@sizif
Receno je 15.000 na sat u jednom smeru, ali ja sam nesto kontao da se tako inace racuna.
A oko dela za blokove jos nema toliko detalja. "Ezis" navodi da studija podrazumeva prvu liniju u Y kraku - jedan krak od Ustanicke do Aleksandra Dubceka, a druga od Ustanicke do Zeleznicke stanice Novi Beograd (sa naknadim produzenjem do bloka 45).
Pitanje je samo gde se racvaju kraci. I sada mozemo samo da nagadjamo kako ce to izgledati dok ne vidimo resenje iz studije, ali nekako je logicnije da se to odvajenje dogodi malko vise kod Arene, a ne kod Sava centra. Kasnije od Zeleznicke stanice do Bloka 45 je mnogo lakse proterati LRT jer tramvajska bastica u Jurija Gagarina moze bez mnogo muke da se pretvori u trasu LRT-a.
Ono sto meni najvise smeta u ovoj preliminarnim izjavama je preveliki broj stanica. Pominje se cak oko 20 stanica na prvoj liniji sto je preveise. I ne treba gledati da li je LRT brzi samo od drugih vidova javnog prevoza (25 minuta od Ustanicke do Zemuna je svakako najbrze sto se moze stici prevozom, busom 17 vam treba minimum 40 minuta, tramvajem sa presedanjem kod Hajata vam treba oko sat vremena), vec da li je brzi i od automobila. Moze li se automobilom ta distanca preci za 25 minuta? Kroz grad (kuda ide LRT) jako tesko, autoputem je vec moguce, ali ne u spicu.
Tu se odlicno nadovezuje ovo pitanje sto ga je postavio mradulovic:
mradulovic":8w8tubnb je napisao(la):
...tobogan metro, sa kapacitetom koji govori da se metro ne radi kao dugorochno reshenje problema grada i alternativa automobilskom saobracaju...vec izgleda da se metro gradi samo da bi imali metro.
Profesor Vucic je rekao da je ambicija da sinski saobracaj u Beogradu (znaci LRT + tramvaj + BG voz) preuzme
cak 60% saobracaja u Beogradu. To je veoma ambiciozno i zanimljivo je pitanje da li ovakav sistem koji se planira za BG moze to da ispuni. Zamislite samo jedno jutro dodjete na posao i od 10 osoba, samo 4 su dosle kolima, busom ili taksijem.
Ono sto je takodje ohrabrujuce jeste da ce cak i ovaj skromniji sinski sistem omoguciti osvajanje novih pesackih povrsina u centru, formiranje novih trgova i setalista, izmestanje autobuskih okretnica, kao i oslobadjanje trotoara i stvaranje prostora za biciklisticke staze. To je svakako veliki plus.