Šta je novo?

Metro

...u samoj stanici VS ima onaj jedan zid iza koga je ostavljen prostor za buduću metro stanicu, a trenutno ga prekriva metalni reljef.
Štagod da počistiš u Golsvordijevoj, obzirom na to koliko je uska ulica, efekat poboljšanja bi bio više nego minimalan.
Taj metalni reljef i ostavljeni prostor iza bi si bolje iskoristio za prokopavanje pešačkog tunela do metro stanice kod Kalenić pijace.
Pošto po analogiji pretpostavljam da se slažeš da u slučaju da imamo stanicu metroa kod Vuka - nema logike da je imamo i kod Pravnog fakulteta (jednako je blizu Vuku koliko i Kalenić pijaca, malo čak i bliže), ja bih radije da tamo bude prethodna stanica iz pravca grada - ugao Beogradske i Bulevara iznad Taš-a.
Sve GSP linije koje se ukrštaju kod Vuka prolaze i tamo plus 10-tka, 48-ica i 33-jka (blizu je i 24-ka), dakle još veće čvorište koje bi osim Pravnog opsluživalo i Tehničke fakultete.
 
Za ubrzanje javnog prevoza oko Kalenića, ali i davanje više prostora i prijatnosti pešacima u tom delu grada najpre bih počistio i ukinuo sva parking mesta u Golsfordijevoj i Sinđelićevoj. Onda bi i JGP bolje klizio kroz njih, a trotoari imali veću širinu, drvored i ponegde baštu odnosno veću posećenost lokala i uopšte, humaniji osećaj.​
Dovoljno je da jedna bude proširena jer bi onda gradski prevoz mogao tuda dvosmerno.​
 
Ali problem je što na raskršću Golsvordijeve i BKA ima ostrva sa stajalištima za tramvaje, i jelte, same baštice tramvaja. Uz to, preblizu je raskrsnici sa Ruzveltovom, pa bi vozila koja skrenu iz Golsvordiijeve u BKA obično ostala iza kolone na zaustavnoj liniji i blokirala suprotni smer.

A Sinđelićeva je na raskršću sa BKA jako uska i pod uglom od 85-90 stepeni. Tako da kada bi bila dvosmerna, i kada bi autobus skretao iz BKA u Sineđlićevu, zaustavna linija za ove koji idu IZ Sinđelićeve bi morala da se pomeri 10ak metara unazad da bi autobus mogao da uđe/skrene. Uz to, taj deo Sinđelićeve bi bio baš nehuman i klaustrofobičan, kada se na tom već tesnom mestu mimoilaze dva autobusa.

510223.jpg


Ja bih ostavio smerove Sinđelićevoj i Golsvordijevoj kako su i sad. Ali bih potamanio sva ona imbecilna parking mesta i proširio trake za po 20-30 cm (sem tamo u Sinđelićevoj gde čekaju semafor), proširio trotoare i postavio žardinjere da se vozila ne pentraju na trotoare. Više mesta i prijatnosti pešacima, i više mesta i brzine za javni prevoz. Za auta žalim slučaj, ali to što je mnogo automobila i kriza sa parking mestima nije opravdanje za ovo što je rađeno tu, da se tu nabijaju parking mesta i večito usporava i ometa JGP a pešaci izvijaju da bi prošli.
 
Ali problem je što na raskršću Golsvordijeve i BKA ima ostrva sa stajalištima za tramvaje, i jelte, same baštice tramvaja. Uz to, preblizu je raskrsnici sa Ruzveltovom, pa bi vozila koja skrenu iz Golsvordiijeve u BKA obično ostala iza kolone na zaustavnoj liniji i blokirala suprotni smer.

A Sinđelićeva je na raskršću sa BKA jako uska i pod uglom od 85-90 stepeni. Tako da kada bi bila dvosmerna, i kada bi autobus skretao iz BKA u Sineđlićevu, zaustavna linija za ove koji idu IZ Sinđelićeve bi morala da se pomeri 10ak metara unazad da bi autobus mogao da uđe/skrene. Uz to, taj deo Sinđelićeve bi bio baš nehuman i klaustrofobičan, kada se na tom već tesnom mestu mimoilaze dva autobusa.

Pogledajte prilog 255994

Ja bih ostavio smerove Sinđelićevoj i Golsvordijevoj kako su i sad. Ali bih potamanio sva ona imbecilna parking mesta i proširio trake za po 20-30 cm (sem tamo u Sinđelićevoj gde čekaju semafor), proširio trotoare i postavio žardinjere da se vozila ne pentraju na trotoare. Više mesta i prijatnosti pešacima, i više mesta i brzine za javni prevoz. Za auta žalim slučaj, ali to što je mnogo automobila i kriza sa parking mestima nije opravdanje za ovo što je rađeno tu, da se tu nabijaju parking mesta i večito usporava i ometa JGP a pešaci izvijaju da bi prošli.
Tu okolo, do duse mora malo da se prosetaju noge koje na to nisu navikle, nego da budu bez opterećenja, a da se gu..ca vozi, imaju 3-4 javne garaže, pa ne vidim zašto je parking toliki problem. U jednoj će biti mesta u 80% slučajeva.

Još javnih podzemnih garaža!
Manje uličnih parking mesta!
Veći trotoari!
Više zelenila!
Kazne za neprosna parkiranja!
Više žutih traka!
Širenje tramvajske i trolejbuske mreže!
Početak konkretne izgradnje metroa što pre!
Da grad više pripada ljudima, a manje automobilima!
 
Метро после Вука треба да сврати на Крст, не и на Каленић, и после Крста да се врати на Булевар код Цветка па ка Устаничкој.
 
Vrh