Šta je novo?

Metro

Posto ljudi imaju naviku da ucitavaju stvari koje nisu recene, a na drugom forumu (gde dosta vas visi) vec pominju da ce LRT imati okretnicu, te da ce se koristiti postojeca tramvajska okretnica u Ustanickoj, pa da ce kolosek biti 1m - sve ovo je netacno.

Dakle, LRT ide pravo od Zemuna do Ustanicke i onda samo nazad "u rikverc". Ima vrata sa obe strane. Profesor Vucic je jasno objasnio da LRT ne okrece. Zato su i potrebna minimum tri koloseka da bi se odrzao takt od 2 minuta.

Ipak, sve detalje znacemo tek posle studije, ali sigurno je da fanovi teskog metroa nemaju razloga za preterani optimizam.
 
Uh, šta reći...
na osnovu dosadašnjih informacija_

+:
100% denivelisan
ne skup (mada...)
planiranje još jedne linije odmah

-:
stubovi i generalno arhitektonsko - ubanističa tragedija
preblizu stanice
potencijalno malo kapacitet
 
Homer Jay":1bmmtrjj je napisao(la):
Sto se francuske studije tice, on kaze da se njom razmatraju sve alternative i kada je rec o trasi, kada je rec o stanicama, vozovima itd. Jasno je da su najvece dileme deonica od Ustanicke do Vuka, pocetne stanice LRT-a i trasa na Novom Beogradu.

Posle svega izrečenog, ovo nam ostaje najveća nada. Valjda će francuzi uraditi ono što treba, Jug, interveniši oni su tvoji. :grand:
 
O boze. Juce sam nabasao na emisiju pukim slucajem i sa iscekivanjem neke ozbiljne price video onog pacijenta kako palamudi o tamo nekim dizanjima raskrsnica. Taj je stvarno strucnjak, nema sta.
Stvarno ova zemlja je ko crtani film, svako sve ovde moze. Najbolje da naprava Metro koji ce da ide samo po povrsini, nece imati vrata, svako ce moci da ulazi i izlazi kad hoce, i ici ce brzinom prilagodjenom tome. To bi bilo fenomenalno.
'bem ti komisiju i onog ko je sastavi.
 
100 posto nezavisno je metro. ukrstanje sa drugim saobracajem nije metro. treceg nema. ako sagrade ovako kao sto je preneto mojoj sreci kraja biti nece
 
Pa nece biti ukrstanja,kaze da ce zatvoriti nevazne raskrsnice dok ce biti denivelisano na nbg na raskrsnicama.

I onda je bio lud jovin kada je pre 2 godine pricao da zele da prave tobogan na NBG koji ce ici umesto celom trasom ispod zemlje ili na stubovima cas gore cas dole i tako dok ne flipnes. :D
 
...tobogan metro, sa kapacitetom koji govori da se metro ne radi kao dugorochno reshenje problema grada i alternativa automobilskom saobracaju...vec izgleda da se metro gradi samo da bi imali metro.

Sve se vishe pocinjem nadati, da je sve ovo josh jedna politicka farsa i da od ovakvog metroa nece biti nista, jer mi kao drzava jednostavno nemamo para za besmislene projekte
 
Oh za ime Boga' profesore?! Vidi se da niste bili u Beogradu još od 60'kada ste otišli za stejts.Čovek video zelenu površini posred Bulevara pa mu se učinilo kao u Americi prostranstva i nikad kraja..a ovo što je rekao za projekat iz 76'da je "preambiciozan"..pa jeste za Ameriku,koja je sve zasnivala na nafti,a Evropa je pak smatrala da je gradnja Metroa urbanistički standard i konstanta..pa i danas.
A mi se nadali barem minimum nečemu ovako,a oni neće da grade čak ni pokrivene stanice na Nbg.. :kafa:
Nadali smo se pokrivenim a la Dubai stanicama sa nekom donacijom Azerbejdžana,čak smo i pristajali na bistu majke predsednika ili sl. :rolleyes:
http://farm8.staticflickr.com/7142/6437771925_4f67006e4c_b.jpg
pa smo se nadali barem belo okrečenim vijaduktom..belo smiruje nadrndane građane.. :kafa:
http://farm8.staticflickr.com/7034/6479129153_35b06ae4a3_b.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7009/6479128685_4388823736_b.jpg
Zaman,ovi iz komisije za Metro ako nešto predlažu ili se zalažu,pa postoje firme koje se bave vizuelizacijom,koja ne košta mnogo..pa dajte onda video animaciju kako to treba vozić da ide po sred Bulevara,ili ih je blam da to prikažu ovim iz Ežisa.. ;)
 
Око капацитета: мислим да сам негде прочитао 15 хиљада на сат, али у једном смеру. Што би значило 30 хиљада укупно, или средњи капацитет о коме је говорио 2012. И не бих сувише бринуо око тобогана - ни Ежис, ни Алстом то не би прихватили тек тако. Профа је прихватио могућност да у делу код Ушћа метро иде под земљом, а мислим да ће тако морати и после Творничке (ако једног дана буде продужавана).

Лично ми се највише свидела његова идеја да се стартује од Творничке, како би се линија 1 пуштала фазно. То би значило да део од Вука до Устаничке последњи стиже на ред за градњу, а он већ има солидан трамвајски превоз Булеваром.

Није ми до краја био јасан са причом о краку према Савским блоковима, већ постојећом трасом. Ако се прави стопостотно независни шински систем, он би морао озбиљно да се модификује у односу на постојећи (денивелација итд.), без обзира што чича тврди да би тај део био најјефтинији.
 
Очигледно би волели да прогурају да "пар" семафора на траси није ништа страшно.
 
@sizif
Receno je 15.000 na sat u jednom smeru, ali ja sam nesto kontao da se tako inace racuna.

A oko dela za blokove jos nema toliko detalja. "Ezis" navodi da studija podrazumeva prvu liniju u Y kraku - jedan krak od Ustanicke do Aleksandra Dubceka, a druga od Ustanicke do Zeleznicke stanice Novi Beograd (sa naknadim produzenjem do bloka 45).

Pitanje je samo gde se racvaju kraci. I sada mozemo samo da nagadjamo kako ce to izgledati dok ne vidimo resenje iz studije, ali nekako je logicnije da se to odvajenje dogodi malko vise kod Arene, a ne kod Sava centra. Kasnije od Zeleznicke stanice do Bloka 45 je mnogo lakse proterati LRT jer tramvajska bastica u Jurija Gagarina moze bez mnogo muke da se pretvori u trasu LRT-a.

Ono sto meni najvise smeta u ovoj preliminarnim izjavama je preveliki broj stanica. Pominje se cak oko 20 stanica na prvoj liniji sto je preveise. I ne treba gledati da li je LRT brzi samo od drugih vidova javnog prevoza (25 minuta od Ustanicke do Zemuna je svakako najbrze sto se moze stici prevozom, busom 17 vam treba minimum 40 minuta, tramvajem sa presedanjem kod Hajata vam treba oko sat vremena), vec da li je brzi i od automobila. Moze li se automobilom ta distanca preci za 25 minuta? Kroz grad (kuda ide LRT) jako tesko, autoputem je vec moguce, ali ne u spicu.

Tu se odlicno nadovezuje ovo pitanje sto ga je postavio mradulovic:

mradulovic":8w8tubnb je napisao(la):
...tobogan metro, sa kapacitetom koji govori da se metro ne radi kao dugorochno reshenje problema grada i alternativa automobilskom saobracaju...vec izgleda da se metro gradi samo da bi imali metro.

Profesor Vucic je rekao da je ambicija da sinski saobracaj u Beogradu (znaci LRT + tramvaj + BG voz) preuzme cak 60% saobracaja u Beogradu. To je veoma ambiciozno i zanimljivo je pitanje da li ovakav sistem koji se planira za BG moze to da ispuni. Zamislite samo jedno jutro dodjete na posao i od 10 osoba, samo 4 su dosle kolima, busom ili taksijem.

Ono sto je takodje ohrabrujuce jeste da ce cak i ovaj skromniji sinski sistem omoguciti osvajanje novih pesackih povrsina u centru, formiranje novih trgova i setalista, izmestanje autobuskih okretnica, kao i oslobadjanje trotoara i stvaranje prostora za biciklisticke staze. To je svakako veliki plus.
 
Homer Jay wrote : ,, Pominje se cak oko 20 stanica na prvoj liniji sto je preveise.. . . ,,
Tako je :)
Što je previše previše je, sa bilo kog aspekta, ( toliko nema ni zastareli BGvoz )
zar se ne dopunjuje sa ostalim saobracajnim sredstvima

Vec sada to liči na šarlatnska šišajuća posla odmah bi im dao dvojku
Za te pare neka nađu majmuna za šišanje a ne nas
 
требали су људе са форума да ставе у ту комисију за метро, а не ове демагоге
 
mradulovic":y4rga3p0 je napisao(la):
...tobogan metro, sa kapacitetom koji govori da se metro ne radi kao dugorochno reshenje problema grada i alternativa automobilskom saobracaju...vec izgleda da se metro gradi samo da bi imali metro.

Sve se vishe pocinjem nadati, da je sve ovo josh jedna politicka farsa i da od ovakvog metroa nece biti nista, jer mi kao drzava jednostavno nemamo para za besmislene projekte

Како немамо? Еве ги мост на Ади као најочигледнији пример.
 
Zar vas ne ohrabruje cinjenica da imamo finansijsku konstrukciju od 1 miliarde evra, za te pare se dobija mnogo vise od denivelisanog tramvaja.
 
Spacio okaci to macki o rep tih milijardu,vidim da imaju dve opcije:

1.Grade prvu linu ali samo za 400-500 milki koliko daju francuzi i pravdaju se time da niko drugi nece da da kredit ali ispinuju time da smo odgovorni pa se Djilas i Drzava nece zaduzivati vise nego sto je potrebno.

Opcija br 2. Grade 2 linije LRT-a odjednom i ispadnu turbo smekeri.

Zaboravljas spacio da moraju tako da rade da makar pred izbore 2016te puste deo trase u saobracaj.
 
Ovo o cemu prica strucni savet o metro-u (citaj LRT ekipa), deluje potpuno drugacije od EGIS Rail-a koji svrstava beogradski metro u MRT kategoriju.

Ovo sto pricaju nasi nema veze sa MRT-om.

Bolje jedna linija metro-a ali da bude MRT nego dve linije denivelisanog tramvaja.
 
spatiotecte":iwbzpupx je napisao(la):
Zar vas ne ohrabruje cinjenica da imamo finansijsku konstrukciju od 1 miliarde evra, za te pare se dobija mnogo vise od denivelisanog tramvaja.

Па каве има везе? Имамо ми и 3 километра булевара за пола милијарде и опет сам сигуран да ће и ЛРТ отићи доста преко ове планиране цифре ако се буде градио.
 
Ajde ljudi moram da Vas pitam nesto, svi ste ovde dobro informisani. Sta ce da se pravi uopste. Milion prica i verzija se cuje. Zar nije najbolje resenje, na duze staze, kompletan metro pod zemljom?
 
Delija":2pyrvhbf je napisao(la):
spatiotecte":2pyrvhbf je napisao(la):
Zar vas ne ohrabruje cinjenica da imamo finansijsku konstrukciju od 1 miliarde evra, za te pare se dobija mnogo vise od denivelisanog tramvaja.

Па каве има везе? Имамо ми и 3 километра булевара за пола милијарде и опет сам сигуран да ће и ЛРТ отићи доста преко ове планиране цифре ако се буде градио.

Za te pare imas vec 3 kilometra nezavisne trase metro-a.

A pored toga si dobio najveci most na svetu te vrste i bulevar i petlje.

Bilo bi bezobrazno traziti vise. ;)
 
Ako planiraju nadzemni sistem na NBG onda bolje da prave monorail, jeftiniji je 10x.
Hocemo 100% podzemni metro! :rant:
 
Ljudi ja sam gledao emisiju i covek ni jednog jedinog puta nije ni nagovestio da metro nece biti 100% nezavisan i objasnjavao je kako ce to da izvede.Ni jednom recju nije nagovestio da mu pada na pamet da negde ne bude nezavisan sistem.
Dakle metro ce biti 100% nezavisan od ostalog saobracaja,jedino sto on misli da to treba izvesti sto je moguce jeftinije,pa samim tim i za iste pare dobiti sto vise linija ,odnosno kilometara metro-sistema.
Ne znam cemu 10 strana spekulacija kada svako ko je gledao emisiju vidi da je ovo tacno.
 
Zasto ovi pametnjakovici kazu onda da kod Ustanicke ce biti problem sto nece mozda biti dovoljno mesta za 3 koloseka za obrt kompozicija za takt od 2 minuta? Ispod zemlje ima mesta kolko hoces, mora da je mislio da ce ta krajna stanica biti nadzemna (LRT thinking inside)
 
Da odgledao i ja,zaista čovek je pominjao opcije,"može ovako ,a može i onako"iz priloga se vidi da i on čeka predloge Egisa,mada ne može se izbeći utisak da je u starom delu grada video Evropu,a u NBG-u video Američki grad a ne Evropski.. :kafa:
 
Sistem ce biti 100% nezavistan ali oce da gi teraju po ulici i zatvaraju raskrsnice,recimo zbog stanice lion ce zatvoriti raskrsnicu Batutova-Bulevar i levo skretanje.

Uopste nije pominjao ni kao sansu da stanice posle cvetka ka ustanickoj budu podzemne.I prica o tome da se nekoliko km prebaci okretnica metroa sa ustanicke na smederevski put a za to vreme teraju do tvornicke u predgradje zemuna tramvaj.Samo zato sto nece podzemnu trasu tu i da lepo oteraju tramvaj u centar zemuna gde i ima smisla zbog presedanja.
 
Vrh