Šta je novo?

Metro

Steva":2lxdxgtn je napisao(la):
vucko":2lxdxgtn je napisao(la):
Ako mogu metro u Amsterdamu da prave podzemno,mislim da mogu i kod nas.

то је тачно, осим тога холанђани имају брдо пара, међутим они су морали да граде подземно без обзира колко то кошта. Ми на НБГД немамо потребе да градимо под земљом по сваку цену, у Амстердаму метро иде надземно тамо где може.
Naravno.Slazemo se.

Samo kazem da nasa gradska vlast i gradonacelnik spinuju i kazu da je nemoguce graditi a ne da je skuplje nego kopanje kroz obicno zemljiste.O tome se radi,automatski lobiraju za jedno resenje i smatraju gradjane budalama kao i oko drugi stvari.
 
Ни један део Нбг не захтева копање тунела. Плитко укопавање је сасвим довољно.
 
Arnorian":ra8ktfng je napisao(la):
Ни један део Нбг не захтева копање тунела. Плитко укопавање је сасвим довољно.

I svaki put kada prodje metro pomislis da je zemljotres.
 
Mislim da nije tako.Zvuk i vibracije su izolovani.Imate cut and cover metodu i u pariskom metrou i budimpestanskom,a koliko vidim takav je i veci deo trase druge linije Sofijskog.A ulica u Sofiji je otprilike kao Bulevar Revolucije i njima ne smeta.Sto bi nama?
 
ja nisam za metro na stubovima na trasi po Novom Beogradu, ako je istina da plitki tunel odnosno otvoreni iskop kosta priblizno isto onda je greh napraviti ga na stubovima
 
Beograd nema tako kolosalnih problema sa podzemnim vodama kao Amsterdam,Jovin lepo pričao o tome da su rađena kompletna geotehnička bušenja i tačno se zna na kojoj koti bi prolazili tuneli. Nbg bi to bilo pliće ako bi se radilo cut&cover,bušenjem bi to bilo oko 15.m na stanici"fontana"u ranijim postovima smo postavili i render te stanice gde je navedena ta dubina,a također smo postavili grafikon sa dubinama stanica.
Sećate se Jovinovog članka u novinama gde on govori da na Trgu R. nema problema sa podzemnim vodama i da se one slivaju niz krečnjački greben,i taj članak smo postovali ranije. :kafa: Francuzi će u studiji koristiti sve te podatke što je i za očekivati..
 
nombre":1fyyc1t6 je napisao(la):
Arnorian":1fyyc1t6 je napisao(la):
Ни један део Нбг не захтева копање тунела. Плитко укопавање је сасвим довољно.

I svaki put kada prodje metro pomislis da je zemljotres.

Pa izolacija od vibracija treba a bio na stubovima a bio ukopan. A ako bude na stubovima sigurno ce se cuti sa ogromne daljine. A ako ces da pravis izolaciju od buke onda je mozda cak i skuplje na stubovima. Ja ovaj u Cikagu cujem na 10 blokova dalje a ne mogu ni da zamislim kako je ovima sto zive blizu.
 
Pomenuti g. Jovin je svojevremeno smatrao da Gagarinovu treba resiti sa stubovima.

Za Novi Beograd bi najbolje resenje mozda bilo - potpuno nezavisni tramvaj, jer ide iznad tla, ima dovoljno mesta svuda za odvojene nezavisne bastice i trase, pravi mnogo manju buku od voza i sve u svemu moze vrlo brzo da se napravi i mnogo manje kosta.

U stvari vec i imamo voz na stubovima na Nbg., samo je potrebno da ga prebacimo mostom na Adi na beogradsku stranu i provucemo ispod terazijskog grebena do Dunavske ulice odakle bi mogao da nastavi prema Visnjici kao prva linija gradskog voza sa taktom od bar 5 minuta.
 
gzthe":2gnx2o3m je napisao(la):
ja nisam za metro na stubovima na trasi po Novom Beogradu, ako je istina da plitki tunel odnosno otvoreni iskop kosta priblizno isto onda je greh napraviti ga na stubovima

Koji pametnjakovic je rekao da plitki tunel kosta isto kao i deonica na stubovima?
 
Dobicemo mi metro, ali cemo dobiti i starost zajedno sa njim, zato svoju mladost osvezite cvecem i drvecem umesto rekama reci koje teku u digitalnu kanalizaciju, jer ako ne mozes sto hoces, stvori sto mozes, odmah i sada!
 
unled41p.jpg


ja zivim na visini od 45m na udaljenosti od 300m od pruge na NBG, upravo su se mimoisla 2 bg/beo voza jedan je usporavao sa 60km/h a jedan je ubrzavao prema toj brzini

blizna nije zanemarljiv faktor ako bi metro bio na stubovima, gore sam povezao plavom linijom uzetu trasu bulevara Z.Djindjica za metro na stubu i ono malo zuto pretstavlja udaljenost od stambenih zgrada na jednu ili na drugu stranu, uporedite sa mojih 300 metara

ja ne obracam paznju ali sad sam se usresredio na zvuk vozova kad sam hteo da napisem ovo oko pola 11, pocelo je da mi ide na ganglije i pored upaljenog radija
 
Tehnologija je sigurno napredovala pa je buka sigurno znatno manja.Ne bgvozu voze stari 30 godina ruski vozovi a i sine su uzas zivi.

Kod metroa bi sigurno bilo bolje stanje,samo da nema skretanja na povrsini jer je to dosta bucno zbog onog skripanja.
 
Glas prirode":12zg3ko2 je napisao(la):
Za Novi Beograd bi najbolje resenje mozda bilo - potpuno nezavisni tramvaj, jer ide iznad tla, ima dovoljno mesta svuda za odvojene nezavisne bastice i trase, pravi mnogo manju buku od voza i sve u svemu moze vrlo brzo da se napravi i mnogo manje kosta.

Једино што Нови Београд већ има трамвај... заборављаш да смо већ у ”21. веку”... :kafa:

За нови и стари Београд би најбоље решење било да престане да се измишља топла вода и да се изгради оно што постоји у свим другим упоредивим европским градовима, јер (трамваје су неки градови укидали а) метро се нигде није показао излишним.
 
za te šine na novom beogradu stvarno treba postaviti ograde protiv buke.


inače kad bg voz prolazi to je opušteno kad prolaze teretnjaci i to uveče 2-3 sata kad nema saobraćaja to pola novog beograda odzvanja pola sata dok ne pređu tu trasu.
 
U Barseloni se bas oseti kada ispod tebe prodje metro. Toliko se jako osetilo da smo mislili da je zemljotres. Pitanje je koliko to ostecuje zgrade i sl.

Vidim spominje se most za metro preko Save? Zar nije bolje da ide ispod reka, kao sto je i u Budimpesti. Valjda nije velika razlika u ceni izmedju tunela i mosta?
 
koliko sam ja razumeo velika je visinska razlika između nivo ispod reke kuda bi prošao metro i terazija... stanica bi morala da bude na ogromnoj dubini onda.
 
Da,ogromna je razlika grebena,imate cak i u studiji BELAM-a fin crtez koji to pokazuje.Najbolje resenje je stoga metro most jer nam fali bas taj mostic u SA na produzetku Nemanjine.Ubijes dve muve jednim udarcem.
 
nombre":2gv89mpt je napisao(la):
U Barseloni se bas oseti kada ispod tebe prodje metro. Toliko se jako osetilo da smo mislili da je zemljotres. Pitanje je koliko to ostecuje zgrade i sl.

Vidim spominje se most za metro preko Save? Zar nije bolje da ide ispod reka, kao sto je i u Budimpesti. Valjda nije velika razlika u ceni izmedju tunela i mosta?
Nisu Španci Rusi pa da naprave Metro bez vibacija ili oštećenja zgrada ;)
Tuneli ispod centra Beograda kojima prolazi BGVoz nemaju takvih "zemljotresnih"problema a gradili ih naše firme uz primenu Francuskih standarda.Dobar stari Energoprojekt,Trudbenik i ostali.
Beograd ima specifični reljef u starom delu grada brda i doline sa različitim visinskim kotama,a Nbg ravan kao ploča na peskovitom tlu, pa opet izdizanje od Bežanijskog grebena.Zato Metro u Beogradu mogu da grade samo najveće i najiskusnije firme.Dobra vest je da tlo ispod Beograda na osnovu starog projekta nema većih ili nerešivih problema kao u Amsterdamu ,s obzirom na novu tehnologiju krtica sa hidroštitom ili inovacije u gradnji tunela ili stanica a šta ubrzava gradnju i podiže kvalitet objekata.Trenutno ispod Beograda radi krtica "Hidrogradnje" na gradnji Interceptora u blizini Dunava bez za sada ikakvih problema. Također zahtevnost terena i komplikovane trase su CAF-u postavile težak zadatak ili ispit koji njihov tramvaj polaže na ulicama Beograda.
 
По мени је најбоље место за силазак трасе испод земље у СА између Ломине и Гаврила Принципа, на пола пута од Балканске до Каменичке. Висинска разлика је 12 м, што је довољно, и не би требало пуно рушења.

savskiamfiteatar.jpg
 
vucko":kx6lei84 je napisao(la):
Da,ogromna je razlika grebena,imate cak i u studiji BELAM-a fin crtez koji to pokazuje.Najbolje resenje je stoga metro most jer nam fali bas taj mostic u SA na produzetku Nemanjine.Ubijes dve muve jednim udarcem.
Јао, Вучко, не вади белам сад на сто...
 
Sto da ga ne vadim kad ga samo spustise sa stola,postavise na zemlju i prekrise zemljom radi reda,nisu mu ni raku otkopali i mogu da ga otkopaju i vrnu na sto za ocas posla :rolleyes:

Bar dok ne dodje studija francuza,pa da se 2012ica vata za nju ko pijan plota dok ne pocnu da nas baronisu na onim tamo izborima sa slicnom pricom.I ajd jovo nanovo...
 
Djordje":1at100qc je napisao(la):
Glas prirode":1at100qc je napisao(la):
Za Novi Beograd bi najbolje resenje mozda bilo - potpuno nezavisni tramvaj, jer ide iznad tla, ima dovoljno mesta svuda za odvojene nezavisne bastice i trase, pravi mnogo manju buku od voza i sve u svemu moze vrlo brzo da se napravi i mnogo manje kosta.

Једино што Нови Београд већ има трамвај... заборављаш да смо већ у ”21. веку”... :kafa:

За нови и стари Београд би најбоље решење било да престане да се измишља топла вода и да се изгради оно што постоји у свим другим упоредивим европским градовима, јер (трамваје су неки градови укидали а) метро се нигде није показао излишним.


Ne radi se o tramvaju nego nezavisnom tramvaju, za razliku od postojeceg ovaj je brzi jer ne staje na svakom semaforu, ima manje stanica, redovne polaske, nema ukrstanja sa drugim linijama i niskopodan je i tisi i udobniji, a to vec mozemo da probamo, /mada sam ga video vec deset puta, ali ne dok cekam na stanici, tako da jos ne znam kako je unutra/.

Na Novom Beogradu imamo vec i gradski voz na stubovima, razlikuje se od metroa samo po frekvenciji i stepenicama umesto niskog poda i neuglednim stanicama, ali trase i sine postoje i mogu da se priblize srcu grada . Taj gradski voz u dopuni sa nezavisnim tramvajem bi znacajno mogao da popravi prevoz bez da cekamo metro u nedogled.



Cekanje metroa je paralisalo sasvim unapredjenje prevoza u gradu, ali i hronicno zagadjenje vazduha na Zelenom vencu, Trgu Republike, Slaviji, ulici Despota Stefana, Terazijama...


Cak i da dobijemo metro, predvidjana trasa na Novom Beogradu je danas mesto u gradu u kome su najsiri bulevari i najbrzi prevoz, jedino se zbog mosta stvaraju zastoji, ali most ce biti rastereceniji posle obnove Gazele i dovrsetka mosta Evropa.

A savski blokovi ka kojima je najveci dotok ljudi iz svih delova grada, zbog brojnih usluga, ne bi imao nikakve koristi od prve linije, i dalje bi se klackali tramvajem iz 19. veka koji staje na sto semafora i krivuda izmedju blokova. :gobb:
 
@Glas prirode, Kakav bre "nezavisni tramvaj"??? :shok: :o ček da popijem vode :vops: .Vidi prema UITP i klasifikaciji Ne postoji nešto tako kao "nezavisan tramvaj"već "modernizovani tramvaj" ili ti skraćeno LRT sa polu-zavisnom trasom.Ranije smo objašnjavali zašto je naizgled ne komplikovana ideja tako skupa i jednako zahtevan poduhvat kao i klasičan Metro?.Em u BG je metarski kolosek.što bi zahtevalo potpuno nove Lrt Tram-Train vozove,gradnju novih šina sa betonskom podlogom i širim kolosekom,nova signalizacija,depo,monitoring centar,izmeštanje podzemnih instalacija,bušenje tunelskih deonica ili cut&cover,mostova sa dugoročnim ometanjem površinskog saobraćaja dakle Gazela x3.Manji kapacitet kompletne infrastrukture bi eventualnu kasniju nadgradnju koštalo jako mnogo za podizanje kapaciteta.Gradnja Metroa ne ometa površinski saobraćaj osim i zonama gradnje stanica i to se reguliše bez većih problema.Dakle LRT košta gotovo isto kao i klasičan Metro a ne pravi se ništa brže,nema ni upola kapacitet teškog Metroa.Jednostavna uporedba je voziti se novim CAF-om i BGVozom,uporediti vreme,kapacitet putovanja i sve je jasnije.Da je neko u svetu izmislio nešto bolje i jeftinje od Metroa sada bi se točio šampanjac i u Beogradu.Kinezi se krenuli da grade Metroe sa Maglev vozovima dakle bez šina, i to je poslednja inovacija u ovoj oblasti.Ali to košta za sada mnogo para i u Evropi sa setom gledaju prema Kini.
 
Vrh