Šta je novo?

Metro

Ne bih bio toliko strog kao Vucko. U principu, malo toga novog smo mogli da saznamo.

Ono sto je iz profesorovog izlaganja jasno jeste da se manje-vise drzimo BELAM trase. Dakle, ono sto je zakucano je linija Ustanicka - Aleksandra Dubceka (tj. Tvornicka).

Ostaje dilema kako ce tom trasom tacno ici LRT. Studijom ce biti razmatrano da li ce deonica od Vuka do Ustanicke biti skroz nadzemna ili skroz podzemna, to se navodno jos ne zna. Mada je pominjao nesto kako ce grad, gustina, ostali saobracaj i sl. uticati na tu odluku sto je meni delovalo kao hint da podzemna varijanta, iako skuplja, ima vise sansi (mada mozete to pripisati mojoj podsvesti koja cuje ono sto vise zeli).

Kaze da je za pocetnu stanicu kod Ustanicke glavni problem prostor jer treba izgraditi minimum tri koloseka kako bi vozovi odrzali takt zadati od 2 minuta i da im to trenutno predstavlja mali problem. Ipak, veruje da ce uspeti na kraju tu nekako da smeste stanicu, a on licno prizeljkuje da se u buducnosti trasa produzi kilometar i po u Mali Mokri Lug gde bi se nasao i veci prostor za pogodniju stanicu.

Od Vuka do Brankovog mosta ide sigurno podzemno u dubljem tunelu (oko 15m). Verujem da je drug 2012, ako je gledao emisiju, imao orgazmicnu reakciju u trenutku kada Vukan Vucic stoji kod lifta na Brankovom mostu, pokazuje ka Kosacincevom vencu i objasnjava kako ce tu biti jama kroz koju ce uci krtica da dalje rovari po Beogradu. Odatle ce trasa ici do SANU u Knezu, odatle na Trg, pa Trg Nikole Pasica i dalje Bulevarom do Vuka. Zanimljivo je da ce se na Trgu ukrstati linije 1 i 2. Ranije je delovalo kao da ce se to desiti kod Vuka ili Pravnog fakulteta, ali izgleda da ce zapravo dvojka povezivati Banovo Brdo i Trg Republike. Kaze da ce zato stanica na Trgu biti najveca, pored Vuka.

Sava ce biti premoscena malo nizvodno od Brankovog mosta dvokolosecnim metro mostom.

Novi Beograd je izgleda osudjen na nadzemnu trasu. Jedino je dobro sto ce ona biti 100% nezavisna. Kaze covek iskreno - jednostavno je jeftinije. Mada ima tu tipicno americku pragmaticnost - gleda ono ostrvo u Bulevaru Zorana Djindjica i kaze zasto da bacamo pare da kopamo ispod, a ne iskoristimo ovoliki prazan prostor? Ukrstanja sa drugim bulevarima bi se resila ili denivelacijom LRT-a (iznad ili ispod zemlje) ili denivelacijom bulevara (iznad ili ispod trase LRT-a). Tako opisano deluje ruznjikavo, mada Vucic kaze da to sto ce BG metro biti "ekonomicniji" (eufemizam za jeftiniji) ne znaci da ce biti estetski ruzan. Tada je rekao ovo sto kaze Vucko, "tri puta jeftinije nego metro", ali ja ne bih bio tako strog prema tom lapsusu.

Za sada je ideja da se sa izgradnjom krene od Tvornicke ka centru. Postoji dilema da li onda otvarati deo po deo trase prve linije (npr. do Hajata, pa do Trga, pa do Vuka, pa do Ustanicke) ili zavrsiti celu prvu liniju, pa tek onda pustiti saobracaj. Veruje da je 6-7 godina sasvim realan rok za izgradnju cele prve linije, ali kaze da bi bilo mudro u medjuvremenu poceti drugu liniju jer je sistem mora neprestano da se razvija, a i jeftinije je graditi u kontinuitetu dok su radnici i mehanizacija jos na terenu nego stalno prekidati, pa posle dve godine ponovo pocinjati posao. Takodje je pomenuo kako se tramvajska linija za Blok 45 lako i jeftino moze konvertovati u metro.

Autor intervjua je pominjao kapacitet od oko 15.000 putnika na sat i da bi vreme putovanja od Ustanicke do Zemuna bilo 28 minuta.

Vucic kaze da je cilj celog projekta da se u Beogradu napravi efikasan sabracajni sistem koji bi se prvenstveno oslanjao na sinski saobracaj (metro, tramvaj i voz) koji bi na kraju obuhvatio 60% putovanja. Time bi se, kako kaze, stvorio humaniji grad, a centar bi se oslobodio za pesake. Kao gradove koji su u tom smislu dobar primer za Beograd, pomenuo je na prvom mestu Bec, ali i Madrid i Barselonu. Za projekat iz 70-ih je rekao da je bio preambiciozan za Beograd i da tadasnja ekonomija nije mogla da ga iznese, kaze i da sad ima onih koji vise zagovaraju izgradnju jedne skupe linije po sistemu "kad se gradi nek' se gradi", ali da je njegovo misljenje da je potrebno napraviti ekonomicniji sistem koji ne bi cinila samo jedna linija, vec prava gradska mreza.

Sto se francuske studije tice, on kaze da se njom razmatraju sve alternative i kada je rec o trasi, kada je rec o stanicama, vozovima itd. Jasno je da su najvece dileme deonica od Ustanicke do Vuka, pocetne stanice LRT-a i trasa na Novom Beogradu.

Posle svega recenog u intervjuu, bicu fer prema ortodoksnim ljubiteljima metroa i beogradski sistem od sada zvati LRT. Jer izgleda da na scenu stupa modifikovani BELAM (ista trasa, samo 100% nezavisna). Konacan sud bih ostavio za dana kada studija bude gotova i kada budemo znali sta je to sto bi trebalo da se gradi u Beogradu, ali nek' zvucim kao jeretik i izdajnik, meni cela ova prica na prvu loptu i ne zvuci lose.
 
Lepo prepricana emisija Homere.U principu dobijamo lepo nasminkani 100% nezavisni belam.

Zanimljivo je da je pominjao voltazu i kako je sada kul ona od 1500 V a nijednom nije pominjao trecu sinu.A zasto?Zato sto im je pantograf potreban ako ce voditi trasu na nivou ulice povrsinski.Treca sina se stavlja gde su sve trase iznad zemlje na stubovima pa ne moze neko da se sprzi na njih.


Meni je bilo i zanimljivo pominjanje da rusi gradise metro podzemno najvise zbog nuklearnog rata a to je sada naravno sasavo???Vidim da je prosao hladni rat i SSSR a i dalje grade podzemno,stvarno su tupadzije ti rusi.

Takodje je pominjao da je austrija finansirala Becu metro sto je notorna laz,bec je iz svog budzeta 100% finansirao prvo pred metro ili ti podzemni tramvaj pa onda metro.

Pominjao je i da ako je cena metroa na povrsini zemlje 100 jedinica,onda je 3 puta skuplji na stubovima a 5 puta u tunelu.

Akcentovao je koliko mislim da je bolje graditi vise linija i kilometraze nego jednu liniju na koju bi spucali sve pare.Zasto onda grad nije tako mislio kada je pravio ovaj megalomanski most na adi???
 
vucko plus ko vrata od mene :)

Zanimljivo je da je pominjao voltazu i kako je sada kul ona od 1500 V a nijednom nije pominjao trecu sinu.A zasto?Zato sto im je pantograf potreban ako ce voditi trasu na nivou ulice povrsinski.Treca sina se stavlja gde su sve trase iznad zemlje na stubovima pa ne moze neko da se sprzi na njih.
Tačno! zato sam i spmenuo da je namerno spominjao pantograf

Akcentovao je koliko mislim da je bolje graditi vise linija i kilometraze nego jednu liniju na koju bi spucali sve pare.Zasto onda grad nije tako mislio kada je pravio ovaj megalomanski most na adi???
Slazem se! U principu sam za to kad se grade ovakve infrastrukturne stvari, da se uradi kako treba, a ne polovicno. Spomenuo je nesta kako samo gradovi sa "neogranicenim" finansijskim mogućnostima grade podzemni metro celom trasom i da mi nemozemo da se poredimo sa njima. Blago onima u Sofiji ispada da oni zive kao u Emiratima
 
Bas tako milanche,ludi ti u Sofiji,mnogo su bahati sto im je 90% trase druge a 100% prve linije pod zemljom a gradise prvu liniju od 1998 godine kada su imali neogranicene mogucnosti.

I ponovo to pozivanje da licimo na Bec.Pa ne moze se porediti Beograd sa Becom ni oko cega jer samo gledano oni imaju 5 linija teskog i sestu liniju lakog metroa+ko zna koliko linija tramvaja samo za pocetak poredjenja.I da,njima je budzet grada ravno veci 20 puta od Beogradskog.

Dakle,lepo kazete,mozemo da se poredimo sa Budimpestom,Sofijom ili Bukurestom.Oni imaju po jednu,2 ili 3 linije,pa hajde da vidimo kako njima ide i gde se oni zeznuse ili uspese da se snadju.

A ne da se vatamo za U6 u Becu i ostale lrt fazone u drugim gradovima.Ovde se gradi kicma razvoja glavnog grada od minimum 1.5 miliona ljudi a oni bi ovde protok od 15 000 ljudi.

Pominjao je i da razmisljaju da li uopste da grade park and ride garaze!!???Mrzim me da sada prebacujem,na SSC-u su Bugari postavili slike na kojima na drugoj liniji koja se zavrsava skoro svaka stanica ima garaze za 1000-1500 automobila!Ali opet,to su ti Bugari sa neogranicenim finansijskim mogucnostima.

Pre bih rekao da su njima malo manje ograniceni politcari nego nama.
 
У понедељак сигурно набављам пројекат из 76е па да дискутујемо мало о том "преамбициозном пројекту" и правом метроу како ова тема налаже.По том пројекту метро је требао да се гради 9 година а занимљиво је де је по динамици улагања планирано да се у првој години уложи најмање. Занимљиво је и то да је на том пројекту највише радио аустријанац који је био и један од главних планера бечког метроа на који се овај плаћеник највише позива.

Вучко,јаки аргументи. :kk: Додао бих и то да могу причу о јефтиноћи и рационалности да окаче мачку о реп све док планирају ЛРТ до Устаничке поред свеже реконструисане деонице постојећег шинског система и овде увек заборављене две скоро па паралелне трасе тролејбуса на 200-500м лево и десно од Булевара.
 
И да...

Homer Jay":xx1xipf4 je napisao(la):
pokazuje ka Kosacincevom vencu i objasnjava kako ce tu biti jama kroz koju ce uci krtica da dalje rovari po Beogradu...Sava ce biti premoscena malo nizvodno od Brankovog mosta dvokolosecnim metro mostom.

Ово ми је језиво! :bash: То значи да неће никад бити ништа од попуњеног уличног фронта Карађорђеве а и заиста не могу да замислим метро мост низводно од Бранковог моста.
 
Pa dobro nije ni Vučić video konačnu ponudu Ežisa,tj.kako su oni videli da sistem može da radi.A mislim i da je zaboravio na uticaj domaćeg građevinskog lobija kome baš i nije u interesu, da na Nbg polaže šine po travi umesto da kopa plitki tunel i angažuje veće učešće domaće operative kao podizvođače i dobije što veći deo novca ,moje mišljenje je da će ga pre staviti pred dilemu ili stubovi ili tunel.. :kafa:
 
Strasno je da LRT manijaci vode "Stručnu komisiju za beogradski metro" :bash:

mada oksimoroni su u modi...

Neka im daju strucnu komisiju za tramvaje u 21. veku pa neka posteno uzivaju.

Mislim da treba da osnujemo "Odbor za Definisanje Pojmova" i da pod geslom "hocu METRO a ne TRAMVAJ za milijardu evra"
na studiju B uzivo objasnimo razliku izmedju tramvaja i metroa.

Inace ce biti "tramvajem i kamatama u 22. vek"
 
oko tih 15000 na sat...

ako prva linija ide u Y, da li to znači dva kraka sa po 15000 na sat = 30000 na sat u starom delu grada, ili se 15000 na sat sa Bulevara deli na pola kad se pređe most?
 
stranac: mi novac vucemo iz Francuske na primer. Bugari su svoj klasican metro sistem gradili i pre nego sto su usli u EU, tako da to nije opravdanje. Lepo je uporediti UMP i metro, imaju slicnu funkciju, a to je sto brzi i neometan transport putnika. Na primer kod ump-a bulevar dug 2km sa 6 kolovoznih traka je izdignut na stubovima, a mogao je i on da ide po zemlji i samo na mestima ukrstanja sa drugim ulicama bude denivelisan. Ali nije. I bolje je.

Iskreno malo sam skeptican oko tih 15000/čas. Mislim da ce biti vise, isto tako niko ni za Bg:voz nije ocekivao da bude pu, a on je skoro uvek krcat.

evo delic plana dog cuvenog belama. Koliko smo culi trasa ce ostati ista
bg-karta-model2.jpg


p.s. jedno od retkih stvari koja mi se svidela i bila zaniljiva je da planiraju vise linija da se ukrsta u buducnosti na trgu
 
milanche mozes li postaviti i druge delove belama,pogotovu me zanima ostatak trase do ustanicke?Ako te mrzi zapakuj u jedan fajl i stavi ovde ili mi sibni na PM hvala unapred :)
 
ako koristis AutoCad, mogu da stavim na rapidshare pa skini, cela karta u Cadu ima 49mb. Ovo je samo slicica tog dela. Ako nemas odradicu i ostalo pa cu postaviti
 
Planirati novu novcatu trasu sa ovakvom lakat krivinom bilo bi smesno da nije tragicno.

milanche":3d9jwrn7 je napisao(la):
ako koristis AutoCad, mogu da stavim na rapidshare pa skini, cela karta u Cadu ima 49mb. Ovo je samo slicica tog dela. Ako nemas odradicu i ostalo pa cu postaviti

Hocu i ja komplet .dwg crtez ! :) (interesuje me narocito pozadina :cool: )
 
milanche":ofogrym3 je napisao(la):
ako koristis AutoCad, mogu da stavim na rapidshare pa skini, cela karta u Cadu ima 49mb. Ovo je samo slicica tog dela. Ako nemas odradicu i ostalo pa cu postaviti

качи то на рс, па да видимо како то чудо изгледа.
а је л' се мени чини или су овде станице 400м?
 
I ja sam čitao tog Iznoguda u Zabavniku, i odma sam se setio naših političara, novinara, a i forumaša.

JohnnyLee, smanji malo sliku u potpisu ;)
 
На овом плану и станица Академија и станица Трг Николе Пашића су вишак. Посебно ова друга, јер постоји и станица Главна пошта.
 
Ja ne znam, ali meni lik deluje smesno i zrelo za ozbiljnu penziju, a ne za projektovanje i odlucivanje oko tako velike stvari... Ladno se vodi debata o skakutanju metroa u bul. Z. Dj.

Ja garantujem da ako slusaju ovog i slicnog lika i krenu da denivelisu metro ili ostali saobracaj to ce biti skuplje od obicnog ukopavanja... Pogotovu kad se uzme u obzir da treba nekako da izvijuga iz bul. Z. Dj. u bul. Mihajla Pupina... A tamo razdelno ostrvo nije dovoljno siroko za nadzemno...

Meni sve ovo deluje smesno i prosto ne mogu da verujem da se prica o ovome u medijima i novinama, a da niko ne pocese glavu...
 
Rekao je lepo covek da ce da zatvaraju manje ulice da bi tramvaj,pardon metro isao tuda... :laugh:
 
Vrh