Šta je novo?

Metro

Nisam pratio skroz ovu raspravu ali vidim da ima dosta ljudi kojima se ne svidja ovakav nacin finansiranja metroa. Trebate znati da ovo nije samo praksa u Srbiji, nego svugdje u svijetu gdje grad/drzava nema para da finansira jedan takav projekat nego trazi kredite od drugih. Mogao bi grad Bg uzeti sam kredit ali nisam siguran da bi bio toliko povoljan od ovoga sto nude drzave Francuska/Njemacka/Japan/Kina itd itd.
U Hanoju naprimjer Francuska finansira jednu liniju metroa, dok drugu finansira Japan. I jedni i drugi traze da njihove firme dobiju i rade taj projekat do kraja. Naravno da ce se odrzati medjunarodni tender ali pod uslovom da ga dobije Fr/Jap firma (konzorcium).
Tako su spanjolci dobili posao u Santo Domingu.

Kod tih tendera ima dosta "smijesnih" situacija ali ne bih o tome.

Cijena projekta je negdje oko 3M€ ako sam dobro pratio i trebalo bi da bude spreman iduce godine. Ta cijena i taj vremenki period me uopste ne iznenadjuju jer je kolicina posla koji treba da se uradi ogroman.

Volio bih da je moja fima dobila taj posao, ali je*******i ga mi smo dobili Bagdad a oni Beograd :mad:

I da, nece Alstom graditi metro (oni to nigdje ne rade) nego ce se napraviti konzorcium (valjda se tako kaze) i medju njima ce biti Alstom. Najvjerovatnije ce biti ovako: Vinci/Alstom/Thales
 
Drago mi je da ce biti ova konferencija,da bi smo mogli dobiti nekakvu transparanetnost oko izgradnje metroa.

Zar nije sasavo sto gradska skupstina nije glasala o donaciji?I sto ocigledno nece je ni pitati kada se bude potpisivao ugovor o gradnji???

Ovo vidim kao zloupotrebu sto je ista stranka na vlasti u vladi i gradu pa moze da radi sve sto hoce.Cim na sledecim izborima izgube drzavu ili grad propasce ceo posao.
 
2012":2xgc7hxs je napisao(la):
НОВА АФЕРА ГРАДСКЕ ВЛАСТИ У ВЕЗИ НАЈАВЉЕНОГ ДОГОВОРА СА ФРАНЦУСКОМ КОМПАНИЈОМ АЛСТОМ И ГРАДЊОМ БЕОГРАДСКОГ МЕТРОА

среда, 24 август 2011 11:30
Vanja D.


Позивамо Вас да присуствујете конференцији за новинаре Градског одбора Београд Демократске странке Србије која ће се одржати у четвртак 25. августа 2011. године са почетком у 12:00 часова у просторијама Градског одбора ДСС Београд, ул. Војводе Миленка 33.



Тема конференције за новинаре је нова афера градске власти у вези најављеног договора са француском компанијом Алстом и градњом београдског метроа. Демократска странка Србије поставља питање градоначелнику Београда, Драгану Ђиласу, ко је овластио Божидара Ђелића да договара посао изградње метроа са француском компанијом и зашто се избегава јавни конкурс за изградњу метроа.
На конференцији ће говорити председник Градског одбора ДСС Београд Андреја Младеновић.
Izvor; Dss Beograd. rs.

Koliko para toliko i muzike.
Za konkurs moras da imas izradjen projekat a to kosta (3M€) i to ne bi mogle da trade srpske firme.
Oni bi prvo trazili na konkursu firmu za izrdu projekta pa onda bi ta firma izradila projekat i raspisao bi se tender za izvodjaca radova. To bi kostalo mozda cak i vise nego ovakav nacin finansiranja o gubljenu vremena da i ne pricam. O tome naravno nisu razmisljali.
 
Samo da napomenem da nemam nikakvog interesa u Alstomu ili bilo kojoj drugoj kompaniji koja je umjesana u ovaj projekat :D


edit: kada bih se ja pitao prvo bih osposobio BG:VOZ, to jest osposobio sve postojece linije, renovirao sve stanice (mozda cak i dodao po koju ako moze), povecao frekvenciju vozova (kupio nove kompozicije) itd itd, pa tek onda poceo razmisljati o metrou.
 
vucko":2xgeciz2 je napisao(la):
Drago mi je da ce biti ova konferencija,da bi smo mogli dobiti nekakvu transparanetnost oko izgradnje metroa.
Zar nije sasavo sto gradska skupstina nije glasala o donaciji?I sto ocigledno nece je ni pitati kada se bude potpisivao ugovor o gradnji???
Ovo vidim kao zloupotrebu sto je ista stranka na vlasti u vladi i gradu pa moze da radi sve sto hoce.Cim na sledecim izborima izgube drzavu ili grad propasce ceo posao.

bag** su i jedni i drugi, ovi sto se prave fini i moralni isto to su radili kada su i sami bili vlast, a voleli bi da mogu ponovo.

Uostalom kome smeta DONACIJA ? Ko se zalio kada su Japanci poklonili autobuse?
Za sada se samo o tome radi, o donaciji za studiju izvodljivosti koju nude Francuzi.

Ako Kinezi ili Rusi hoce da se njihove firme bolje pozicioniraju u poslu pravljenja i opremanja metroa u Beogradu neka se i oni otvore za studiju i ponude bolje resenje, nasi su pokazali da ce svaku donaciju prihvatiti. Neka ih DSS ekipa obavesti ako nisu u toku.
 
borris_":11bhhmtg je napisao(la):
Samo da napomenem da nemam nikakvog interesa u Alstomu ili bilo kojoj drugoj kompaniji koja je umjesana u ovaj projekat :D


edit: kada bih se ja pitao prvo bih osposobio BG:VOZ, to jest osposobio sve postojece linije, renovirao sve stanice (mozda cak i dodao po koju ako moze), povecao frekvenciju vozova (kupio nove kompozicije) itd itd, pa tek onda poceo razmisljati o metrou.
I ja sam se zalagao za istu mnogo bržu i vidljiviju opciju,i dograđivao i povezivao linje BGVoza taj sistem koji već postoji za veoma kratko vreme može da preraste u dobro organizovani gradsko -prigradski Metro.Ali ne bih se žalio da se realizuje i sve po postojećem projektu iz 80' ili po ovoj novoj Francuskoj studiji koju tek treba da vidimo.Verujem da Francuzi već imaju taj projekat na svom stolu i razmišljaju kako da ga našminkaju u novi.. ;)
 
Pa zar i od rusa nije predvidjen novac isto nesto oko 3/5mil evra za projekat od ruskog kredita bar sam ja tako nesto cuo kad je onomad medo davno bio :kafa: Ma samo da ga izgrade pa kako god sto se mene tice francuzi prvu ,rusi drugu ,kinezi trecu ,spanci ako oce 4 ,eto ni japanci da se neljute 5 i meto gotov mogu i svi istovremeno da krenu da kopaju .A ciji ce vozovi ici neka se dogovore na alatorno :vops:
 
Jeste po kazivanju druga Mrke postojeći projekat je tada dat Rusima na doradu ili modernizaciju instalacija i sl.a iznos je odvojen od kredita koji je tada odobren.A setimo se da je i francuska direktorka Pariskog Metroa i ministarka infrast.bila kod druga Mrke sećam se da je nešto izjavila poput oh la la, verovatno je mislila na obim projekta.. :)
 
ДСС ТРАЖИ ОД ГРАДА ДЕТАЉЕ О ГРАДЊИ МЕТРОА .
четвртак, 25 август 2011 11:58
http://dssbeograd.rs/images/resized/images/stories/clanci/gradski_metro_460_250_150.jpg
Демократска странка Србије затражил од власти Београда да се изјасни ко је овластио потпредседника Владе Србије Божидара Ђелића да у име града са Француском потпише споразум о изградњи метроа.

Према речима шефа одборничке групе ДСС Андреје Младеновића, у априлу је делегација Србије на челу са председником Србије Борисом Тадићем и потпредседником Владе Ђелићем, потписала међудржавни Споразум са Француском на основу кога је предвиђена градња метроа у Београду.

Младеновић је прецизирао да је договорено да фирма "Алстон" финансира израду студије вредне три милиона евра и да се за градњу метроа обезбеде повољни кредити.

"Градоначелник Ђилас је пре неколико дана такође рекао да је градња метроа договорена и ми постављамо питање да ли је могуће да се један такав договор склопи без увида јавности и расписивања тендера", рекао је Младеновић.

Он је истакао и да се не зна шта тачно пише у споразуму, као и да нису познате обавезе ни једне ни друге стране.

Младеновић је оценио да се пројекти вредни две милијарде евра не смеју реализовати на такав начин.

Он је навео да му није познато да ли је било разговора и са неким другим фирмама које би евентуално могле градити метро како би се изнашло најповољније решење.
Izvor;Dss Beograd rs.
 
JohnyBgood":17ngdit3 je napisao(la):
Evo plana Barcelone, mreza sa ponekom deljenom deonicom, to je sve sto sam hteo da kazem :)
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Met2.svg

U Barseloni metro nema zajednicke deonice niti krake.

Linije 6 i 7 zapravo nisu metro vec stara regionalna pruga (Ferrocarriles de la Generalitat) koja je skoro usla u zajednicki tarifni sistem pa su te dve krace urbane linije (od 6 koje prugu koriste) sada obelezene kao metro.

Linije 9 i 10 samo naizgled dele trasu, u stvari to su dva nezavisna dvokolosecna tunela jedan iznad drugog.

Detaljna mapa http://carto.metro.free.fr/cartes/metro-tram-barcelona/ (pogledajte i Pariz, najdetaljnija mapa ikad, covek se bas potrudio!)

cisto da se zna ;)
 
zidar":252cgsfq je napisao(la):
JohnyBgood":252cgsfq je napisao(la):
Evo plana Barcelone, mreza sa ponekom deljenom deonicom, to je sve sto sam hteo da kazem :)
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Met2.svg

U Barseloni metro nema zajednicke deonice niti krake.

Linije 6 i 7 zapravo nisu metro vec stara regionalna pruga (Ferrocarriles de la Generalitat) koja je skoro usla u zajednicki tarifni sistem pa su te dve krace urbane linije (od 6 koje prugu koriste) sada obelezene kao metro.

Linije 9 i 10 samo naizgled dele trasu, u stvari to su dva nezavisna dvokolosecna tunela jedan iznad drugog.

Detaljna mapa http://carto.metro.free.fr/cartes/metro-tram-barcelona/ (pogledajte i Pariz, najdetaljnija mapa ikad, covek se bas potrudio!)

cisto da se zna ;)

Interesantno. Mada se jos uvek cini da T4,5,6 imaju male preklope?
 
T4, 5, 6 je obican tramvaj a ne metro
Tranvia%20Barcelona.jpg
 
Eh, kamo sreće da Treći bulevar urede kao Avingudu Diagonal, gde bi nam kraj bio...
(Znam, na moru. ;))
 
Ja ne znam kako se radi u svetu, ali mislim da bi bilo izvodljivo da se uvede fiksni metro takt, na primer 5 minuta, u svako doba dana od 4.00 do 00.00. U zavisnosti od doba dana na terminalnim stanicama bi se samo dodavalo još vagona po potrebi, pa bi se umesto takta modulisala kompozicija.
 
Metro u principu i ima fiksni takt ali po periodima od par sati u toku dana, prilagodjenim ocevinaom broju putnika.
Dodavanje vagona je veoma nezgodno sa jedne strane zbog komplikovanog manevra koji oduzima puno vremena ali narocito zbog toga sto onda kompozicija menja duzinu to jest polozaj na stanicama. To je veoma nezgodno jer em deo stanice, a stanice su skupe, zvrji prazan, em ljudi trce za vozom ako se nadju na tom delu.

Kada je takt oko 3-5 min, prilagodjavanje takta daleko je fleksibilniji sistem nego dodavanje vagona a putnici promenu u taktu tako reci ne primecuju.

Pariski RER ima i promenu takta i takozvane "duge" vozove u spicu i "kratke" van njega, dugi voz je ustvari kompozicija sastavljena od dva kratka voza. Na stanici je najavljena duzina voza i postoje oznake na peronu gde ce voz stati.
 
То се врло креативно може решити финим смањењем јачине осветљења у делу у ком се композиција неће зауставити и неком светлосном пројекцијом на поду.

Не морају све станице ни да имају пероне дугачке колико и воз, на мапама и на возовима би се само означило која врата би путници требало да користе ако желе да изађу на „кратким" станицама. Наравно, оне би морале бити пројектоване и за могуће проширење.
 
Na Wiki piše:
The Belgrade cityrail BG:Voz was opened in 2010 as first phase of metro and includes two underground stations that were built for metro earlier.

Da li je ovo tačno? :laugh:
 
borris_":26u6wag1 je napisao(la):
kada bih se ja pitao prvo bih osposobio BG:VOZ, to jest osposobio sve postojece linije, renovirao sve stanice (mozda cak i dodao po koju ako moze), povecao frekvenciju vozova (kupio nove kompozicije) itd itd, pa tek onda poceo razmisljati o metrou.

Pa nema frke, upravo ovo sto si napisao gore se i desava, postepeno osposobljuju sve linije, dodace 2 stajalista i planiraju da kupe nove garniture.
A oni i razmisljaju o metro-u pored toga.
Tako da mozemo ipak biti srecni sto stvari idu svojim redom. :kk: :gobb:
 
Mayor Djilas rattled off an impressive list of projects
underway or soon to begin, including a $200 million Danube River
bridge to be financed by the Chinese, an agreement to build 12 new
kindergartens and three new schools, plans for new health clinics,
the purchase of 30 new trams and 70 new trolleys, and planning for a new light-rail system. Djilas told us that he faced opposition
from Infrastructure Minister Milutin Mrkonjic of the Socialist
Party, who favored a prohibitively expensive metro. He added that
his recent trip to Moscow had been related to Eurosong rather than a
possible metro deal, as the press had reported.


http://media.kurir-info.rs/static/video/WikiLeaks/09BELGRADE363.pdf

Izvor wikileaks :shok:
 
Vučko,to je stara vest još u vreme kada je bila Evrovizija,kada su Mrka i Điki bili u otvorenoj raspravi u vezi Lrt Belama i Teškog lobija.Od tada se mnogo šta promenilo, pa eto i dila sa Francuzima.Nego jel kažu nešto o tome s obzirom da opozicija kaže da nisu upoznati sa detaljima sporazuma sa Francima . :kafa:
 
Vrh