2012":14eygj67 je napisao(la):
@Glas prirode, Kakav bre "nezavisni tramvaj"??? :shok: :o ček da popijem vode
.Vidi prema UITP i klasifikaciji Ne postoji nešto tako kao "nezavisan tramvaj"već "modernizovani tramvaj" ili ti skraćeno LRT sa polu-zavisnom trasom.
Ranije smo objašnjavali zašto je naizgled ne komplikovana ideja tako skupa i jednako zahtevan poduhvat kao i klasičan Metro?.Em u BG je metarski kolosek.što bi zahtevalo potpuno nove Lrt Tram-Train vozove,gradnju novih šina sa betonskom podlogom i širim kolosekom,nova signalizacija,depo,monitoring centar,izmeštanje podzemnih instalacija,bušenje tunelskih deonica ili cut&cover,mostova sa dugoročnim ometanjem površinskog saobraćaja dakle Gazela x3.Manji kapacitet kompletne infrastrukture bi eventualnu kasniju nadgradnju koštalo jako mnogo za podizanje kapaciteta.Gradnja Metroa ne ometa površinski saobraćaj osim i zonama gradnje stanica i to se reguliše bez većih problema.Dakle LRT košta gotovo isto kao i klasičan Metro a ne pravi se ništa brže,nema ni upola kapacitet teškog Metroa.Jednostavna uporedba je voziti se novim CAF-om i BGVozom,uporediti vreme,kapacitet putovanja i sve je jasnije.Da je neko u svetu izmislio nešto bolje i jeftinje od Metroa sada bi se točio šampanjac i u Beogradu.Kinezi se krenuli da grade Metroe sa Maglev vozovima dakle bez šina, i to je poslednja inovacija u ovoj oblasti.Ali to košta za sada mnogo para i u Evropi sa setom gledaju prema Kini.
EH 2012, delio sam i delim tvoj iskreni entuzijazam na ovom forumu od prvih postova, jer smatram da je za resenje crnih tacaka poput Zelenog venca, Trga republike i smanjenja vozila i sveopsteg smanjenja zagadjenja - metro sada i odmah potreban.
Ali vreme tece, a istorija je uciteljica zivota, a sta smo mi naucili iz istorije obecanja beogradskog metroa?
Beograd je grad rasturen na sve strane, a takodje i delovi sa najvecom gustinom izmedju kojih su prostrani delovi sa kucama i malom gustinom naseljenosti, a to znaci da je tesko izvesti par linija visokog kapaciteta, vec bi trbalo puno linija malog kapaciteta, a to vec nije voz nego nesto drugo.
Svako iole zdrav moze da predje u hodu desetak km, a pogledaj koliko je to na karti, Beograd je rasturen, ali nije prevelik, mada nije ni mali, ali izmeri koliki mu je precnik od zemuna do Miljakovca npr.
Sem toga za razliku od mnogih gradova, nas ima velike neizgradjene i slobodne prostore, sto omogucava privremena ili trajna resenja iznad tla.
Ali sve to ne znaci da nam metro nije potreban, ali kuda god da 1 do 2 linije prodju veci deo grada ce ostati nepokriven i zato istrazujem vasom pomocu i mogucnosti nezavisnog tramvaja, a to nije LRT nego obican tramvaj, niskopodni koji nam vec dolazi, ali na POTPUNO NEZAVISNIM trasama, sa samo nekoliko kratkih delova ispod tla, bez semafora i ukrstanja, ali sa zatvaranjem pojedinih bocnih ulica, sto ne bi npr na NOVOM bG. uopste smetalo saobracaju .
Takvo resenje bi za mngo krace vreme unapredilo saobracaj u vecem delu grada, a osposobljavanjem postojecih mogucnosti zeleznickih trasa u gradu za gradski voz ,dobili bi metro pre metroa.
Ali ako govorimo o pravom metrou, vrlo brzo bi mogla da se napravi linija Resnik, Topcider,Sajam, Terazije,Dorcol, Dunav stanica,Karaburma, sa jednim jedinim kratkim tunelom ispod terazijskog grebena, a ta linija bi kupila putnike sa trasa NEZAVISNOG TRAMVAJA iz svih krajeva grada i sa samo jednim presedanjem bi bili u srcu Beograda !