mradulovic
Higher intermediate
danko68":2n02qis7 je napisao(la):Hamburg,U3 direkt uz luku,Iserstraße(jedna od skupljih ulica u gradu)...
Na vise mesta u Berlinu(U1,U2..),Kopenhagen,Pariz(Viaduc de Passy na primer)...
Da me ne shvatis pogresno,ja sam takodje za podzemnu varijantu ,ali ima i primera gde nadzemne deonice ne narusavaju ambijentalnu celinu,vec bas naprotiv.
Nazalost Beograd nije Hamburg, niti zivimo u Nemackoj. Ovo je Srbistan, gde ce nadzemne deonice, na stubovima ili povrshine, stvoriti samo povoljnu situaciju da imamo koridore koji ce lichiti na prostor ispod zeleznicke stanice na Novom Beogradu. Dakle tako cemo, za sledecih 50,70 godina dobiti samo sramotne linije smeca, haosa. Kada se rade podzemne deonice, ne moraju se angazovati "krtice" koje bushe na 20, 30 metara dubine i chiji proces je veoma skup nego se moze raditi po principu sanducastih tunela, gde se, (siguran sam govorim nesto sto svi znaju) gde se najobichnijom gradjevinskom mehanizacijom iskopaju jarkovi dubine oko 10 m. U te jarke se postave sanducasti betonski segmenti kroz koje prolaze linije metroa, a posle se se to prekrije sa 2,3 metra tla. Mislim da se ovako radilo i u Sofiji. Problem sa ovakvim sistemom je sto takve trase idu u nivou postojecih infrastruktura, ponajvishe magistralnog vodovoda, ali je svakako lakshe preusmeriti vodovodnu magistralu nego kopati duboke tunele ili praviti nadzemne koridore, koji ce sa nasim stanjem svesti kako gradjana tako i politicara, biti samo ruglo ovog grada.