Šta je novo?

Metro

U to ime.. :vops: dalje linja "istočno od Brankovog mosta"prelazi reku,pa vijaduktom ide do..? pa se nadajmo se ponire ispod bulevara Đinđića.. :kafa:
 
Vukan je rekao da u predgradju i van centra ide nadzemno.Nije rekao da ce ici podzemno na Bulevaru vec je samo mimoisao to pitanje i poceo da prica o tom izlasku kod Brankovog mosta.

Objasnjavao je i da je vecina metro stanica na povrsini a ne pod zemljom,i da to ne cini teski metro,da bude podzeman.Naravno,ni reci o pantografu.

Ne razumem ni za sta se pita ova komisija ako francuzi rade studiju???
 
Evo je vest na http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=70990&kategorija=Beograd

Metro će kroz centar ići ispod a na novobeogradskoj strani iznad zemlje »

02. Decembar. 2011 | 21:51, Izvor : Studio B, Komentari: 0

Posle jučerašnjeg prvog sastanka Komisije za ocenu studije beogradskog metroa, jedan od članova komisije i svetski stručnjak za metroe Vukan Vučić rekao je da je realno da prva linija metroa bude izgrađena za 6-7 godina.

Profesor Vučić, koji je bio glavni konsultant na izradi metroa u: San Francisku, Vašingtonu, Mančesteru, Edmuntonu, Rimu, Pekingu i Gvadalahari, gostujući u vestima u 7 rekao je da će metro od Ustaničke, odakle kreće, kroz centar grada prolaziti ispod zemlje, dok će preko Novog Beograda ići iznad zemlje.
 
Meni jos uvek nije jasno da li oni ove podatke iznose oslanjajuci se na paricam ti pricu jer se blize izbori, pa vrte pricu na osnovu onoga sto je vec poznato, ili oni stvarno nameravaju da naprave belam. Jos niko nije napomenuo da ce metro morati biti potpuno nezavisan. Zar Francuzi ne rade potpuno novu studiju oko svega toga? Kako ce most koji se gradi pored Brankovog uticati na vizuru(ako se moze tako nazvati) grada?
Profesor Vucic je rekao da Beograd ima tezak teren za gradnju metroa. Kao da nije strucnjak za metro. Sagradise metro u Amsterdamu, na vrskim cukama, mostove u okeanskim zalivima, a za obican BG je tezak teren. Pa nismo Istanbul, da se ne lazemo, nije to nikakav toliko tezak teren.
 
Nista mi nije jasno,ispada da francuzi dobise smernice i trasu a oni razradjuju detalje to jest rade projekte stanica ,tunela i.t.d.

I od kada je Ustanicka ulica centar grada kada je jednu stanicu iza druga zona I veliki mokri lug???Jel nas ovi prave budalama ili sta?

I dalje forsiraju metro preko akademije i varos kapije sa tom budzevinom na mostu.Bolje je da rade metro most iza nemanjine,tako ce i morati da isele autobusku stanicu na NBG.

A kakav god gradili metro morace,samo ne znam kako da prosire bulevar od Cvetka do Ustanicke.
 
Ono što je očigledno jedino sigurno,na osnovu izjava i sajtova Alstom i Egis je da je će biti 100%nezavisan tj.metro ..najavljeni kapacitet 14.000 je medium :kafa: Jedino me čudi da će (ako će) da rokaju stubove po NBG, kada je jasno da nepotrebno zauzimaju prostor,a gradnja plitkog tunela je bolji posao za naše podizvođače,tj uostalom šta god samo da ne :kafa: kupi ljude i automobile po ulici..
 
Taj kapacitet je vrlo slican kapacitetima sistema na koje smo tipovali kao moguca resenja.
2012, predpostavljam da se ide na jeftiniju varijantu, ionako ce kostati djavo i po. Prostora ne manjka na tom potezu, a svaka usteda je dragocena.
Meni licno je ovaj koncept sa nadzemnim delom u neku ruku vrlo interesantan. Ne mislim da ce vizuelno narusiti izgled Novog Begrada, cak mislim da ce mu dati smeka.

Po recima podpredsednice Alstoma, oni racunaju na 400 miliona evra ugovorenog posla kod prve linije.
Vozovi, signalizacija, sine...
 
Beogradu metro kakav zaslužuje
Izvor: Beta

Pariz -- Francuska kompanija Alstom transport očekuje da će sklopiti ugovor o izgradnji metroa u Beogradu i da će tim projetkom započeti poslovanje na Balkanu.

Potpredsednica Alstom transporta Paskal Grase kaže da je "projekat izgradnje beogradskog metroa na početku i tek predstoje razgovori između naše kompanije i Grada Beograda o mogućem ugovoru".

Ona je istakla da francuska kompanija koja posluje na svim kontinentima, planira da posluje i u zoni gde do sada nije bila prisutna, na Balkanu, za šta je prava prilika učešće u izgradnji beogradskog metroa.

Beogradu metro, Novom Sadu tramvaji

Grase je navela da je Novi Sad još jedna potencijalnu lokaciju za angažovanje Alstoma u Srbiji jer je "jedna pripremna studija pokazala da postoji potreba za nabavkom tramvaja, a novosadski gradonačelnik je izrazio želju".

Pripreme studija za projekat izgradnje beogradskog metroa, prema rečima potpredsednice za razvoj i strategiju Alstom transporta, rađene su 2007. i 2008. godine, ali je izrada detaljnije studije počela krajem septembra 2011. i radi je francuska inženjerska firma Ežis, a finansijer je francuska vlada.

Uloga Ežisa je, prema njenim rečima, da utvrdi potrebe Beograda i uskladi ih sa tehničkom i industrijskom izvodljivošću.

"Počeli smo krajem septembra, a te studije se rade 16 meseci, tako da smo tek na početku i nema puno detalja jer niko u ovom momentu ne zna precizno, ni ja, ni gradonačelnik Beograda, ni tehnički specijalisti, koja će biti konačna definicija projekta", navela je Grase.

Ona je ukazala da veličinu jednog transportnog sistema određuju studije saobraćaja - koliko po satu i po vozu treba ljudi prevesti i da za sada "izgleda da će to u Beogradu biti nešto oko 14.000 putnika".

Grase je rekla da će početak izgradnje metroa zavisiti od toga kada će biti postignut dogovor između Alstoma i Grada Beograda, odnosno potpisan ugovor o projektu što će, prema njenim rečima, biti materijalizacija strateškog partnerstva dve zemlje koju su 8. aprila 2010. godine ugovorili predsednici Francuske i Srbije, Nikola Sarkozi i Boris Tadić.

Alstom transport je prisutan u više od 60 zemalja i zapošljava 27.000 ljudi. Između ostalog, proizvodi brze i vozove veoma velike brzine (više od 300 kilometara na sat). Svaki treći voz i svaki četvrti metro u svetu delo su Alstoma, a prošle godine jedan od njihovih vozova postigao je svetski rekod u brzini od 574,8 kilometara na sat.

Predviđeno je, kako je rekla Grase, da pregovori beogradske firme koja će rukovoditi izgadnjom metroa i Alstoma traju najviše 24 meseca, a trebalo bi da počnu na kraju prve faze izrade studije izvodljivosti, koja će trajati četiri meseca.

"Ceo projekat se procenjuje na oko milijardu evra, ali to je okvirna procena, a naš deo trebalo bi da bude 40 odsto, što je za Alstrom značajna cifra", otkrila je Grase.

Očekivanja su, kako je rekla, da Alstom, osim vozova, obezbedi i signalizaciju, elektrifikaciju i šine za beogradski metro, a da u ceo projekat budu uključene i srpske firme.

"Već smo na terenu, zajedno sa ekonomskom misijom ambasade Francuske, pokrenuli popis srpskih preduzeća koja ćemo kontaktirati", rekla je Grase.

Ona je dodala da Alstom priprema odgovor na javni poziv Železnica Srbije za regionalne vozove (za Koridor 10) što doprinosi nastojanju te kompanije da se pozicionira na Balkanu.
 
djordje*******g":2ivgscd3 je napisao(la):
Taj kapacitet je vrlo slican kapacitetima sistema na koje smo tipovali kao moguca resenja.
2012, predpostavljam da se ide na jeftiniju varijantu, ionako ce kostati djavo i po. Prostora ne manjka na tom potezu, a svaka usteda je dragocena.
Meni licno je ovaj koncept sa nadzemnim delom u neku ruku vrlo interesantan. Ne mislim da ce vizuelno narusiti izgled Novog Begrada, cak mislim da ce mu dati smeka.

Po recima podpredsednice Alstoma, oni racunaju na 400 miliona evra ugovorenog posla kod prve linije.
Vozovi, signalizacija, sine...
Hmm...možda će na kraju takav koncept će Nbg-u,dati vuzelni doživlaj mega metropole uz naravno pominjanu kulu od 400m. :p
 
Kakvih 14 000 bre???Belam je imao 16 000!

Zar nisu bile price da je radjeno snimanje od strane francuza i da je kapacitet potreban od 30-35 000???
 
Uloga Ežisa je, prema njenim rečima, da utvrdi potrebe Beograda i uskladi ih sa tehničkom i industrijskom izvodljivošću.

"Počeli smo krajem septembra, a te studije se rade 16 meseci, tako da smo tek na početku i nema puno detalja jer niko u ovom momentu ne zna precizno, ni ja, ni gradonačelnik Beograda, ni tehnički specijalisti, koja će biti konačna definicija projekta", navela je Grase.

evo ti odgovora Vucko :)
 
Остаје нам нада да ће Ежис студију да ради од нуле. Xвала ти, Пандора.
 
Ja mislim da ce metro napraviti tako da sto je vise moguce bude iznad zemlje pa da ce cak to biti i vise od 60%. Beograd ce biti jos ruzniji a koga je to briga al sto rece jedan moj drug "Izgubili smo dve trecine srpske teritorije koga je briga za metro".
Bolje bi bilo da razvijaju onaj jug Srbije, tamo se sve raspada, ako se nastave ova doseljavanja iz svih krajeva Srbije u Beograd zivecemo svi u Beogradu jednog dana.
Izasao sam malo iz teme ali...
 
Nisam stručnjak pa možda lupam ali ne vidim zašto je strašno da metro ide nadzemno tamo gde je to moguće ako je jeftinije. Tamo gde je gusta gradnja ide podzemno a tamo gde su livade može i nadzemno. Bitno je da bude metro tj. da se ne ukrštava sa ostalim saobraćajem i da ima veliki kapacitet. Sad gde i kako on ide nema veze. Metro je metro, bio on pod zemljom ili iznad.
 
Како год да га направе 80% становника Београда ће бити задовољно, 10% ће тврдити како је то бацање пара, а оних 10% (ми) нико неће слушати иако постоји боље решење. :rolleyes:
 
stranac":3fd7zicw je napisao(la):
Tamo gde je gusta gradnja ide podzemno a tamo gde su livade može i nadzemno.

Hej pa ne gradi se metro u Maloj Mostanici!

Nijedan deo prve linije metro-a ne prolazi kroz livade, vec je cela trasa gusto naseljena.
 
Ma jasno je da od Ustaničke do obale Save ide podzemno,od mosta pa dalje Nbg na stubove mada kako pročitasmo ništa nije definitivno, dok Egis ne napravi studiju.Ali će nam detalj po detalj ipak otrivati sukcesivno.. :kafa:
 
U beču je dosta plitak metro, ali ima jako puno delova gde ide nadzemno... dosta sakriveno ali ide nadzemno..
 
U vecini gradova upravo nadzemne deonice (narocito kroz centralne delove) daju pravi smek,pogotovo za turiste.
Ako se dobro isplanira i odradi,bice to sasvim ok.
 
2012":1gy6n07g je napisao(la):
Ma jasno je da od Ustaničke do obale Save ide podzemno,od mosta pa dalje Nbg na stubove mada kako pročitasmo ništa nije definitivno, dok Egis ne napravi studiju.Ali će nam detalj po detalj ipak otrivati sukcesivno.. :kafa:
Ako se vidi broj stanica u Bulevaru izgleda da ce ici podzemno do cvetka,kao sto sam i mislio da ce biti.
 
danko68":1ptf3ojh je napisao(la):
U vecini gradova upravo nadzemne deonice (narocito kroz centralne delove) daju pravi smek,pogotovo za turiste.
Ako se dobro isplanira i odradi,bice to sasvim ok.

Mora da se grubo šališ !?!?!?! Molim te daj nam neki primer gde su nadzemne metro deonice dale centru grada "pravi smek".
 
Hamburg,U3 direkt uz luku,Iserstraße(jedna od skupljih ulica u gradu)...
Na vise mesta u Berlinu(U1,U2..),Kopenhagen,Pariz(Viaduc de Passy na primer)...
Da me ne shvatis pogresno,ja sam takodje za podzemnu varijantu :cool: ,ali ima i primera gde nadzemne deonice ne narusavaju ambijentalnu celinu,vec bas naprotiv.
 
stranac":ijp9x041 je napisao(la):
Nisam stručnjak pa možda lupam ali ne vidim zašto je strašno da metro ide nadzemno tamo gde je to moguće ako je jeftinije. Tamo gde je gusta gradnja ide podzemno a tamo gde su livade može i nadzemno. Bitno je da bude metro tj. da se ne ukrštava sa ostalim saobraćajem i da ima veliki kapacitet. Sad gde i kako on ide nema veze. Metro je metro, bio on pod zemljom ili iznad.

danko68":ijp9x041 je napisao(la):
U vecini gradova upravo nadzemne deonice (narocito kroz centralne delove) daju pravi smek,pogotovo za turiste.
Ako se dobro isplanira i odradi,bice to sasvim ok.


Ma nema sanse, ja to ne podrzavam, dovoljno sto 31 godinu gledam podeljeni Novi Beograd zeleznicom i zeleznickim nasipom, fizicki i vizuelno. Fizicki, dobro ima 6 prolaza ali vizuelno ni na sta ne lici, a tek kad prodje voz. Pisao sam vec, ja sam na 300 metara i slovima TRI STOTINE metara udaljen i 50 metara visine. Ma to se brate cuje, ne mogu da zamislim kako se cuje na 50 metara. Ok nove tehnologije i to ali to nije tramvaj koji lagano ubrzava, ovo mora da drzi takt mora da ubrzava maksimalno da se priblizi maksimalnoj brzini koja je skoro duplo veca nego sto su se vozovi kroz NBG godinama kretali a onda naglo da usporava. Osim ako to nije

Drugo...

I odakle sad iskoci ova Komisija i ovaj Profesor Vukan Vučić, vidim ima ogromne reference iz inostranstva mada znam da je bio u Savetu projekta BeLaRT al sta im bi da povampire onaj most uz Brankov, nadam se da Mrka to nece da dozvoli jer njemu je imperativ kombinovani metro-drumski most blizu Starog savskog.

Po nalogu Zoran Đinđića tokom 1997-2000. azurirani su i optimizirani inzenjersko-arhitektonski i elektro-masinski projekti Prve etape metro-sistema i urađen i revidovan drumsko-šinski metro-most na poziciji Nemanjine ulice.

Nije mi jasno, zasto ne razmisljaju, koliko god napravili jos mostova, i kad naprave Kineski i onaj kod Ade Huje i ako naprave i kod Vince, most u produzetku Nemanjine mora da se napravi. Logicno je da na tom potezu mora da bude spoj sa Novim Beogradom, sa sve kruznim tokom oko zgrade zeleznicke stanice. Pa kad je vec tako zasto ne ubiti 2 muve od jednom kombinovanim sinsko-drumskim mostom.

Sta ce onda ovi farncuzi da rade 16 meseci ako ce ovi da povampire i proguraju BeLaRT koji od Vuka ka Ustanickoj ide nadzemno. A mi mislili da gore od Belama ne moze da nas snadje. I ovaj Profesor Vučić kada se prica o celokupnom sistemu pominje sitem od 6 metro linija. Pa po ambicioznom planu iz 76. je bilo 5 linija. Po tome se vidi da ce to biti neki Laki sistem.

Sto kaze Branislav Jovin dokumentacija tramvajske linije Ustanička-Tvornička - linije koja je u Beogradu postojala još 1937. godine postoji.

A evo i BeLaRTa

PRETHODNA STUDIJA OPRAVDANOSTI IZGRADNJE PRVE LINIJE LAKOG ŠINSKOG SISTEMA SA GENERALNIM PROJEKTOM (SA. ELEMENTIMA IDEJNOG PROJEKTA)

http://www.beoland.com/lrt/psoLRTsrp.pdf

a evo i HTML verzije sa Googla

http://webcache.googleusercontent.c...OG+SISTEMA+SA+GENERALNIM+P&cd=1&hl=en&ct=clnk
 
^^ Ovo je bila varijanta LRT-a sa samo centralnim delom u tunelu i vrednost radova je bila 350 Miliona evra.

Sada imamo finansijsku konstrukciju od 1 milijarde evra tako da imamo skoro 3 puta vise para za istu tu trasu.

Mozemo dakle ocekivati sasvim logicno mnogo vise deonica u tunelu i mnogo vise podzemnih stanica.
 
Opet mi smeta trasa,sta imaju da ga vode preko akademije i varos kapije pa pored usca??? :bash:
 
Vrh