Šta je novo?

Metro

Михаило":2ch7rpa2 je napisao(la):
^^^Разлика између плитког тунела и усека је та што је плитки тунел практично нешто дубљи покривени усек. Што се поплава тиче мислим да од атмосферске воде не треба стрепети у нашим условима, тј да без проблема може да се направи систем одводњавања који би могао да прогута и највеће провале облака. Са друге стране плитки тунел је више угрожен од подземних вода, али и то није проблем регулисати на прави начин уз данашње знање и технологију.

Ово ме подсети на један детаљ.Београд је још почетком 20. века имао систем по целом центру града за прање улица који је користио подземне воде па је тако у ситне сате та вода чистила централне градске улице (систем се гранао све до Славије) уз минималне трошкове а данас је Београд вероватно једини главни град на свету који улице пере пијаћом водом.

Наравученије - Код нас од свега треба стрепети и поготово од домаћих стручњака. Ево,пре неки дан смо сазнали да је разматран и метро вијадукт преко трга Републике.

Арнориан је имао леп коментар на то.

Arnorian;86286922":2ch7rpa2 je napisao(la):
Oni kao da prave kompromis, polaze od ekstrema kao što je taj vijadikt preko Trga, a mi od pravog metroa, pa da se nađemo negde na sredini, što je BELAM. Šta će sledeće da kažu, da rukohvati neće biti pod naponom i da stanice neće biti gasne komore, kao što je planirano.
 
Delija moze malo detaljnije oko pranja ulica objasnjenje sta se sa tim desilo moze ovdje a moze i u temi vodovod i kanalizacija :kafa:
 
Neki mali detalji ukazuju na neverovatnu cinjnicu... :rolleyes:

LRT lobi postoji cak i na ovom forumu... :shok:
 
direktor":1p21ihwo je napisao(la):
Delija moze malo detaljnije oko pranja ulica objasnjenje sta se sa tim desilo moze ovdje a moze i u temi vodovod i kanalizacija :kafa:

Кад сазнам више поделићу то са вама. :) Ово нам је професорка споменула онако успут током предавања.
 
Evo ga MRT ,Sinagapur gde je Alstom radio...neobični čvor..otprilike tako bi to izgledalo na NBG :kafa:
http://www.youtube.com/watch?v=83MTR3ZFlmw&feature=player_embedded
kao i dizjan novih stanica..
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...6429163244_599223243_8463568_1221666636_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...96429323244_599223243_8463570_131175231_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...96429418244_599223243_8463571_510404385_n.jpg
I Alstom voz,medium capacity..otprilike tako će izgledati i za Beograd..
http://i7.photobucket.com/albums/y259/TIB838H/KcdepCCL-1.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4151/4836661831_fe27f99fa7_z.jpg
A evo i moguće vizije stanica na vijaduktu NBG..
http://farm6.static.flickr.com/5126/5345917978_df3bac972e_o.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5164/5345917982_dd109a717f_o.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5084/5345917984_da7463383d_o.jpg
i unutrašnjosti stanica..
http://farm5.static.flickr.com/4013/4489145963_f7e67b9464_b.jpg
http://farm1.static.flickr.com/91/246879912_9327199e02_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3307/4584094150_d82d3a7e47_z.jpg
Eto predstavih vam kako to izgleda MRT sistem kada Alstom radi,a naš sistem nazvaše tako.. :kafa:
I da nalepim promo film MRT Singapur,i jedini sistem u svetu kako kažu gde se putnici zvučno obaveštavaju kako da se ponašaju u javnom prevozu tj,da ne švrljau po sedištima,ne bacaju žvake i sl.hmm :/ mogli bi kod nas do počnu sa tramvajima,trolama pa BGVozom..
http://www.youtube.com/watch?v=PVP1GdvD2L4&feature=player_embedded
 
Lep je ovaj vozić, jeste da je još uvek rano o tome govoriti, ali samo da nam ne pošalju 2+2 stolice kao što to ima ja mislim u svim vozovima u parizu...
 
Vrlo moguce je da ce na Nbg ici nadzemno, na stubovima kao u Singapuru. Ako se nevaram ova slika kompozicije ili slicna je bila i za Bg i za već izgradjeni sistem u Singapuru
singaporedowntown.jpg

i evo jedinog vizuelno lepog primera nadzemne metro stanice, bar po mom misljenju, primer je predlog za MRT u Dzakarti, Aerport link station
airport-link-station.jpg


Mada bih ja najvise voleo da rade u plitkom tunelu i na nbg, i nadam se da ce na kraju razum pobediti i da ce tako i odluciti. Evo primera nekih stanica u Barseloni koje su rekonstruisane pa uzivajte
sant andreu metro station - vise info na http://www.on-a.es/en/projects/
sant-andreu-metro-statio.jpg
sant-andreu-metro-statio.jpg
sant-andreu-metro-statio.jpg

detalj
sant-andreu-metro-statio.jpg

DRASSANES METRO STATION
drassanes-metro-station-.jpg
drassanes-metro-station-.jpg
drassanes-metro-station-.jpg


ovako ce jednog dana biti u Bg :p
mrt.jpg
 
E da taj model voza su stavili na potpisivanju ugovora u skupštini grada,baš mi se sviđa! :kk: kao i dizajn ovih stanica za MRT Dzakarta,veoma moderno..posebno bih izdvojio da su "ostrvo"platforme najbolji izbor..A koliko se sećam srodan sistem pored Singapura i Dzakarte ima i Bangkok.
Ali predstavnik komisije profesor,reče u Beogradskoj Hronici ,da će BG Metro ličiti više na Bečki,Minhenski.. :kafa:
A zaista ne bih mao ništa protiv dizajna stanica kao u Barseloni.. :p
 
Ako bude ovako,moze,samo da ne deli vise linija metroa trasu :kk:
 
Ako je metro na stubovima Novobeograđanima u redu i pri tom je jeftiniji on će se graditi tu nema prigovora. Ali on ima jednu veliku manu, metro na stubovima će se teško spustiti pod zemlju i proći spod Zemuna. A centru Zemuna, i to ne samo što sam ja Zemunac, je potreban metro, makar do Glavne ulice i robne kuće. Tako da ja glasam za cut&cover, a u Zemunu i još dublje.
 
Ma metro na stubovima je shit. Naravno, i to je bolje od LRT-a, ali je po meni cena unazađivanja životne sredine na NBG takvim sistemom daleko veća od razlike u ceni stubova / plitkog useka.
 
Kokos":39nsdsws je napisao(la):
Ako je metro na stubovima Novobeograđanima u redu i pri tom je jeftiniji on će se graditi tu nema prigovora. Ali on ima jednu veliku manu, metro na stubovima će se teško spustiti pod zemlju i proći spod Zemuna. A centru Zemuna, i to ne samo što sam ja Zemunac, je potreban metro, makar do Glavne ulice i robne kuće. Tako da ja glasam za cut&cover, a u Zemunu i još dublje.

што кажеш да ће се тешко спустити под земљу? иде то врло лако, рампа је дугачка неких 100 метара а на НБГ имаш доста места где то може да се изведе. конкретан пример ти је Булевар АВНОЈ-а између Блока 29 и 30 где има сасвим довољно места да се воз спусти под земљу
 
Bio bi veliki greh, da se Metro ne spusti ispod bulevara Avnoja/Đinđića.. :kafa: ne mora se biti građevinski inžinjer a da se zaključi da je prednost ne zauzimanja površina primarna.. :kafa:
 
Da, da slazem se. Pogotovu sto je metro jedan ozbiljan i skup projekat koji se radi za narednih sigurno 50 godina. I kad se vec radi treba da se uradi kako treba pa makar bilo i malo skuplje :grand:
 
Прорачунаће Ежис да ли се стубови уопште исплате на пешчаном земљишту Новог Београда. Имам осећај да ће пројекат бити бољи него што очекујемо.
 
^^ ma moze metro da ide i po onim basticama a npr da na raskrsnicama ide pod zemlju pa opet iskoci, na nekoj raskrsnici nek bude stanica i eto. malo se pristeka kinte, a opet nezavisan je . samo bastice kvalitetno odvoje nekim barijerama .
 
Nadam se da nisi ozbiljan sa predlogom da metro uskace i iskace na svakoj raskrsnici?! :D
 
Ili ce ici ispod zemlje, ili ce ici na stubovima, svakako nece biti diznilend na novom Beogradu...
 
A zašto na kraju sve ispadne Diznilend.. :D A i ovo za uskoči/iskoči..to bi bila nova klasifikacija "hip-hop metr0" :kafa:
 
Hvala Homere.Odgledah emisiju.Lepo je rekao oko 20tog minuta 2-3 puta jeftinije nego da se ide metroom,a sve vreme pominje kako je ovo metro.

Odoh da se napijem...
 
novo!novo!novo! u vasem gradu! luna park se otvara u bul.Z.Djindjica za par godina :rolleyes:
znaci ipak ce biti malo gore, malo dole metro na nbg :notok: zanimljivo je sto je spomenuo kako se sada u svetu prelazi na nadzemni vod, tj pantograf. Tako ce i da bude u bg, ali ne zato sto je to in u svetu,(ima klip kako je alstom napravio novo napajanje za tramvaje ispod zemlje) vec zato sto je sigurnije (za ljude koji prercavaju napr) kad ide nadzemno i sve idu ka tome :notok:
 
Vrh