Šta je novo?

Metro

Не знам, мени су ове отворене шине опасно ружне. Не могу и не желим то да замислим на Новом Београду. Хајде узмите тај отворени ископ који изгледа као садашњи крш у Савском амфитеатру и налепите га на сред Булевара Зорана Ђинђића. Не иде никако.

Све те отворене варијанте су за периферију, о чему ми овде уопште на разговарамо када говоримо о линији број један.
 
Можда би прихватљивије било да само укопају шине у неки тунел који неће затрпати већ ће га оставити отвореним. То оставља могућност да се тај ров касније претвори у тунел и тај део постаје подземан. И боље то него да после раскрснице воз креће да се пење а затим да се спушта због следеће :rolleyes:
Овако нешто :)
img1918.jpg

img1912.jpg

А овако нешто је неизбежно, јер то имају сви метро системи на свету :)
img1709.jpg

img1690.jpg

img1674.jpg
 
Много је лепше од класичног надземног дела који они планирају и много подношљивије за путнике :)
 
Da li se negde zvanicno govorilo da li ce sistem biti potpuno nezavistan, jer znamo da Belam to nije bio?
 
Da najavili su da ce biti potpuno ne zavisan.
Izgradnjom metroa dugoročno bi bili rešeni svi saobraćajni problemi u prestonici. Beograd će dobiti klasičan metro, koji će biti potpuno nezavisan šinski sistem bez ukrštanja sa drugim saobraćajem. Planirano je da prva linija bude duga oko 15 kilometara i da većim delom ide ispod zemlje. Studije koje će uraditi francuski stručnjaci će pokazati da li je moguće da ova linija ide ispod površine i na Novom Beogradu i Zemunu– istakao je Antić.
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Beograd-nikada-blizi-metrou.lt.html
Pored ove imas jos izjava tog tipa. Ja bi uzeo sa rezervom ovo "klasican metro", vise mi vuce na LRT tj na ovu U6, gde se metro spusta ispod raskrsnica. Al da nebi nagadjali, trebalo bi da francuzi do februara valjda dostave varijante pa cemo da vidimo sta ce da usvoje.
 
Ma kakav god da je, samo da je 100 % ne zavisan, i da ima taktove od po 5 minuta..
 
Malo sam kopao oko Vukana Vucica,imaju dve njegove knjige koje bi valjalo nabaviti,samo je problem sto su pojedinacno po 100 eura.Jedna se bavi samo metroom,a druga svim vidovima saobracaja.

Sto se tice njegove filozofije,evo zasto nas bombarduju beogradskim metroom,jer je to njegova filozofija da svaki grad treba po svojoj meri da dobije metro.

Na linku imate tekst na engleskom gde to i objasnjava:

http://www.veolia-transport.com/en/medias/standpoints/vuchic.htm

kopmania,ja ne bih mogao nazvati metro koji ide u visini ulice nezavisnim jer svakojake situacije mogu da ga sprece da funkcionise,a ponajvise saobracajne nesrece sa automobilima,kao onaj lik sto je probio ogradu u Jurija gagarina.
 
milanche":354ny0s2 je napisao(la):

Problem je sto to kaze Antic koji je iz SPS-a, a DS ce voditi glavnu rec u vezi metroa. Znamo da se po pitanu saobracaja oni ne slazu jer je Mrkonjic kritikovao i most na Adi.

vucko":354ny0s2 je napisao(la):
kopmania,ja ne bih mogao nazvati metro koji ide u visini ulice nezavisnim jer svakojake situacije mogu da ga sprece da funkcionise,a ponajvise saobracajne nesrece sa automobilima,kao onaj lik sto je probio ogradu u Jurija gagarina.

Takve stvari ipak nisu nesto uobicajeno. Ako je to bas problem moze da se napravi zidic koji nece moci auto da probije.
 
ˇ@ vucko
Verovatno neće baš samo da tupnu šine bez ikakvih zaštita...
Evo nešto ovako... Ovde jedino avion može da se sruši.. Ili helikopter da sleti na šine.
886-metro.JPG
 
Sto se tice literature od Vukana
Karlo del Ponte":3b7fp3ym je napisao(la):
Књига Вукана Вучића на српском: "Јавни градски превоз, систем и техника", можеш позајмити у Библиотеци Саобраћајног факултета, а можеш је читати у Народној библиотеци Србије. Од материјала на ову тему, представља убедљиво најбоље и најкомплетније штиво на ову тему на српском језику
Kad budem imao vremena rado cu otici do Saobracjnog fakulteta i iskopirati je, ako je dobra knjiga nije lose imati je. Pretpostavljam da mogu da pozajmim knjigu uz licnu kartnu napr. i ako nisam student Saobracajnog
 
мени је ова Y линија мало смешна. боље да продуже тај крак скроз до блокова или преко моста до Бановог Брда и тако направе 2 линије
 
kopmania":3ku6gpf4 je napisao(la):
Ma kakav god da je, samo da je 100 % ne zavisan, i da ima taktove od po 5 minuta..

Koji su klasicni taktovi po Evropi , znam da je u Parizu 2 minuta, ne secam se u Pragu , Barsi i ostalim gradovima...
 
dziggy":2yn493xh je napisao(la):
kopmania":2yn493xh je napisao(la):
Ma kakav god da je, samo da je 100 % ne zavisan, i da ima taktove od po 5 minuta..

Koji su klasicni taktovi po Evropi , znam da je u Parizu 2 minuta, ne secam se u Pragu , Barsi i ostalim gradovima...

Ja znam za Budimpeštu da je za M1 3,5 minuta valjda, M2 i M3 5 minuta.
I u Beču je takt valjda na svim linijama 5 minuta.
Ova vremena su uglavnom tokom celog dana osim rano ujutru i kasno uveče gde idu od 10ak do 15 minuta.
 
milanche":1cfl1o6g je napisao(la):
Sto se tice literature od Vukana
Karlo del Ponte":1cfl1o6g je napisao(la):
Књига Вукана Вучића на српском: "Јавни градски превоз, систем и техника", можеш позајмити у Библиотеци Саобраћајног факултета, а можеш је читати у Народној библиотеци Србије. Од материјала на ову тему, представља убедљиво најбоље и најкомплетније штиво на ову тему на српском језику
Kad budem imao vremena rado cu otici do Saobracjnog fakulteta i iskopirati je, ako je dobra knjiga nije lose imati je. Pretpostavljam da mogu da pozajmim knjigu uz licnu kartnu napr. i ako nisam student Saobracajnog

Evo i informacije iz biblioteke saobracajnog fakulteta.Svaka im cast sto imajui biblioteku za fakultet na internetu!

http://file.sf.bg.ac.rs/index.php?p=show_detail&id=1177

A ovu su dve njegove knjige na engleskom iz 1999 i 2005 godine

http://www.amazon.com/Transportatio...1616/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1326655911&sr=8-1

http://www.amazon.com/Urban-Transit...2651/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1326655911&sr=8-2
 
kopmania":2htcmp23 je napisao(la):
ˇ@ vucko
Verovatno neće baš samo da tupnu šine bez ikakvih zaštita...
Evo nešto ovako... Ovde jedino avion može da se sruši.. Ili helikopter da sleti na šine.
886-metro.JPG

Srce mi prosto zaigra kada pomislim na nesto slichno ovome u Bulevaru AVNOJ-a ili Mihajla Pupina. Vec mogu da vidim kako posle par godina ove ograde postaju oblepljene bilbordima, posterima stranaka ili za najnoviji koncert Lepe Brene u Areni.
 
A koje rešenje će da smisle duž Bulevara Kralja Aleksandra a da ponovo ne raskopavaju ulicu? Hvala Bogu da na postojeće šine metro neće da može jer je 1m kolosek. A ako nekom padne na pamet da tek urađenu ulicu za koju godinu ponovo raskopa,taj definitivno nije normalan. Ako se tako nešto sprema,onda da organizujemo novi 5. oktobar! Jedino krtica i od Vuka pa do Ustaničke. Nego, da li neko smatra da ako metro prođe do Ustaničke, nadam se ispod Bulevara, čemu onda tramvajske šine sa potpuno istom trasom?
 
E to je pitanje bez pametnog odgovora zar ne? ;) Za novi peti oktobar je dovoljna ova dupla cena km metroa (poredjenje sa bugarskom), sad sto je narod navikao da ga kradu i zapao u apatiju je nesto sasvim deseto...
 
mibelic":2w1x30bf je napisao(la):
A koje rešenje će da smisle duž Bulevara Kralja Aleksandra a da ponovo ne raskopavaju ulicu? Hvala Bogu da na postojeće šine metro neće da može jer je 1m kolosek.

Smislili su resenje i za to. Po Belam projektu, tramvaji za Ustanicku se ili ukidaju ili preusmeravaju (sedmica) ka stadionu OFK, tako da nemaju oni problem duplih sina.
 
A ko je jos cuo za bilo kakav rapid transit sistem sa sirinom koloseka od 1m? :mad:

Samo se bre nerviram kad citam ovu temu...
 
meni se cini da cemo se nacekati dok metro od vuka bude isao do ustanicke, verujem da ce od starog plana metroa jedino preuzeti varijantu da ce tramvaji bulevarom do vuka, a da ce tad krenuti u razvitak druge linije, a ka ustanickoj stanicu po stanicu na po 2 godine npr...
 
Samo da prokomentarisem jos nesto:

Karlo del Ponte":221sdl3e je napisao(la):
Проблем под 1 не постоји тамо где имамо просту трамвајску баштицу, а проблем 2 се да лако решити просто другачијим семафоризованим раскрсницама. Проблем 3 системом централног диспечерског управаљања, а ништа од тога не спада у велике инвестиције, захтева само поштовање међу различитим струкама, и другачију кадровску и управљачку политику. Без тога нам ни метро са издвојеном трасом, ни железница неће бити како ваља. :kafa:

Uzmimo za primer grad Cirih. To je verovatno grad sa najbolje organizovanim javnim prevozom u Evropi. Neverovatna tacnost, generalni kvalitet prevoza, moze se reci da im je kadrovska i upravljacka politika vrhunska, prevoz neverovatno pouzdan, tacan...

E sad. Kicma prevoza su tramvaji. Tramvaj ima prednost na svim raskrsnicama, nad svim ostalim vidovima saobracaja pa cak i nad pesacima. Odvojen je od ostatka saobracaja van raskrsnica gde god je to moguce (negde su ulice preuske). Ljudi - i pesaci i vozaci - izuzetno "postuju" tramvaj. Pretrcavanje sina ukoliko dolazi tramvaj je retko, kada izadju iz tramvaja ljudi prvo pogledaju u vozaca da im ovaj signalizira da mogu da predju sine tj. da tramvaj ne krece jos. U vecini slucajeva tramvajska bastica je obicna traka na ulici, nije odvojena od ostatka saobracaja nekom fizickom preprekom, i niko ne vozi sinama, pa ni u najvecem spicu kada saobracaj stoji... "Tramvaj je zakon" moglo bi se reci. Verovatno su primenjene, i to vrlo dosledno i precizno, skoro sve tehnike poboljsanja i ubrzavanja tramvajskog prevoza koje postoje.

I to sve funkcionise uglavnom vrlo lepo i efikasno...ALI...

SVAKI dan, ali bas SVAKI dan se desi nesto nepredvidjeno: bar jednom dnevno imate obavestenje da je trasa te i te tramvajske linije blokirana (uglavnom zbog sudara, ali i drugih razloga) te je shodno tome preusmerena ta i ta linija na onu, ovde idu autobusi, itd.

E sad kao sto rekoh ciriski je prevoz vrlo efikasan te se brzo na ulicama nadju busevi koji zamenjuju tramvaj u tom slucaju, a i tramvajska mreza je puna alternativnih pravaca, pomocnih okretnica i slicno, pa se vrlo lako linije preusmere. No svejedno takva nekakva nezgoda lako moze da vam udvostruci vreme putovanja.

Poenta je da se te stvari desavaju u verovatno najboljoj i najoptimizovanijoj tramvajskoj mrezi u Evropi.

Prenesimo sada to na Beograd: 4x veci grad, saobracaj daleko haoticniji, i vozaci i pesaci daleko manje "kulturni" u saobracaju, a GSP i sve ostalo daleko od svajcarske organizovanosti, efikasnosti, i preciznosti.

Ne treba dugo razmisljati pa shvatiti da nekakav "metro" (tj. LRT) koji zavisi od prednosti na semaforima ne moze biti pravo resenje i da ce svaki takav sistem u Beogradu funkcionisati daleko od svoje optimalne tacke.
 
Vrh