. Не скривати ни то да је Њујорк/Менхетн исто тако тренутно ваљда ”цео раскопан” пошто граде барем две линије (7 и Друга авенија), па се ето некако ”јадни” сналазе.

8) Рећи истину да се метроом аутомобилски саобраћај уопште неће смањити.

Ово је најгоре извртање истине - исто као кад би се болеснику од рака рекло да од хемотерапије нема вајде, јер ће ионако умрети као и сви остали. Аутомобилски саобраћај у Београду ће да расте у свакој варијанти, јер је чињеница (коју нико неће званично да призна) да у Београду има све више људи који себи могу да приуште аутомобил, али без метроа, у граду у којем нема алтернативе аутомобилу, тај раст ће бити далеко експлозивнији и разорнији.
 
vucko":2kgwej7i je napisao(la):
mradulovic,zato sto ce referendum biti u stilu ovako

Da li ste za:

1)Beogradski metro,otelotvorenje vasih vlaznih snova o javnom saobracaju u Beogradu od 1389 godine na ovamo

2)Ili cete pljunuti u lice progresu i napretku i vratiti se u kameno doba bez metroa?

Vasa gradska vlast(powered by Pilon™)

slazem se da bi vlast obesmislila svaki pokusaj da se spreci korupcija ili kontrola njihovog rada (rada koji je opet baziran na korupciji. Moj predlog bi bio u stilu - za svaki predlog koji prelazi 30% proseka prihoda grada, tokom poslednjih tri do pet godina, neophodna je podrska vecine glasaca na referendumu, na kome mora da izadje barem 50% upisanih glasacha. Dakle ne bih gledao visinu budzeta jer budzet moze da se formira i kreditima nego samo prosek realnih prihoda
 
Djordje":3hcwadee je napisao(la):
Извини Карло од Моста али морам овај спиновани списак да прокоментаришем...

Ово је произвољна констатација. Осим тога, јавно би требало рећи и који би то ”важнији” инфраструктурни пројекти, а који су заправо у надлежности града, били одложени. Мање-више све на чему се у овом граду не ради ништа је у надлежности Републике (осим можда моста Борча-Земун).

Jeste proizvoljna ali i veoma realna - dok se radi(o) most sta smo to drugo, znacajno, uradili u ovom gradu (racunajuci javne, gradske projekte)? Godinama smo zavrshavali Gazelu, kolektor se radi josh uvek ( i ne znamo kada cemo tachno da ga zavrshimo). Mozda je bilo josh par manjih pricha ali nista nismo uradili sa Autobuskom stanicom, nista sa Narodnim Muzejom koji izgleda kao svratishte, nemamo operu,... Bum u broju trznih centara i poslovnog prostora (koji zvrje poluprazni) nije neki uspeh a niti merilo stanja grada. I sada mi treba da otplacujemo kredite za most i UMP, da se zaduzujemo za metro (nazovimo ga metro, iako to bash i nije neki metro), pravimo Beton Halu a ekonomija nam je u bunaru, sa nezaposlenoscu od preko 20 %. Mozda bih i pristao na to, da sam siguran da ce finansijska konstrukcija metroa biti apsolutno transparentna, sto svakako nije bio slucaj sa mostom preko Ade.

Da ne pricamo sto se uopste nije radilo na projektima i van fensi, DS, opstina. Pricalo se o rekonstrukciji Savskog keja u Zemunu, sto se svelo na nekoliko kamiona shljunka ispred Sharana, npr.
 
mradulovic":2nebpy46 je napisao(la):
Da ne pricamo sto se uopste nije radilo na projektima i van fensi, DS, opstina. Pricalo se o rekonstrukciji Savskog keja u Zemunu, sto se svelo na nekoliko kamiona shljunka ispred Sharana, npr.

Khmmm, znači Dunav ;) Ali, možda se zato i otaljavalo ... nisu mogli da nađu Savski ispred Šarana u Zemunu na Dunavu ....
 
STELLANOVA":2vvirqyb je napisao(la):
Metro je u 80% sadasnjih linija postojao 9 godina pre ulaska Bugarske u EU tacnije od 1998. godine.
Почели су да граде 1980. и 18 година им је требало да прво парченце линије пусте у саобраћај. За пар година су имали полулинију, која је превозила 45000 путника, а тек од 2009 имају целу линију која превезе 180.000 путника. Грађевинска гробља, која стоје, представљају заробљен капитал, а разлика у чекању између инвестирања и ефекта инвестиције кошта. Што смо чекали 10 година да се градска железница приведе функцији, и што се сада користи 1/3 онога од пре 15 година кошта, Прокоп кошта. Концепт градити по мало може бити примењен једино за доградњу већ изграђеног система у пуној функцији, али када улажеш у овако нешто, или градиш или не градиш.
Djordje":2vvirqyb je napisao(la):
Karlo del Ponte":2vvirqyb je napisao(la):
+1 Е ово је темељ демократског планирања. Са тиме не треба да се крије:
1) Сваком запосленом се скида са плате 4% (може и 3% од плате, 2% од пензије).
Као додатак на 4% од плате који се морају издвајати за Фараонски мост и Тунел кроз Топчидерско брдо, а за шта вас драги запослени нико није ништа питао.
И то је истина, и ту мањкамо са транспарентношћу. Мање-више све што градимо ћемо пре или касније платити на неки начин. Осим трошкова моста, власт је дужна да има релеванту процену економских ефеката инвестирања, и да је објави. :dil:
Karlo del Ponte":2vvirqyb je napisao(la):
2) Једна метро линија ће се градити и финансирати 9 година, биће дуга 15км, гравитираће јој 30% становника, а њом ће се обавити 10% свих путовања у граду.
Та линија биће почетак система којим ће 80% грађана стизати на посао за мање од 30 минута. Преосталих 70% грађана ће видети велика унапређења у превозној ситуацији, како због смањених гужви, тако и због ослобођених ресурса ГСП који ће на њих бити преусмерени. Осим Београђана у метроу, и грађани Панчева и Раковице добиће ефикасну шинску везу до било где у пола Београда, што ће све заједно ојачати београдкску привреду.
Ово је преписивање из Јовиновог пројекта, а и он је преписивао ко зна од кога. У његово време је највећи број радника радио у индустрији, а он уопште није добро покрио индустријске зоне. Он није предвидео да 80% људи стигне до посла тим системом, него до круга двојке, а у њему се тада налазило око 30% радних места. Једино у Токиу, Осаки и Хонг-Конгу се железничким системима обави преко 50% путовања, и они се не могу поредити ни са Београдом, нити било којим градом Европе. Чак је и ово са 10% путовања са једном линијом уколико систем доживи максималан успех, што није немогуће.
Djordje":2vvirqyb je napisao(la):
8) Рећи истину да се метроом аутомобилски саобраћај уопште неће смањити.
Ово је најгоре извртање истине ..... у граду у којем нема алтернативе аутомобилу, тај раст ће бити далеко експлозивнији и разорнији.
Па, опет ниси порекао да ће се аутомобилски саобраћај неће смањивати мером увођења метро-а. Предности у виду повећања капацитета и квалитета комплетне транспортне мреже нисам нигде спорио. Даљи раст аутомобилског саобраћаја је упитан, јер са опадањем квалитета тог вида саобраћаја, опадаће и мотивација за његовим даљим коришћењем. Неки велики и презагушени градови данас чак имају тенденцију смањења броја становника, јер грађани услове живота почињу да сматрају неподношљивим.
Djordje":2vvirqyb je napisao(la):
Извини Карло од Моста али морам овај спиновани списак да прокоментаришем...
....Ово је произвољна констатација.
Е, сада, по чему спиновани? Вредности су произвољне, али нису далеко од реалних. И ја сам као клинац много тога триповао, али одрастањем, радом у струци, развијеном перцепцијом и осећајем за саобраћај, активном комуникацијом са корисницима и саобраћајним радницима итд сам дошао до онога што сам сада. Ја сам заклети железничар, и некада сам се триповао железница тамо, железница вамо, али сада много боље знам шта железница стварно значи, шта је реално, шта нереално, а шта на граници реалности.

Осећао сам као своју патриотску дужност, као неко које одрастао у Београду и у Србији, али и као железничар који брани струку да са вама форумашима, и свима поделим своје знање. Један од кључних разлога зашто вредни и спретни људи у Србији имају мало је зато што је народ економски неписмен, и зато што се већина економских одлука доноси импулсивно, а не рационално. Постоје и други разлози, као што су недостатак културе пословног поштења, те стручног и пословног поштовања. Уколико се изборимо за демократију по питању јавних одлука, грађани треба да знају истину и да на основу тога дају потпис пројекту у виду референдумског листића. Истину, а не бајке да ће се то изградити брже, коштати мање, остварити равномерније ефекте и на већи део популације, мање ограничити у другим инвестицијама, имати мање ризика за продужетак и поскупљење радова итд.
 
Karlo del Ponte":27n3w8yj je napisao(la):
8) Рећи истину да се метроом аутомобилски саобраћај уопште неће смањити.

potpuna istina!!!! :kk:
Napokon da još neko na forumu kaže to!


Samo ima jedan mali probelemičić, ako kažeš i objasniš tu istinu >>> neće biti podrške za metro <<<<


Vozači, podržavaju metro jer su ubeđeni da će smanjiti gužve, a onda će oni brže i lakše stizati svojim automobilom!
Ako shvate da od toga nema ništa, nema ni metroa.

Iluzorno je očekivati da ćete metrom za 16 min stići od adrese u bloku 70 do Cvetkove pijace na Zvezdari.
Toliko je meni trebalo sinoć, u odlasku, a u povratku 13min, sve sa cimanjem oko parkiranja.

Koliko je realno očekivati da će ljudi izabrati metro, a ne auto, koji je em brži em se dovezeš tačno do mesta na koje ideš?


Da se razumemo ja preferiram korišćenje GSP-a, iz ubeđenja da u centar grada treba ići Javnim prevozom, ali to ne znači da nisam svestan što je ljude teško isterati iz auta.
 
A ako se destimulise saobracaj autmobilom u centru grada?To je vec daleka buducnost,ali posle jedne ili dve linije metroa moze se u centru poceti naplacivanje ulaza vozilima.

A i misljenja sam da dok se izgradi metro linija broj 1 da ce nam biti jos gora ekonomska situacija pa da ce se zato vise ljudi voziti njime nego automobilom.

A kako stoji ako ode Iran putem Libije skocice cena nafte nekih 20-30% sto mu dodje i toliko povecanje cene goriva u toj meri.
 
vucko":ecrwql7e je napisao(la):
ako ode Iran putem Libije skocice cena nafte nekih 20-30% sto mu dodje i toliko povecanje cene goriva u toj meri.

Cena goriva je trenutno 53% državni nameti i 47% cena derivata.

Porast cene nafte od 30%, bi doveo do rasta cene derivata oko 15%, jer bi se država teško odlučila na jednokratno poskupljenje.
 
@Karlo del Ponte

Nije bas tako, nemoj se informisati samo preko wikipedije. Jeste gradnja pocela 1980. ali nije trajala dugo i prekinuta je neduga posle toga (godinu i nesto dana) takodje to sto je tada gradjeno jos nije u funkciji (tuneli kod NDK), ova metro stanica ce biti u funciji od jula meseca (to samo govori o planovima koji su praceni od svih politicara na vlasti od 1980 do danas, sto kod nas nije niti ce biti slucaj). Od EU pare su stizale polako i samo kroz pristupne fondove i fondove za transport je vuceno za ono sto je pusteno u rad 2009. Pristup tim fondovima ima i Srbija ali nema projekta. Glavna gradnja pocinje 1995. godine i za 3 godine je otvoreno 5 linija. Videcemo kako ce u Beogradu ici gradnja i kako ce ici dinamika otvaranja linija.

Danas se dnevno metroom preveze preko 200 000 putnika.

Koliko se preveze preko GSP-a u Beogradu dnevno?

I nije ovo nikakvo poredjenje Beograda i Sofije, jer to nije moguce, Sofija je 20 godine ispred po mnogim stvarima vec cisto osvrt kako se to radi u regionu kada se porstuju planovi i gradi zbog opsteg dobra a ne politike...
 
@СТЕЛАНОВА,

Ето, не познајем детаље око историје градње метро-а у Софији. Нисам приметио да сте из Софије, али већ и подаци које Ви објављујете представљају веома лоше показатеље: делови инфраструктуре стоје 80% завршени, и од почетка градње, до завршетка 9 година ван ЕУ + 2 године у ЕУ. Веома су ретки случајеви да инфраструктурни објекат, где се од почетка скупих радова до пуштања у рад потроши преко 6 година, буде исплатив. Ако су исплативи, то су углавном стратешки пројекти типа мостова преко океанског залива, тунела испод Ламанша и Симплон базис тунела, тунела испод Босфора и сл. иза чијег финасирања стоји држава, која су у демократскијим државама прошла референдум, и са екстремно ниским каматним стопама зајмова.

Једино што се може одати као признање Софији је што је изградњу било-како изгурала до краја. :kk: Поред тога, одавно имају кружни пут, и много развијенију трамвајску мрежу од Београда :kk:

Када су у питању предприступни фондови ЕУ, Србија за сада има право само на компонте:
1. изградња институција
2. прекогранична сарадња
За сада Србија из тих фондова добија око 200милиона годишње, али ни то се не потроши све, јер су наше институције и групе грађана неписмени и неинформисани да конкуришу за фондове. Онда се вишак распореди у неке инфраструктурне пројекте, што може бити она обилазна пруга у Нишу, али то су премали вишкови за пројекте типа метро.
Остале компоненте, које су доступне тек када Србија постане кандидат за ЕУ, су:
3. Регионални развој, животна средина, транспорт, конкурентност
4. Развој људских ресурса
5. Рурални развој
Очекује се да ће Србија постати кандидат средином 2013-те.
Бугарска је прилично неспремна ушла у ЕУ. Једна од ствари на коју је била неспремна је и огромни приступни фондови спрам предприступних. Стога је морала утрошити негде тај силни новац, и уложила га је у огромне инфраструктурне пројекте.

Имам предлог за све форумаше да ураде нешто конкретно: да форумаши са Беобуилда направе анкету , али не ове безвезне интернет анкете, него праве. Ако има заинтересованих, договор се може водити у одељку имамо план.
 
Karlo del Ponte":2zdz9yhk je napisao(la):
Имам предлог за све форумаше да ураде нешто конкретно: да форумаши са Беобуилда направе анкету , али не ове безвезне интернет анкете, него праве. Ако има заинтересованих, договор се може водити у одељку имамо план.

Имам и ја предлог. Медији па ако треба онда улица.

Мислим да смо ми доста година потрошили на дискусију на форуму . Свим редовним форумашима су међусобно познати ставови о метроу. Сачекајмо план комисије и оно што је већ извесно у њему а то је трамвај на ширем колосеку па ћемо се онда ћерати.
 
Проблем је што иако изађе студија о ЛРТ-у, ми немамо студију о правом метроу осим оне из 70'их. А да би се водила дебата о 2 модела морају се знати цене и једног и другог. По питању метроа се углавном износе Јовинове цифре, за које нема изгледа да су истините, јер се види да човек нема баш осећај за новац. Он често говори о цени моста из 1998. да би иста била и данас, што је глупост...
 
Pozdrav svim forumašima! Pratim određene teme već duže vreme, pa bih hteo da se uključim u raspravu. Boravio sam u Beču ovih dana,naravno vozio se U-Bahn-om i hteo bih da iznesem par svojih zapazanja. Gradski prevoz u Beču je fenomenalan,svi vidovi saobraćaja (Stadtbahn, U-Bahn, tramvaji i autobusi) odlično funkcionišu i medjusobno se dopunjuju. Na temu U-Bahna je mnogo toga rečeno, ne bih da ponavljam ranije iznete stavove na forumu,samo ću reći da je bečki metro sistem izuzetan. Ono što bih hteo da napomenem je to da je bečki U-Bahn sistem relativno mlad u poredjenju sa nekim sličnim sistemima u svetu i da su 3 od 5 linija evoluirale od Stadtbahna-a i tramvajskih podzemnih deonica. E, sada što se tiče budućeg Bg metroa,na temu LRT neću uopšte da iznosim kontra stavove, jer svako ko se vozio u nekom pravom Rapid transit sistemu zna da je ovo što nam spremaju u Bg-u samo obično prodavanje magle i sve samo ne "teški" metro, kakav ima većina velikih gradova u svetu. Hteo bih malo detaljnije da se osvrnem na liniju U6,jer je o njoj bilo dosta rasprave.Imam i par zanimljivih fotografija, ali mi treba pomoć oko uploada istih, pa neka mi neko ukratko objasni najjednostavniji način. Hvala unapred!
 
Vrh