Šta je novo?

Metro

...u samoj stanici VS ima onaj jedan zid iza koga je ostavljen prostor za buduću metro stanicu, a trenutno ga prekriva metalni reljef.
Štagod da počistiš u Golsvordijevoj, obzirom na to koliko je uska ulica, efekat poboljšanja bi bio više nego minimalan.
Taj metalni reljef i ostavljeni prostor iza bi si bolje iskoristio za prokopavanje pešačkog tunela do metro stanice kod Kalenić pijace.
Pošto po analogiji pretpostavljam da se slažeš da u slučaju da imamo stanicu metroa kod Vuka - nema logike da je imamo i kod Pravnog fakulteta (jednako je blizu Vuku koliko i Kalenić pijaca, malo čak i bliže), ja bih radije da tamo bude prethodna stanica iz pravca grada - ugao Beogradske i Bulevara iznad Taš-a.
Sve GSP linije koje se ukrštaju kod Vuka prolaze i tamo plus 10-tka, 48-ica i 33-jka (blizu je i 24-ka), dakle još veće čvorište koje bi osim Pravnog opsluživalo i Tehničke fakultete.
 
Za ubrzanje javnog prevoza oko Kalenića, ali i davanje više prostora i prijatnosti pešacima u tom delu grada najpre bih počistio i ukinuo sva parking mesta u Golsfordijevoj i Sinđelićevoj. Onda bi i JGP bolje klizio kroz njih, a trotoari imali veću širinu, drvored i ponegde baštu odnosno veću posećenost lokala i uopšte, humaniji osećaj.​
Dovoljno je da jedna bude proširena jer bi onda gradski prevoz mogao tuda dvosmerno.​
 
Ali problem je što na raskršću Golsvordijeve i BKA ima ostrva sa stajalištima za tramvaje, i jelte, same baštice tramvaja. Uz to, preblizu je raskrsnici sa Ruzveltovom, pa bi vozila koja skrenu iz Golsvordiijeve u BKA obično ostala iza kolone na zaustavnoj liniji i blokirala suprotni smer.

A Sinđelićeva je na raskršću sa BKA jako uska i pod uglom od 85-90 stepeni. Tako da kada bi bila dvosmerna, i kada bi autobus skretao iz BKA u Sineđlićevu, zaustavna linija za ove koji idu IZ Sinđelićeve bi morala da se pomeri 10ak metara unazad da bi autobus mogao da uđe/skrene. Uz to, taj deo Sinđelićeve bi bio baš nehuman i klaustrofobičan, kada se na tom već tesnom mestu mimoilaze dva autobusa.

510223.jpg


Ja bih ostavio smerove Sinđelićevoj i Golsvordijevoj kako su i sad. Ali bih potamanio sva ona imbecilna parking mesta i proširio trake za po 20-30 cm (sem tamo u Sinđelićevoj gde čekaju semafor), proširio trotoare i postavio žardinjere da se vozila ne pentraju na trotoare. Više mesta i prijatnosti pešacima, i više mesta i brzine za javni prevoz. Za auta žalim slučaj, ali to što je mnogo automobila i kriza sa parking mestima nije opravdanje za ovo što je rađeno tu, da se tu nabijaju parking mesta i večito usporava i ometa JGP a pešaci izvijaju da bi prošli.
 
Ali problem je što na raskršću Golsvordijeve i BKA ima ostrva sa stajalištima za tramvaje, i jelte, same baštice tramvaja. Uz to, preblizu je raskrsnici sa Ruzveltovom, pa bi vozila koja skrenu iz Golsvordiijeve u BKA obično ostala iza kolone na zaustavnoj liniji i blokirala suprotni smer.

A Sinđelićeva je na raskršću sa BKA jako uska i pod uglom od 85-90 stepeni. Tako da kada bi bila dvosmerna, i kada bi autobus skretao iz BKA u Sineđlićevu, zaustavna linija za ove koji idu IZ Sinđelićeve bi morala da se pomeri 10ak metara unazad da bi autobus mogao da uđe/skrene. Uz to, taj deo Sinđelićeve bi bio baš nehuman i klaustrofobičan, kada se na tom već tesnom mestu mimoilaze dva autobusa.

Pogledajte prilog 255994

Ja bih ostavio smerove Sinđelićevoj i Golsvordijevoj kako su i sad. Ali bih potamanio sva ona imbecilna parking mesta i proširio trake za po 20-30 cm (sem tamo u Sinđelićevoj gde čekaju semafor), proširio trotoare i postavio žardinjere da se vozila ne pentraju na trotoare. Više mesta i prijatnosti pešacima, i više mesta i brzine za javni prevoz. Za auta žalim slučaj, ali to što je mnogo automobila i kriza sa parking mestima nije opravdanje za ovo što je rađeno tu, da se tu nabijaju parking mesta i večito usporava i ometa JGP a pešaci izvijaju da bi prošli.
Tu okolo, do duse mora malo da se prosetaju noge koje na to nisu navikle, nego da budu bez opterećenja, a da se gu..ca vozi, imaju 3-4 javne garaže, pa ne vidim zašto je parking toliki problem. U jednoj će biti mesta u 80% slučajeva.

Još javnih podzemnih garaža!
Manje uličnih parking mesta!
Veći trotoari!
Više zelenila!
Kazne za neprosna parkiranja!
Više žutih traka!
Širenje tramvajske i trolejbuske mreže!
Početak konkretne izgradnje metroa što pre!
Da grad više pripada ljudima, a manje automobilima!
 
Метро после Вука треба да сврати на Крст, не и на Каленић, и после Крста да се врати на Булевар код Цветка па ка Устаничкој.
 
Na stranu što postoji objektivan problem za 26 i 25, Golsvordijevoj bi jedini spas da liči na nešto bilo da se komplet ulica pretvori u pešačku zonu (poput Mišarske), znači da ne ostane nijedna jedina saobraćajna traka. A trase gorepomenutih linija koje su inače zadnjih godinu dana dosta menjane iz opštepoznatih razloga nekuda drugde preusmeriti - npr. da nastave Bulevarom do Cvetka pa da se onda preko G.Vučića i Kruševačke nadovežu na Dušanovačku trasu ili da od Vuka sa 14-ticom nastave do Autokomande pa onda ili na J.Bulevar ili na Ustaničku ili nešto sasvim četvrto.
Ovako ona će uvek biti usko grlo, sa ili bez tih besmislenih parking mesta nadomak velike javne garaže dole ispod parka.
A za kalenić pijacu bi moralo da se iznađe neko podzemno rešenje ako ne već sama stanica, onda barem podzemni pešački link do najbliže stanice.
 
Ne, treba da ostanu i linije i ulice kako jesu jer su najbrža veza između Ruzveltove i Dušanovca. Samo da se maknu glupa parking mesta iz obe.

A Maksima Gorkog treba proširiti. O tome već i postoji lepa želja jedno 50 godina samo što su sve vlasti nesposobne i lenje, pa se to odlagalo dok sad već nije postala naučna fantastika.

Nisu ni javni prevoz ni postojanje kolovoza ti koji sprečavaju Kalenić i deo oko njega da postanu lepši i humaniji. Nego glupost i lenjost ovdašnjih vlasti a i naroda koji usvinji i uništi sve što se napravi (recimo divljaci oko pijace, grafiteri, klošari, vandali, majmuni koji se divlje parkiraju po već tesnim ulicama). Kao što sam sto puta objašnjavao da kod BDPa nisu okretnica i autobusi ti koji izgledaju ružno i ometaju bilo koga nego brlog od platoa ispred samog BDPa.
 
Poslednja izmena:
FB_IMG_1672858164136.jpg

Kalenic-pijaca-8-11.jpg

kalenic-pijacaa.jpg

36249_20181012-tanjug-sava-radovanovic-beograd-di015280311_orig.jpg


Nisu ovde problem postojanje kolovoza i javnog prevoza na njemu. Nego lenja i škrta gamad od vlasti i st.ka od naroda koja uništi i usvinji sve što mu se napravi. Jer je previše majmuna u ovoj zemlji koji vole da žive u večitom buvljaku i anarhiji
 
A Maksima Gorkog treba proširiti.
Kako to izvesti? Nasuprot pijace su predratne zgrade tako da to otpada, jedino da se nauštrb baraka ispred pijace dobije na širini kolovoza tj. da se smanji pijačna površina? Ali i to ne može na potezu od Novopazarske do Čuburca jer su tu sa obe strane ulice predratne zgrade plus bi morao da odsečeš i skratiš i deo čuburskog parka?! Sve i kad bi sve to nekako rešio ne bi nikako mogao da sprečiš konstantno i masivno cirkulisanje pešaka s jedne na drugu stanu M.Gorkog - osim ako ne bi ubacio u igru podzemne pešačke prolaze (opet bi većina te kako ih ti krstiš st.ke ignorisala iste i išla na nepropisni prelaz ulice). Što me sve navodi na pomisao da bi trebalo prihvatiti realnost kakva jeste - i prosto izmestiti nadzemni javni gradski prevoz odatle.
Kao što sam sto puta objašnjavao da kod BDPa nisu okretnica i autobusi ti koji izgledaju ružno i ometaju bilo koga nego brlog od platoa ispred samog BDPa.
A gde bi onda taksisti mogli da divane i kučkari da puštaju svoje pse? Na mesta bivših kafana se poređale banke i pekare, a nema više ni Briona/Lažnog Svedoka.
 
36249_20181012-tanjug-sava-radovanovic-beograd-di015280311_orig.jpg

Najpre bih porušio ove odvratne barake i na uštrb njih proširio ulicu za još jednu traku a trotoar pomerio da prati istu liniju.

Naravno, uz temeljnu i smislenu reorganizaciju i rekonstrukciju čitavog prostora.

Kod Čuburskog parka bih izmestio stari trotoar u park a postojeći iskoristio za još jednu traku. Na potezu između Kalenića i Čuburca poukidao ona grozna parking mesta i stavio da bude 2+1 a sa širim trotoarima.

Donji deo Maksima Gorkog je već posebna tema.
Što me sve navodi na pomisao da bi trebalo prihvatiti realnost kakva jeste - i prosto izmestiti nadzemni javni gradski prevoz odatle.
Što je apsolutno nemoguće a i nepotrebno. I ne bi se ništa dobilo jer bi narod opet usvinjio ceo taj prostor. Kao što su i Čika Ljubinu zatvorili i pretvorili u pešačku zonu (sa čim se slažem) ali je usled neodržavanja, kanjonske konfiguracije i aljkavosti ljudi postala nehumana i odbojna.

Stvarno ne znam šta ti toliko smetaju te tri linije pored Kalenića. Zabrinjavajuće je što viđam taj trend i na drugim temama. Ljudi vide brlog od nekog dela grada i misle da su im autobusi krivi za sve to. Po toj logici, ulice gde nema autobusa bi trebalo da budu mnogo prijatnije i lepše. Pa ipak, i preostalih 80% ulica i blokova izgledaju kao favele i buvljaci i bez njih.
bgd-ploce-.jpg

663z390_plato-filozofski-d-.a-nnn.jpg
 
Što je apsolutno nemoguće a i nepotrebno.
O tome da li je potrebno da se debatovati, ali vidi moguće je itekako i to tako da put ka Dušanovcu bude još kraći nego sada.
Ajde pretpostavimo da smo Golsvordijevu i deo M.Gorkog oko pijace prepustili pešacima.
Da smo Sinđelićevu "žrtvovali" i prilagodili za dvosmeran saobraćaj.
Da je "batina" ulica (M.Vidakovića/Bojanska/Velimira Bate Živojinovića) integrisana u jednu celinu iz sadašnja dva dela, tj. da su spojeni pravolinijski deo "batine" od Mileševske do Sazonove sa delom "batine" od Šumatovačke do G.Vučića.
Tada bi 25/6 išao: Sinđelićeva > levo u Mileševsku > desno u "batinu"(kod doma zdravlja) > levo u G.Vučića > desno u Kruševačku(ka Dušanovačkoj pošti).
 
Ako dobro razumem, prva i treća stavka su za Alstomov deo posla (kaže saobraćajni sistem), a druga za Power Chinu (pošto se ne pominje izričito saobraćajni sistem, verovatno se misli na građevinske radove). Pored ovoga u delu gde su već odobreni zajmovi ima onaj kredit za depo.
 
Čučković ima neke ideje:


Treća linija je baš, baš daleko, što im daje prostora da ovako bacaju koske u javnost, ali ja sam verovao da planiraju ukrštanje dve linije na jednom mestu, kao što za prvu i drugu planiraju kod pokojne Železničke stanice.

Razdaljina između Studentskog trga i Trga republike nije velika, oko 500 metara, i nije loše da postoji stanica "dublje" ka Knezu i Kalemegdanu, ali verujem da je zbog presedanja zgodnije da ipak budu bliže.
 
Razdaljina između Studentskog trga i Trga republike nije velika, oko 500 metara, i nije loše da postoji stanica "dublje" ka Knezu i Kalemegdanu, ali verujem da je zbog presedanja zgodnije da ipak budu bliže.
Prva i druga linija su projektovane istovremeno u istoj kući pa je zato i presedanje rešeno najjednostavnije moguće. Iako je treća linija daleko, trebalo bi da je u toku izrada idejnog projekta za nju i da ga rade Kinezi. S obzirom na to da je plato ispred Staklenca već zauzela stanica linije jedan, velike slobodne površine koje ostaju su plato ispred Narodnog muzeja i Studentski trg. Nije isključeno da su odlučili da stanicu radi što manjeg ometanja grade baš na Studentskom na mestu dela okretnice. Razdaljina je zapravo između 300 i 350 metara što ne bi bio presedan u svetu metro čvorišta. Bilo bi baš kul da imamo tako dugačak podzemni hodnik poput onih u pariskom RER-u plus bi veća površina centra grada bila u neposrednoj blizini ulaza u stanicu.
 
Iz nekog razloga mi je nestao post sa YouTube videom sa kanala beogradske.rs gde je prikazano gradilište iza Dunav stanice. U svakom slučaju koga zanima može da pogleda na YT. Evo šta kaže AI o mašini koje se tamo vidi... S obzirom na kontekst, u pitanju je mašina za izgradnju dijafragmatičnih zidova stanica.

🔍 Key Identification Points from the Second Image​

  1. Visible Label: On the yellow, rectangular body of the machine, you can clearly see the designation C80/85.
  2. Context: The machine is located in a muddy, urban construction or storage area, with large residential buildings in the background.
  3. Components: The machine has the two enormous cable-like reels/drums and a long, reinforced boom/arm.

💡 Conclusion: Trenchless Construction Equipment​

Based on the label and the components, the machine is highly likely a component of a large-scale Trenchless Technology system, specifically a rig used for Horizontal Directional Drilling (HDD) or Slurry Wall/Diaphragm Wall construction.
  • C80/85: This designation strongly points toward a heavy-duty model, possibly a trench cutter or a component of a large drilling rig. My search results indicate models like the XCMG XTC80-85 Trench Cutter Machine, which is used to construct deep, slurry-filled trenches for diaphragm walls (foundations, retaining walls). The "80-85" typically refers to the width (e.g., 800mm) and/or the maximum depth (e.g., 85 meters).
  • The Cable Reels/Drums: The massive spools are characteristic of equipment that must handle very long, heavy cables or ropes, which are necessary for lowering and raising the enormous cutting or drilling tools deep underground in these specialized construction methods.
It appears to be a heavy-duty piece of equipment used for creating deep, subterranean structures, often in urban areas where traditional excavation is not possible.
 
Izgradnja zidova stanice ???!!! Mašina za duboko bušenje u urbanim sredinama? Ej, da li je moguće da je metro stanica Dunav POČELA SA IZGRADNJOM :love::love::love:, doduše sa zakašnjenjem od 2 godine? Koliko znam i predviđeno je da ulaz bude na mestu bivše ŽS Beograd Dunav, na snimku se vide table BMV i Pauer Čajna. Da ne bude hladan tuš ako kao laik nisam nešto dobro razumeo, ako je ovo tačno ne da će pasti sneg nego će padati da ne kažem šta. Hvala k....... ako su nešto počeli da grade, ko doživi da se vozi, pričaće.

Čudno je ipak što nije organizovana ceremonija povodom početka ovih radova, gde bi prisustvovali Šapić i Mladenović sa celom gradskom svitom, možda čak i nepomenik? Možda se ne usuđuju da upriliče svoj cirkus zbog godišnjice zločina u Novom Sadu i neraspoloženja koje izazivaju u narodu?
 
Gradski menadžer Beograda Miroslav Čučković izjavio je jutros da se ispod Studentskog trga u centru grada nalazi arheološko nalazište, te da postoji ideja da se na tom mestu napravi muzej između dve stanice budućeg beogradskog metroa.
LOL, kakve ćaci ideje...
 
Iz nekog razloga mi je nestao post sa YouTube videom sa kanala beogradske.rs gde je prikazano gradilište iza Dunav stanice. U svakom slučaju koga zanima može da pogleda na YT. Evo šta kaže AI o mašini koje se tamo vidi... S obzirom na kontekst, u pitanju je mašina za izgradnju dijafragmatičnih zidova stanica.

🔍 Key Identification Points from the Second Image​

  1. Visible Label: On the yellow, rectangular body of the machine, you can clearly see the designation C80/85.
  2. Context: The machine is located in a muddy, urban construction or storage area, with large residential buildings in the background.
  3. Components: The machine has the two enormous cable-like reels/drums and a long, reinforced boom/arm.

💡 Conclusion: Trenchless Construction Equipment​

Based on the label and the components, the machine is highly likely a component of a large-scale Trenchless Technology system, specifically a rig used for Horizontal Directional Drilling (HDD) or Slurry Wall/Diaphragm Wall construction.
  • C80/85: This designation strongly points toward a heavy-duty model, possibly a trench cutter or a component of a large drilling rig. My search results indicate models like the XCMG XTC80-85 Trench Cutter Machine, which is used to construct deep, slurry-filled trenches for diaphragm walls (foundations, retaining walls). The "80-85" typically refers to the width (e.g., 800mm) and/or the maximum depth (e.g., 85 meters).
  • The Cable Reels/Drums: The massive spools are characteristic of equipment that must handle very long, heavy cables or ropes, which are necessary for lowering and raising the enormous cutting or drilling tools deep underground in these specialized construction methods.
It appears to be a heavy-duty piece of equipment used for creating deep, subterranean structures, often in urban areas where traditional excavation is not possible.
pusti link ako možeš
 
Vrh